Tak, protože se zde dlouho nic neděje, nastal čas na nějaké malé info. Dokončil jsem další model známé čs. parní lokomotivy a během několika málo dní půjde ven. Musím jen dodělat readme a podobné náležitosti. Stavba dalších parních lokomotiv utěšeně probíhá, až přijde čas tak zase něco předvedu v dílně.
Ohledně cukání zabrzděných parních lokomotiv - zřejmě se jedná o nějak nestandardně nastavený regulátor a tento jev tedy nemá se spřáhly ani s kabinou nic společného. ZSR problém usilovně řeší.
Tento příspěvek by se hodil spíše do sekce o MSTS Bin,ale jelikož Pikku napsal výše uvedený příspěvek,reaguji tady.Pikku,nezlob se,ale pod Binem 1.6.1 je krásně vidět,že některé páry mají příliš velkou klidovou rychlost.Je to vidět v rozšířené diagnostice pod F5.Úprava regulátoru pomůže jen v menší míře.Pokud je klidová rychlost modelu v parametru Wagon Velocity větší než 0.00014m/s,model bude po povolení brzd popojíždět sem a tam.Zkusil jsem různé nastavení a nakonec to po konzultaci se ZSR jsme společně došli k názoru,že pravou příčinou budou nejspíše síly v náraznících.A ty se odvozují z čeho?Z nastavení spřáhel!Kabina musí mít nastavené stejné hodoty Cutoff jako eng a pak je důležité správné nastavení modelu v rozměru osy Y.Jinak řečeno - model musí být pokud možno souměrný na obě strany a mít správnou délku skříně.Nebudu se tady rozepisovat o svých zjištěních,tak pouze stručně.Pokud se bude používat MSTS Bin 1.6.1,pak jakýkoliv zásah do modelu se projeví v rozšířené diagnostice pod F5 a to hlavně ve Wagon Velocity.Pokud není vše v pořádku,tento parametr neustále mění svoji velikost.To se týče nastavení celého engu!.Jakýkoliv zásah do nastavení brzd,kabin (tady spíše do cvf),Adheasion a Coupling se projeví ve změně Wagon Velocity.A vždy to nemusí být změna k lepšímu!Podařilo se mi nastavit jeden model tak,že Wagon Velocity má velikost 0.00001m/s.To žádný dosud zveřejněný model v MSTS nemá.Vyzkoušejte si to sami,podmínkou je úplné povolení všech brzd,tj lokomotivní,vlakové i ruční.Pokud dosáhnete rychlosti Wagon Velocity pod 0.00014m/s,tak můžete přecházet mezi jednotlivými loko ve vlaku bez utažené vlakové brzdy.Přejdete do další loko s nastavením engu,tj.nemusíte provádět žádnou manipulaci s ovladači brzd.Pod F9 si vyvoláte sestavu vlaku,vyberete si druhou loko a přepnete se do ní bez jakéhokoliv problému.Podmínka je jen jedna- vyladěný eng,jehož Wagon Velocity je pod 0.00014m/s.Takto lze otestovat všechny engy a wagy a zjistíte při tom,že spousta je jich nevyladěných.