Modely parních lokomotiv ČSD

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Zde bych chtěl zájemce postupně seznamovat s připravovanou či již hotovou tvorbou parních lokomotiv do MSTS. Pro začátek chci oznámit, že díky Wolfu Grondovi z Německa a za spolupráce ZSR se povedlo dovést do konce projekt "jednotné čs. kabiny" pro parní loko ve dvojím provedení (starší a rychlíkový typ.) Všechny .engy které vytváří ZSR pro modely které tvořím nebo jsem již vytvořil jsou směrovány na tyto cvf. soubory. Během několika málo dnů bude kabina zveřejněna na mých stránkách k downloadu spolu s parní lokomotivou, která dosud není presentována v dílně. Na nových originálních zvucích pro čs. parní lokomotivy stále pracuje Jacek, díky němuž není téměř žádný model lokomotivy bez svých zvuků. To jsou snad dobré zprávy - ty špatné jsou, že se mi zatím nepodařilo odstranit cukání u modelu 475.0 ani s novým .cvf a stále mě trápí nevyřešený problém s dynamickými stíny.
 

Tax

Moderátor
Správce
Pikku napsal:
... Během několika málo dnů bude ... k downloadu spolu s parní lokomotivou, která dosud není presentována v dílně. ...
A verte mi, bude to velice pekná lokomotíva a na jej relase sa véééélice moc teším
 
Naposled editoval moderátor:

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Dnes jsem zveřejnil již dříve oznámené věci na http://pikku.msts.cz/ , jedná e o jednu parní tendrovku ve čtyřech variantách plus nový balíček soundů (doplněný o zvuky dalších lokomotiv) a hlavně jednotnou kabinu pro čs. parní loko. Do konce října počítám ještě s jedním release. Screen se všemi 524.1 je tady http://pikku.msts.cz/obr/524.1.jpg
 
Naposled editoval moderátor:

Petr Novák

Průvodčí
Už sosám,takových modelů není nikdy dost.A díky za ten animovaný cab...
 
Naposled editoval moderátor:

VáclavS

Průvodčí
Díky Pikku za pěkný model pětikoláka . Pro aktivity v old stylu je jako dělaný.
 
Naposled editoval moderátor:

Tax

Moderátor
Správce
MichailusB napsal:
Pikku, diky mockrat!!! Tie masinky su prosto uzasne! Takisto diky Jacek za zvuky, velmi sa to dobre pocuva. Avsak... u lokomotivy CSD 475.0 som sa nestretol s problemom cukania, ako bolo v inom vlakne rozoberane. Zato vsak vsetky 524ky mi cukaju, ked stojim s nimi v stanici. Solo lokomotivy stoja pokojne, avsak akonahle maju za sebou supravu, cukaju. Aj po zabrzdeni... :( Tymto chcem teda informovat tvorcov, pokial sa s tymto problemom nestretli pocas testov.
Nezakladaj zbytočne nové témy ;) :!:
 
Naposled editoval moderátor:

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Protože se někomu (poprvé u lokomotivy 475.0) objevilo cukání klik u zabrzděné lokomotivy, při testování dalších vozidel se testeři zaměřili i na tuto záležitost. Neoznámil ji nikdo. Osobně používám MSTS ver. 1.4 a standardní instalaci default.wag. Další testeři používají MSTS bin 1.5.7 nebo 1.6. Jedná se zřejmě o nějaké nestandardní nastavení čehosi. Ohledně dynamických stínů - je zřejmě důležité i místo, kam je MSTS nainstalován popř. jak moc je zatížen PC.
 
Naposled editoval moderátor:

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Tak, protože se zde dlouho nic neděje, nastal čas na nějaké malé info. Dokončil jsem další model známé čs. parní lokomotivy a během několika málo dní půjde ven. Musím jen dodělat readme a podobné náležitosti. Stavba dalších parních lokomotiv utěšeně probíhá, až přijde čas tak zase něco předvedu v dílně.

Ohledně cukání zabrzděných parních lokomotiv - zřejmě se jedná o nějak nestandardně nastavený regulátor a tento jev tedy nemá se spřáhly ani s kabinou nic společného. ZSR problém usilovně řeší.

V souvislosti s parním provozem jsem vytvořil typicky český zauhlovací jeřáb typu Vosáhlo, ovšem vzhledem k řešení animací podobných zařízení v MSTS zatím pouze nepohyblivý. Před zveřejněním rovněž dopracuji LODs. Zatím je to tedy jen testovací objekt.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
VáclavS napsal:
Pikku: Není to zauhlovací zařízení co mají v Lužné?

Ne, v Lužné je originál Teudloff, z kterého (snad) Vosáhlo vychází. Vosáhlo je snadno rozpoznatelný díky oblé stříšce nad kladkami, ale jinak je velice podobný. Zauhlovací jeřáby Vosáhlo byly několika druhů, zatím mám jen ten větší dvouvýtahový. Zatím nemám bohužel použitelné screeny. Měl bys o testování Vosáhla zájem do Lužné na tvojí trati 120 ?
 

Petr Novák

Průvodčí
Pikku napsal:
Tak, protože se zde dlouho nic neděje, nastal čas na nějaké malé info. Dokončil jsem další model známé čs. parní lokomotivy a během několika málo dní půjde ven. Musím jen dodělat readme a podobné náležitosti. Stavba dalších parních lokomotiv utěšeně probíhá, až přijde čas tak zase něco předvedu v dílně.

Ohledně cukání zabrzděných parních lokomotiv - zřejmě se jedná o nějak nestandardně nastavený regulátor a tento jev tedy nemá se spřáhly ani s kabinou nic společného. ZSR problém usilovně řeší.

Tento příspěvek by se hodil spíše do sekce o MSTS Bin,ale jelikož Pikku napsal výše uvedený příspěvek,reaguji tady.Pikku,nezlob se,ale pod Binem 1.6.1 je krásně vidět,že některé páry mají příliš velkou klidovou rychlost.Je to vidět v rozšířené diagnostice pod F5.Úprava regulátoru pomůže jen v menší míře.Pokud je klidová rychlost modelu v parametru Wagon Velocity větší než 0.00014m/s,model bude po povolení brzd popojíždět sem a tam.Zkusil jsem různé nastavení a nakonec to po konzultaci se ZSR jsme společně došli k názoru,že pravou příčinou budou nejspíše síly v náraznících.A ty se odvozují z čeho?Z nastavení spřáhel!Kabina musí mít nastavené stejné hodoty Cutoff jako eng a pak je důležité správné nastavení modelu v rozměru osy Y.Jinak řečeno - model musí být pokud možno souměrný na obě strany a mít správnou délku skříně.Nebudu se tady rozepisovat o svých zjištěních,tak pouze stručně.Pokud se bude používat MSTS Bin 1.6.1,pak jakýkoliv zásah do modelu se projeví v rozšířené diagnostice pod F5 a to hlavně ve Wagon Velocity.Pokud není vše v pořádku,tento parametr neustále mění svoji velikost.To se týče nastavení celého engu!.Jakýkoliv zásah do nastavení brzd,kabin (tady spíše do cvf),Adheasion a Coupling se projeví ve změně Wagon Velocity.A vždy to nemusí být změna k lepšímu!Podařilo se mi nastavit jeden model tak,že Wagon Velocity má velikost 0.00001m/s.To žádný dosud zveřejněný model v MSTS nemá.Vyzkoušejte si to sami,podmínkou je úplné povolení všech brzd,tj lokomotivní,vlakové i ruční.Pokud dosáhnete rychlosti Wagon Velocity pod 0.00014m/s,tak můžete přecházet mezi jednotlivými loko ve vlaku bez utažené vlakové brzdy.Přejdete do další loko s nastavením engu,tj.nemusíte provádět žádnou manipulaci s ovladači brzd.Pod F9 si vyvoláte sestavu vlaku,vyberete si druhou loko a přepnete se do ní bez jakéhokoliv problému.Podmínka je jen jedna- vyladěný eng,jehož Wagon Velocity je pod 0.00014m/s.Takto lze otestovat všechny engy a wagy a zjistíte při tom,že spousta je jich nevyladěných.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Petr Novák napsal:
...že pravou příčinou budou nejspíše síly v náraznících. A ty se odvozují z čeho? Z nastavení spřáhel!...

Síly v náraznících se počítají i u sólové lokomotivy? Protože se cukají právě samostatné lokomotivy bez vagonů ... Navíc, dělají to jen některé lokomotivy, a to zejména ty s nově vytvářenými engy s nově řešeným regulátorem a kotlem. Starší typy engů (477.0) to nedělají, kde jsou spřáhla nastavena naprosto stejně jako u novějších lokomotiv. Za další - většinou se to projevilo u tendrových lokomotiv a ty není problém vycentrovat. Nechci snižovat tvoje snažení, ale raději si počkám na vyjádření ZSR 8)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Petr Novák napsal:
....Takto lze otestovat všechny engy a wagy a zjistíte při tom,že spousta je jich nevyladěných.
To že jsou všechny nevyladěné víme dávno, ale nelze jen konstatoval, ale přiložit ruku k dílu. Že se do toho nikomu nechce, nedivím se, Já toho mám za celý víkend a volné chvilky v tomto týdnu plné kecky.
 

Ppoollll

Signalista
Jedna technická poznámka.

Vlastní provedení modelu (obsah s souboru) nemá naprosto nic společného s chováním. Model může být ZCELA mimo jakékoliv souměrnosti. Může být například o metr delší vzadu oproti čelu. MSTS je tohle zcela jedno. Jediný projev bude optický - buďto bude (při souměrném nastavení chování) vepředu ten jeden metr mezera nebo se bude vzadu model prolínat s druhým modelem. MSTS prostě a jednoduše nebere žádné rozměry z s souboru.
Rozměry jsou brány z sd a eng/wag souborů + default.wag. Kdy a odkud je popsáno v návodu k nastavení spřáhel od Frinty.
Takže jinými slovy - pokud je vlastní model nesymetrický (mimochodem Y je svislá osa) tak je problém pouze optický, nikoliv v chování. Chování je problematické až v okamžiku kdy se začne někdo té nesimetrii podřizovat a rozvrtávat/upravovat nastavení. V eng/wag to totiž nelze nastavit. Upravit jde pouze sd.
 
Nahoře