DEVA - TIRGU JIU
Balík fiktivních demonstračních aktivit
Nedávno jsem si stáhl rumunskou trať Deva - Tirgu Jiu. Jako obvykle jsem si vytvořil jednoduchou aktivitu, v podstatě jen volnou jízdu. Výsledek projížďky mne však uchvátil. Zpracování tratě, rovinatější i velmi členitý terén,originální objekty, zvuky atd. A pohltilo mne to natolik, že jsem se rozhodl pokusit se o nějaký ucelenější balík aktivit pro mou potěchu. Ne že by se člověk při jízdě na této trati stačil nudit, ale potkat aspoň nějaký ten vlak je vždy příjemné zpestření. A kvůli pár rumunských aktivit jsem se učit jejich jazyk nehodlal.
A tak jsem se začal se svou mizernou znalostí editoru aktivit tímto prokousávat a mnohdy stylem pokus-omyl tvořit i nějaký ten provoz. A ačkoliv jsem to nečekal, docela mi to šlo. Teda, předem se přiznám, že nějaké složité zápletky jsem se ani nesnažil nasimulovat. Vím, že aktivitář nejsem, a ani se jím přes noc nestanu. Ale po cca 3 týdnech prací mám hotovo. A sám mám z toho takovou radost, že se o ni musím podělit.
Předem avizuji, aktivity jsou fiktivní, vše jsem si vymyslel. Vždyť, když jsem začal, vůbec jsem netušil, že to dokážu nějak dokončit. A také hlášky apod. jsou „silně laické“. Ale zadávat „zakázku“ místním zkušeným bardům-aktivitářům mi připadalo jako má prostá lenivost a prohra. Takže, jestli máte někdo chuť si tuto trať projet i trošku jinak než jen jako volnou jízdu, a zároveň jste připraveni občas přivřít oko (někdy možná obě), máte možnost si tento můj balíček stáhnout.
A nyní už k vlastnímu popisu:
Páteřním vlakem celého scénáře je Ex 120 Transylvania. Ten jede v trase (Arad) - Deva - Petrosani - Tirgu Jiu - (Craiova - Bucuresti). Ze stanice Deva chvíli po jeho odjezdu vyráží ve stejné trase Os 6111 do stanice Petrosani.
Ve stanici Petrosani už čekají na příjezd Ex 120 Transylvania přípojné osobáky, a sice Os 6121 zpět do stanice Deva, Os 6221 do stanice Tirgu Jiu (vyjíždí chvíli za Ex 120) a konečně Os 74201, který dále pokračuje odbočným ramenem trati do stanice Lupeni.
Ve stanici Tirgu Jiu úkol Ex 120 Transylvania končí. Os 6211, který se vrací zpět do stanice Petrosani, jede jako obrat Os 6221.
Balíček ještě obsahuje jeden „bonus“, a sice fiktivní odklon vlaku Nex 248 z důvodu sněhové bouře.
1) Ex 120 Transylvania
úsek: Deva - Petrosani - Tirgu Jiu
čas odjezdu: 10:30
délka: 2h 50min
počasí: léto / jasno
Tvým úkolem je protáhnout Ex 120 Transylvania v úseku Deva-Tirgu Jiu. Ve stanici Deva je u prvního nástupiště připraven vyrazit hned po Tobě, jako Tvůj násled, EOs 6111 do cílové stanice Petrosani. Ve stanici Petrosani už na Tvůj příjezd budou čekat přípojné EOs 6121 zpět do stanice Deva, EOs 6221 do cílové stanice Tirgu Jiu (jako Tvůj násled), a konečně MOs 74201 do stanice Lupeni. A dále budeš pokračovat do cíle Tvé cesty, do stanice Tirgu Jiu.
screeny z aktivity Ex 120 Transylvania
2) Os 6111 Deva - Petrosani
úsek: Deva - Petrosani
čas odjezdu: 10:32
délka: 2h 40min
počasí: léto / jasno
Nejprve vyčkej odjezdu Ex 120 Transylvania ve směru Petrosani a Tirgu Jiu. Chvíli po něm se po stejné trase vydáš i Ty, ovšem jako následný zastávkový EOs 6111 do cílové stanice Petrosani. Ke konci své cesty potkáš EOs 6121, jedoucí opačným směrem, který ve stanici Petrosani vyčkával příjezdu Ex 120 Transylvania jako jeho přípoj. Tato trať sice není tranzitní, ale snad potkáš i nějaký ten náklad.
3) Os 6121 Petrosani - Deva
úsek: Petrosani - Deva
čas odjezdu: 12:17
délka: 2h 40min
počasí: léto / jasno
U třetího nástupiště je připraven k odjezdu Ex 120 Transylvania ze stanice Deva, jedoucí dále do stanice Tirgu Jiu. Vyčkáš jeho odjezdu a vyrazíš zpět do stanice Deva jako přípojný EOs 6121. Za Tvou soupravou, ve druhé části nástupiště, stojí dále přípojný EOs 6221, jedoucí jako násled Ex 120 Transylvania, tedy do cílové stanice Tirgu Jiu. A konečně, u prvního nástupiště je také připraven k odjezdu přípojný MOs 74201 do stanice Lupeni. Na své trase bys měl potkat EOs 6111 Deva-Petrosani, jedoucí jako násled Ex 120 Transylvania. A při troše štěstí i nějaký ten náklad.
4) Os 6211 Tirgu Jiu - Petrosani
úsek: Tirgu Jiu - Petrosani
čas odjezdu: 14:22
délka: 1h 30min
počasí: léto / jasno
Před cca 40-ti minutami jsi přijel do stanice Tirgu Jiu jako EOs 6221, teď Tě čeká šplhání zpátky do stanice Petrosani jako EOs 6211. Jízda by měla být bez komplikací.
5) Os 6221 Petrosani - Tirgu Jiu
úsek: Petrosani - Tirgu Jiu
čas odjezdu: 12:18
délka: 1h 30min
počasí: léto / jasno
U třetího nástupiště právě odjíždí Ex 120 Transylvania do stanice Tirgu Jiu. Ty pojedeš chvíli po něm ve stejné trase jako následný přípojný EOs 6221. Za Tvou soupravou, ve druhé části nástupiště, dále stojí připraven k odjezdu přípojný EOs 6121, jedoucí do cílové stanice Deva. A konečně, u prvního nástupiště je také připraven k odjezdu přípojný MOs 74201 do stanice Lupeni.
Screeny z aktivit 0s 6111, 0s 6121, 0s 6211 a 0s 6221
6) Os 74201 Petrosani - Lupeni
úsek: Petrosani - Lupeni
čas odjezdu: 12:20
délka: 40min
počasí: léto / jasno
Ex 120 Transylvania před chvílí odjel směr Tirgu Jiu. Ještě musíš vyčkat odjezdu přípojných EOs 6121 do cílové stanice Deva a EOs 6221 do cílové stanice Tirgu Jiu. A poté se na svou cestu vydáš také, jako přípojný MOs 74201 do cílové stanice Lupeni.
Screeny z aktivity Os 74201
7) Bonus - NEx 248
úsek: Tirgu Jiu - Deva
čas odjezdu: 03:40
délka: 3h 10min
počasí: zima / jasno
Obvyklá trasa tohoto nákladního expresu je Bucuresti - Brasov - Deva - Arad. Jak to tak ale bývá, a v zimě dvojnásob, na hlavní trase jsou po večerní sněhové bouři velké komplikace (konkrétně v okolí Brasova).
A tak je tento NEx veden odklonovou trasou Bucuresti - Craiova - Tirgu Jiu - Deva.
A právě to je Tvůj úkol. Je však noc, a tak potkáš maximálně nějaký ten první ranní osobák.
NEx 248: délka : 530 m / váha : 1.680 t / počet vozů : 25
Screeny z aktivity NEx 248
"denní" screen NEx 248 (není z aktivity)
odkaz pro stažení:
http://uloz.to/xxCfJsKs/bnd-ro-act-rar
Přeji Všem příjemně strávené chvilky u MSTS. A pokud Vám tento balíček udělá aspoň trochu radosti, budu jedině rád.
Karel „BENDÍK“ Beneš
ps.: myslím, že kvůli tomuto mému nesmělému a zřejmě ojedinělému pokusu je zbytečné zakládat nové vlákno, proto příspěvek umísťuji sem.