Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Mario

Skladník
Ahoj všem,chtěl bych se zeptat.Stáhl jsem si vůz ZSSK Bdteer,kde by měl být kromě upraveného nastavení i samotný model,ale v Conbuilderu se mi tento vůz nezobrazí.Může někdo poradit?Díky předem
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Už to mám vymyšlené (ehm, vymyslel už dříve Pikku). Do složky s modelem přidat podsložku CabView a do ní .cvf příslušné kabiny.
V podstatě se jedná o default uspořádání, akorát textury jsou směrované externě. Není tak mršen zápis v souboru *.eng zbytečným směrováním na externí *.cvf. Dovolím si být tohoto zjednodušení autor. K nalezení právě u Honzy, který to akceptoval (např.470), zatímco ostatní nevěřící Tomášové tvrdošíjně zbytečně přesouvali i *.cvf.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Bobe, obě řešení měla svá pozitiva i negativa, takže bych to zase až tak moc zbytečně nedramatizoval.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Není všechno zlato, co se třpytí říká stará lidová moudrost (a stejně tak dvakrát měř a jednou řež).
U odporových elektrik budu muset dočasně přerušit upload nových (a dočasně zrušit download již zveřejněných). Díky tomu, že se dostávají ven, jsou odhalovány i některé nedostatky. Právě u odporových elektrik až nyní zjišťuji chybně uváděnou hodnotu celkového max. proudu. Nalézám tam dvojnásobek oproti realitě, ale motory jsou prakticky u všech těchto lokomotiv řazeny trvale sério-paralelně. To je 2x hodinový proud jednoho trakčáku a já všude psal 4x (4 motory). Musím tedy všechny zveřejněné opravit a znovu uploadnout. Kromě toho budou mít všechny hnací vozidla směrovanou kabinu na kopii jejího nastavení ve svém adresáři. A dále kabiny kapotových lokomotiv potřebují vyřezat skla a občas srovnat pohledy, protože OR už umožňuje z 2D kabiny koukat ven i na model. Z těch již zveřejněných to má řada 110.

Příčinou je množství převedených vozidel na nastavení OR. A já se to učil postupně (a stále učím). Protože jsem zpočátku MSTS trainset převáděl podle jeho abecedního řazení, jsou odporové elektriky (1xx) nejstarší převedené pod OR. Hodně pozdějších dodatečných úprav nebo oprav chyb jsem sice řešil hromadnou opravou, ale to nefunguje na vše. Na chybné hodnoty parametru MaxCurrent mě přivedlo až upozornění od Acatuse.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Nalézám tam dvojnásobek oproti realitě, ale motory jsou prakticky u všech těchto lokomotiv řazeny trvale sério-paralelně.
Řekl bych že si to úplně zbytečně komplikuješ, protože MSTS, OR, RW ani další simulátory vůbec nepočítají s kombinovaným řazením motorů serie/paralel a úplně si vystačí s jednoduchým modelem jediného trakčního motoru, což jsme už v dávné minulosti také řešili. Adekvátně tomu v reálu odpovídají i pantografy se svými 4x motory v trvale seriovém spojení (451/2,460,470). Model jediného trakčáku je funkční pro všechny komutátorové mašiny na DC i AC.
U asynchronů a synchronů s uměle vytvářenou charakteristikou to bude trošku jinak podle řízení měničů.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Ten parametr nemá nyní na chod OR simulátoru nijak zásadní vliv. Jeho úkolem je zatím ve spolupráci s dobře nastaveným rozsahem ampérmetrů v kabině ukazovat přetěžování trakčních motorů. A je na hráči, zda ubere nebo bude trakčáky tavit. Simulátor ani virtuální nadřízený jej za takové huntování stroje nespucuje.
Možná ještě existuje možnost přetěžování motorů omezit parametrem MonitoringDeviceTriggerOnHighCurrent v monitoru OverSpeed a při překročení shodit výkon (byla by to obdoba nadproudového relé). Hodnota tohoto parametru by měla být porovnávaná s hodnotou MaxCurrent. tento spouštěč byl zaveden spolu s MSTSBin a ještě sem netestoval, zda s ním umí pracovat i OR.
A kombinované řazení série-paralel se už také řeší.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
A kombinované řazení série-paralel se už také řeší.
Vidím tam jen polemiku o tom, jak je to na některých reálných mašinách s regulací pomocí vyřazování odporníků, kombinačním řazením motorových skupin a šuntováním. Velice okrajově. O vlastní implementaci do simu jsem tam nic nepostřehl.
On ten zavedený jednomotorový trakční model by měl postačovat i nadále.
 

Acatus

Provozní technik
Tak bohužel, neumí.
Tak to je škoda. Nadproudovka by se šikla. Ve videu níže alespoň ručně;).
Já mezitím trochu šťoural do trakční charky 150ky (150.2) a dost jsem tam (zatím pro své ježdění) poměnil a posílám enem tak na košt, jestli se to třeba nechytne i u vás? Doufám, že se pane Josefe nebudete zlobit? Odělil jsem viditelně sériové šunty, vyhladil sérii (protože v rychlostech 40 a více byly stupně jako 2., 3. - XX. na nule) a na (serio)paralelu musím ještě zamakat. Snažil jsem dodržet pokles proudů při zvyšující se rychlosti, bylo tam dost konstantních hodnot a Ametr se v podstatě dolů v některých místech charky nehejbal. Taky na 5. sériovém šuntu je snaha donutit hráče k přechodu na paralel a z posledních testů mi to připadne, že pokles tažné síly na tom 32. ještě ponížím (jakože zbytčně dlouho tahá s malým poklesem síly). Na paralelu jen už nevím, jak se chová trakce. Před 25 lety se na 33. st. a více moc nejezdilo. Musím omrknout naživo. Dost mám problémy se zvuky ( "..//..//common.snd//sndX5X//150eng.sms" ) a sndX5X//150cab.sms" ), tak bych byl vděčný za cestu k posledním vyladěným, jestli jsou? Testováno na 10vozovém R, ještě je třeba testnout na 5vozovém a Lv. Je to sice kastle 150, ale charka je do 140ti, takže proto ve videu testováno přes povolenou Vmax:) Jde stále o pracovní verzi a bude-li zájem, rád bych ji vydal komplet, třeba i s novými zvuky.;) Doplněním čtyř řádků pak ještě 151 nebo 350.

přikládám jen trakční charakteristiku a sekci engine k ladění pana Josefa - VŽD - loko 150.026_hk
Engine ( CD_150026_hk
Comment ( "Sekce pohon" )
Comment ( "Obecne informace pohonu" )

Wagon ( CD_150026_hk )

Comment ( "Pohon" )
Type ( Electric )
MaxVelocity ( 140km/h )
WheelRadius ( 0.625m )
Sanding ( 40km/h )
MaxForce ( 210kN )
MaxContinuousForce ( 138kN )
AntiSlip ( 1 )
ORTSWheelSlipCausesThrottleDown ( 1 )
MaxPower ( 4400kW )
MaxCurrent ( 1320A )
NumWheels ( 4 )
ORTSDriveWheelWeight ( 84t )


ORTSContinuousForceTimeFactor ( 3600 )
ORTSTractionCharacteristics ( 29 114
throttle ( 0.000 0.009 0.018 0.027 0.036 0.045 0.054 0.063 0.072 0.081 0.090 0.099 0.108 0.117 0.126 0.135 0.144 0.153 0.162 0.171 0.180 0.189 0.198 0.207 0.216 0.225 0.234 0.243 0.252 0.261 0.270 0.279 0.288 0.297 0.306 0.315 0.324 0.333 0.342 0.351 0.360 0.369 0.378 0.387 0.396 0.405 0.414 0.423 0.432 0.441 0.450 0.459 0.468 0.477 0.486 0.495 0.504 0.513 0.522 0.531 0.540 0.549 0.558 0.567 0.576 0.585 0.594 0.603 0.612 0.621 0.630 0.639 0.648 0.657 0.666 0.675 0.684 0.693 0.702 0.711 0.720 0.729 0.738 0.747 0.756 0.765 0.774 0.783 0.792 0.801 0.810 0.819 0.828 0.837 0.846 0.855 0.864 0.873 0.882 0.891 0.900 0.909 0.918 0.927 0.936 0.945 0.954 0.963 0.972 0.981 0.990 0.999 1.000 )
table (
00km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 53.0kN 53.0kN 65.0kN 79.0kN 87.0kN 96.0kN 107.0kN 118.0kN 128.0kN 138.0kN 154.0kN 154.0kN 173.0kN 179.0kN 188.0kN 191.0kN 202.0kN 207.0kN 220.0kN 230.0kN 239.0kN 247.0kN 234.0kN 234.0kN 225.0kN 225.0kN 218.0kN 218.0kN 213.0kN 213.0kN 208.0kN 208.0kN 205.0kN 205.0kN 203.0kN 203.0kN 200.0kN 200.0kN 198.0kN 198.0kN 197.0kN 197.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 177.0kN 177.0kN 226.0kN 226.0kN 200.0kN 200.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
05km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 49.0kN 49.0kN 58.0kN 65.0kN 82.0kN 91.0kN 100.0kN 110.0kN 120.0kN 130.0kN 143.0kN 154.0kN 168.0kN 175.0kN 190.0kN 195.0kN 210.0kN 180.0kN 200.0kN 200.0kN 218.0kN 218.0kN 234.0kN 234.0kN 225.0kN 225.0kN 218.0kN 218.0kN 213.0kN 213.0kN 208.0kN 208.0kN 205.0kN 205.0kN 203.0kN 203.0kN 200.0kN 200.0kN 198.0kN 198.0kN 197.0kN 197.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 166.0kN 166.0kN 226.0kN 226.0kN 200.0kN 200.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
10km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 39.0kN 42.0kN 53.0kN 53.0kN 75.0kN 85.0kN 94.0kN 101.0kN 112.0kN 121.0kN 141.0kN 142.0kN 163.0kN 169.0kN 143.0kN 143.0kN 156.0kN 156.0kN 172.0kN 172.0kN 186.0kN 186.0kN 205.0kN 205.0kN 225.0kN 225.0kN 218.0kN 218.0kN 213.0kN 213.0kN 208.0kN 208.0kN 205.0kN 205.0kN 203.0kN 203.0kN 200.0kN 200.0kN 198.0kN 198.0kN 197.0kN 197.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 155.0kN 155.0kN 226.0kN 226.0kN 200.0kN 200.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
15km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 30.0kN 38.0kN 49.0kN 49.0kN 69.0kN 73.0kN 88.0kN 96.0kN 105.0kN 116.0kN 136.0kN 139.0kN 158.0kN 158.0kN 124.0kN 124.0kN 135.0kN 135.0kN 147.0kN 147.0kN 160.0kN 160.0kN 173.0kN 173.0kN 195.0kN 195.0kN 218.0kN 218.0kN 213.0kN 213.0kN 208.0kN 208.0kN 205.0kN 205.0kN 203.0kN 203.0kN 200.0kN 200.0kN 198.0kN 198.0kN 197.0kN 197.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 145.0kN 145.0kN 210.0kN 210.0kN 200.0kN 200.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
20km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 24.0kN 24.0kN 42.0kN 45.0kN 59.0kN 59.0kN 72.0kN 72.0kN 82.0kN 85.0kN 90.0kN 90.0kN 98.0kN 98.0kN 107.0kN 107.0kN 116.0kN 116.0kN 126.0kN 126.0kN 136.0kN 136.0kN 147.0kN 147.0kN 163.0kN 163.0kN 185.0kN 185.0kN 213.0kN 213.0kN 208.0kN 208.0kN 205.0kN 205.0kN 203.0kN 203.0kN 200.0kN 200.0kN 198.0kN 198.0kN 197.0kN 197.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 136.0kN 136.0kN 194.0kN 194.0kN 200.0kN 200.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
25km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 21.0kN 21.0kN 40.0kN 40.0kN 52.0kN 52.0kN 63.0kN 63.0kN 71.0kN 74.0kN 78.0kN 78.0kN 85.0kN 85.0kN 91.0kN 91.0kN 99.0kN 99.0kN 107.0kN 107.0kN 115.0kN 115.0kN 124.0kN 124.0kN 138.0kN 138.0kN 153.0kN 153.0kN 174.0kN 174.0kN 200.0kN 200.0kN 205.0kN 205.0kN 203.0kN 203.0kN 200.0kN 200.0kN 198.0kN 198.0kN 197.0kN 197.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 127.0kN 127.0kN 180.0kN 180.0kN 200.0kN 200.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
30km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 19.0kN 19.0kN 35.0kN 35.0kN 45.0kN 45.0kN 55.0kN 55.0kN 60.0kN 62.0kN 67.0kN 67.0kN 72.0kN 72.0kN 78.0kN 78.0kN 83.0kN 83.0kN 90.0kN 90.0kN 97.0kN 97.0kN 103.0kN 103.0kN 113.0kN 113.0kN 125.0kN 125.0kN 138.0kN 138.0kN 160.0kN 160.0kN 178.0kN 178.0kN 202.0kN 202.0kN 200.0kN 200.0kN 198.0kN 198.0kN 197.0kN 197.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 118.0kN 118.0kN 165.0kN 165.0kN 200.0kN 200.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
35km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 17.0kN 17.0kN 23.0kN 35.0kN 39.0kN 39.0kN 46.0kN 46.0kN 52.0kN 52.0kN 57.0kN 57.0kN 62.0kN 62.0kN 67.0kN 67.0kN 70.0kN 70.0kN 76.0kN 76.0kN 81.0kN 81.0kN 87.0kN 87.0kN 94.0kN 94.0kN 103.0kN 103.0kN 115.0kN 115.0kN 128.0kN 128.0kN 140.0kN 140.0kN 156.0kN 156.0kN 177.0kN 177.0kN 197.0kN 197.0kN 196.0kN 196.0kN 195.0kN 195.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 177.0kN 181.0kN 181.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 109.0kN 109.0kN 152.0kN 152.0kN 190.0kN 190.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
40km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 17.0kN 17.0kN 20.0kN 28.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 45.0kN 45.0kN 49.0kN 49.0kN 52.0kN 52.0kN 56.0kN 56.0kN 60.0kN 60.0kN 64.0kN 64.0kN 68.0kN 68.0kN 71.0kN 71.0kN 78.0kN 78.0kN 85.0kN 85.0kN 92.0kN 92.0kN 102.0kN 102.0kN 112.0kN 112.0kN 122.0kN 122.0kN 136.0kN 136.0kN 154.0kN 154.0kN 168.0kN 168.0kN 190.0kN 190.0kN 194.0kN 194.0kN 192.0kN 192.0kN 191.0kN 191.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 188.0kN 188.0kN 186.0kN 186.0kN 185.0kN 185.0kN 183.0kN 183.0kN 102.0kN 102.0kN 140.0kN 140.0kN 173.0kN 173.0kN 194.0kN 194.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
45km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 16.0kN 17.0kN 18.0kN 24.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 47.0kN 47.0kN 50.0kN 50.0kN 53.0kN 53.0kN 57.0kN 57.0kN 60.0kN 60.0kN 64.0kN 64.0kN 69.0kN 69.0kN 76.0kN 76.0kN 83.0kN 83.0kN 89.0kN 89.0kN 96.0kN 96.0kN 105.0kN 105.0kN 115.0kN 115.0kN 125.0kN 125.0kN 138.0kN 138.0kN 153.0kN 153.0kN 170.0kN 170.0kN 184.0kN 184.0kN 190.0kN 190.0kN 189.0kN 189.0kN 174.0kN 174.0kN 178.0kN 178.0kN 180.0kN 180.0kN 183.0kN 183.0kN 95.0kN 95.0kN 129.0kN 129.0kN 158.0kN 158.0kN 178.0kN 178.0kN 189.0kN 189.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
50km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 15.0kN 16.0kN 17.0kN 22.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 53.0kN 53.0kN 57.0kN 57.0kN 61.0kN 61.0kN 66.0kN 66.0kN 70.0kN 70.0kN 77.0kN 77.0kN 82.0kN 82.0kN 89.0kN 89.0kN 95.0kN 95.0kN 102.0kN 102.0kN 110.0kN 110.0kN 120.0kN 120.0kN 126.0kN 126.0kN 131.0kN 131.0kN 141.0kN 141.0kN 151.0kN 151.0kN 161.0kN 162.0kN 172.0kN 172.0kN 183.0kN 183.0kN 88.0kN 88.0kN 118.0kN 118.0kN 144.0kN 144.0kN 161.0kN 161.0kN 185.0kN 185.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
55km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 14.0kN 15.0kN 16.0kN 20.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 54.0kN 54.0kN 57.0kN 57.0kN 74.0kN 74.0kN 80.0kN 80.0kN 86.0kN 86.0kN 91.0kN 91.0kN 100.0kN 100.0kN 108.0kN 108.0kN 115.0kN 115.0kN 124.0kN 124.0kN 125.0kN 125.0kN 137.0kN 137.0kN 147.0kN 147.0kN 158.0kN 158.0kN 170.0kN 170.0kN 181.0kN 181.0kN 80.0kN 80.0kN 108.0kN 108.0kN 131.0kN 131.0kN 146.0kN 146.0kN 165.0kN 165.0kN 185.0kN 185.0kN 182.0kN 182.0kN 180.0kN 180.0kN 178.0kN 178.0kN 177.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
60km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 13.0kN 14.0kN 15.0kN 19.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 72.0kN 72.0kN 76.0kN 76.0kN 83.0kN 83.0kN 89.0kN 89.0kN 96.0kN 96.0kN 104.0kN 104.0kN 111.0kN 111.0kN 119.0kN 119.0kN 121.0kN 121.0kN 134.0kN 134.0kN 142.0kN 142.0kN 155.0kN 155.0kN 165.0kN 165.0kN 176.0kN 176.0kN 132.0kN 132.0kN 136.0kN 138.0kN 140.0kN 142.0kN 144.0kN 146.0kN 148.0kN 150.0kN 152.0kN 154.0kN 156.0kN 158.0kN 160.0kN 162.0kN 164.0kN 166.0kN 168.0kN 170.0kN 172.0kN 174.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
65km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 11.0kN 12.0kN 14.0kN 18.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 70.0kN 70.0kN 74.0kN 74.0kN 79.0kN 79.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 100.0kN 100.0kN 107.0kN 107.0kN 115.0kN 115.0kN 120.0kN 120.0kN 129.0kN 129.0kN 140.0kN 140.0kN 150.0kN 150.0kN 162.0kN 162.0kN 173.0kN 173.0kN 125.0kN 125.0kN 129.0kN 129.0kN 132.0kN 132.0kN 136.0kN 138.0kN 140.0kN 142.0kN 144.0kN 146.0kN 148.0kN 150.0kN 152.0kN 154.0kN 156.0kN 158.0kN 160.0kN 177.0kN 175.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
70km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 11.0kN 12.0kN 14.0kN 17.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 67.0kN 67.0kN 70.0kN 70.0kN 74.0kN 74.0kN 79.0kN 79.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 100.0kN 100.0kN 107.0kN 107.0kN 115.0kN 115.0kN 124.0kN 124.0kN 135.0kN 135.0kN 145.0kN 145.0kN 158.0kN 158.0kN 169.0kN 169.0kN 120.0kN 120.0kN 125.0kN 125.0kN 129.0kN 129.0kN 132.0kN 132.0kN 136.0kN 138.0kN 140.0kN 142.0kN 144.0kN 146.0kN 148.0kN 150.0kN 152.0kN 154.0kN 156.0kN 158.0kN 160.0kN 175.0kN 174.0kN 174.0kN 173.0kN 173.0kN 172.0kN 172.0kN 171.0kN 171.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 170.0kN 169.0kN 169.0kN 168.0kN 168.0kN 166.0kN 166.0kN 165.0kN 165.0kN 163.0kN 163.0kN 162.0kN 162.0kN
75km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 11.0kN 11.0kN 13.0kN 13.0kN 15.0kN 15.0kN 18.0kN 18.0kN 21.0kN 21.0kN 24.0kN 24.0kN 27.0kN 27.0kN 30.0kN 30.0kN 33.0kN 33.0kN 35.0kN 35.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 48.0kN 48.0kN 50.0kN 50.0kN 52.0kN 52.0kN 63.0kN 63.0kN 67.0kN 67.0kN 70.0kN 70.0kN 74.0kN 74.0kN 79.0kN 79.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 100.0kN 100.0kN 107.0kN 107.0kN 116.0kN 116.0kN 129.0kN 129.0kN 141.0kN 141.0kN 153.0kN 153.0kN 165.0kN 165.0kN 111.0kN 111.0kN 115.0kN 115.0kN 119.0kN 119.0kN 123.0kN 123.0kN 127.0kN 127.0kN 130.0kN 130.0kN 133.0kN 133.0kN 136.0kN 136.0kN 139.0kN 139.0kN 142.0kN 142.0kN 144.0kN 144.0kN 146.0kN 146.0kN 148.0kN 148.0kN 149.0kN 149.0kN 151.0kN 151.0kN 151.0kN 151.0kN 152.0kN 151.0kN 152.0kN 152.0kN 153.0kN 153.0kN 160.0kN 160.0kN 166.0kN 166.0kN 170.0kN 170.0kN 175.0kN 175.0kN 180.0kN 180.0kN
80km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 10.0kN 10.0kN 12.0kN 15.0kN 15.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 61.0kN 61.0kN 63.0kN 63.0kN 67.0kN 67.0kN 70.0kN 70.0kN 74.0kN 74.0kN 79.0kN 79.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 100.0kN 100.0kN 113.0kN 113.0kN 122.0kN 122.0kN 135.0kN 135.0kN 147.0kN 147.0kN 159.0kN 159.0kN 108.0kN 108.0kN 111.0kN 111.0kN 115.0kN 115.0kN 119.0kN 119.0kN 123.0kN 123.0kN 127.0kN 127.0kN 130.0kN 130.0kN 133.0kN 133.0kN 136.0kN 136.0kN 139.0kN 139.0kN 142.0kN 142.0kN 144.0kN 144.0kN 146.0kN 146.0kN 148.0kN 148.0kN 149.0kN 149.0kN 150.0kN 150.0kN 149.0kN 149.0kN 150.0kN 150.0kN 151.0kN 151.0kN 158.0kN 158.0kN 164.0kN 164.0kN 169.0kN 169.0kN 174.0kN 174.0kN 179.0kN 179.0kN
85km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 09.0kN 09.0kN 11.0kN 14.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 58.0kN 58.0kN 61.0kN 61.0kN 63.0kN 63.0kN 67.0kN 67.0kN 70.0kN 70.0kN 74.0kN 74.0kN 79.0kN 79.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 108.0kN 108.0kN 118.0kN 118.0kN 129.0kN 129.0kN 142.0kN 142.0kN 154.0kN 154.0kN 99.0kN 99.0kN 104.0kN 104.0kN 108.0kN 108.0kN 113.0kN 113.0kN 119.0kN 119.0kN 125.0kN 125.0kN 127.0kN 127.0kN 130.0kN 130.0kN 133.0kN 133.0kN 136.0kN 136.0kN 139.0kN 139.0kN 142.0kN 142.0kN 144.0kN 144.0kN 146.0kN 146.0kN 148.0kN 148.0kN 149.0kN 149.0kN 149.0kN 149.0kN 150.0kN 150.0kN 150.0kN 150.0kN 162.0kN 162.0kN 166.0kN 166.0kN 169.0kN 169.0kN 173.0kN 173.0kN 178.0kN 178.0kN
90km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 08.0kN 08.0kN 11.0kN 13.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 55.0kN 55.0kN 58.0kN 58.0kN 61.0kN 61.0kN 63.0kN 63.0kN 67.0kN 67.0kN 70.0kN 70.0kN 74.0kN 74.0kN 79.0kN 79.0kN 86.0kN 86.0kN 100.0kN 101.0kN 112.0kN 112.0kN 124.0kN 124.0kN 135.0kN 135.0kN 149.0kN 149.0kN 91.0kN 91.0kN 96.0kN 96.0kN 100.0kN 100.0kN 104.0kN 104.0kN 109.0kN 109.0kN 114.0kN 114.0kN 119.0kN 119.0kN 122.0kN 122.0kN 127.0kN 127.0kN 131.0kN 131.0kN 135.0kN 135.0kN 139.0kN 139.0kN 142.0kN 142.0kN 144.0kN 144.0kN 146.0kN 146.0kN 148.0kN 148.0kN 150.0kN 150.0kN 149.0kN 149.0kN 151.0kN 151.0kN 158.0kN 158.0kN 164.0kN 164.0kN 169.0kN 169.0kN 172.0kN 172.0kN 177.0kN 177.0kN
95km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 07.0kN 07.0kN 10.0kN 12.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 82.0kN 82.0kN 96.0kN 96.0kN 108.0kN 108.0kN 118.0kN 118.0kN 129.0kN 129.0kN 138.0kN 138.0kN 86.0kN 86.0kN 90.0kN 90.0kN 95.0kN 95.0kN 100.0kN 100.0kN 104.0kN 104.0kN 109.0kN 109.0kN 114.0kN 114.0kN 119.0kN 119.0kN 122.0kN 122.0kN 127.0kN 127.0kN 131.0kN 131.0kN 135.0kN 135.0kN 139.0kN 139.0kN 142.0kN 142.0kN 144.0kN 144.0kN 146.0kN 146.0kN 148.0kN 148.0kN 148.0kN 148.0kN 150.0kN 150.0kN 157.0kN 157.0kN 159.0kN 161.0kN 164.0kN 164.0kN 169.0kN 169.0kN 172.0kN 172.0kN
100km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 07.0kN 07.0kN 10.0kN 12.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 78.0kN 78.0kN 91.0kN 91.0kN 99.0kN 99.0kN 108.0kN 108.0kN 118.0kN 118.0kN 129.0kN 129.0kN 81.0kN 81.0kN 84.0kN 84.0kN 90.0kN 90.0kN 95.0kN 95.0kN 100.0kN 100.0kN 104.0kN 104.0kN 109.0kN 109.0kN 114.0kN 114.0kN 119.0kN 119.0kN 122.0kN 122.0kN 127.0kN 127.0kN 131.0kN 131.0kN 135.0kN 135.0kN 139.0kN 139.0kN 142.0kN 142.0kN 144.0kN 144.0kN 146.0kN 146.0kN 147.0kN 147.0kN 148.0kN 148.0kN 155.0kN 155.0kN 157.0kN 157.0kN 159.0kN 161.0kN 164.0kN 164.0kN 169.0kN 169.0kN
105km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 06.0kN 06.0kN 09.0kN 11.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 73.0kN 73.0kN 82.0kN 82.0kN 91.0kN 91.0kN 99.0kN 99.0kN 108.0kN 108.0kN 119.0kN 119.0kN 76.0kN 76.0kN 80.0kN 80.0kN 84.0kN 84.0kN 90.0kN 90.0kN 95.0kN 95.0kN 100.0kN 100.0kN 104.0kN 104.0kN 109.0kN 109.0kN 114.0kN 114.0kN 119.0kN 119.0kN 122.0kN 122.0kN 127.0kN 127.0kN 131.0kN 131.0kN 135.0kN 135.0kN 139.0kN 139.0kN 142.0kN 142.0kN 144.0kN 144.0kN 142.0kN 142.0kN 143.0kN 143.0kN 150.0kN 150.0kN 153.0kN 153.0kN 158.0kN 160.0kN 163.0kN 163.0kN 167.0kN 167.0kN
110km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 06.0kN 06.0kN 09.0kN 11.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 69.0kN 69.0kN 73.0kN 73.0kN 82.0kN 82.0kN 91.0kN 91.0kN 100.0kN 100.0kN 110.0kN 110.0kN 73.0kN 73.0kN 76.0kN 76.0kN 78.0kN 78.0kN 80.0kN 80.0kN 83.0kN 83.0kN 95.0kN 95.0kN 100.0kN 100.0kN 104.0kN 104.0kN 109.0kN 109.0kN 114.0kN 114.0kN 119.0kN 119.0kN 122.0kN 122.0kN 127.0kN 127.0kN 128.0kN 128.0kN 130.0kN 130.0kN 131.0kN 131.0kN 132.0kN 133.0kN 137.0kN 137.0kN 137.0kN 137.0kN 144.0kN 144.0kN 150.0kN 150.0kN 153.0kN 153.0kN 158.0kN 160.0kN 163.0kN 163.0kN
115km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 05.0kN 05.0kN 08.0kN 10.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 63.0kN 63.0kN 70.0kN 70.0kN 78.0kN 78.0kN 86.0kN 86.0kN 95.0kN 95.0kN 104.0kN 104.0kN 69.0kN 69.0kN 73.0kN 73.0kN 76.0kN 76.0kN 80.0kN 80.0kN 84.0kN 84.0kN 90.0kN 90.0kN 95.0kN 95.0kN 100.0kN 100.0kN 104.0kN 104.0kN 109.0kN 109.0kN 114.0kN 114.0kN 117.0kN 117.0kN 120.0kN 120.0kN 124.0kN 124.0kN 127.0kN 127.0kN 129.0kN 129.0kN 131.0kN 131.0kN 133.0kN 133.0kN 134.0kN 134.0kN 141.0kN 141.0kN 146.0kN 146.0kN 150.0kN 150.0kN 153.0kN 153.0kN 160.0kN 160.0kN
120km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 05.0kN 05.0kN 08.0kN 10.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 59.0kN 59.0kN 67.0kN 68.0kN 74.0kN 74.0kN 81.0kN 81.0kN 90.0kN 90.0kN 98.0kN 98.0kN 64.0kN 64.0kN 69.0kN 69.0kN 73.0kN 73.0kN 76.0kN 76.0kN 80.0kN 80.0kN 84.0kN 84.0kN 90.0kN 90.0kN 95.0kN 95.0kN 100.0kN 100.0kN 104.0kN 104.0kN 109.0kN 109.0kN 114.0kN 114.0kN 119.0kN 119.0kN 122.0kN 122.0kN 127.0kN 127.0kN 127.0kN 127.0kN 129.0kN 129.0kN 130.0kN 130.0kN 131.0kN 131.0kN 138.0kN 138.0kN 144.0kN 144.0kN 149.0kN 149.0kN 151.0kN 151.0kN 158.0kN 158.0kN
125km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 04.0kN 04.0kN 07.0kN 09.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 53.0kN 53.0kN 64.0kN 64.0kN 70.0kN 70.0kN 78.0kN 78.0kN 86.0kN 86.0kN 95.0kN 95.0kN 59.0kN 59.0kN 64.0kN 64.0kN 69.0kN 69.0kN 73.0kN 73.0kN 76.0kN 76.0kN 81.0kN 81.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 99.0kN 99.0kN 104.0kN 104.0kN 108.0kN 108.0kN 113.0kN 113.0kN 117.0kN 117.0kN 119.0kN 119.0kN 122.0kN 122.0kN 125.0kN 125.0kN 127.0kN 127.0kN 125.0kN 125.0kN 126.0kN 126.0kN 134.0kN 134.0kN 141.0kN 141.0kN 147.0kN 147.0kN 154.0kN 154.0kN 156.0kN 156.0kN
130km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 04.0kN 04.0kN 07.0kN 08.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 49.0kN 49.0kN 58.0kN 58.0kN 67.0kN 67.0kN 73.0kN 73.0kN 82.0kN 82.0kN 91.0kN 91.0kN 53.0kN 53.0kN 59.0kN 59.0kN 64.0kN 64.0kN 69.0kN 69.0kN 73.0kN 73.0kN 76.0kN 76.0kN 81.0kN 81.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 99.0kN 99.0kN 104.0kN 104.0kN 108.0kN 108.0kN 113.0kN 113.0kN 119.0kN 119.0kN 125.0kN 125.0kN 129.0kN 129.0kN 127.0kN 127.0kN 122.0kN 122.0kN 123.0kN 123.0kN 130.0kN 130.0kN 138.0kN 138.0kN 144.0kN 144.0kN 151.0kN 151.0kN 154.0kN 154.0kN
135km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 03.0kN 03.0kN 05.0kN 06.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 51.0kN 51.0kN 61.0kN 62.0kN 70.0kN 70.0kN 78.0kN 78.0kN 85.0kN 85.0kN 49.0kN 49.0kN 53.0kN 53.0kN 59.0kN 59.0kN 64.0kN 64.0kN 69.0kN 69.0kN 73.0kN 73.0kN 76.0kN 76.0kN 81.0kN 81.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 99.0kN 99.0kN 104.0kN 104.0kN 108.0kN 108.0kN 113.0kN 113.0kN 119.0kN 119.0kN 126.0kN 126.0kN 127.0kN 127.0kN 119.0kN 119.0kN 120.0kN 120.0kN 127.0kN 127.0kN 133.0kN 133.0kN 140.0kN 140.0kN 148.0kN 148.0kN 150.0kN 150.0kN
140km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 03.0kN 03.0kN 05.0kN 05.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 38.0kN 38.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 39.0kN 39.0kN 41.0kN 41.0kN 44.0kN 44.0kN 38.0kN 38.0kN 40.0kN 40.0kN 43.0kN 43.0kN 46.0kN 46.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 45.0kN 45.0kN 48.0kN 48.0kN 39.0kN 39.0kN 42.0kN 42.0kN 44.0kN 44.0kN 46.0kN 46.0kN 49.0kN 49.0kN 38.0kN 38.0kN 39.0kN 39.0kN 40.0kN 40.0kN 50.0kN 50.0kN 57.0kN 57.0kN 67.0kN 67.0kN 74.0kN 74.0kN 81.0kN 81.0kN 42.0kN 42.0kN 49.0kN 49.0kN 53.0kN 53.0kN 59.0kN 59.0kN 64.0kN 64.0kN 68.0kN 68.0kN 72.0kN 72.0kN 76.0kN 76.0kN 81.0kN 81.0kN 86.0kN 86.0kN 92.0kN 92.0kN 99.0kN 99.0kN 104.0kN 104.0kN 108.0kN 108.0kN 113.0kN 113.0kN 119.0kN 119.0kN 126.0kN 126.0kN 114.0kN 114.0kN 115.0kN 115.0kN 121.0kN 121.0kN 129.0kN 129.0kN 137.0kN 137.0kN 144.0kN 144.0kN 147.0kN 147.0kN
)
)
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Tak to je škoda. Nadproudovka by se šikla. Ve videu níže alespoň ručně
V binu byla funkční, pokud se zbytečně někdo nešťoural v monitorech a nepřeplácnul ji jiným monitorem.
Nějak tomu tanečku tady nerozumím. Když přepisuji TCh do téhle textové podoby, tak si jednoduše stáhnu z webu dostupnou grafickou a na ní jednoduše přečtu kóty každého potřebného bodu. Nejsou tam hluchá místa, která by se musela odhadovat. Stačí najít vhodné zdroje, kde jsou kompletní křivky každého stupně.
Nějak mi hlava nebere to "ohýbání"
00km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 53.0kN 53.0kN 65.0kN 79.0kN 87.0kN ...
 

Acatus

Provozní technik
.... (protože v rychlostech 40 a více byly stupně jako 2., 3. - XX. na nule)
Beru zpět. Nejsou na nule.
...si jednoduše stáhnu z webu dostupnou grafickou
Jo! Tak tak podrobnou bych rád viděl. Poohlédnu se. Případně, jestli ji máš, můžeš mi ji prosím pustit? Chtělo by to doladit sérii ve vyšších rychlostech a ten paralel.
...Nějak mi hlava nebere to "ohýbání"
Počátky, ke kterým jsem se už nevracel. Zkoušel jsem;), bo ta "dvojka" nějak nechtěla zabrat. Po pár minutách mi to docvaklo a už jsem to (při dalším a dalším rýpání do té charky) dodržoval. Taky je to moje první TCh.o_O
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Jo! Tak tak podrobnou bych rád viděl. Poohlédnu se. Případně, jestli ji máš, můžeš mi ji prosím pustit? Chtělo by to doladit sérii ve vyšších rychlostech a ten paralel.
Tak dolaďuj. Nově to potřebuje vyladit celé už od druhého stupně v nulové rychlost a ne jen ve vyšších. Ofocená stránka origo fírovská příručka E499.2, skenoval to kdysi SI (IV). Obrázek má rozlišení 2550x3486, takže se dá odečítat se slušnou přesností.
img071.jpg
 

Acatus

Provozní technik
Podle této (zde přiložené) by to mělo být zhruba takto:
00km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 50.0kN 50.0kN 72.0kN 72.0kN 97.0kN 97.0kN...
05km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 44.0kN 44.0kN 65.0kN 65.0kN 87.0kN 87.0kN...
10km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 39.0kN 39.0kN 58.0kN 58.0kN 77.0kN 77.0kN...

podle té z příručky:
00km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 39.0kN 39.0kN 72.0kN 72.0kN 95.0kN 95.0kN...
05km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 35.0kN 35.0kN 65.0kN 65.0kN 87.0kN 87.0kN...
10km/h 00.0kN 00.0kN 00.0kN 30.0kN 30.0kN 58.0kN 58.0kN 77.0kN 77.0kN...

Ověříme.

Pošli mi bobe prosím cestu k tomu highresu strany 63, příp. kdo máte TCh. Pod názvem 23628-d4399709142e1ec9ac9cba5dbdd643ef.jpg jsem to nenašel a na webu vše v malém rozlišení. Děkuji.
Předpokládám, že TCh řady 150.2 bude shodná, že? Ta by se totiž dala sehnat i na A3 plachtě...

Pak ještě bude potřeba sladit trakci s OR přes MaxPower a MaxCurent... Zde, mám pocit, rovnice žádná není, co?

TCh.jpg.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Proč to všechno? Pracuji s firemní dokumentací. Což je původní scanovaná dokumentace Škodovky. V tomto případě výkres LO1550D v rozlišení 2338 x 3429 bodů. Ten je vložen v grafickém programu InkScape jako spodní podkladová vrstva. Přes něj jde druhá vrstva s milimetrákem srovnaným na původní mřížku a obě vrstvy jsou zamčené. V třetí vrstvě mám červený nitkový kříž, kterým se posouvám bod po bodu křížení, jednu trakční křivku za druhou a z postranních stupnic odečítám tažné síly proti vybrané rychlosti. Odečtené hodnoty zapisuji do tabulky v excelu, abych je mohl později přenést do parametru ORTSTractionCharacteristics. Trakční křivky jsou v dokumentaci popsány, takže není problém určit ke kterému stupni, která patří a napasovat je. U lokomotiv s odporovou regulaci a desítkami křivek fakt úmorná práce. Když je hotovo, v excelu z dat ještě udělám pro kontrolu spojnicový graf. Abych měl jistotu, že jsem někde nesáhl vedle, což se skutečně občas stane. Je to přeci jen kvantum náměrů a já mám brejle na čtení. Pomalu posouvat kříž po křivce, rolovat obrazem nahoru, dolů ke stupnici, vpravo a vlevo ke stupnici (ano, potřeba to dělat při velkém zvětšení aby bylo možné kříž přesně nasadit) a přitom se v tom neztratit. Prace na pár dní.

Skutečnost, že takto naměřené hodnoty někdo zpochybní ve mě vyvolá až pocit škodolibosti. Hlavou mě prolétne jen jedno: "Není ti dobrý stříbrný podnos a otročina, kterou ta tebe udělal někdo jiný? Fajn, pusť se do toho sám, ať poznáš zač, je v Pardubicích perník. A nebo si nastuduj výpočetní metodu".

Jsou to jen škodolibé myšlenky, neznamená to, že bych se na Acatuse zlobil. Sám totiž často postupuji stejně. Čemu z nějakých důvodů nevěřím, zjišťuji si a ověřuji sám.

Takhle se dostanu prakticky trakčních a brzdovým charakteristikám všech škodováckých lokomotiv, kromě předválečných. U soudobých (cca. od devadesátých let, týká se především el. jednotek, modernizovaných lokomotiv a řady 109E), je situace ještě jednodušší. Jako zdroj poslouží data ze zkušebního protokolu, který pořizují zkušební technici během zkoušek na Velimi.

Zbytek zdrojů je potom moje soukromá sbírka technických a katalogových listů lokomotiv.
podklady.jpg
 

Acatus

Provozní technik
Budu stručný:)

Skutečnost, že takto naměřené hodnoty někdo zpochybní ve mě vyvolá až pocit škodolibosti.

Prosím, ne. Tato rovina mě ani zdaleka nenapadla.

Není ti dobrý stříbrný podnos a otročina, kterou za tebe udělal někdo jiný?

Je mi dobrý tento dokonce "zlatý" podnos a jsem za to celkově vydařené ladění 150ky moc rád. Naopak je u ní moc fajn ta možnost detailního nastavení jednotlivých stupňů. Vím, jaká je to dřina se v tom naučit orientovat, dodržet každý znak na svém místě (dělám to jen v suchém v texťáku), natož to vůbec vygenerovat!! Vím a jsem za to vděčný, jako za každý skin, model, kabinu, ladění apod.

Proč to všechno?

Vysvětlím.
150ky jsou od studií mojí srdeční záležitostí (jistě nejsem sám). Těšil jsem se na Vaše nastavení, že konečně postavím nějakou aktivitu, protože dosavadní ladění mě moc nenadchlo (bez ohledu, od koho a ze kdy bylo). Na VŽD vyšla 122ka, hodím ji na vlak a ono nic moc (neryju do Vás, jen konstatuji). Tak jsem hledal "mouchy", kterým bych poladil křídla. Při trošce zkoušení, jsem ji něco dal, ale TCharky těch strojů neznám, resp. mě nenapadlo, že bych se někdy do tak složité problematiky vůbec pouštěl. Nějaký čas trvalo, než jsem se dostal k testu 150.026. Dal jsem ji na vlak a ten samý výsledek jako u 122ky. Nahodím ji, odbrzdím a hned na 1. stupni proudy. Nevím jak moc lze "od stolu" něco postavit, ale co vím jistě, nezbytné jsou praktické testy a znalost dané řady... koneckonců i tolerance naslouchat připomínkám. Testy pak nejlépe na vyladěné aktivitě po vyladěném (kalibrovaném) HV. Hned 1. stupeň TCharky kvality jejího nastavení zpochybňoval. Nadraftěná je skvěle, ale troufám si tvrdit, že je dost nedotažena. Proto jsem začal do toho matlat svoje představy a zkoušel, matlal, zkoušel, ladil, zkoušel, ladil. 1. stupeň zapíná ventilátory odporů (motory M5 a M6), 2. fedí do M1 - M4. Páty šunt série při zvyšující se rychlosti neklesal, 33. měl nižší hodnoty, jako 27.! Tak jsem to zkusil a šup, mašinka nasává a povoluje proudy, jak ji znám z kolejí (byď ladění jsem dělal odhadem)... a nabízím se, to dát po radách boba57_cz do pořádku. Nemusíte na to být sám a jsem ochoten pomoci i s dalšími řadami.
Hlavně je třeba to zkoušet "doma" (na 321, BP) a ne někde "v Austrálii". Nepotřebuji InkScape, spojnicový graf, veškerou dokumentaci, abych vycítil, že to nejede jako řada 150. Jestli někteří hodlají tvrdit opak, tak buď tomu prd rozumí nebo staví na osobní rovinu.
Teď už tu charku chci a zítra si pro ni jedu, pakliže je, tam kde má být:) Dejte mi čas. Chápu, že nelze tomu v této fázi věřit, natož moji snahu proti p. Josefovi podpořit. Ale tentokrát jsem si jist a dokážu ji doladit a donastavit. Beru to jako týmovou práci, proto se s vámi všemi hned radím. Jestli byste s tím měl kdokoliv problém, vyladím si ji pro sebe. A pak 122, 130, protože to zato stojí. Jedu s 026 teď zkušební RJ1003 1.díl a výsledek famózní, byť to má ještě své mouchy. Horní rychlosti v sérii poladěny a super drží na 20. stupni.
Já Vás pane Josefe nechci zdiskreditovat, zmařit Vaše úsilí. Ale taky nechci nečinně čekat, když to prostě v tom OR "nejede". Taky sleduji, že OR v parametrech MaxPower a MaxCurrent moc neřeší nějaké katalogové listy, Velim apod. U OR to chce zjevně selský rozum a zkoušet, porovnávat. 100 x zkoušet.
Moc vás prosím všechny o trpělivost a Vás pane Josefe o svolení to zkusit veřejně zde v komunitě. Jestliže doplním TCharku, ještě není vyhráno. Jsou tam právě ty vazby MaxPower a MaxCurrent, které bude potřeba naladit % asi dle toho Igorova ESA. To jsme, myslím, všichni přijali za povedené.
Testovat se pak musí na dlouhé aktivitě. Ukážou se na tom jízdní doby, stupně při udržování rychlosti 100, 120, 140, jestli loko zvládá jízdní doby, z Třince-města do Bystřice, kolik dá na vjezd apod.
Brzda je tam podle mě v poho a to je moc dobré. Zbytek také bez připomínek.

Takhle se dostanu prakticky trakčních a brzdovým charakteristikám všech škodováckých lokomotiv

Super. Pakliže by se mi podařilo vám všem dokázat, že to myslím dobře (v ohledu na výsledek a tvorbu aktivit v OR) a jsem ochoten Vám s tím pane Josefe pomoci (pakliže jste ochoten svolit k týmové hře), tak se budou hodit.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Pošli mi bobe prosím cestu k tomu highresu strany 63, příp. kdo máte TCh. Pod názvem 23628-d4399709142e1ec9ac9cba5dbdd643ef.jpg jsem to nenašel a na webu vše v malém rozlišení. Děkuji.
Co to? Exportoval jsem plnou velikost a tu si můžeš z tohoto fora stáhnout. Musíš si ale místo náhledu zobrazit plný obrázek ( img071.jpg ). Na ověření jsem jej tu nyní stáhnul bez problému.

150 a 150.2 je totéž bez zrychlování na 151. V mém obrázku máš dobře čitelné i proudy. Jakou myslíš rovnici?? Proud je v přímé vazbě s tažnou silou. Stačí se jen umět v grafu správně orientovat. Sedí to tam přesně. Tvůj graf stupnici proudu postrádá zcela, má jen vztažnou křivku na nějaké přebastlené neúplné teoretické Koreffově zátěžové charakteristice.
Můj graf mám osobně ověřen zkouškou v Holešovicích na mašině, kterou jsem opřel o zabrzděnou soupravu vozů, zabrzdil přídavnou a pak dával jeden stupínek po druhém až do 12.st. Sedělo to přesně. Výš už by bouchla nadproudovka.
Připomenu jen, 2.st. je zašuntován, takže při kroku z 2.st. na 3.st. Ametr poklesne, síla ale stoupne dle grafu.
Podle hodnot té příručky to má v RW naladěno u 150 a 151 i kiski a sedí to jak prdel na hrnec. Nikdo si nestěžoval na nějakou lenost a podobně.

Můj výkonový testovací úsek býval na R645 s E499.2 z Ústí nad Orlicí odjezd 70km/h do stoupání od zastávky vytočit na 56.st a 120km/h, což vyšlo přesně před Dlouhou Třebovou, sjetí do 0.st. a na odjezdu směr Parník měla mašina na rychloměru u rychlostníku 90 a znovu rychle na serii a šmrdlat dál hore do Č.T. To bylo dávno před koridorizací za dobrých časů "osmdesátek". :)
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Stejný statický test v RW jako v reálu (jen jiné místo a vozy):
 

Přílohy

  • 150-02.jpg
    150-02.jpg
    137.7 KB · Zobrazeno: 38
  • 150-03.jpg
    150-03.jpg
    138.7 KB · Zobrazeno: 36
  • 150-04.jpg
    150-04.jpg
    138.7 KB · Zobrazeno: 27
  • 150-05.jpg
    150-05.jpg
    138.5 KB · Zobrazeno: 29

Acatus

Provozní technik
Exportoval jsem plnou velikost.
Ano. Už to mám. Díky.
Připomenu jen, 2.st. je zašuntován, takže při kroku z 2.st. na 3.st. Ametr poklesne, síla ale stoupne dle grafu.
Přesně tak! V OR ho ale nazašuntuju. Leda že bych to jen nasimuloval snížením nastavení kN. Hráč tu dynamiku neucítí, zvuky nejsou závislé na proudech a stejně každý tlačí 1,2,3,4,5 za sebou.
RW střeva nastavení neznám, ale na obrázcích je to pěkně vidět.

Rovnici vysvětlím později.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Proč tedy ne. Patent na to v žádném případě nemám (tím se tu ohledně brzd už oháněl někdo jiný ...).
Ovšem porovnání bude asi kulhat. Pohledem do engu esa IH je uvedena hodnota MaxPower 3060 kW. To je hodnota trvalého výkonu na AC. Tedy s trvalými proudy trakčních motorů. Nikoliv maximální. MaxCurrent uvádí 1100A. Trakčáky má ESO stejnosměrné typu AL 4562 FiR, v sérii po dvou a ve dvou skupinách. Má-li jeden motor trvalý proud 715A a hodinový 765A (což zároveň odpovídá proudu celé skupiny v podvozku), bude potom max. proud produkovaný lokomotivou podstatně více než 1100A. Trakční charakteristiky použil spočítané od paashiho, ale v tomto případě jde o plynulou regulaci, která se od stupňovité poněkud liší. Na to téma padl můj historicky nejstarší dotaz k tématu OR. Odečítání hodnot z grafů trakčních charakteristik tu není nijak zpochybněno. Je to prostě jedna z více možností.
Není mě tedy dost jasné, jak použít Igorovo eso jako etalon pro nastavení 150ky.

U uzavřeného kódu MSTS bylo nutno ohýbat hodnoty různý parametrů oproti skutečným, aby z toho na monitoru vypadlo pokud možno reálné chování. Jaký to byl boj, ví např. ZSR i bob_57_cz, kteří to tehdy dávali do kupy např. Bobinu.
Nemyslím si ale, že u otevřeného kódu OR to je totéž. Ačkoliv jej vyvinuli především programátoři anglosaských zemí, z principu je pohon jejich elektrik stejný jako u těch evropských. Nemluvě o tom, že jim to evropští uživatelé připomínkovali (forum OR - Elvas Tower). OR umí akceptovat reálné hodnoty parametrů. Netvrdím, že na 100%, ale umí. Není nutná žádná alchymie, a hledat tyto hodnoty metodou pokus-omyl.
I proto důsledně používám termínu nastavení na místo ladění. Ladič i posluchač může mít totiž hudební hluch.
 
Nahoře