Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
se o dost zlepšila krajina v úseku Lysá - Vel. Osek, je to tak?
Kdepak, tam se nic nedělalo, musíš dál od Staré Boleslavi za lesem směr Všetaty až Hoštka? a Paralelně naproti něco na 090. Přidávala se vegetace.
I Vysočany se zlepšily,
Tady se nedělalo nic. Budova je už z minulé aktualizace. Zásadní změny jsou od Schony až do Berlína. Nové originální modely na míru, hodně baráčků a zalesnění. Plus opravy některých lesíků, které na okrajích ve svahu levitovaly. Bylo jich hodně.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Kolikátý pokus o BP 100? Tedy do třetice, snad už vše bude OK. Ale na dokončení Lovosic jsem opravdu zapomněl. Ani na těch osazených návěstidlech nebyly linky pro posun. Přepsal jsem i datum na 1.12. 2024 Soubor je stejný.
Omlouvám se za komplikace. Snad už vše bude fungovat jak má. Můžete stahovat.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jen tak z legrace jsem zkusil pokládat koleje přes Dresden Friedrichstadt. Přece jen tato paralelní trasa a není tak dlouhá a celkem by se hodila pro pestřejší možnosti cestování do Berlina.
Jenomže to nádraží je opravdu masakr. S texturami v plném rozlišení se dá stavět jen v TSRE5. Jenomže potřebuji dynamické koleje a na ty jsem zvyklý v MSTS, Ale tam to rovnou spadne na chybová hlášení, že už nemá kam načítat modely kolem. Tedy rozlišení 1024 a to už MSTS zvládá. Ale pohyb s kolejemi je tam jak kdybych to ovládal ze Země na Měsíc. A textury kolejí jsou rozmazané. Tedy koleje pokládat v TSRE5 a obloučky z dynamik v MSTS. A to je ještě jeden velký ranžír vedle. To by hra rovnou vybuchla. Ten dělat nebudu.
Ale už tohle byl zázrak, že to šlo s udržením se na fotomapě. Kdyby mi Mikulda nedávno neposlal video, tak bych si na to netroufal. Až se dostanu za nádraží, už to bude dobré. Ale i tak ten ranžír trochu zjednoduším. Jedná se hlavně o průjezd osobním nádražím.
0312DresdenFriedrichstadt1.JPG
0312DresdenFriedrichstadt2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Myslel jsem, že mi ten oblouk k peronu Friedrichstadt se zhlavím nevyjde. Fakt. Ale za dopoledne jsem to dal. A bez žádných drastických poloměrů. Kolik je tam kolejí jsem nepočítal, jak to vyšlo, tak to vyšlo. Tady je to stejně už na hraně, když doplním návěstidla brány TV a zástavbu.

Zbývá opačné zhlaví. Tam už to není v jedné rovině. Trať dál pokračuje přes nadjezd, ale ranžír, tipuji, že jde naopak do klesání a trať dál směr Radebeul Naundorf, kde se to napojí na již existující koleje, tuto trať podjíždí. Tam asi budou nějaké drastické sklony. Navíc to tam nemám úplně přesně rovnoběžné s obrázkem, tak na konci nádraží budou drobné korekce. Ale dál je samý oblouk, tak se to srovná.
Samozřejmě model peronu s nadjezdem si vyrobím.

Jelikož v CZSK už mám aktivní svou oblíbenou soupravu, tak fotky odsud. Icik bude mít radost :) Konečně. :) Jen nevím, jak se v ORCZSK ve volné jízdě otevírají dveře. Q nefunguje.
0412Friedrichstadt1.JPG
0412Friedrichstadt2.JPG
 

Honzík 471070

Cestující
Takhle to mám já:
Ve volné jízdě musím otevírat dveře manuálně v tabulce F9. "Q" mi funguje pouze v aktivitách, když to vozidlo schvaluje (fíra musí odblokovávat, zavírat, apod.). Třeba u B249 "Q" potřeba není, cestující otevírají a zavírají sami.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Zbyňku, já mám radost z toho, že tě baví stále dělat taková mega nádraží a nebojíš se výzev. Jen si teď neumím představit, že tam budu jednou posunovat. Pro mě to Německo je pořád něco, co je cizé a vzdálené. Ale věřím, že se jednou opět k nám vrátíš a věnuješ svou péči naší domovině. :)
Jen by mě zajímalo, jestli se ti už ozval nějaký německý občan a vyslovil ti názor nebo dokonce podporu.
 

Luky

Posunovač
Jelikož v CZSK už mám aktivní svou oblíbenou soupravu, tak fotky odsud. Icik bude mít radost :) Konečně. :) Jen nevím, jak se v ORCZSK ve volné jízdě otevírají dveře. Q nefunguje.
Jaká je Vaše oblíbená souprava v ORCZ? Jinak moc pěkná práce, jste vážně moc dobrej a šikovný;), že dokážete postavit taková "mega nádraží".
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zbyňku, já mám radost z toho, že tě baví stále dělat taková mega nádraží a nebojíš se výzev.
Mě taková mega nádraží opravdu nebaví. Však proto že Němci mají až do Berlina jen takové výhybny o 4 kolejích, proto jsem tam stavěl. Kdyby měli něco podobného jako je uzel Ústí nad Labem nebo Děčín, tak se na to vykašlu.
Ale jelikož mám vše hotovo a Mikulda mi nedávno poslal video a já usoudil, "to dám", jen ten strašný ranžír. Snad jediný na této trase. Tedy opravdu mne tohle nádraží nebaví a budu rád, až to budu mít za sebou. Ale udělat se to musí. Tady závidím stavitelům malých nádražích. Tohle řešit nemusí.

Ohledně posunování. Deterio mi říkal, že umí jen upravovat nějaké detaily, ale ne programovat a s německým autorem návěstidel se nelze spojit. Tak pokud někdo umíte programovat, tak vymyslíme, jak tu jejich soustavu ukočírovat.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Trochu odbočím, ale abych mohl dále stavět tratě, tak jsem si trochu vylepšil počítač. Však jsem se nedávno přiznal, že jsem si koupil pořádnou grafiku RTX4070super, abych mohl jet ve 4k. Jenomže doporučený zdroj je 650W a já měl v počítači jen 500. Nechápu, jak jsem tohle mohl dát do sestavy, když slabší PC v práci 650 má.
Tak jsem si na Allegru koupil a dnes přišel 650W zdroj a hned nainstaloval. Na Allegru proto, že jsem jeho výdejní místo a měl jsem kupon na 400 slevu. Tedy mi vyšel na 2000Kč.
pocitac.jpg

Snad jsem koupil dobře. Jediné minus zatím je, že má jen jednu "šavli" se třemi SATA. Ale potřeboval jsem ještě jednu SATA pro komponenty ve skříni. A druhá "šavle" je jen pro disky ATA. Nechápu. Naštěstí jsem v nějaké krabici doma našel přechodku z ATA na SATA. Ale třeba by tohle šlo dokoupit.
Trochu bylo složitější ty kabely protáhnout, protože skříň je přizpůsobená, aby kabely šly mimo prostor skříně, zadem. Tedy kromě zdroj - grafika, protože jsou vedle sebe. Ale úspěch na první zapojení, vše funguje.
 

Ali

Cestující
Allegro - záruka kvality. A jinak - na zimu se ta RT X470 plus ten zdroj hodí. Skvělé přitápění. Ale zase v létě to bude možná trochu opruz. Na jaře i při vyúčtování za el. Do odpadu se to dá ale naštěstí hodit vždycky. To já díky Vám moc dobře znám :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A jinak - na zimu se ta RT X470 plus ten zdroj hodí. Skvělé přitápění. Ale zase v létě to bude možná trochu opruz. Na jaře i při vyúčtování za el.
Je vidět, že o této tematice nic nevíš. Asi budeš mnohem starší důchodce, než jsem já. :)
Pro tvé info. Píši z tohoto "vytápějícího" počítače. Mám na UPS měřák a teď mi píše spotřebu 79W. To se fakt nedoplatím. :)
Sorry. Měl jsem do UPS zapojený monitor. Po jeho vypnutí má vlastní počítač spotřebu jen 46W.

I když otevřu skříň, tak není nic slyšet. Nic tam nehučí. Musím se opticky přesvědčit, že se tam něco točí a ledky blikají. Tedy vše funguje. Takový tichý stolní počítač jsem nikdy neměl. To můj starší notebook HP žere víc a větráky tak řvou, že se to nedá.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak mi koleje z obou stran (Radebeul Naundorf) podařilo propojit. Vše mám krásně plynule navázané i sklonově. Žádné divočiny. Ten ranžír na první fotce už je trochu mimo fotomapu, ale až tam položím zbytek kolejiště, tedy ne úplně vše, zjednodušeně, bude tam i vymodelovaný podklad, tak nic rušivého nebude. Priorita byla postavit trať.

A jak bude nálada, mohu pomalu to tady dokončovat. Potěšilo mne, že nádraží Cossebaude je totožná budova jako je nádraží Weinbohla, tedy stačí jen vyretušovat popisky. Ale tady je to hrozná ruina. Tímto jsem naplno vytěžil video od Mikuldy. Bez něj bych nevěděl, že jsou často na zhlavích jen takové půl angličany nebo takové esíčko, když se jede na most (poslední obrázek). Proto jsem také zrušil od Naundorf již položené koleje a nahradil dvěma jednokolejnými.
Ale věřím, že největší radost bude mít Ali, který si opět trochu rozšíří zeměpis a bude opět pídit, kde to vlastně je. :) :) :)
0612tratCossebaude1.JPG
0612tratCossebaude2.JPG
0612tratCossebaude3.JPG
0612tratCossebaude4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem si konečně trochu vyladil domácí pracoviště, přece jen ikony nemohu mít na OLED panelu. A právě MSTS editor tratí na 4k plnohodnotně nefunguje. Jenomže tady je potřeba kvůli malému oknu MSTS dát monitor blíž.

A konečně mám napojenou i odjezdovou kolej z ranžíru, jak podjíždí hlavní trať na mostě. Tam je to tak složité, že v TSRE5 bych to asi nešlo zvládnout. Po obědě ještě dokončím napojení do skupiny kolejí stanice.
Ono i díky novým možnostem stavění to člověka tak vytrvale baví.
Na pozadí mám prezentaci fotek, abych si nepoškodil OLED obrazovku .
IMG_3123.JPG
IMG_3125.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pepo, vždyť každý si plníme své sny. I když nemám počítač až tak extrémně dobrý. Mám jej 4 roky a nebylo to z nejnovějších komponentů. A na W11 jsem prošel jen s odranýma ušima. Ale stavět tak rozsáhlý projekt, na to potřebuješ silný stroj.

Mám radost, že se mi podařilo to nákladní nádraží dát alespoň takto do kupy. Problém je, že je to tam samý angličan a tím nemohu dodržet úhel odbočení a tak se mi délky staničních kolejí zkracují. I to napojení koleje pod mostem bylo důležité, protože se připojuje k hlavní trati. Samozřejmě, pilíře se vymodelují na míru, protože takový stavebnicový model neexistuje.
0812Friedrich.jpg
0812Friedrich2.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Myslím, že už to dostává ten správný obraz. Koleje vzadu asi zapojovat do zhlaví všechny nebudu, budou jako kulisa. Nebo ještě uvidím.

Ale jen tipuji ta zadní část nádraží asi bude něco jako bývalý ranžír ve Vršovicích. Celý ve sklonu. To by mohl vědět Mikulda. Jen jeho video tomuto napovídá. To se bude pěkně blbě celé naklápět. Tedy tam asi nejprve dokončit i nějaké výhybky. Stejně to musím protáhnout až do šturcu.
Model podloží ze zdí je zatím provizorní vypůjčený z Ústí nad Labem. Jen jej upravím na 400m a také potřebuji vyšší zeď, když to celé půjde do stoupání.

Zatím mne to baví. Editory nepadají. Tedy jen MSTS nesmím provokovat přesouváním se sem tam. Takto mi včera jednou vyhodil chybu a šlo jen ukončit bez save. Naštěstí jsem o moc nepřišel.
0912Friedrichstadt.JPG
0912Friedrichstadt1.JPG
 
Nahoře