3ds max

dem

Strojvedoucí
Čo ty máš stále s tým nasvietením? Už ti raz Miran odpovedal, že MSTS si nasvecuje scénu sám.
 

dem

Strojvedoucí
Vrátil by som sa k starému problému....

Node 'DOOR_A' has a scale or reflection in it, these are not supported.

Viem že sa to po reset Xform znormalizuje....Avšak tu je práve problém. Dvere , teda hlavne stupačky, dvere sú v pohode , keďže nie sú v rovine y , ale sú mierne pootočené podľa skosenia konca vozňa to po aplikovaní ResetXform zarovná do sveta.....Objekt zostane pootočený, ale čiary ktoré ho obklopuju keď na neho kliknem sa zarovnajú presne do roviny Y.....Existuje na toto nejaká finta ako toto naanimovať?


A to aj napriek tomu že reference coordinate system mám prepnutý na local.
 

kiski

Skladník
Áno, dá sa... Neviem teda, či sú nato mechanizmy priamo vstavané v Maxku, ale je nato jeden platený skript, ktorý sa volá XFormer. Stojí to cca. 14€, ja ho mám zakúpený, a popravde, bez neho si už prácu v Maxku neviem predstaviť. Hľadaj cez Google.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Já to attachnul k novému objektu, ten pak smazal přes editaci poly a naanimoval, deleted isolated vertices a pohoda.
 

dem

Strojvedoucí
Je zaujímavé, že tento postup napísal aj jeden maďarský modelár. Nemohol by si to trochu rozpísať viac podrobne? Pretože nejde mi do hlavy napríklad, ako dostaneš atachnutím ten pivot presne na to miesto kam ho chceš dať.....Pretože akonáhle ho už začneš točiť a nastavovať už musíš použiť ResetXform a to je konec.
 

kiski

Skladník
Alebo teda skús to urobiť tak, že dovnútra objektu vložíš iný objekt, ktorý nebude presahovať žiadny rozmer pôvodného. Stačia dve plochy kolmé na seba, napr. vytvoriť kocku a odmazať z nej zvyšné hrany. Tým pádom by sa ti nemali zmeniť vonkajšie rozmery, tobôž možno (opakujem možno) nebude nutné použiť ResetXForm na pôvodný objekt. Ale pivot už bude samozrejme pochádzať z nového objektu, a budeš to môcť animovať v žiadúcom smere...

Je to trochu škrabanie sa zlou rukou za uchom, ale ak nechceš kupovať XFormer, iné riešenie ma nenapadá... Ak by som niečo vyštráchal, napíšem ti správu.
 

kiski

Skladník
Lepšie povedané takto: Aplikovať ResetXForm na ten objekt, ktorý potrebuješ, a až potom ho attachnuť na nový objekt, ktorý bude mať lokálny pivot natočený tak, ako potrebuješ pre prvý objekt.
 

Roman

Pokladník
Vrátil by som sa k starému problému....

Node 'DOOR_A' has a scale or reflection in it, these are not supported.

Viem že sa to po reset Xform znormalizuje....Avšak tu je práve problém. Dvere , teda hlavne stupačky, dvere sú v pohode , keďže nie sú v rovine y , ale sú mierne pootočené podľa skosenia konca vozňa to po aplikovaní ResetXform zarovná do sveta.....Objekt zostane pootočený, ale čiary ktoré ho obklopuju keď na neho kliknem sa zarovnajú presne do roviny Y.....Existuje na toto nejaká finta ako toto naanimovať?


A to aj napriek tomu že reference coordinate system mám prepnutý na local.

Milane, pokud to dobře chápu, oč jde, moje rada je následující.
Objekt který potřebuješ resetovat označ a v okně Rotage transfom type (F12) odečti koordinát (úhel) natočení objektu . O tuto hodnotu otoč objekt zpět (budeš mít všechny koordináty nula), resetuj dle potřeby a následně natoč objekt zpět. Poté přepni reference coordinate systém na lokal a jednoduše animuj dle potřeby ;). Práce na pár vteřin.
Pokud jsem špatně pochopil tvůj problém, tak se omlouvám za plevelení :) .
 

dem

Strojvedoucí
Roman podiskutujeme cez PM. Teraz musím do práce a dúfam, že dnes bez auta.....
 

dem

Strojvedoucí
Mám jeden problém a nenašiel som ani na nete ako to riešiť. Po reinštale 3dsmax mi v okne edit uvws (teda tam kde mapujem objekty) nejde na myši zoom. Kde sa toto dá nastaviť vie niekto?
 

Tax

Moderátor
Správce
Toto je hlavný dôvod prečo som si zaobstarať druhý monitor: Nemusím preklikávať okná pri textúrovaní. V pravom okne model, v ľavom okno s textúrou a náhľady. Bomba práca. Akurát som urobil jednu závažnú chybu, nainštaloval som Catalyst. V tom okamžiku začal max robiť chyby v zobrazení. Netrvalo viac ako 5 minút a Catalyst šiel z PC preč a to prasačím krokom ;)

3dsmax_2.jpg
 

Autobusák

Cestující
Zdravím, potřeboval bych poradit s texturováním v 3dmaxu.
Jedná se o objekt , který je texturován ze všech stran zvlášť a výsledek je dobrý,ale je vidět kostrbatost v grafice mezi přechody barev.

díky Lukáš
 
Nahoře