Skiny Považan

duuso

Pomocník strojvedoucího
Freightanim od Nebulusa obsahuje model otočených klaksónov, nižšie položenej tabuľky na kabíne, skosených nárazníkov, antény a sochora čo posunulo celú vec o level vyššie. Takže 4. záloha na Rendezi môže vyraziť zo skupiny do výťažnej...
 

Považan

Cestující
Presne ma napadla 4.zaloha na Vychodnom :D Bolo to zabavy ked si miesto 6kolaka dostal 742 :D:D
Akurat som ju zabudol otocit v starom depe :)
A diky za skin fakt pecka :D
Díky. Ako je to vlastne s tou 4. zálohou teraz ? Pokiaľ viem, tak v Bratislave sú už len 770.021 a 771.075. Alebo tam jazdia už len 742.
 

duuso

Pomocník strojvedoucího
Díky. Ako je to vlastne s tou 4. zálohou teraz ? Pokiaľ viem, tak v Bratislave sú už len 770.021 a 771.075. Alebo tam jazdia už len 742.
770 021 je už dosť dávno v Čiernej, 771 075 je po nejakej závade tuším vo Zvolene, je to posledný čmel v BA. V múzeu je ešte 771 001. Ale do starších aktivít to samozrejme nie je problém použiť.
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Nenašiel by sa prosím niekto, kto by poladil svetlá? V základe by malo svietiť iba jedno pozičné ( podľa prepínačov v cabe a predpisov ŽSR ), a potom obe a tlmený reflektor a v tretej polohe všetko naplno :) . Stav engu je ale taký že v základe svietia obe pozičné a tlmený reflektor nesvieti vôbec. Pozeral som na tie definície, ale nejako som z toho nezmúdrel. :(
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
... V základe by malo svietiť iba jedno pozičné ( podľa prepínačov v cabe a predpisov ŽSR ), a potom obe a tlmený reflektor a v tretej polohe všetko naplno :) . Stav engu je ale taký že v základe svietia obe pozičné a tlmený reflektor nesvieti vôbec....
Jo za to jsem vždy u nastavení slovenských vozidel schytal sodu. Ale podle predpisov ŽSR je to trochu jinak: V základu posun, kdy ve dne nesvíti nic a v noci jedno nebo dvě. Na pozici spínače "tlumené" se rozsvěcují návěsti začátku a konce vlaku (vč. tlumemého reflektoru jako "třetího"). A poslední pozicí se přidávají dálkové reflektory.

kus.jpg
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Jozef: V MSTS je to kompromis, lebo počet definícii a polôh je obmedzený. Takže pre stroje domáce na ŽSR sa dáva základ jedno biele svetlo, nakoľko ho nie je možné potom v noci rozsvietiť a mať ešte použiteľné polohy tlmené a diaľkové. A z praxe na ŽSR je celkom bežné vidieť svieť posunujúcu lokomotívu aj cez deň jedným bielym svetlom, svietia tak zo zvyku.
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Chcel by som sa touto cestou poďakovať užívateľovi tomazo, ktorý sa hneď ponúkol že svetlá opraví, obratom ich poslal a už ich tu testujem.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Jozef: V MSTS je to kompromis, lebo počet definícii a polôh je obmedzený. Takže pre stroje domáce na ŽSR sa dáva základ jedno biele svetlo, nakoľko ho nie je možné potom v noci rozsvietiť a mať ešte použiteľné polohy tlmené a diaľkové. A z praxe na ŽSR je celkom bežné vidieť svieť posunujúcu lokomotívu aj cez deň jedným bielym svetlom, svietia tak zo zvyku.
ORTS používá světla 1:1 z MSTS, přesněji řečeno z MSTS Bin. Takže žádný rozdíl. Stejný kompromis přizpůsobený třístavovému spínači hlavního reflektoru: vypnuto-tlumená-dálková. Proto dávám posun na vypnuté (s přihlédnutím k národním předpisům), tlumenými zapínám návěstní označení začátku a konce vlaku (zde se národní předpisy neliší) a na třetí polohu svítím dálkovými reflektory. U vypnutých svítí kužel v noci slabým světlem před loko (imitace svitu návěstních světel), tlumený jako tlumený a dálkový jako dálkový. Vzdálenosti a úhly jsem převzal z nějaké bakalářky na téma automobilových reflektorů, barvu jsem odhadl podle teploty zdroje (dvouvláknová žárovka, halogen a LED).
Jediné nedávné vylepšení ORTS je, že lze světelné terče překrývat přes sebe. S trochou šikovnosti lze tak dvěma různými odstíny a transparentností docílit o něco věrnějšího vzhledu žárovkového svítidla. Opravdu jen o něco ;)
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Ja celkom nechápem tomu prečo sa opustilo zaužívané označenie posunujúceho dielu ( u vozidiel ČD 2x biele, u ŽSR 1x biele na čele ) .
za A- v noci bude posunujúci diel zhasnutý, rozsvietené označenie cez deň mi príde menšie zlo ( ničomu to neodporuje a v praxi sa používa )
za B- vznikne nesúlad s väčšinou kabín a polohou ovládačov svetiel. Kabíny z našej produkcie s Duusom a spol väčšinou obsahovali aj verzie ČD/ŽSR.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Nechápu proč se rozčiluješ. Tak jak to popisuješ, to ve svých nastavení používám, akorát ten posunující ŽSR (a ČSD) svítí jen v noci, ČD i ve dne.
Kabiny v tom moc velkou roli nehrají, ani nemohou. Mají pouze třípolohový spínač světel a žádný jiný ovladač není k dispozici.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
za A- v noci bude posunujúci diel zhasnutý, rozsvietené označenie cez deň mi príde menšie zlo ( ničomu to neodporuje a v praxi sa používa )
Nastavení světel umožňuje odlišné svícení v noci a ve dne. Je to jednoduché, stačí pohlédnout na český manuál MSTSbin v části o světlech.
 

Považan

Cestující
Po naozaj dlhej dobe sa konečne pohli ľady. V novom depe Bratislava Východ sa chystá na skúšobnú jazdu polopantografová laminátka 240.082 v stave približne z roku 2010.
240.082_3.jpg

240.082_1.jpg240.082_2.jpg

Ako ste si už mohli všimnúť, tento model 240 má animované obidva zberače.
Pár zaujímavostí o predlohe: 240.082 ešte stále jazdí pod depom Bratislava Východ. Bola jedna z trojice bratislavských laminátok (024, 082,093) osadená polopantografmi. Dnes už má klasické pantografy ako ostatné 240. Na skúšku bola ako jediná vybavená požiarnou signalizáciou s vonkajším majákom. Ako prvá bola osadená VZ Mirel.
Ak skúšobná jazda dopadne dobre, možno časom poputuje aj na Vaše HDD :)
 
Nahoře