Zvláštnosti, perličky při jízdě vlakem

neonxc

Pokladník
Hrozně by mne zajímalo, jestli už jste se někdy s nějakou tou neobvyklou situací na železnici setkali... Já teda nemám nic extra (to uznávám) jel jsem nedávno soupravu 560 z Přerova do Vsetína a když jsme zastavili ve Lhotce, nemohl se vláček rozjet, fíra vystoupil ze stanoviště, pootevíral všechny dveře, vlezl zpátky, dveře se zavřely a rozjeli jsme se... no asi nějaký problém se vzduchotechnikou. Napsal jsem to sem, jenom abych to nějak otevřel, určitě budete mít zajímavější zážitky (fíra přejel stanici,... :D
 

RaCer

Začátečník
djneon napsal:
...soupravu 560 z Přerova do Vsetína...
Jen takova technicka poznamka, urcite to na teto trati nebyla elektricka jednotka rady 560, ale elektricka jednotka rady 460... ;)
 
Naposled editoval moderátor:

Mirec

Signalista
Ja mám tiež jednu perlu.Stanica Vrútky, doobedňajšia hodina.Na nástupišti sa zhromaždila kopa cestujúcich.Z rozhlasu sa ozýva - Vážení cestujúci, rýchlík ten a ten príde na 2.nástupište.Ľudia sa pomaly začali triediť a čakať na R.Chvíľku nikde nič, potom sa na obzore zo smeru Košice objavil banán.Drel minimálne 100, a už bol celkom blízko perónu.Ľudia pozerali trochu zdesene a v duchu si asi hovorili že na mašine sedí nejaký maniak, čo brzdí na poslednú chvíľu.IC-čko sa okolo ľudí prehnalo ako tornádo a po jeho prejdení sa mi naskytol pohľad na padnuté sánky všetkých ľudí.Všetci začali neveriacky krútiť hlavou že čo to do pekla malo zmamenať.Po chvíľke za ozvala "slečna" z rozhlasu - ospravedlňujeme sa, práve prešiel vlak IC 122 Odra, o chvíľu príde na nástupište R ten a ten.
 

Martens

Strojvedoucí
Taky přidám jednu....bylo to v roce 1990, kdy jsem měl dopravní praxi v Putimi v Jižních Čechách - tehdy tam sloužil tchán jako výpravčí a měl tam zácvikanta.....SZZ bylo jenom nezávislá mechanika.... zácvikant měl postavit vlakovou cestu pro průjez Sp od Protivína do Písku.....postaveno...čekali jsme 10 minut a nic....on ten mladík postavil sice průjezd, ale opačným směrem.....

No a druhý gag se mu povedl, když na peron vběhnul vypravit Os s rozepnutou bundoškou a měl místo výpravky chleba se sádlem a s cibulí....no ten pohled byl k popukání a se signalistou jsme se mohli potrhat smíchy....jestli ten mladík ještě slouží, to nevím.....
 

zsbeer

Cestující
Mirec napsal:
Ja mám tiež jednu perlu.Stanica Vrútky, doobedňajšia hodina.Na nástupišti sa zhromaždila kopa cestujúcich.Z rozhlasu sa ozýva - Vážení cestujúci, rýchlík ten a ten príde na 2.nástupište.Ľudia sa pomaly začali triediť a čakať na R.Chvíľku nikde nič, potom sa na obzore zo smeru Košice objavil banán.Drel minimálne 100, a už bol celkom blízko perónu.Ľudia pozerali trochu zdesene a v duchu si asi hovorili že na mašine sedí nejaký maniak, čo brzdí na poslednú chvíľu.IC-čko sa okolo ľudí prehnalo ako tornádo a po jeho prejdení sa mi naskytol pohľad na padnuté sánky všetkých ľudí.Všetci začali neveriacky krútiť hlavou že čo to do pekla malo zmamenať.Po chvíľke za ozvala "slečna" z rozhlasu - ospravedlňujeme sa, práve prešiel vlak IC 122 Odra, o chvíľu príde na nástupište R ten a ten.

- Trochu to doplním. Nie je náhodou IC Odra Žilina-Praha a späť? To sa mi zá byť divné, že Odra vo Vrútkach. A na číslo 122 mi skôr sedí Košičan
 

Robo

Průvodčí
zsbeer napsal:
Mirec napsal:
Ja mám tiež jednu perlu.Stanica Vrútky, doobedňajšia hodina.Na nástupišti sa zhromaždila kopa cestujúcich.Z rozhlasu sa ozýva - Vážení cestujúci, rýchlík ten a ten príde na 2.nástupište.Ľudia sa pomaly začali triediť a čakať na R.Chvíľku nikde nič, potom sa na obzore zo smeru Košice objavil banán.Drel minimálne 100, a už bol celkom blízko perónu.Ľudia pozerali trochu zdesene a v duchu si asi hovorili že na mašine sedí nejaký maniak, čo brzdí na poslednú chvíľu.IC-čko sa okolo ľudí prehnalo ako tornádo a po jeho prejdení sa mi naskytol pohľad na padnuté sánky všetkých ľudí.Všetci začali neveriacky krútiť hlavou že čo to do pekla malo zmamenať.Po chvíľke za ozvala "slečna" z rozhlasu - ospravedlňujeme sa, práve prešiel vlak IC 122 Odra, o chvíľu príde na nástupište R ten a ten.

- Trochu to doplním. Nie je náhodou IC Odra Žilina-Praha a späť? To sa mi zá byť divné, že Odra vo Vrútkach. A na číslo 122 mi skôr sedí Košičan

Košičan je 120/121 :D
 

Petr Novák

Průvodčí
Jak píše djneon,ten samý problém je někdy i u 460,špatně zavřené dveře a pak se vlak nemůže rozjet.Zažil jsem to před cca půl rokem,že se dveře špatně zavřely a fíra nemohl odjet,tak vylezl ven a zkoušel všechny dveře.Nějaký vtipálek tam do dveří něco strčil a ony se zablokovaly a nešly sem ani tam.Nakonec se fíra naštval,do těch dveří pořádně kopl a hle - dveře se poslušně zavřely a za chvilí jsme frčeli dál...
 

Mirec

Signalista
zsbeer napsal:
Mirec napsal:
Ja mám tiež jednu perlu.Stanica Vrútky, doobedňajšia hodina.Na nástupišti sa zhromaždila kopa cestujúcich.Z rozhlasu sa ozýva - Vážení cestujúci, rýchlík ten a ten príde na 2.nástupište.Ľudia sa pomaly začali triediť a čakať na R.Chvíľku nikde nič, potom sa na obzore zo smeru Košice objavil banán.Drel minimálne 100, a už bol celkom blízko perónu.Ľudia pozerali trochu zdesene a v duchu si asi hovorili že na mašine sedí nejaký maniak, čo brzdí na poslednú chvíľu.IC-čko sa okolo ľudí prehnalo ako tornádo a po jeho prejdení sa mi naskytol pohľad na padnuté sánky všetkých ľudí.Všetci začali neveriacky krútiť hlavou že čo to do pekla malo zmamenať.Po chvíľke za ozvala "slečna" z rozhlasu - ospravedlňujeme sa, práve prešiel vlak IC 122 Odra, o chvíľu príde na nástupište R ten a ten.

- Trochu to doplním. Nie je náhodou IC Odra Žilina-Praha a späť? To sa mi zá byť divné, že Odra vo Vrútkach. A na číslo 122 mi skôr sedí Košičan
Ako píše Robo, Košičan je 120/121.Máš čiastočne pravdu, Odra teraz chodí iba zo Žiliny a pod číslami 142/143.Ale stalo sa to počas GVD 2001 a vtedy chodila Odra z Košíc do Prahy ako IC 122/123.To isté aj v GVD 2000.Počnúc GVD 2002 už iba Žilina - Praha.
 

JOHNZ

Průvodčí
Mne sa zasa pošťastilo v Púchove na hlásenie v rozhlase:

Stanica Púchov! Osobný vlak 3076 do Trenčianskej Tretej stojí na koľaji teplej vľavo!
 

neonxc

Pokladník
RaCer napsal:
djneon napsal:
...soupravu 560 z Přerova do Vsetína...
Jen takova technicka poznamka, urcite to na teto trati nebyla elektricka jednotka rady 560, ale elektricka jednotka rady 460... ;)

Je to možn, ale jak to víš? Že by to byla tim střídavím napětím?

P.S. Už se těšim, až k nám začnou od zimy jezdit banány s EC...
 
Naposled editoval moderátor:

RaCer

Začátečník
djneon napsal:
RaCer napsal:
Jen takova technicka poznamka, urcite to na teto trati nebyla elektricka jednotka rady 560, ale elektricka jednotka rady 460... ;)

Je to možn, ale jak to víš? Že by to byla tim střídavím napětím?

P.S. Už se těšim, až k nám začnou od zimy jezdit banány s EC...
Zjednodusene:
trat 270,280 je elektrifikovana stejnosmernou trakcni soustavou 3 kV.
Jednotka 460 je stejnosmerna elektricka jednotka provozovana na tratich elektrifikovanych stejnosmernou trakcni soustavou 3 kV.
Jednotka 560 je stridava elektricka jednotka provozovana na tratich elektrifikovanych stridavou trakcni soustavou 25 kV/50 Hz.
:)
 
Naposled editoval moderátor:

neonxc

Pokladník
Tak popravdě doufám, ale co jiného by to mohlo být? Esa ani peršinky snad ne... těch tu máme dost :D

Martensi, mohl bys prosím tu naši diskuzi hodit do nového vlákna? díky
 

AndrewM

Skladník
Mirec napsal:
djneon napsal:
P.S. Už se těšim, až k nám začnou od zimy jezdit banány s EC...
Ako vieš že tie EC-čka budú voziť banány ?

Vzhledem k tomu, ze na preprah cas nikde neni, tak vozba bude Praha - Zilina (nekde jsem slysel ze i Kosican bez preprahu do Kosic) a logicky z toho plyne i vyuziti 151, pac umi 160 (155). Sice nelze vyloucit nasazeni 162, ale co by pak ty 151 vozily ze :)
 
Naposled editoval moderátor:

Robo

Průvodčí
AndrewM napsal:
Mirec napsal:
djneon napsal:
P.S. Už se těšim, až k nám začnou od zimy jezdit banány s EC...
Ako vieš že tie EC-čka budú voziť banány ?

Vzhledem k tomu, ze na preprah cas nikde neni, tak vozba bude Praha - Zilina (nekde jsem slysel ze i Kosican bez preprahu do Kosic) a logicky z toho plyne i vyuziti 151, pac umi 160 (155). Sice nelze vyloucit nasazeni 162, ale co by pak ty 151 vozily ze :)

151 mali problém(y) prejsť cez štrbskú rampu, takže tam nezachádzajú a podľa mňa ani nebudú.
 
Naposled editoval moderátor:

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Petr Novák napsal:
Jak píše djneon,ten samý problém je někdy i u 460,špatně zavřené dveře a pak se vlak nemůže rozjet.Zažil jsem to před cca půl rokem,že se dveře špatně zavřely a fíra nemohl odjet,tak vylezl ven a zkoušel všechny dveře.Nějaký vtipálek tam do dveří něco strčil a ony se zablokovaly a nešly sem ani tam.Nakonec se fíra naštval,do těch dveří pořádně kopl a hle - dveře se poslušně zavřely a za chvilí jsme frčeli dál...
Takovou prihodu mam z tramvaje, tramvajak vylezl zacloumal dverma a nic nezavrely se, pak do nich vsi silou prastil tagem a odesel a dvere se zavrely.
 

erytrocyt

Cestující
To že slovenské železnice sú biedne vieme všetci. Ale že až tak- tak to som nečakal.

V sobotu ráno som cestoval vlakom do mojej rodnej dedinky na trati 188 medzi Košicami a Prešovom. Šiel som vlakom s odchodom 9:38
Vyšiel som na nástupište v Košiciach, a ako prvé mi do očí udrelo označenie vlaku na tom- neviem ako sa to volá, je to elektromechanické zobrazovacie zariadenie, niečo ako Pragotron na staniciach.

Stálo tam smer-Plaveč odchod 9:38
typ - EC meškanie- ......

Takže z klacického Os ktorý vykonáva stará dobrá 460.xxx naše železnice omylom urobili EuroCity...
Takáto chyba je pre nás normálna.
No ale...Vo vlaku za mnou sedeli dvaja turisti. Rozprávali sa po anglicky. Neviem či to bolo ich nevedomosťou ohľadom železníc alebo ako, ale celých 25 minút cesty čo som s nimi cestoval sa rozhorčovali nad tým, ako toto môže byť EC, akú máme my slováci úroveň, úroveň železníc a pod. No proste až strach.

No najkrajšie prekvapenie ma čakalo dnes večer cestou domov.
Stál som na zastávke, a čakal som na vláčik smer Košice. Vlak vykonáva trasu Plaveč- Prešov- Košice...Schválne si pozrite koľko to je kilometrov.
Bežne na tomto vlaku vysí 5-6 vagónov. Z toho je vždy jeden služobný.
Ale dnes- Peršing ťahal JEDEN biedny Bt...To je snáď sila...Opakujem, za Peršing 163.xxx ktorý to bol, no nespomeniem si zavesili JEDEN vagón Bt... Viem že sú prázdniny, a ľudí je pomenej, ale to mohli rovno dať dlhší autobus. A bolo by to takmer to isté.

Takže aj takto sa cestuje u nás... Totálny úpadok železnice. Inak ľudia čo sedeli naokolo sa rozprávali len o tom, ako to je možné že večerný vlak je takto radený. Je to smutné... Som zvedavý čo ma čaká o dva dni, keď budem zasa cestovať...
 
Nahoře