train-sim.cz

Robo

Průvodčí
#1
"Na obsahu těchto stránek se pracuje"

Čo sa zase deje ??? :eek:
 
Naposled editoval moderátor:
#2
Robo

Tuhle hlášku má na svědomí jen a jen tvůj prohlížeč a to že si drží stránky ve své pracovní paměti. Je to také i tím že výchozí soubor (index) pro moje stránky není měněn a důsledkem toho je to že některé webové prohlížeče pak dojdou k přesvědčení že na stránkách není změna a tak si to tahaj z dočasných souborů na disku místo aby načetly stránky ze sítě.
Co s tím? Přinutit prohlížeč k reloadu stránek. A pro informaci - nejsi jediný kdo se takto chytil.

JOHNZ

O žádnou aktualizaci nešlo. Tuto stránku sem používal před spuštěním webu do provozu a po kolapsu disku mi ji obnovili se vším ostatním - datum duben. Proto jsem ji tam z neděle na pondělek nechal než jsem obnovil obsah. Jinak aktualizace probíhá za provozu. Neprovádím žádné blokování přístupů. Jediný problém by mohl vzniknout v okamžiku nahrávání nového souboru s obsahem. A vzhledem k provozu v době, kdy toto dělám, je toto málo pravděpodobné. A až bude i v noci provoz na stránkách živější tak mám jednoduchý postup kterým toto ošetřím.

A když už je vlákno s tématem mých stránek založeno tak toho ještě využiji. Potřebuji pomoc od člověka ovládajícího německý či anglický jazyk. Chystám vícejazyčnou verzi stránek. Sice jsem schopen do obou jazyků většinu textů přeložit ale už si nejsem jist tím zda by ty překlady byly v pořádku. Pokud je někdo ochoten mi s tím překladem pomoci a umí dobře dotyčný jazyk tak bych jeho pomoc uvítal.
 

Robo

Průvodčí
#3
Tuhle hlášku má na svědomí jen a jen tvůj prohlížeč ...


Áno, ako si povedal, má to na svedomí môj prehliadač. Vďaka za toto info.



Ináč neviem ktorý "dobrák" zamkol toto vlákno, no do budúcna by sa to nemalo robiť (všeobecne). Chcel som za mojim príspevkom dodať, že chyba je už v spomínanom prehliadači, no už sa to vyriešilo. Takže tak do budúcna ...
 
#4
Ve zcela jiném vlákně se Zbyněk Šemora zmínil o jedné věci která ho v souvislosti s mými stránkami trochu potrápila. Řešil i přímo se mnou požadavek na to aby u aktualizací pro jeho trať byl uveden odkaz na jeho stránky s touto tratí a informacemi okolo ní. Bohužel dostal zápornou odpověď a vyložil si to po svém.

Zbyněk Šemora napsal:
Pěkný dárek pro všechny byl například server zdarma pro účely MSTS, kde by si všichni aktivní modeláři mohli pověsit stránky. Dozvěděl jsem se od Ppoolllla, že jeho web nesmí mít odkazy na nikoho jiného než na sponzora serveru. Tudíž tento web se hodí výhradně pro download a uživatel se tam nesmí dozvědět žádné informace o autorech modelů v podobě odkazu na jejich stránky. Což není příliš šťastné, ale zatím to bohužel jinak nejde. Ale u Mariana Šimo to funguje. Všichni máme své stránky a u něj pouze downloady.
Tímto příspěvkem mne přiměl k napsání tohoto příspěvku ve kterém se pokusím veřejně vysvětlit proč přímo na mých stránkách je a bude jen jeden jediný odkaz jinam. Tím je sponzor platící provoz daného serveru. Pokud se na tomto bude chtít finančně podílet i někdo jiný tak má možnost a pak bude uveden i jeho odkaz.
Jak je uvedeno v začátku citace - byl by to pěkný dárek. Jenže nic není dneska zdarma. Za vše se platí. A pokud za provoz mnou obhospodařovaných stránek nemusím dávat ani korunu tak mohu být rád. Upřímně, kolik z nás má tuto možnost? A věřte že se provoz s přibývajícím obsahem neustále zvyšuje. Na objem provozu třeba doplatily i stránky F.Havla.

Jediné podmínky které musím dodržet jsou tyto:

Stránky se týkají MSTS a nebudou obsahovat reklamy na jiné věci.

Co z toho pro mne vyplývá? První není problém - kvůli tomu stránky vznikly. A druhá podmínka? Tak o té se již dá diskutovat neboť pod tím si lze představit mnohé a lze si to vysvětlit i různými způsoby.
Já osobně si to vysvětluji tak že nebudu přímo na stránkách uvádět žádný odkaz kamkoliv jinam. Je to kvůli tomu, že se nemíním zabývat rozhodováním a posuzováním toho co je a není reklama. Ono stačí, když si uvědomíte, že prakticky na většině stránek provozovaných za cizí peníze je všudypřítomná reklama v podobě banerů a jiných vlezlostí kterých se nelze zbavit pokud to jejich tvůrci neobejdou nějakým jiným způsobem. Pak je ale otázkou jak dlouho zase takové stránky zůstanou v provozu. A obecně je hranice mezi tím co je a není reklama velmi tenká a nejasná.
Dále jsem hned na začátku přípravy stránek měl jasno v jedné věci - nebudu dělat na stránkách sbírku odkazů někam jinam. A tím je míněno i to že zde taktéž nebudu uveřejňovat přímo na stránkách jakékoliv emailové či webové adresy. Nevím jak koho ale mně osobně vadí dost to když kliknu někde na odkaz a on mne pak zobrazí v lepším případě hlášení o tom že stránka je nedostupná/neexistuje a v horším případě se mi začne natahovat úvodní obsáhlá stránka dotyčného poskytovatele webového prostoru s reklamou na jeho "nej... služby" které jinde nedostanete.

Takže když to shrnu - na stránkách nebudu mít žádné odkazy kamkoliv jinam než na ty co jejich provoz platí.
A co se týká kontaktů na autory - je tak těžké mi napsat takové údaje, které chcete mít jako tvůrci toho či onoho u svého díla přibalené? Pokud od kohokoliv z autorů obdržím text s tím, co chce mít u svého díla přiložen v doprovodném textovém souboru, tak to tam mít bude. Nikoho to nebude obtěžovat a budou to mít přitom lidi lehce dostupné ve svém počítači bez nutnosti to někde na webu hledat. To je podle mne mnohem vhodnější řešení.

V konkrétním Zbyňkově případě přece není takový problém do aktualizací přidat i jakýkoliv textový soubor s uvedením všeho potřebného. Mohl by například obsahovat pro méně znalé určitý stručný popis provozu (levo či pravo straný či základní trasy průjezdu přes složitější stanice) na jednotlivých úsecích tratě včetně všech potřebných kontaktních údajů jako je telefon, adresa atd.
A pokud někdo není schopen najít ve vyhledávačích základní stránku k dané trati ačkoliv je u konkrétního případu Zbyňkem v mejlu popisovaným jeho stránka s koly na prvním místě a odkaz na stránku s tratí je hned pod tím (i když trošku méně výrazný) tak nevím co si mám o dotyčné osobě myslet. Není mi například jasné jak se o této trati vůbec dotyčná osoba dozvěděla? Jak získala telefon na Zbyňka aby mu sdělila svůj problém? Je fakt že výsledky vyhledávačů jsou závislé na hledaném pojmu. A také je fakt že ne všichni si toto uvědomí. Na druhou stranu když cizí lidé skončí na základní Zbyňkově stránce s koly a přitom hledají stránku s jeho tratí tak by to chtělo asi výraznější úpravu umístění odkazu. Třeba místo strohého nápisu MSTS na jednom z tlačítek tam napsat "MSTS - trať Brno - Kúty" či tak nějak podobně. Toto by snad bylo některým jedincům pak jasnější. A i vyhledávače by se toho asi chytily častěji.
Jinak mne napadá ještě jedna věc s tím související - použití Javy a tím pádem nezobrazení tlačítek u některých lidí na jejich PC. Asi by stálo za to se věnovat i tomuto a tu Javu konečně vyhodit i z té stránky s koly.
 
#5
Ppoollll: Tady se jedná o to, že vyhledávač lidi nasměruje na Tvé stránky a tam všichni skončí. Pak uživatelé hledají jinde a pokud nejsou zběhlí ,tak obtelefonovávají všechny Šemory, jejíchž kontakty najdou. Byli i jedinci, kteří si mysleli, že na stránkách F Havla je jediné info o mé trati. Ale na druhou stranu musíš pochopit, že nejsem robot, abych stíhal sledovat všechny vyhledávače a jejich změny. V Googlovi byl link na druhém pořadí přímo na stránku mé trati, hold dlouho nebyla aktualizace trati, tak se změnilo i pořadí. Ohledně Javy, to není nic dosluhujícího, pokud si pořídíš například internetové bankovnictví např Servis24 a klientský certifikát, tak bez Javy máš smůlu.
Ale na druhou stranu je to od Tebe dost nefér, když všichni na tebe odkazy inzerujeme, sám jsi to odemne vyžadoval a neumíš si vyjednat svolení poskytovatele na umístění odkazů na www stránky autorů jejichž produkty nabízíš k downloadům. A nezlob se, všichni kdo aktivně pracujeme, tak se naše odkazy neměnily. A pokud by ke změně došlo, je v našem zájmu na to upozornit a samozřejmě na staré adrese nechat i přesměrování. Takže tohle není argument.
Pokud odkazy opravdu nelze, tak na stránkách měj jen své produkty a pouze svá update k modelům, kde jsi dělal úpravy. Linky na kompletní downloady by byly směrovány ze stránek autorů. Jak to funguje u Mariana Šimo.
Nechtěl jsem tohle řešit veřejně, v mém předchozím příspěvku jsem chtěl zdůraznit, že by nám někdo mohl zasponzorovat web, kde bychom nebyli ničím omezováni co se týká MSTS, ale začal jsi tohle probírat zde více do hloubky, tak tohle je moje upřimná odpověď.
 
#6
Taky jsem to neměl v plánu probírat veřejně.

To jak pracují vyhledávače neovlivním. Podle mne to ale není dáno aktualizacema stránek když velká část z nich, v zájmu urychlení, vyhledává ve svých vyrovnávacích pamětech. Chceš li být vždy první při tom co lidi porůznu do vyhledávačů zadají tak si musíš pohrát se svými vlastními stránkami a poupravit jejich obsah.

Ty jsi byl jediný s kým jsem se o odkazech bavil. A to až poté co jsi měl jeden odkaz na mé stránky již umístěn. Veškeré další odkazy zveřejněné jinde tam umístili lidi jen o své vlastní vůli. S nikým jiným jsem se o odkazech nebavil.

I kdysi aktivní jedinci měnili své adresy a v horším případě i skončili s čiností okolo MSTS.

A jestli ti tolik vadí že zrcadlím pro lepší dostupnost to, co máš na svých stránkách, tak to klidně ze serveru smažu a bude klid. Stačí říct. V tomto okamžiku to dělá celkem 1,8 GB. Z toho 300MB jsou aktualizace tvé trati přímo dostupné ze stránek a zbytek jsou hlavně vozidla dostupná přes vzorečky u tebe uvedené. Toto fungovalo již v době kdy jsem neměl ještě moje vlastní stránky v provozu pro veřejnost a jediným účelem bylo rozložit alespoň částečně zátěž serverů a dát lidem možnost alternativního zdroje dat. Takže aby nedošlo k nedorozumnění se tě Zbyňku tímto ptám zda chceš ty aktualizace tratě i zrcadlo vozového parku u mně nechat i nadále nebo po mně chceš abych to zrušil. V tomto okamžiku totiž podle tvých reakcí na odmítnutí uvedení odkazu na tvé stránky mi toto není jasné.
 
#7
Já jsem tě slušně poprosil, jako reakci na před dvěma dny náhle vzniklou situaci a opravdu si vyber, buď budu opravovat stránky, ale nebude aktualizace trati, takže stránky budou stejně k ničemu. Opravdu nemám nyní čas toto řešit. Takovou reakci od Tebe jsem nečekal. A hlavně důvod, že se ti pouze nechce...cituji: Je to kvůli tomu, že se nemíním zabývat rozhodováním a posuzováním toho co je a není reklama.
Buď jsme tady nějak vzájemně propojená komununita MSTS nebo si budeme hrát každý na svém písečku?
 
#8
A já ti také slušně odpověděl:

Tak jsem zkušebně zadal do Googolu hledat „trať brno kúty“ a byl jsi na prvním místě. Takže nevím kde je problém.

Jinak obecně k mým stránkám. Asi jsi si již všiml že přímo na stránkách krom toho odkazu na sponzora stránek tam nemám jediný odkaz jinam. Musím dodržet zákaz jakékoliv reklamy a do toho bohužel spadají i ty odkazy bez rozdílu na co odkazují. Toto hodlám dodržovat z různých důvodů i nadále. Pokud chceš na sebe zanechat nějaký kontakt tak to můžeme provést třeba tak že mi zašleš například to co máš na stránkách jako popis tratě v nějakém souboru a bude to pak ke stažení. Toto bych nechal na prvním místě nastálo. Zrovna tak by se do tohoto popisu dalo napsat pro méně znalé to co bylo porůznu roztroušeno v diskusním fóru jak se kde jezdí – levo/pravo straný provoz a případně další věci jako jsou typické průjezdní trasy přes některé složitější stanice. Obsah tohoto je již jen na tvé úvaze. Do toho nezasahuji a zasahovat nebudu.

Asi to není to co by jsi si představoval ale jinak ti v tomto směru nemohu pomoci.


A k té citaci v tvém předešlém příspěvku - už jenom tato debata je důkazem toho že dva lidé nemají na stejnou věc stejný názor. Z tohoto důvodu platí i to co jsi teď citoval akorát že z tvého pohledu ne tak jasně. Nemíním se rozhodovat co je a co není reklama. Hranice mezi tím je dost nejasná a tenká.

A dále
Pokud odkazy opravdu nelze, tak na stránkách měj jen své produkty a pouze svá update k modelům, kde jsi dělal úpravy. Linky na kompletní downloady by byly směrovány ze stránek autorů. Jak to funguje u Mariana Šimo.
zřejmně podle této citace můžeš rozhodovat za jiné a toužíš po tom aby si každý zveřejňoval sám za sebe na svých stránkách což znamená že se zánikem činosti dané osoby a následným zánikem stránek je vše co vytvořili pro ostatní ztraceno. Jako příklad mohu uvést Radovy modely vozů oblečené do barev MAV železnic. Původně byly na jeho stránkách které již neexistují. Pak byly ještě na jedněch polských stránkách - taktéž již nedostupné. V současnosti jsi je šířil akorát ty na DVD a nyní jsou i na mých stránkách. O jiném jejich výskytu (nepočítám tvé vzorečky určené jako možnost poslední záchrany) na webu nevím.
A jen tak na okraj vytvořit databázi odkazů na všechny stránky česko/slovenské komunity je možné i zde ve fóru ve vlákně na toto určeném. A toto lze průběžně i udržovat a aktualizovat. A v okamžiku kdy to bude pro některé i zajímavé tak určitě na tuto databázi pak raději umístí i odkazy na svých stránkách místo toho aby ji udržovali sami vlastními silami.

A jinak já po tobě nechci abys předělával své stránky. Jen ti to navrhuji v souvislosti s tím že máš problém s jedním konkrétním případem který nedokáže nalézt stránku tvé trati přímo ve vyhledávači. A pokud toto považuješ za problém tak ho pak musíš i řešit. Pokud to není problém tak je veškerá tato debata jen navíc a zbytečně ubíjí čas na obou stranách.
 
#9
..nechtěl jsem nic víc, jen pokud někdo náhodou zabloudí na Tvé stránky, aby kliknutím na mé jméno se dostal tam, kam potřebuje. Není třeba tohle rozvádět v dlouhé romány. Nejedná se o mou ješitnost, ale protože tento případ předevčírem nastal.
 
#11
Tax

Díky za info. Koukal jsem na to a to co jsem zjistil se pokusím shrnout. Asi nebudu zcela přesný ale o to teď nejde.

Takže na původních stránkách u Starého bylo od Rada 18 modelů vozů, jeden balík skinů na MAV a pak ještě 4 další věci jako zvuky či opravy/updaty. A pokud se podívám na uvedené zdroje tak toto dám jen stěží dohromady. Není to vše a je to roztroušeno po různých adresách.

A to je to o čem jsem se chtěl hlavně zmínit. Že se zánikem činosti jednoho aktivního modeláře či skinaře zveřejňujícího na svých soukromých stránkách pak ve většině případů dříve či později skončí i jeho stránky a modely či skiny jsou pak nedostupné pro ostatní. Nemám nic proti soukromým autorským stránkám ale považuji za vhodné aby jejich díla byla zveřejněna i jinde. Jinak je to pak škoda pro všechny nově příchozí lidi a vede to také mimo jiné k tomu že si v současnosti aktivní uživatelé MSTS tahají raději vše na co narazí a tím pak také i přetěžují dotyčné stránky. Což mimo jiné napomáhá i k jejich rychlejšímu zrušení pokud to je umístěno na standartním běžném hostingu poskytovaném zdarma.
 
#12
....jinými slovy, my všichni aktivní v MSTS kromě Tebe jsme předurčeni k zániku a proto nemá smysl dávat na naše stránky odkazy.....Ikdyž někdo skončil, pokud neumřel, je na něj nějaký kontakt a ruka nebo huba nikomu neupadne jej oslovit a zeptat se, za jakých podmínek by se mohla jeho práce zpřístupnit na jiném webu pro ostatní....
 
Naposled editoval moderátor:
#13
Zbyňku zase něco překrucuješ

....jinými slovy, my všichni aktivní v MSTS kromě Tebe jsme předurčeni k zániku a proto nemá smysl dávat na naše stránky odkazy.....Ikdyž někdo skončil, pokud neumřel, je na něj nějaký kontakt a ruka nebo huba nikomu neupadne jej oslovit a zeptat se, za jakých podmínek by se mohla jeho práce zpřístupnit na jiném webu pro ostatní....

Smiř se už konečně s tím že odkazy jinam na mých stránkách nejsou a nebudou. Reaguješ kvůli tomu naprosto nesmyslně. A stále jsi mi neodpověděl na můj dotaz. Pokud míníš takto reagovat tak ti ho, ač nerad, zopakuji.

Takže aby nedošlo k nedorozumnění se tě Zbyňku tímto ptám zda chceš ty aktualizace tratě i zrcadlo vozového parku u mně nechat i nadále nebo po mně chceš abych to zrušil? V tomto okamžiku totiž podle tvých reakcí na odmítnutí uvedení odkazu na tvé stránky mi toto není jasné.

A to co jsem psal Taxovi není o tom že VŠICHNI jsou předurčeni k zániku. Je to o tom že někteří i hodně aktivní již zanikli - přesněji přestali se věnovat MSTS - a s tím mizí postupně i jejich práce. A to je škoda.
 

Tax

Moderátor
Správce
#14
To Ppoollll a Zbyněk:

S Radom som v kontakte, na tvorbu do MSTS nezanevrel, len ju musel kvôli známym faktorom ( práca, ďalšie povinnosti ... ) obmedziť. Zverejnenie modelov na http://www.vlaky.net sa prejednalo na narodeninovej akcii vlaky.net v máji tohoto roky a verím, že sa tam objavia postupne všetky, staré aj nové, chce to len čas ...
So zverejnením jeho modelov na náhradnom webe je tu drobný problém - súhlas autora - takže neviem, ako by to bolo so zverejnením modelov so screenami na nejakom ucelenom webe mimo domovského. Leda že by sme sa zmenili na hyeny a barbarov a robili niečo, s čím autor nesúhlasí - tam je však nebezpečenstvo, že sa autor na tvorbu vy...prdne, viz bobina 140 a podobne ...
 
Naposled editoval moderátor:
#15
Ppoollll, cením si tvé práce pro MSTS, ale proč musíš jít stále proti. Ať jsou to dohody na slezině, tak slušnost dávat na stránky odkazy. MSTS je vzájemně propojená komunita a to platí včetně odkazů na www stránky. Kdokoli mne požádal, tomu jsem odkaz na své stránky dal. Na Tvou otázku Ti odpovím, až se vyjádří i ostatní autoři modelů, jejichž dílo zveřejňuješ. Ale já jsem Ti svolení dal, tak co tady řešíš a znovu se ptáš. Mě jen mrzí, že se doposud nikdo k této problematice nevyjádřil, jestli je nutné mít na svých stránkách odkazy na stránky autorů, jejichž dílo nabízím k downloadům. Podle mne je to úplně jasné. Ale možná se mýlím.
Jo kdyby velký Bill G. vyhlásil soutěž o nejmocnější stránky MSTS, "Vítěz bere vše, luxusní byt v hodnotě 5 milionů na Nové Harfě......" :D
Ale nic takového se neděje, takže o co jde.
Tolik zbytečných řádků se muselo napsat, aby jsi pochopil, že případné nové zájemce o trať vedeš do slepé uličky. (Včera jsem obdržel email, že jeden fanda si postahoval všechny aktualizace a velmi se divil, že trať nespustil). A prosím i o vyjádření ostatních. Nemám rád neupřimnost. Abychom si věci vyjasnili, i od toho je toto diskusní fórum.
 
#16
Zbyňku

Tolik zbytečných řádků se muselo napsat aby jsi pochopil že odkazy na stránkách nemám a mít nebudu. Taktéž by stačilo do popisu tratě dopsat třeba i tu domovskou stránku tratě jako to má třeba trať 321. Nebo doplň do nových aktualizací malý textový ReadMe.txt soubůrek kam uvedeš co chceš. Opět se můžeš inspirovat tratí Lužiny. Zrovna tak jsem ti několikrát navrhoval aby jsi mi poslal text s tím co chceš mít u těch updatů. A také není neuskutečnitelné k těm updatům či zcela samostatně vytvořit jakýsi informační dokument kde může být kromě kontaktů na tebe a trať i mnoho dalších informací užitečných pro tvůrce úkolů.

Bohužel nic z toho doposud nebylo uskutečněno. A věřím tomu že ten popis průjezdů velkými stanicemi či popis levo/pravo straného provozu rád někdo vytvoří i za tebe aby jsi se mohl věnovat stavbě trati. Nic z toho, co ti již poněkolikáté navrhuji, není nerealizovatelné. Stačí na to i jen pár minut na napsání pár nejnutnějších řádek které pak mohou být součástí aktualizací.
 
Nahoře