Co znamenají jednotlivé signály na semaforech?

G

Guest

Host
Dobrý den, rád bych se zeptal na nějaký manuál popřípadě odkaz na nějakou stránku (pokud možno česky), kdy by byly vysvětleny jednotlivé signály na semaforech. Předem díky.
 

Martens

Strojvedoucí
Re: Semafory

Jasno napsal:
Dobrý den, rád bych se zeptal na nějaký manuál popřípadě odkaz na nějakou stránku (pokud možno česky), kdy by byly vysvětleny jednotlivé signály na semaforech. Předem díky.

Podívej se třeba tady.....http://www.predpisy.wz.cz v předpisu ČD D1, pokud se Ti jedná o skutečnou železnici....

Jinak k použití návěstidel v MSTS teď pustil Jirka Polák ( http://trainsim.wz.cz) novou verzi, kde je podrobný manuál pro práci s návěstidly....
 
M

maek40

Host
RE: Semafory

Prepáčte, že som obnovil túto tému ak je niekde založená podobná. Tá stránka je bohužiaľ už neplatná a na tej druhej som to nenašiel. Som úplny začiatočník a ako len môžem prehľadávam celý google a aj tak nikde nič všetky témy sa týkaju už aspoň ako tak skusenejších ľudí. A ja hľadám len úplne obyčajné začiatočnícke veci napríklad čo znamená ktorá značka a čo je aký signál na semafóre, alebo ako sa to volá? Návestidlo? . Niekde svieti na modro niekde na červeno potom zase na žlto potom je tam taká značka a taká a ja sa nemám koho spýtať čo je čo lenže google ani nič podobné mi tiež veľmi nepomohlo..

Ďakujem vopred,

Marek.
 

Ramon Juan

Cestující
maek40: na této stránce se nachází pár informací, které hledáš
http://cisarstvo.breakdance.sk/navestidla.htm
 

dem

Strojvedoucí
Alebo, www.uivp.sk a tam sa mozes online testovať s predpisov kým ti to nepôjde.
 
M

maek40

Host
RE: Semafory

Veľmi pekne ďakujem. Pomohlo mi to.. Ešte raz díky .. !
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jen je nutné si ujasnit i názvosloví. Semafory máme jen na silnicích. Na železnici není nic jiného než návěstidla :D.
Nebo to měl být jen železniční fór ? (sema fór:D)
 
M

maek40

Host
Áno ja snažím sa do toho dostávať :D a ešte mám dotaz. Je tam takzvané posunové návestidlo a je na ňom tabuľka Se1, potom je také isté návestidlo ale už tam nieje tabuľka tak aký je medzi nimi rozdiel? Na oboch svieti modré svetlo, ale jedno vraj znamená platné len pre posun a druhé, že posun zakázany, čo je vlastne ten posun. Nejak som sa to z toho nedozvedel.
 

mikulda

Průvodčí
maek40 napsal:
Áno ja snažím sa do toho dostávať :D a ešte mám dotaz. Je tam takzvané posunové návestidlo a je na ňom tabuľka Se1, potom je také isté návestidlo ale už tam nieje tabuľka tak aký je medzi nimi rozdiel? Na oboch svieti modré svetlo, ale jedno vraj znamená platné len pre posun a druhé, že posun zakázany, čo je vlastne ten posun. Nejak som sa to z toho nedozvedel.

Posunové návěstidlo nemáme, v Česku je jenom seřaďovací návěstidlo (lidově ranžírka), na Slovensku je zriaďovacie návestidlo. Oboje mají tabulku "Se", pokud tam není, tak upadla nebo jí někdo ukradl. :)

A co je posun se dozvíš tady:
http://www.zsr.sk/buxus/docs//legislativa/Predpisy/Z_1
 

JM3

Začátečník
No je to paráda, obzvlášť tyhle stránky
http://cisarstvo.breakdance.sk/navestidla.htm

Asi si to zpracuji do tabulky podle barviček a frekvencí a postavení (a já nevím čeho všeho ještě) a přilepím si to vedle monitoru, nebo se v těch semaforech - pardon, návěštích - brzy nevyznám :) Je to složitější, než jsem si myslel. Jak jsem bez toho až doteď dokázal žít? :D

Což mě napadá taková otázka - kdo z Vás (i bývalých železničářů, i "pouze" virtuálních strojvůdců) jezdí bez TM a kdo s ním?
 

Tommy66

Hradlař
Upřímně řeknu že jezdím podle TM. Ale hlavně z toho důvodu abych viděl vzdálenost k dalšímu návěstidlu - moje seznání tratí je mizivé.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
:D Reálnost tratě se nedá otestovat jen tak že si vypnu TM :D. Pokud chci opravdu posoudit reálnost tratě, musím ji znát buď jako fíra nebo traťmistr. Jinak jsem bez šance.
Co se mě týká, já TM používám vždy a vypínám jej jen když potřebuji udělat fotky.
1. důvod. Potřebuji koukat na rychloměr (číselník na skutečném rychloměru bývá většinou nečitelný)
2. potřebuji náhradu za pocit, kdy cítím za zadkem výkon mašiny. To nahrazuje druhý řádek Plánovaná rychlost. Zde sice tah necítím, ale vidím.
3. potřebuji vidět šipečku reverzního bodu. Jinak se v aktivitách mohu dostat do patu. Stačí jet z jiného stanoviště než je plánováno a reverz se nevybaví i když naskočí zpráva, že mohu jet zpět.
4. pak je to už pohodlnost. Když jedu na výstrahu, tak mne zajímá, že jsem od návěstidla 700m nebo dva km. A také se mi líbí, že vidím maximální povolené rychlosti. Ale to už není pohodlí, ale odhaluje to eventuelní anomálie a chyby v trati a na mě je pak hledat řešení, jak to ošetřit.
Ale samozřejmě pro mazáky je určitě jízda bez TM lepší adrenalin. Ale je to opravdu jen pro mazáky. Nováčkům v žádném případě TM vypínat nedoporučuji. Vyhnete se zbytečným dotazům, proč něco nefunguje, jak se zde děje stále dokola.
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Ja jazdím bez TM, ale musia byť pre to podmienky ako presný a čitateľný rýchlomer, poznanie trate a dobrá aktvita. Napríklad u aktivít od Tommy66 sa dá absolvovať aj hodinový posun bez TM...
 

neonxc

Pokladník
Jezdím prakticky pořád bez TM, pouze na některé posuny jej pouštím nebo průběžně do něj mrknu na tratích, kde vím, že nejsou předvěsti při snížení traťové rychlosti o 10 km/h.
 

Srandik32

Posunovač
Nahoře