Pohled z "letecké" výšky

ok1dnh

Pokladník
Na setkání tam někdo (promin, seděl jsi hned u plátna se svým notebookem, ale zapoměl jsem tvé jméno) ukazoval, jak lze změnit pozici kamery, aby byl vidět pohled jakoby z letadla. Naťukni blbého a napiš, kde jsi co pzměnil, aby to fungovalo. Díky.....
Karel (ok1dnh, ještě pořád jsem radioamatér i když nevím nevím :) )
 

Martens

Strojvedoucí
ok1dnh napsal:
Na setkání tam někdo (promin, seděl jsi hned u plátna se svým notebookem, ale zapoměl jsem tvé jméno) ukazoval, jak lze změnit pozici kamery, aby byl vidět pohled jakoby z letadla. Naťukni blbého a napiš, kde jsi co pzměnil, aby to fungovalo. Díky.....
Karel (ok1dnh, ještě pořád jsem radioamatér i když nevím nevím :) )

myslím, že to ukazoval tak, že ve wag souboru s interním pohledem si najdeš proměnnou PassengerCabinHeadPos a prostřední hodnotu ( udává výšku pozice hlavy) vyženeš hoodně nahoru ( myšleno do výšky 100-200 m).......no a pak na F5 by to mělo fungovat, ale jenom u vozu, který si takto upravíš.
 

Miran

Moderátor
Správce
Martens napsal:
ok1dnh napsal:
Na setkání tam někdo (promin, seděl jsi hned u plátna se svým notebookem, ale zapoměl jsem tvé jméno) ukazoval, jak lze změnit pozici kamery, aby byl vidět pohled jakoby z letadla. Naťukni blbého a napiš, kde jsi co pzměnil, aby to fungovalo. Díky.....
Karel (ok1dnh, ještě pořád jsem radioamatér i když nevím nevím :) )

myslím, že to ukazoval tak, že ve wag souboru s interním pohledem si najdeš proměnnou PassengerCabinHeadPos a prostřední hodnotu ( udává výšku pozice hlavy) vyženeš hoodně nahoru ( myšleno do výšky 100-200 m).......no a pak na F5 by to mělo fungovat, ale jenom u vozu, který si takto upravíš.

Ale taky si tam do položky PassengerCabinFile() dej stejný model který máš v položce WagonShape (), jinak se ti ztratí ten vůz nebo uvidíš jen model vnitřního pohledu. A dále si musíš pohrát s položkou RotationLimit(), která udává možnosti otáčení kamery.
 

Trunda

Cestující
Je ještě jedna možnost. Stáhni si od Miro Justa jeho zkušební trať http://www.mirojust.cz/download/zzo.zip , Má ve stanicích umístěny objekty typu "Yard master", které při hacknuté externí kameře umožní tuším na klávese "7" volný pohyb nad krajinou jako v route editoru. Nevím, jestli to nepopisuju blbě, dlouho jsem to nepoužil a člověk zapomíná :mad: .........
 
Naposled editoval moderátor:

Trunda

Cestující
Tak samozřejmě jsem to napsal blbě :? .

Cituju Miro Justa: ""CamControlYard" je nahradeny modom "CamControlFull" pre kameru CamTypeYard,
v kolajisku, ktore je "pokryte" objektom "yard definition" ,
t.j. funguje pohlad na klavesu "7", sa mozeme od lokomotivy "odputat",
pohybujeme sa klaves. sipkami a pravym tlacitkom mysi........


Další podrobnosti, jak na to jsou v readme jeho trati.
 
G

Guest

Host
Martens napsal:
ok1dnh napsal:
Na setkání tam někdo (promin, seděl jsi hned u plátna se svým notebookem, ale zapoměl jsem tvé jméno) ukazoval, jak lze změnit pozici kamery, aby byl vidět pohled jakoby z letadla. Naťukni blbého a napiš, kde jsi co pzměnil, aby to fungovalo. Díky.....
Karel (ok1dnh, ještě pořád jsem radioamatér i když nevím nevím :) )

myslím, že to ukazoval tak, že ve wag souboru s interním pohledem si najdeš proměnnou PassengerCabinHeadPos a prostřední hodnotu ( udává výšku pozice hlavy) vyženeš hoodně nahoru ( myšleno do výšky 100-200 m).......no a pak na F5 by to mělo fungovat, ale jenom u vozu, který si takto upravíš.
Trošku poopravím Martense,klávesnice F1-F11,slouží pro potřeby uživatele,ale né pro nastavení nebo pohledu kamer k tomu slouží klávesnice s čísly nad písmeny(nejedná se o numeriskou klávesnici) 1-0,
protože když si zmáčknu F5 zobrazí se mi informace týkající se lokomotivy,pokavad má někdo zájem si upravit kamerový systém pro všechny druhy najednou,k tomu slouží v globálu položka "camcfg.dat" kde jsou údaje o nastavitelnosti kamer,a bude to fungovat pro všechno,to s tím vozem se mi zdá jako blbost.Takto při dobře nastavených údajů lze při klávese dvě(tři,čtyři) sledovat jedoucí vlak z výšky kterou si nastavíte v souboru,a je to docela pěkný zážitek sledovat cestu vlaku z třeba 300 metrů,ovšem při výšce 500 a výše se vlak ztrácí.
 

ok1dnh

Pokladník
No nakonec to co popsal Vlastík, je přesně to, co mne zajímá. Jedu-li solo s mašinou, nemám žádný vagon. Teď ještě který údaj pozměnit, aby to koukalo z výšky (třeba pod klavesou 3) a není co řešit. Ale to se dá snad i otestovat, co který údaj změní (pokud to v camcfg.dat není náhodou popsáno, tak podrobně jsem se nekoukal). Díky všem, v noci budu laborovat, teď jsou poněkud jiné starosti (musí se vydělávat na chleba).
Karel
 

Martens

Strojvedoucí
Vlastik napsal:
Trošku poopravím Martense,klávesnice F1-F11,slouží pro potřeby uživatele,ale né pro nastavení nebo pohledu kamer k tomu slouží klávesnice s čísly nad písmeny(nejedná se o numeriskou klávesnici) 1-0,
protože když si zmáčknu F5 zobrazí se mi informace týkající se lokomotivy,pokavad má někdo zájem si upravit kamerový systém pro všechny druhy najednou,k tomu slouží v globálu položka "camcfg.dat" kde jsou údaje o nastavitelnosti kamer,a bude to fungovat pro všechno,to s tím vozem se mi zdá jako blbost.Takto při dobře nastavených údajů lze při klávese dvě(tři,čtyři) sledovat jedoucí vlak z výšky kterou si nastavíte v souboru,a je to docela pěkný zážitek sledovat cestu vlaku z třeba 300 metrů,ovšem při výšce 500 a výše se vlak ztrácí.

Vlastíku, máš pravdu, uklepnul jsem se, měla to být klávesa 5......holt stárnu :) A o tom, jestli je to blbost nebo ne.......funguje to a je to jako druhá varianta k tomu, co psal Miro Just.....ostatně......mi se využití klávesy 5 líbí třeba na předělané ondrově 423, kde mám i pohled topiče a ve stejném stylu jsem si upravil i engy na 714, takže při jízdě zpět si můžu dát pohled od zadního pultu a 5 pohled z okna......tohle jde udělat v podstatě u všech engů.....takže až na tu animaci mám v postatě pohled od obou pultů
 
G

Guest

Host
Martens napsal:
Vlastik napsal:
Trošku poopravím Martense,klávesnice F1-F11,slouží pro potřeby uživatele,ale né pro nastavení nebo pohledu kamer k tomu slouží klávesnice s čísly nad písmeny(nejedná se o numeriskou klávesnici) 1-0,
protože když si zmáčknu F5 zobrazí se mi informace týkající se lokomotivy,pokavad má někdo zájem si upravit kamerový systém pro všechny druhy najednou,k tomu slouží v globálu položka "camcfg.dat" kde jsou údaje o nastavitelnosti kamer,a bude to fungovat pro všechno,to s tím vozem se mi zdá jako blbost.Takto při dobře nastavených údajů lze při klávese dvě(tři,čtyři) sledovat jedoucí vlak z výšky kterou si nastavíte v souboru,a je to docela pěkný zážitek sledovat cestu vlaku z třeba 300 metrů,ovšem při výšce 500 a výše se vlak ztrácí.

Vlastíku, máš pravdu, uklepnul jsem se, měla to být klávesa 5......holt stárnu :) A o tom, jestli je to blbost nebo ne.......funguje to a je to jako druhá varianta k tomu, co psal Miro Just.....ostatně......mi se využití klávesy 5 líbí třeba na předělané ondrově 423, kde mám i pohled topiče a ve stejném stylu jsem si upravil i engy na 714, takže při jízdě zpět si můžu dát pohled od zadního pultu a 5 pohled z okna......tohle jde udělat v podstatě u všech engů.....takže až na tu animaci mám v postatě pohled od obou pultů
Martensi s tím stebou souhlasím,u parních lokomotiv je to určitý krok ku předu,nebot jsem to viděl i na některých německých parních lokomotivách ,co se týče pohledů,já jsem si zase udělal a upravil všechny elektriky tak jako byla upravena kabina původní CSD E499.0 při otočení na stanovišti šipkou v pravo se přesunu na druhé stanoviště a naopak,sice mi zde nic nefunguje ale na ten kousek (výjezd z depa na najetí na soupravu na ONJ) to stačí,a pokavad potřebuji údaje zmáčknu F5 a jeto,určitě by stálo za to o tom uvažovat ,jinak stárneme všichni,zdravím.
 

livi

Začátečník
Ano, byl jsem to já, kdo na slezině v náhlém osvícení udělal pokus a vyšlo to. Než jsem se dostal na net, už se tu soustředilo pěkné know-how, takže jen pro shrnutí:

Wagon ( CDvagBext
Type ( Carriage )
Name ("CD B pohledovy vyskovy")
WagonShape ( CDvagB.s )
....
....
....
Inside (
PassengerCabinFile ( CDvagB.s ) # aby byl vidět vagon z vnějšku #
PassengerCabinHeadPos ( -1.15 82.55 -4.95 )
RotationLimit ( 90 180 0 )
StartDirection ( 0 0 0 ) # výchozí pohled #
Sound ( "cdvagbex.sms" ) # vnější zvuk vagonu #
)
......

Parametry PassengerCabinHeadPos ( -1.15 = vpravo / vlevo
82.55 = výška
-4.95 = dopředu / dozadu) vše od středu modelu. Ve velkých výškách se rozkmitávalí textury, zejména vodní plochy. Ale na přehled o kolejišti je to pěkné.

Parametry RotationLimit ( 90 = plný rozsah vertikálně
180 = plný rozsah horizontálně
0 = nevím )

Se zvukem je problém, protože v tomto případě neslyšíte houkačku lokomotivy, jen vnější zvuky vagonu.

S kamerami se dá leccos, ale je to pracné na výzkum s "camcfg.dat". Nezapomeňte si zálohovat originál.

Přimlouval bych se, kdyby Zbyněk Šemora mohl v některé aktualizaci doplnit na velká nádraží oblasti použití yard-kamery. Její výchozí pozice je určena lokomotivou hráče, ale pak už se s ní dá prohlížet oblast nezávisle na provozu.
 

ok1dnh

Pokladník
Livi díky. Již jsem si zkusil hrát s údajem Fov u kamery pod "3", taky zajímavý:

camera ( CamTypeRearTracking
CamType ( CamTypeRearTracking CamControlTethered )

CameraOffset ( -12.8 15.6 -45.7 )

Fov ( 160 ) #puvodne bylo 60
ZClip ( 0.5 )
WagonNum ( -1 )
Description (Tracking_Cam_2)
)

Karel
 
Nahoře