Návestidlá - vývoj LED

Tax

Moderátor
Správce
Ďalší článok o návestidlách - tentokrát s LED je na známych červených stránkach: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002583-LED-navestidla.asp

Duuso: dúfam, že LED návestidlá zapracuješ do projektu ŽSR130

Posledné oddielové návestidlo autobloku a predzvesť vchodového návestidla do železničnej stanice Bratislava – Vajnory. Foto: Vlaky.Net

8366e5b806277a1f26393d48ea77a0b7.jpg
 
Naposled editoval moderátor:

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Ondra.H napsal:
Hezké, jenom by mě zajmalo co na tom návěstidle vlastně svítí....
Predsa LED-ky .... Ale to su iba blbé fotky, v reále to vraj svieti až moc.
 
Naposled editoval moderátor:

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Na některých tratích v Česku se zkouší světelné stahovačky s LEDkami, svítí to moc pěkně. První se zkoušela v Mělníce před několika roky, teď je snad i na dalších místech.
 
Naposled editoval moderátor:

Flying Scotsman

Cestující
Pikku: Světelná návěstidla pro elektrický provoz s LEDkami jsou už běžnou záležitostí. Stejně na tom jsou ukazatele PUR pro hlavní návěstidla, které se běžně dodávají a v současnosti běží ověřovací provoz nad LED světla výstražníků PZS, pro návěstidla se připravuje.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Flying Scotsman napsal:
Pikku: Světelná návěstidla pro elektrický provoz s LEDkami jsou už běžnou záležitostí. Stejně na tom jsou ukazatele PUR pro hlavní návěstidla, které se běžně dodávají a v současnosti běží ověřovací provoz nad LED světla výstražníků PZS, pro návěstidla se připravuje.
Tak vida, to jsem rád, že jsem stál před lety u stavby prototypu LED stahovačky pro mělnickou měnírnu. Někde mám ještě fotky z první pokusné montáže 22.06 2005 ...
 

Pawlik

Průvodčí
Jaký je, prosím, hlavní přínos LEDdiod kromě obrovské životnosti?
Zajímá mě, jestli poměr životnost/cena je vyšší než u klasických žárovek nebo je používání LEDek čistě technickou záležitostí. Díky.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
tak kromě několikanásobně delší životnosti LED bych další výhodu viděl i v jistém zvýšení bezpečnosti provozu.Mám zato,že LED jsou u návěstidel zapojeny do několika pararelních větví,takže když "odejde" jedna větev,svítí ještě další a návěstní znak je stále jasný a zřetelný.U klasických žárovek po jejich zničení /přepálení vlákna/ nesvítí nic a tato skutečnost přeci jen znamená jisté omezení provozu.Jestli se nepletu,strojvedoucí musí u nesvítícího návěstidla zastavit,vše ohlásit apod.
Tolik můj laický pohled na věc. :)

David
 

Kank

Provozní technik
Určitě to bude nižší spotřeba. Jelikož jde nejspíše o vysocesvítivé LED-diody, zajímala by mě viditelnost návěstěných znaků v porovnání s klasickou žárovkou + soustavou Fresnelových čoček za různých klimatických podmínek. Z těch fotografií to moc vyčíst nejde...
 

Johníík

Skladník
No nevím jestli je tu už normální, ale při vjezdu do Brna jsem viděl brejlovce s LEDkami. Jinak výše zmíněné stahovačky s Lediodama jsou taky na trati Bohumín-Přerov
 

Kadr

Hradlař
Johníík napsal:
No nevím jestli je tu už normální, ale při vjezdu do Brna jsem viděl brejlovce s LEDkami. Jinak výše zmíněné stahovačky s Lediodama jsou taky na trati Bohumín-Přerov
Na reko mašiny je to dnes samozřejmostí.
 

Dráčik

Signalista
Kde ako. Na releovkách čo poznám, tak sa to prepína, neviem ako oddielové návestidlá autobloku. Ale za celé Slovensko nepoviem...
 
Nahoře