David Hájek
Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
vzhledem k tomu,že se blíží termín 1.7.2011 a v platnost bude uveden "Výnos /kdysi "změna"/ č.4 k předpisu SŽDC (ČD) D1",je zapotřebí proškolit i lokomotivní čety v MSTS.
Zmíním se zde tedy jen o nových návěstech,které se zavádějí v souvislosti s provozem lokomotiv ř.380 a ČDC 363.7 /povolena možnost rekuperace/ a rovněž s aktivací systémů ETCS /European train control system/ a GSM-R na tratích SŽDC s.o. Jsou také zavedeny nové návěsti týkající se možnosti překlenutí záchranné brzdy.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/pripravte_vypnuti_proudu.jpg
954. Návěst "Připravte se k vypnutí proudu" předvěstí návěst "Vypněte proud" nebo "Vypněte trakční odběr".
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/vypnete_trakcni_odber.jpg
955. Návěst "Vypněte trakční odběr" přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla ukončit odběr trakčního proudu.Pomocné pohony není třeba vypínat.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/zakaz_rekuperace.jpg
956. Návěst "Zákaz rekuperace" označuje začátek úseku,ve kterém není povoleno používat rekuperaci.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/rekuperace_povolena.jpg
957. Návěst "Rekuperace povolena" označuje začátek úseku,ve kterém je povoleno používat rekuperaci.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/kil_poloha_ep.jpg
989. Návěst "Kilometrická poloha" informuje o poloze místa na trati a označuje úsek trati,ve kterém musí být použito překlenutí záchranné brzdy,pokud je tímto zařízením souprava vybavena.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/kil_poloha_ep_pzz.jpg
990. Návěst "Kilometrická poloha" informuje o poloze místa na trati,o tom,že nejméně na zábrzdnou vdálenost je přejezd s PZZ a označuje úsek trati,ve kterém musí být použito překlenutí záchranné brzdy,pokud je tímto zařízením souprava vybavena.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/obvod_ep.jpg
1003. V úseku trati,ve kterém musí být použito překlenutí záchranné brzdy,musí být všechny staničníky doplněny oranžovými pruhy.Tento úsek ukončuje první staničník bez oranžových pruhů.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/pripravte_rad_spojeni.jpg
1027. Návěst "Připravte rádiové zařízení GSM-R k registraci" přikazuje zahájit přípravu na registraci rádiového zařízení GSM-R tak,aby u návěsti "Změna rádiového systému" bylo toto zařízení v systému GSM-R registrováno.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/zmena_urovne_etcs.jpg
1028. Návěst "Změna úrovně ETCS" označuje místo na trati,kde začíná oblast,ve které se zajišťuje jízda vlaků pod dohledem ETCS jiné úrovně a informuje o tom,že přepnutí úrovně zapnuté mobilní části ETCS je zajištěno samočinně.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/predvest_zmeny_urovne_etcs.jpg
1029. Návěst "Předvěst změny úrovně ETCS" přikazuje strojvedoucímu vlaku se zapnutou mobilní části ETCS postupovat v souladu s provozními předpisy pro provoz ETCS a informuje strojvedoucího o tom,že nejméně na zábrzdnou vzdálenost bude následovat návěstidlo s návěstí "Změna úrovně ETCS"
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/vstup_etcs_l2.jpg
1030. Návěst "Vstup do oblasti ETCS úrovně 2" označuje místo na trati,kde začíná oblast ve které se zajišťuje jízda vlaků pod dohledem ETCS úrovně 2,pokud není zajištěno samočinné přepnutí zapnuté mobilní části ETCS.Návěst přikazuje strojvedoucímu po zastavení přepnout mobilní část ETCS do úrovně 2,pokud bude vedoucí drážní vozidlo jako vlak nebo posun dále pokračovat v jízdě v oblasti ETCS.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/navestidlo_etcs.jpg
1031. Návěst "Neproměnné návěstidlo ETCS" označuje místo,které vlak jedoucí pod omezeným dohledem ETCS nesmí projet v případech stanovených provozními předpisy pro provoz ETCS.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/vystup_hranice_obl_etcs.jpg
1032. Návěst "Výstupní hranice oblasti ETCS" označuje místo na trati,kde končí oblast,ve které se zajišťuje jízda vlaků pod dohledem ETCS a informuje o samočinném přepnutí mobilní části ETCS vlaku do úrovně národního vlakového zabezpečovače,je-li jím vozidlo vybaveno nebo do úrovně ETCS 0.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/umisteni_nav_etcs.jpg
1049. Příklad umístění návěstidel s návěstí "Neproměnné návěstidlo ETCS".
David
vzhledem k tomu,že se blíží termín 1.7.2011 a v platnost bude uveden "Výnos /kdysi "změna"/ č.4 k předpisu SŽDC (ČD) D1",je zapotřebí proškolit i lokomotivní čety v MSTS.
Zmíním se zde tedy jen o nových návěstech,které se zavádějí v souvislosti s provozem lokomotiv ř.380 a ČDC 363.7 /povolena možnost rekuperace/ a rovněž s aktivací systémů ETCS /European train control system/ a GSM-R na tratích SŽDC s.o. Jsou také zavedeny nové návěsti týkající se možnosti překlenutí záchranné brzdy.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/pripravte_vypnuti_proudu.jpg
954. Návěst "Připravte se k vypnutí proudu" předvěstí návěst "Vypněte proud" nebo "Vypněte trakční odběr".
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/vypnete_trakcni_odber.jpg
955. Návěst "Vypněte trakční odběr" přikazuje strojvedoucímu elektrického hnacího vozidla ukončit odběr trakčního proudu.Pomocné pohony není třeba vypínat.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/zakaz_rekuperace.jpg
956. Návěst "Zákaz rekuperace" označuje začátek úseku,ve kterém není povoleno používat rekuperaci.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/rekuperace_povolena.jpg
957. Návěst "Rekuperace povolena" označuje začátek úseku,ve kterém je povoleno používat rekuperaci.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/kil_poloha_ep.jpg
989. Návěst "Kilometrická poloha" informuje o poloze místa na trati a označuje úsek trati,ve kterém musí být použito překlenutí záchranné brzdy,pokud je tímto zařízením souprava vybavena.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/kil_poloha_ep_pzz.jpg
990. Návěst "Kilometrická poloha" informuje o poloze místa na trati,o tom,že nejméně na zábrzdnou vdálenost je přejezd s PZZ a označuje úsek trati,ve kterém musí být použito překlenutí záchranné brzdy,pokud je tímto zařízením souprava vybavena.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/obvod_ep.jpg
1003. V úseku trati,ve kterém musí být použito překlenutí záchranné brzdy,musí být všechny staničníky doplněny oranžovými pruhy.Tento úsek ukončuje první staničník bez oranžových pruhů.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/pripravte_rad_spojeni.jpg
1027. Návěst "Připravte rádiové zařízení GSM-R k registraci" přikazuje zahájit přípravu na registraci rádiového zařízení GSM-R tak,aby u návěsti "Změna rádiového systému" bylo toto zařízení v systému GSM-R registrováno.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/zmena_urovne_etcs.jpg
1028. Návěst "Změna úrovně ETCS" označuje místo na trati,kde začíná oblast,ve které se zajišťuje jízda vlaků pod dohledem ETCS jiné úrovně a informuje o tom,že přepnutí úrovně zapnuté mobilní části ETCS je zajištěno samočinně.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/predvest_zmeny_urovne_etcs.jpg
1029. Návěst "Předvěst změny úrovně ETCS" přikazuje strojvedoucímu vlaku se zapnutou mobilní části ETCS postupovat v souladu s provozními předpisy pro provoz ETCS a informuje strojvedoucího o tom,že nejméně na zábrzdnou vzdálenost bude následovat návěstidlo s návěstí "Změna úrovně ETCS"
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/vstup_etcs_l2.jpg
1030. Návěst "Vstup do oblasti ETCS úrovně 2" označuje místo na trati,kde začíná oblast ve které se zajišťuje jízda vlaků pod dohledem ETCS úrovně 2,pokud není zajištěno samočinné přepnutí zapnuté mobilní části ETCS.Návěst přikazuje strojvedoucímu po zastavení přepnout mobilní část ETCS do úrovně 2,pokud bude vedoucí drážní vozidlo jako vlak nebo posun dále pokračovat v jízdě v oblasti ETCS.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/navestidlo_etcs.jpg
1031. Návěst "Neproměnné návěstidlo ETCS" označuje místo,které vlak jedoucí pod omezeným dohledem ETCS nesmí projet v případech stanovených provozními předpisy pro provoz ETCS.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/vystup_hranice_obl_etcs.jpg
1032. Návěst "Výstupní hranice oblasti ETCS" označuje místo na trati,kde končí oblast,ve které se zajišťuje jízda vlaků pod dohledem ETCS a informuje o samočinném přepnutí mobilní části ETCS vlaku do úrovně národního vlakového zabezpečovače,je-li jím vozidlo vybaveno nebo do úrovně ETCS 0.
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://simtrains.eu/trate/davca/davca/obrazky/umisteni_nav_etcs.jpg
1049. Příklad umístění návěstidel s návěstí "Neproměnné návěstidlo ETCS".
David
Naposled editoval moderátor: