Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ahoj, pochopil jsem dobře, že budou Z Ústí nad Labem obě tratě? I na Prahu?
Dane, to opravdu jinak nejde. Vždyť vidíš jak ty dvě tratě jsou místy "téměř" vedle sebe. Přitom Martin to má postavené krásně. A 072 zamaskoval vegetací. V létě to může být zarostlé.
Já si myslím, že tento traťový úsek může být velmi zajímavý. Musíš v aktivitách řešit provoz i na paralelní trati. A může být zajímavé, jak dva nákladní vlaky pojedou souběžně vedle sebe. A já zase vidím aktivitu nějakého EC od Berlína do Bratislavy, kdy za Lovosicemi bude nehoda, tak najede na soupravu traktor, přetáhne soupravu na pravobřežku do Žernosek a dál do Blavy pojedu přes Lysou mimo Prahu. Například.
Jinak podle ortofoto to půjde až do Kralup a pak do Prahy se to bude muset namáčknout. Respektive z druhé strany od Holešovic se budu snažit co nejdříve do Ortofotomapy dostat. A samozřejmě se nabízí další propojka z Kralup do Všetat. Proto tohle až příště.

Jinak se ohledně dodělávek budu soustředit víc na 072, ale 090 pro traffic bude funkční. Uvidím. Nějak si práce musím rozvrhnout.
Tempem stavění kompenzuji krizi, kterou prožíváme a není moc práce a o víkendech na bicykl to ještě není. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zbyňku, jak ti vychází železniční most?
Je krátký, kromě těch přilepených dalších objektů, které jsou totálně mimo. Most jsem nadstavil další 40m dlouhou mostovkou (dvě jednokolejné). Jinak to nešlo.
Ale horší je Ústí nad Labem Západ. Mates k budově přilepil i perony a to je síla. Když osadím budovu jak patří, tak ten nejdelší peron přetne uhlem 45°celé kolejiště. :) Je nepoužitelný v žádném kompromisu. Ale je škoda budovy, tak jsem model o peron utopil, podobně jako nádraží Hoštka. (koleje tam ještě nemám, zatím se mi podařilo jen prokopat tunel od nádraží Jih do správné stopy na ortofotomapě. A dál pojedu čistě podle ní. ) Model myčky tam vtěsnám. Měl bych tohle kolejiště také dostavět, aby se dalo také přejet z 090 na 072 touto úvratí. Proto bylo nutné stavět souběžně obě tratě. Však jsem se musel i vracet až za Povrly, kde byla jediná možnost kompenzovat výškový rozdíl, aby sklony odpovídaly. Však to bylo asi až na třetí přeskládání. Na tohle byl dobrý ten model s podjezdem, tedy jestli to měl Martin překřížené ve správné výšce. Podobné to bude v Lovosicích. Naštěstí se nebudou muset koleje přeskládávat na tak dlouhé vzdálenosti.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tento týden jsem krvácel nad Ústím nad Labem. Nejprve vykličkovat Sever, opravit skálu, aby byla víc strmá, A nakonec se dostat ze Střekova a Jihu na UL Západ. Tam je to úplný masakr. Ty mostovky jsou tak tak nad trolejí tratí pod. Ranžír nechám na jindy. Podstatné je, že se dá přijet do nádraží a objet soupravu přes opačné zhlaví. Vygeneroval jsem převod dynamických kolejí a už bych mohl konečně začít, ne?
Na řadě jsou návěstidla, skloníky, označení kolejí, vyfiltrování těch bez troleje, perony a je zábava na další měsíc.
1202ULsever.JPG
1202Vetruse.JPG
1202ULsever1.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Začala další fáze stavění, perony, návěstidla atd. Ale dělám tam, kde mám náladu. To co jsem chtěl udělat nakonec, tak jsem udělal jako první. Lovosice - Bad Schandau jsem přebarvil pražce na koridor, tam kde je a všude doplnil perony. Hlavně ty zakroucené stanice jako Povrly a Prackovice, ať to mám za sebou. Také mám nasázených už hodně návěstidel, ale narazil jsem na některé stanice, kde plánky ze sbírek pomůcek z roku 2013 jsou už zastaralé. Děčín východ, Děčín hl.n, Lovosice,... Protože jsem pokládal koleje do ortofotomap a ty jsou aktuální.
Ale je zajímavé, že je modernizovaná trať z Lovosic do Žalhostic. Tak jsem ji také dal lepší pražce. Že by byl zvýšený provoz z Lovosic do Velkých Žernosek? Protože dál už pokračuje jen klasická lokálka.
A teď pomalu pokračuji s perony po 073 a 072, tam, kde ještě nejsou.
1602Prackovice.JPG
1602Povrly.JPG
1602LovosiceZavod.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Děčín byl také pěkný trolejový masakr. Naštěstí jsem už pokládal koleje podle toho, kde má být TV a kde ne. Aby někde nebyly vícekolejné díly.
Jinak ta ortofoto je obrovský pomocník. Dříve jsem návěstidla osazoval podle kilometrických poloh, nyní ještě kilometrovníky nemám nasázené, ale vše osazuji podle ortofotomapy v prohlížeči. Najdu například návěstidlo, mám pak nějaké orientační body jako roh určitého domu, pole, stromečky, křoviny a to samé místo takto najdu na ortofotomapě v editoru. Tam je trochu menší rozlišení nebo je stín návěstidla překrytý kolejemi. Hodně to urychlí veškeré práce. Proto tak jedu. :)
2102Decin1.JPG
2102Decin2.JPG
2102Decin21.JPG
2102Decin3.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
by měly být vzor SSSR.
:) Vlezte mi na záda. :) Tohle v této fázi stavění není vůbec důležité. Dva klacky není problém kdykoli v budoucnu vyměnit.

Mohl bych po prezentaci této série obrázků začít takto: Začínám stavět tratě 072, 073,090 a sháním modeláře. :) Ale ne modeláře návěstidel. :) Těch je variant až moc. Tedy kromě Němců. Zatím musí stačit OBB. :) Ale zatím neřeším.
Já tady potím krev, kolikrát nervy v kýblu. A vy poukazujete na takové 3,14čoviny. :) A to jen mám počáteční hrubé práce, žádné detaily. Ty budou na řadě až za hodně měsíců dalších prací. Když koukám kolik bude potřeba opěrných zdí, na většině vyměnit sloupy TV podle místního osazení, většinou krakorce. Ale dokud nebudou všude náspy a opěrné zdi, tak nemohu dolaďovat terén. Tedy ještě nějaký pátek to potrvá. Ale ohledně návěstidel mi zbývá už jen úsek Ústí - Lovosice. Jenomže ještě nemám rychlostníky. Nikde. :) Holt, je to moc dlouhý nový úsek. Nejde vše tak rychle.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale mám dotaz na Mikuldu.
Ústí nad Labem sever, tam jsou za peronem cestová návěstidla se dvěma pruhy, ale přilehlé výhybky jsou tam do odbočky na 50. Jak se tam tedy jezdí? Jako dříve skrz Libeň, kdy rovně se jezdilo na návěst 80 a očekávejte rychlost 80? Tedy v tomto případě rovně se pojede na návěstidle na rychlost 100? Ale podle videa tam vlaky jezdí na jednu barvu, tedy na volno.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
Je tam VCO (vlaková cesta s omezením). Ze 104. koleje není odvrat.
Normálně se jezdí na Volno. Pokud je postavena posunová cesta z výtažné do 104., tak na Lc102 svítí 100 a Volno.
V MSTS to nasimulovat nejde, takže normálně Volno.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nyní zápasím s kolejištěm Ústí nad Labem západ. Nádraží s perony jsem musel trochu utopit, protože perony při správném natočení budovy jsou napříč kolejištěm. Tak snad se najde nějaký dobrák, který ty perony od budovy odláme. Viadukt na hlavní také nemohu použít, tak jsem vyskládal vlastní. Nejhůře vychází přílepky k modelu nádraží Ústí hlavní. V řečišti modelu mám parkoviště aut. :) Nějak to zamaskuji a koryto řeky třeba přesunu.
Na konci vygenerovaného světa bych ještě chtěl dokončit vyústění tratí ven. Dál už stavět nebudu. Ale nějak se bořím do terénu. Není tady trať mírně do stoupání? Tady podklady nemám.
Jinak jsem musel dnes přepracovat zhlaví před perony, protože jsem si pustil video z Youtube pro kontrolu a hned z hlaváku očekávejte rychlost 60. Cože? cože? V nákresech ze Sbírek pomůcek žádné šedesátky nejsou. A to jsem si myslel, že mám ty nejaktuálnější. Asi to ještě nemají překreslené. Tak jsem výhybky jen podle videa vyměňoval. Naštěstí to šlo hladce.
2202ULzapad1.JPG
2202ULzapad2.JPG
2202ULzapad3.JPG
2202ULzapad4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Chacha. Ústí nad Labem západ podruhé. Vlastně potřetí, protože podruhé to bylo na obrázcích výše. Kdy jsem nejprve špatně napojil trojkolejku o kolej blíž, která je ale do vlečky.
Teď jsem si všiml, že neumím počítat do sedmi. Ta dopravní kolejová skupina nemá 6 kolejí ale 7. Ale tím celé osobní nádraží bylo špatně. Od Střekova mi to šlo o kolej blbě, tedy jsem musel kolem peronů dát větší poloměr a opět překopat celé zhlaví. Problém je trochu uhel odbočení vexlí, kdy mi to úplně nejlépe nevyšlo, viz angličan za peronem, ale jinak bych se do té sedmikolejky správně nedostal.
2502ULzapad3.JPG
2502ULzapad4.JPG

Neví někdo, jestli existuje video někde od Chabařovic/Trmice, kdy se jede na Střekov po pravé straně? Tohle bych chtěl ještě propojit. Prostředek s depem nechám na jindy.
2502ULzapad2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě mám v zásobníku modely ze Zubrnice. Kde to je? :) Musel jsem vyhledat a je to lokálka z Velkého Března. Tu bych také mohl položit. Ale nemám sklony. Tato trať je důležitá, protože vede kousek souběžně s 073. Poloměry vydedukuji z ortofotomapy. Ale sklony jsou nutnost. Terén jsem tam vygenerovaný už měl.
2502Zubrnice1.JPG
2502Zubrnice.JPG
 

mikulda

Průvodčí
Správce
Tak jim napiš, určitě někde mají sklony. Lítají tam až ke 43 prom.

Ústí západ - před pár lety se trhaly koleje, aby se mohly položit nové brány TV, původně byly převěsy přes celé kolejiště a nové brány se mezi koleje nevešly.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ústí nad Labem západ, propojil jsem i tu pravou spojku směr Střekov. Tam se jezdí jenom jedním směrem? Návěstidla směrem od Střekova jsou jenom pro posun. Poloměry jsem trefil podle textury ortofotomapy a od určitého bodu jsem nasadil sklon 5 promile a vyšlo mi to. Ještě mám škubání vygenerovat další čtverec pro Trmice a Chabařovice. Ale to nechám pro příště, protože i tak je toho až příliš.
O víkendu jsem osazoval jen rychlostníky a cedule k zastávkám. V TSRE5 to jde velmi svižně, ale i tak ještě nemám hotovo, ale zbývá mi už jenom kousek od Litoměřic do Velkého Března.

Jinak za chvíli začne jaro a stavba bude zaletněna :) Tak i když se to mnohým líbit nebude, tak vydám aktualizaci. :) Je to i kvůli tomu, že byly nějaké technické připomínky jinde, tak ať to máte opravené. A kdo nechce, ze Všetat dál jezdit nemusí. :) A možná do aktualizace nedám ani textury pro Terrtex, tedy prostředí bude jen šedé. Ale kdo chce, může si textury terénu stáhnout z ulozto. Odkaz do složky je stejný. Zatím na komprimování textur není čas. Uvidíme. :)
Ale kdo má představivost, tak se určitě rád po nových tratích sveze. Netuším, kolik toho ještě stihnu, než začnou jiné práce, ale minimálně po vydání aktualizace zvědavostní náčum bude. Ještě nemám označené nákladní koleje, tedy nějaké složitější aktivity zatím ne.
Já už si to několikrát projel jak z Bad Schandau, tak z Děčína i z UL západ, opravil mnoho lomů kolejnic a až to bude, tak to může být i pěkné poježděníčko. Vstupní body do aktualizace dám.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
Ano, “objezd” je jednosměrný.
Divím se, že ti to s 5 prom vyšlo, v reálu je tam 8.
Někde od km 2,5 (výhybka 85) začíná 6 promile a od km 4,5 (konec toho ostrýho oblouku) začíná 8 promile.
Od km 7,4 do 9,4 je 5 a pak zase 7.
Podklady pro “balkon” (kolej 57) bohužel nemám.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Divím se, že ti to s 5 prom vyšlo, v reálu je tam 8.
Překlep. Chtěl jsem napsat 5 až 8, protože od osobního nádraží za obloukem to jde 8 promile nahoru až nakonec. Napojování na hlavní trať mi vyšlo asi těch 5. Jenom 5 by to určitě nevyšlo.
To bude připomínek, až to vydám, co všude mám špatně. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Trochu nástin trati z Velkého Března do Zubrnice. I kdybych nechtěl, tak alespoň tento kousek tam musí být. Sklony jsou odhadem, ale asi by měly být větší, protože za zastávkou se už dost bořím do terénu. Naštěstí to lze přeskládat., až budu mít sklonové podklady. Tedy spíš jestli. :) Zlatý dynatrax, že mi rovnou spustí z kolejí náspy. 0403Zubrnice1.JPG
0403Zubrnice12.JPG
0403Zubrnice2.JPG

I tady povedou koleje. Lovosice - Litoměřice horní nádraží, proč ne. Tedy to vede ještě pár kilometrů do příští zastávky.
0403Litomericehn.JPG
 
Nahoře