Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Vymodelovat mostovky byla naštěstí jen pětiminutovka. Tedy mohu pokračovat s pracemi na 090. Zatím jsem ve fázi silničních dílů, opěrných zdí a srovnávání terénu. Pak konečně dojde na vegetaci a budovy. Jinak ta ortofoto celkem dokáže povzbudit, když vytváří dojem, jako by bylo skoro hotovo. :)
mostovky.JPG
2910Nelahozeves.JPG
 

okoun

Posunovač
Skvělá práce! Nebýt Vaší tratě, dávno bych na OR zanevřel. A projekt BP mě také stále inspiruje k tvorbě TT (byť jen pro moji radost, poněvadž je silně neprofesionální a já ledacos oželím). :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A projekt BP mě také stále inspiruje k tvorbě TT
Díky za reakci. Já bych také dál nepokračoval, ale nadchly mne nové možnosti TSRE5, do kterých mne v době nedávné zaškolil mmouka. Díky jemu jsem dostal do žil novou krev :) A začal novým způsobem nejprve jihomoravské jednokolejky a pak jsem se chtěl podívat do Hřenska. :) A v další fázi jsem se naučil trochu modelovat a jedu. Ale určitě, komu se mé práce nelíbí, tak máme klávesu delete. :) Ale já si myslím, že tento stařičký simulátor i diky kolektivu Icik má také novou krev a stojí za sledování. Ještě velké poděkování polskému M61, který mne zaškolil do dalších tajů TSRE5. A tak pokračuji dál.
 

Götterdämmerung

Začátečník
Ahoj.
Uvažuje se v příštích aktualizacích vybudování nových zastávek na již postavených tratích?

Příklad může být zastávka Pardubice-centrum, která má být postavena přímo nad podchodem ulic Sladkovského/Rokycanova u bus.zast. Hlaváčova.
Na tuto zastávku již toto léto mají přibližně od 9.6.24 zajíždět osobní vlaky od Hradce Králové.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Opravdu neuvažuji ani náznakem. Já už si stavím jenom podle sebe, kam mne to táhlo. Teď se učím modelovat a to bude asi hlavní činnost po následující aktualizaci, protože těch modelů k úpravám, aby to lícovalo v trati, je ještě opravdu hodně a jejich modeláři už dávno skončili a asi jsou rádi, že už nemusí plnit žádná přání.
Když jsme u toho uvažování, co tak nejprve vymodelovat nějaký precizní model na míru a pak se teprve zeptat, jestli bych jej v trati neosadil? Tak to dříve fungovalo.
Tolik jsem vysílal signálů, že bych potřeboval cokoli na modelech pozměnit, ale bylo to mimo zájmy ostatních, tak nezbývalo nic jiného, než se naučit modelovat sám.
Tudy vede cesta i pro ostatní, kteří by si přáli... :)
 

Götterdämmerung

Začátečník
Opravdu neuvažuji ani náznakem. Já už si stavím jenom podle sebe, kam mne to táhlo. Teď se učím modelovat a to bude asi hlavní činnost po následující aktualizaci, protože těch modelů k úpravám, aby to lícovalo v trati, je ještě opravdu hodně a jejich modeláři už dávno skončili a asi jsou rádi, že už nemusí plnit žádná přání.
Když jsme u toho uvažování, co tak nejprve vymodelovat nějaký precizní model na míru a pak se teprve zeptat, jestli bych jej v trati neosadil? Tak to dříve fungovalo.
Tolik jsem vysílal signálů, že bych potřeboval cokoli na modelech pozměnit, ale bylo to mimo zájmy ostatních, tak nezbývalo nic jiného, než se naučit modelovat sám.
Tudy vede cesta i pro ostatní, kteří by si přáli... :)
Ono to modelování není nic pro mne.
Nevydržel bych u toho. Každý má své koníčky a musí ho bavit. (i mimo msts).
Rád proto využiji „služeb” těch, co se v tom orientují a baví je to a případně se zeptám. Tak děkuji ti .
 

ML636

Provozní technik
A já přicházím s druhým vosím hnízdem, když bude už komplet celá nová 090 i se zastávkou Podbaba, zda neuvažovat o druhé verzi Prahy - Nového spojení místo Hrabovky. :rolleyes: Je to spíš taková provokace od někoho, kdo rád staré úseky tratí, ale ta "hrabovská" Praha bude k tomu novému úseku jako pěst na oko.:confused: Kdyby tak šlo přepínat v BP Hrabovka/Nové spojení... Ale to fakt berte už jako spíš provokaci a prezentaci toho, co by k novému úseku 090 sedělo.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já jsem naopak rád za starou Prahu, naopak je škoda, že Zbyněk zrušil Bubeneč. Vždyť novou 090, máme v trati 321. Ale každý staví, dle svých představ a chuti, jak psal Zbyněk výš. A hlavně jsem se třeba pustil do aktivity na trati 321 a vůbec nepochopím, jak zde může někdo dávat tuhle trať Zbyñkovi za příklad. Tím se nechci stavitele 321čky nijak dotknout, známe se a sám stavitel o tom ví. Mohu porovnávat úseky 321 a BP. Kde má Zbyněk kompler koleje, jak v depech, tak ale i hodně vleček. Přípojné tratě sedí, na 321 je to místy hodně zjednodušené. O sklonech a kilometrech nemluvě. Ale líbí se mi obě tratě.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
zda neuvažovat o druhé verzi Prahy - Nového spojení místo Hrabovky.
Vyzkoušej si to v editoru. A pak poznáš, jak je to technicky nemožné. Reálnější je a mnohem reálnější, že ačkoli píše, že na to nemá trpělivost, tak "Soumrak bohů" (nick přeložen z němčiny) se naučí špičkově modelovat a dodá celou vinotéku flotily vlaků Moravia.
Tak žádné vosí hnízdo.
naopak je škoda, že Zbyněk zrušil Bubeneč
Dane, já si už na žádné období opravdu nehraji. To může jenom ten, kdo začne stavět právě teď. Za těch 20 let mi vše rozbili a zmodernizovali. Už se opakuji, když jsem chtěl stavět původní Zábřeh na Moravě a přijel tam fotit, nádražní budova právě vyletěla do povětří. Ten unikát mezi Třebovicemi a Rudolticemi, myslím, že jsem stihnul poslední vlak, který tudy projel. A most s viaduktem precizně vymodeloval Pawlík. A stejné je to i s modely původního pražského uzlu. Modeláři si měli dát do smlouvy "pokud model z tratí odstraním, zaplatím pokutu například deset tisíc" A tím by byla bezpředmětná tato diskuse. Nikdo nemá páru o tom, kolik trpělivosti, šikovnosti a času stál každý originální model.
Teď stavím 090 za pomocí mikuldových a ostatních videí 090 až do Dresden a tam je vždy Praha Podbaba. A navíc se mi líbí, že už tam není šedesátka. Ohledně vleček, ty ti ještě některé dokončím. Nabízí se například do Štětí, když most přes řeku už mám a koleje končí před zhlavím. Ale to bude až v další aktualizaci, protože nyní budu rád, když dokončím hlavní trať. Stromečky a domečky teprve začnu až od víkendu.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Když v jsem v Nových Ouholicích vyměnil nadjezd za mostovky přesného poloměru, hned je to tam úhlednější. A nerozhodil jsem nikde mapování textur. Mám v gmax vzorové rovné otexturované 120m kopyto a to si ohýbám jak potřebuji. A hlavně, spoje mezi díly oblouku přesně lícují, tedy nic se neprolíná.
Tedy mohu pokračovat, například Děčín, tam je těch nadjezdů hafo a vše z 50m mostovek zbytečně širokých.
NoveOuholice.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Největší sranda je, že jsem dnes vůbec nechtěl vyrábět tento most. V plánu byly opěrné zdi pro více kolejí a jen tak jsem nakukoval, jak to je v Drážďanech. Jestli jsou zkosené nebo rovné. Tak jsem koukal do maps.google a jsou kolmo dolů a mají podloubí a poslední oblouk k řece je z mostů. Tak jsem si vzpomněl na podobný model, co mám na Vysočině. Celý jsem jej okrájel od náspů, zábradlí, až zbylo jen torzo. Upravil jsem rozměr na 50m, přemapoval texturu, vlastně nejprve vyhledal nějakou kamennou a ještě ji bylo nutné otočit o 90° a zbytek jsem si už domodeloval. Pak se to jen naklonuje a je to. Oblouk bohužel kvůli klenbě ohnout nejde, tak to mám poskládané z 50m dílů. Jen jsem zapomněl zvednout ten výklenek, jak je sloup TV Opravil jsem to jen na tom rovném dílu 250m mostu. Ale to napravím. Ještě se pokusím ten 50m díl na vnitřní straně zkrátit, aby se mi zábradlí neprolínalo.
A když už mám tohle, tak udělám i silniční most. Zúžím a štěrk nahoře vyměním za asfalt. To už bude brnkačka.
0511Dr_most_Labe1.JPG
0511Dr_most_Labe2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Most přes Labe už má i silničního bratříčka. Z toho mám radost, protože tam nebylo co dát. Ale jinak TSRE5 nemá rát 4 proudé silnice US. Vždy se nějaký pruh databázově nespojí. Tohle se musí dělat v MSTS editoru, tam to jde. Ale zase naopak TSRE5 umí opravit silnice Road, které se osadí vždy níž než ostatní a provoz aut tam létá jako vznášedla. Tedy označit silniční díl, podržet klávesu Ctrl a 4x pohyb klávesou 9 nahoru. :) A pak i auta jezdí už po silnici. Nebo to někdo řeší jinak?
0611DresdenMosty.JPG
0611DresdenMosty1.JPG
silniceRoad.JPG
 

Fana Staněk

Hradlař
Já stavím výhradně v TSRE5, protože MSTS už nemám nainstalované, a problémy stěmito modely silnic jsem zatím nezaznamenal. Zkuste z toho místa, a vedlejších dílů z každé strany, odstranit databázi a znovu ji vraťte. Mělo by se Vám to srovnat samo. Je tam asi jinak výškový pivot. Jde to takto i u kolejí. Alespoň mě se to vždycky opravilo, když jsem to nechtěně rozhodil.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Kdyby se databázově nespojily, tak by tam nic nejezdilo.
To je pravda, tedy se 4 proudové silnice musí osazovat v MSTS editoru. A tak se i dělo. Skalní stavitelé mají MSTS jako výchozí. Protože bez MSTS žádnou trať nepostavíte. TSRE5 je jenom rozšíření možností stavění tratí. Tedy oba editory žijí v symbióze. :) A to samé se týká i tvorby aktivit, jak doplňuje Dan.
 
Nahoře