Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Právě jsem nakopíroval aktualizaci BP9910. Ještě ráno jsem dělal poslední kontroly. Modeloval jsem i ve snech na dnešek :) a tak si vzpomněl na ten oválný komplex za Dresden HBF. Model, co tam byl je moc malý. Zvětšování mi už jde také.
Tak snad mé modely kritikou projdou. Kdyby náhodou byl problém s plynulostí dopravy na slabších PC, dříve se používaly textury na domečky 512x512 až 1024x1024. Já jsem většinou dělal textury 2048x2048, protože jsem tam dával delší pásy na podezdění anebo fotkám spíš vyhovoval tento rozměr, aby se to nemuselo degradovat. Ale kdyby bylo nejhůř, tak asi není problém textury zmenšit na 1024x1024. Testujte.
Jinak doufám, že zakomponoval odstranění všech nahlášených chyb.
 
Tak mě napadlo, určitě to napadlo i spousty z vás :D, bylo by možné samozřejmě jen do větších měst (okolí nádraží či na nádraží přímo) umístit tam městské ozvučení, jako jsou například auta, lidé, takový městský ruch?

Fakt, že přijedete například do Brna, Olomouce, Pardubic, Prahy nebo nových skvělých Drážďan je ticho jako na krchově (kromě staničního hlášení).

Dejme příklad např. Poznań (Północna), Humenné (trať 191-193), Budapest (Alföld), apod.

Děkuji za případnou zpětnou vazbu.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
No já nevím, ale na stanovišti lokomotivy je vždy takový rachot, že namáhám sluch, jestli jsou vůbec funkční zvuky kolejí a výhybek.
Ale ohledně ruchů města i přírody, nemám nahrávky. Sice bych mohl použít z default MSTS, kdysi před 20 lety jsem to zkoušel, ale opět přes rámus z mašiny jsem tyto téměř neslyšel, tak jsem tohle dál neřešil. Proto to tak celé roky je.
Spíš co mi chybí jsou skupiny cestujících na velkých nádražích. Dávat například do Drážďan 100 figurek, tak to tam zastaví dopravu. Napadlo mne to udělat jako Forest (skupiny stromů), ale to by celá skupina lidí civěla stejným směrem jako vojáci v řadě, nehledě k tomu, že by se na peronech nad terénem propadali dolů.
Nejlepší by byl model skupin asi 20 různě roztroušených lidiček. To jsem zkoušel, aby mi to udělal svého času Mates, ale on našel ve figurkách závažné chyby, které nedovolily vytvořit skupinu.
Tedy komu tohle chybí, může zkusit modelovat.

Jinak před půlhodinou jsem vyměnil aktualizaci. Jen kvůli propustné drobnosti.
Udělal jsem nainstalovaný test v MSTS, ten totiž okamžitě řve, když je něco špatně. Tentokrát neřval, ale zmizel mi jeden nový barák, který v Openrails se normálně zobrazuje. Tak jsem jej proklepnul a export z gmax mu dal dohlednost 0. Tak jsem opravil na 2000 a znovu archiv nakopíroval.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
Dohlednost 0 je oblíbená chyba, než si to člověk zautomatizuje při exportu.
2000 m je možná zbytečně moc, já dávám u domečků 800.
 
No já nevím, ale na stanovišti lokomotivy je vždy takový rachot, že namáhám sluch, jestli jsou vůbec funkční zvuky kolejí a výhybek.
Ale ohledně ruchů města i přírody, nemám nahrávky. Sice bych mohl použít z default MSTS, kdysi před 20 lety jsem to zkoušel, ale opět přes rámus z mašiny jsem tyto téměř neslyšel, tak jsem tohle dál neřešil.
Ohledně zvuků lze upravit parametry, ale při výpravě se fíra dívá například z okna a pokud nejede na parní lokomotivě, tak v realitě lze poslouchat i okolí.
Vytvořit nahrávky, nebo inspirovat se jinými autory...
Není to nutnost, jen jsem to navrhl, neboť mi přišlo trochu zvláštní to šumění zvuku ticha a jemné hučení kompresorů HV a klimatizací vozů na trochu větším nádraží.

Tak děkuji za zp.vazbu :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Vytvořit nahrávky, nebo inspirovat se jinými autory...
Já tohle řešit opravdu nebudu, protože den má jenom 24 hodin. Ale pokud tohle někdo chce, můžete začít tvořit. Ostatně tak to vždycky fungovalo. Já jsem například nádražní rozhlas nikdy nenahrával, vždy mi někdo hotové zvukové sloupy dodal a já jenom doplňoval. Maximálně jsem dělal jenom nějaké úpravy. Ruchy trati bylo dílo myslím Dejva, který tady před 20 lety fungoval jako aktivní člen. Tak se snažte někdo další. Například hodně baráčků nemá noční a zimní textury. Také je to výzva pro někoho šikovného. Však většinu dodatečných nočních textur mi také dělal někdo tady z komunity. Až v současnosti, kdy modeluji, tak si tyto dělám sám.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
2000 m je možná zbytečně moc, já dávám u domečků 800.
To se řešilo v MSTS. Ono totiž když jedeš v nějaké rovinaté trati, tak je pak nepříjemné, když ti baráčky vyskakují téměř před nosem (to je i těch 800m) jako čertící Bertíci. A nejlepší jsou mosty. Z dálky vidíš auta plující vzduchem a až se přiblížíš například na 800m, tak konečně přiskočí most. A tunely? Ty jsem přepisoval všechny, protože z dálky bílá díra do hory a až se přiblížíš, vyskočí tunelový portál. :) Já jsem dával například 600m vše, co je v hale.
 
Já tohle řešit opravdu nebudu, protože den má jenom 24 hodin. Ale pokud tohle někdo chce, můžete začít tvořit. Ostatně tak to vždycky fungovalo. Já jsem například nádražní rozhlas nikdy nenahrával, vždy mi někdo hotové zvukové sloupy dodal a já jenom doplňoval. Maximálně jsem dělal jenom nějaké úpravy. Ruchy trati bylo dílo myslím Dejva, který tady před 20 lety fungoval jako aktivní člen. Tak se snažte někdo další. Například hodně baráčků nemá noční a zimní textury. Také je to výzva pro někoho šikovného. Však většinu dodatečných nočních textur mi také dělal někdo tady z komunity. Až v současnosti, kdy modeluji, tak si tyto dělám sám.
V pořádku. Nic se neděje :).
S okolním zvukem do tratě to neumím a ani se tím věnovat nebudu.
Volný čas ve volném čase využiji třeba tím, že se projedu či projedu jednu aktivitu.
Jediné co tak svedu je vytvořit nahrávku, upravit, překonvertovat ji, upravit zápis daného souboru a hlášení mi hraje, ale pouze v místech, kde už hlášení normálně je.

Určitě se najde časem někdo, kdo se bude věnovat okolním zvuků do tratě.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já jsem modelovat také neuměl. Ani stavět železniční tratě. Ale když něco opravdu chci, tak se to naučím a jdu do toho.
Také jsem v počátcích vyslovoval přání, že by nebylo špatné, kdyby někdo postavil do MSTS trať z Břeclavi do Prahy. A opravdu se nikdo nenašel. Tak jsem to jen zkusil sám. :)
 
Já jsem modelovat také neuměl. Ani stavět železniční tratě. Ale když něco opravdu chci, tak se to naučím a jdu do toho.
V pořádku. Nepíšu, že něco chci, ale nebylo by na škodu.
To případně mohou vytvořit, ale také nemusí lidé, co se tomu věnují opravdu dost dlouho, např. 20 let.
Je to ohromně dlouhá doba a tu trať co je dnes se nevytvoří za cca 5200 hodin, což odpovídá asi tak 5 hodin týdně.
Máte zkušenosti a víte co a jak se dělá za poměrně dlouhou dobu.

(díky ohromné spousty volného času)

Klobouk dolů.
... a jsou tací, co v tom nemají ani kapku zkušenosti a ani nemají v plánu v tom začít. Důvody mohou být různorodé.

Existují projekty, kde tyto zvuky jsou běžnou věcí a tudíž mě zde na diskuzi napadlo vnuknout to, co určitě napadlo ostatní, že by se to mohlo aplikovat i zde, ale není to nutností, jen pouhý nápad.
Máte své důvody a to je v pořádku. Nic se neděje.
Já svůj čas využiji třeba jinak, ale časem se může a nemusí najít někdo, kdo do toho půjde.
Žádný problém :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já svůj čas využiji třeba jinak, ale časem se může a nemusí najít někdo, kdo do toho půjde
Do tohoto půjde jenom ten, kdo si takové ozvučení přeje a to jsi tady jediný ty. Ještě Dan ti návrh olajkoval, ale reaguje vždy podobně jako ty, že na své požadavky čas nemá.

Je nutné vědět, že ty zvukové sloupy ve hře jsou pořádná zátěž, tedy se nemůže udělat jen nějaká velká nahrávka. A navíc je tohle už zastaralé. Zvuky by se měly zadávat v aktivitě. Tedy hlášení rozhlasu by odpovídalo stavu v aktivitě se skutečnými časy. A ruchy na nástupišti by pak mohly být také různé. Například noční opilecký flamendrák z města a na peroně bujaré veselí, sprosté vtipy, řev. Ráno na tom samém peroně úplně jiné zvuky. Vždyť to by mělo jít. Kdysi dávno tohle aktivoval jeden člen fóra na aktivitě z Břeclavi do Lednice. A ve stařičkém MSTS. A opravdu mu všude fungovaly aktuální hlášení. Ale mělo to jeden háček. Ty zvukové soubory téměř zasekávaly tehdejší slabé počítače. On to měl vyřešené jako neviditelné traffic vlaky, které přehrávaly zvuk. Třeba tuto aktivitu nějaký pamětník ještě doma má.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Ano, lajknul jsem to, bo by to bylo pěkné spestření. Aktivitář si může vytvořit zvukově cokoliv, ale objem dat WAV souborů, aby to bylo na úrovni je tak velký, že nám to na web nikdo umisťovat nebude. Aktivita je obsahově tak velká, jako by jsi tam cpal trať. Proto jsem kdysi psal, že by byla pecka, kdyby ORCZ přečetl MP3. Ale to pry není tak jednoduché.
 
Do tohoto půjde jenom ten, kdo si takové ozvučení přeje a to jsi tady jediný ty. Ještě Dan ti návrh olajkoval, ale reaguje vždy podobně jako ty, že na své požadavky čas nemá.
Jak bylo zmíněno, bylo by to dobré zpestření. Tak jako to je u jiných projektech např. u našich bratrů Slováků, to může být i zde. Není to ale nutnost.
Věřím, že kdyby se našel někdo, kdo má dost volného času a šel by do toho, ostatní by nepohrdli, někteří tiše a na to nejsou potřeba nějaké palce nahoru, tedy likes.:)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Konečně jsem dokončil tu lampu do Dresden HBF a bohužel se vyskytuje jenom tam. Na ostatních nádražích je vhodná jenom ta německá 1000 polygonová. Podle Kimirových fotek jsou lampy do hněda, tak jsem si něco namíchal ve Photoshopu. A na tubus nad stínítkem jsem použil texturu izolátoru sloupu TV. :) Jenomže je to mnohohran a asi by to chtělo samostatnou texturu přes celou plochu, aby to šlo lépe namapovat.
Je to jen test. Lampy budou součástí peronů, ale nejprve musím vyrobit nějaké podchody.
LampyDresden.JPG
3001DR1.JPG
3001DR2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Podle Mikuldových videí a fotek od Kimira jsem si nadělal všechny použité kombinace. Ještě mi zbývá si nachystat abecedu a číselnou řadu do haly. Tam jsem si odpočítával sloupky, kde má které písmenko být a kde asi bude podchod. :)
Na podchodu se už také pracuje, povedla se mi podle návodu T Kanky i díra do střechy pro prosklení (které ještě musím víc zaoblit). Však díry budou potřeba do peronů pro podchody. Však ještě to není finální podoba. Do haly pak načtu jen podchod bez konstrukce a střechy. Ale rozměry ještě trochu musím doladit. A také ještě musím udělat ohrazení nad podchod haly. A samozřejmě další díra do peronů. Zatím mne to baví. :)
zasobnik.JPG
podchod.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Došlo na další detaily z fotek od Kimira. Výstražné piktogramy, logo DB na čele haly a vše je součástí některého modelového dílu. Ještě mám připravené popisky na podchody, tedy až budou hotové. Ostatně v gmax na model se takové drobnosti nalepí celkem rychle, ale osazovat tabulky čísel kolejí či sektorů v editoru, to není vůbec přesné a je to dost zdlouhavé. Jinak ta abeceda a číselník nejsou z fotek, ale už z nějaké dávné textury. Měnit čísla a písmenka jde také hodně rychle. Myslím, že tudy vede cesta. Nadělat si všelijaké šablony (což je asi největší práce) a pak to jen sekat jako Baťa cvičky na všechny možné další modely rovnou na míru.
0202DrHBF1.JPG
0202DrHBF2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jen tak dál, z fotek si použij co uznáš za vhodné
Už mám trochu pocit, že to s detaily přeháním. Například peron první a druhé koleje už má 5360 polygonů a to ještě nemám podchody se zábradlíčky. Ale to dělají i ty lampy. Kolem 350 krát 7. (ale oproti Němcům 1008 x 7) . Pro srovnání, kompletní hala i s nádražím i vnitřkem má 2792 polygonů i s tím novým logem DB. Jen jsem nepochopil, proč ty výstražné trojúhelníky, aby lidé neskákali do kolejí nemají jako vedle do boku oboustranně, ne, oni tady museli dát cedulku na sloup a další z druhé strany. Hned by se ušetřilo. Jinak všimnout si, že jsem vyměnil texturu sloupů šibenic z blue.ace na vlastní namíchanou ve Photoshopu. Ta modrá mi tam vůbec neseděla.

Ještě dotaz. Vymodeloval bych ještě ty tříděné odpadkové koše. Ty jsou všude. Ale jaký to má půdorys? Nemůžeš to nějak nakreslit? Jestli je to pravidelný útvar nebo jen z jedné strany vyosené. Tu betonovou pixli už mám i osazenou. To asi bude nějaký zásobník na posyp v zimě? Vyskytuje se jen mimo halu.

Dr12peron1.JPG
Dr12peron2.JPG
DrHala.JPG
 

KimiR

Provozní technik
Já už si to moc nevybavuju,ale myslím si že ty koše jsou čtverec, případně Renault znak,a rozdělené na 4 z rohů
 
Nahoře