Cestovatelské ale aj iné aktivity člena Tax

Tax

Moderátor
Správce
Tango s morským levom:

morsky_lev_tango.jpg

________________________________________________________
Špeciálne pre Zbyňka Šemoru: je to mnou vlastnoručne urobená fotografia z delfinária Nemo v Odesse 22.6.2014 ( To je troška ďalej na východ než ležia Lovosice, Praha, Hustopeče, Bohumín a Olešná :D )
 

Tax

Moderátor
Správce
Toto s cestovaním moc nesúvisí, ale dám to sem:

Tak už mám dieťa ( 25 ) pochrómované. Či promované? Už ani neviem. Teda druhý raz, pretože bakalárky urobil pred pár rokmi. Ktoréže to je? No veď to je jedno, všetci si zaslúžia pochvalu. Ináč tá dievčica, čo číta poďakovanie skončila s červeným diplomom. Elektrotechniku. Nie nezmysly ako sociálnu prácu či masmediálnu komunikáciu. Proste elektrotechniku. Na stáž nastupuje do CERN vo Švajčiarsku. Prečo asi? Tým, že je blondína to asi nebude. Ten môj už zarezáva v Rožnove pod Radhoštěm. V americkej firme. Kto má v hlave, toho si nájdu lovci ľudí. Kto nemá, je na pracovnom úrade. Bc, Mgr a Ing. ešte nie je zárukou úspechu

chromovanie.jpg

chromovanie_2.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak to blahopřeji.
Jen stále jsem nepochopil, kde jsou zde ty cestovatelské aktivity Taxe. :) Co je veřejně známé, tak Bratislava - Praha na slezinu a ty Vaše trampské MSTS dýchánky na Olešné. :)
 

Tax

Moderátor
Správce
Zbyněk Šemora napsal:
Jen stále jsem nepochopil, kde jsou zde ty cestovatelské aktivity Taxe...

Čo tak začať čítať od začiatku vlákna? Myslíš, že delfinárium je v Prahe alebo na Olešnej?

Tak aby si pochopil aj Ty, dávam sem úvodné foto z mojej tohtoročnej dovolenky:

aeroplan.jpg

Pre neznalých - je to pohľad na Bratislavu z paluby aeroplánu Embraer 190 krátko po odlete zo Schwechatu. Fotky v plnom rozlíšení sú na ksichtoknihe, postupne niektoré z nich sem popridávam :D
 

Delay

Signalista
Tak to je pecka! osobne sa lietania bojím a lietadlá ma nelákajú ale za ten pohľad to stáť musí ;)
 

Tax

Moderátor
Správce
Delay napsal:
Tak to je pecka! osobne sa lietania bojím a lietadlá ma nelákajú ale za ten pohľad to stáť musí ;)

Môžeš si vybrať: Zatneš zuby a vydržíš v lietadle, alebo budeš 36 hodín hniť vo vlaku, z toho 4 hodiny sedieť na lavičke v Čope.
Inak tá fotka podľa Rada Rabatina je z výšky asi 6 km, letovú hladinu 10 km sme nabrali až kdesi nad Budapešťou. Zo Schwechatu je zaujímavý odlet. Lietadlá sú na runway ako autá v kolóne, potom strmý štart s prudkými náklonmi. Chvíľu som mal pocit, že pilot sa hrá na stíhačku. Rado mi vysvetlil, že tak sa zo Schwechatu lieta a fakt, z Odessy bol štart omnoho príjemnejší. Lietadlo trasie asi tak, ako keď pendolíno zlezie z koridoru na starú trať, proste si to nevšímaš.
Je rozdiel, keď vidíš pod sebou nejakú krajinu ktorú ani nepoznáš, alebo vidíš svoje rodné mesto ako na dlani. Je priepastný rozdiel vidieť to naživo, alebo len tak čumieť na satelitnú mapu :D
 
F

FrantaVopička

Host
Mě by do letadla nikdo nedostal ani párem volů. :D Teda do letícího. Pár stojících jsem si už prolezl zepředu dozadu i odshora dolů. Prostě komplet.
V Praze je to se starty podobné. Bydlím blízko letového koridoru, tak to mám občas jako na dlani. Letadla startují v rojích. Aby jich procpali co nejvíc, tak hned po odlepení od země to točí někam do boku (ideálně mě před okna :rolleyes: ). A ještě většinou stihne mezi dvěma odlety jedno letadlo přistát. Prostě mazec. Nechtěl bych dělat dispečera.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Michale a teĎ si vem, že já ve svých 44 letech ještě neletěl letadlem ani jednou .... ale zato paradoxně mám nalétáno pár hodin jako žák na větroni a s tím hadrem nad hlavou, který se zove paraglide mám už taky něco za sebou :D

Co se týče Ruzyně, ta už nyní jede na maximum .... tuším, že bezpečnostní pauza mezi jednotlivými pohyby na RWY je 90 vteřin, čili co 90 vteřin jeden start nebo přistání a pak honem pryč na TWY a na stojánku ...

Jinak my zase bydlíme na přiblížení na RWY 13/31 (to je ta kratší, která jede v případě odstávky hlavní RWY 06/24), takže to je zase zážitek vidět, jak se nad námi řadí jedno za druhým v nějakých 600 metrech ... s odstupy nějakých 10 mil mezi sebou .... a to je plejáda typů od nějakých ATR, přes Bulíka 747 ( buď Korean Air a nebo China cargo) až Emirates Airbus 310 ...

Jinak zrovna předevčírem jsem koukal na pořad o leteckých katastrofách a zrovna dávali srážku dvou 747 na Malorce někdy v 80 letech ..... docela blbé podmínky.... něco takového jako kdyby v Praze svedli veškerý provoz do Kbel, kde by měli 2 ŘLP vybavení jako z nějakého AFIS letiště - jen vizuál, bez radarů.... tam to byl šrumec ... taky tam zůstalo cca 580 mrtvých.
 
F

FrantaVopička

Host
Na padáku bych měl ještě navíc závrať. :D

Ano, Ruzyně jede na maximum. Až postaví druhou paralelní dráhu, tak mi budou létat letadla ještě blíž. Jediné štěstí je, že většinou fouká vítr od západu, takže z mé strany přistávají a nemusím tak poslouchat burácení motorů. Z okna taky koukám, jak se řadí na přistání. Zvlášť pěkné je to večer, když svítí jejich světlomety. Rozestupy jsou opravdu minimální a kolikrát se mezi dvě letadla přilétavající z přímého směru zařadí ještě další z boku. Typy už nepočítám, ale vždy mě fascinuje, že čím větší letadlo, tím pomaleji letí. Nebo to tak alespoň vizuelně vypadá. Ty největší "krávy" jako by ve vzduchu téměř stály. Až mám strach, že spadnou. :D

Pořad o leteckých katastrofách sleduju pravidelně. I tebou zmiňovaný díl jsem několikrát viděl. Tím spíš bych nikam neletěl. ;)
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Michale, ono je to asi dané celé zákony aerodynamiky .... máš to to samé jako s modely..... malé letadélko musí mít velkou rychlost na to, aby se udrželo ve vzduchu (relativně velká hmotnost vůči relativně malým plochám křídel, kdy se musí větší rychlostí vytvořit větší podtlak nad křídlem) ..... oproti velkým letadlům s velkou plochou křídel .... druhá věc jsou vysunuté klapky na přistání .... čí víc vysunuté, tím menší rychlost stačí na udržení se ve vzduchu před přistáním .... no a asi ten poslední efekt je ten optický čím větší pták, tím vypadá, že letí pomaleji .....
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Mimochodem, docela jsem koukal na to, když nám v kurzu počítali, jakým procentem se podílí na udržení ve vzduchu vztlak (tlak vzduchu na spodní plochu křídla) a podtlak nad horním křídlem ..... výsledkem bylo, že cca 70-80% je letadlo ve vzduchu přisáto a jen cca 30% působí vztlaková síla.
 

Tax

Moderátor
Správce
Martens napsal:
Michale a teĎ si vem, že já ve svých 44 letech ještě neletěl letadlem ani jednou ....

Michal napsal:
Mě by do letadla nikdo nedostal ani párem volů. :D

Všetko raz musí byť ... aj ten aeroplán. Ja som letel prvý raz až teraz, vo svojich 52 rokoch. Nie je to nič, proste sedíš podobne jak v 2.triede pinďolína ( konkrétne môj Embraer 190 interiérom silno pripomínal pinďu ... ), akurát prvý pocit, keď lietadlo na zemi naberá rýchlosť a vzpína sa je troška divný, ale potom je to už OK. No a potom keď už pristáva a dotkne sa zeme, ale to je už veľmi individuálne od pilota, poveternostných podmienok a pristávacej dráhy. Tá v Odesse pripomínala českú časť D1/D2 pred rekonštrukciou :D

Ďalšia fotka - srdce Prímorského bulváru v Odesse, socha vojvodu De Richelieu - pred ním sú svetoznáme Potemkinove schody, za ním asi o 150 m ďalej socha cárovny Kataríny Veľkej, naľavo a napravo Primorskij buľvar - park a pešia zóna zároveň

14daf8422acf143800695213b0f197cd.jpg
 

Pawlik

Průvodčí
Letadýlka můžete sledovat online zde:
http://www.flightradar24.com
Moje observatoř, kam chodím do práce, leží přímo v letovém koridoru pro starou dráhu na Ruzyni.
Když probíhá údržba na nové, všechno létá přes nás a hlavně v noci, kdy jsou v těsném rozestupu vidět až tři letadla za sebou, je to úžasná podívaná.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Pawliku, ještě lepší je sednout si s tabletem na zahradu do pohodlného křesílka, dalekohled a lahvinku jednoho oroseného..... prostě z práce to není ono :D .... jinak stejná aplikace je i na Androida a pro fandy se vyplatí připlatit pár šupů za profi verzi .... ta snad neumí jediné....spočítat počet lidí na palubě .... jinak umí třeba i simulaci 3D view z pilotní kabiny.
 

Tax

Moderátor
Správce
Opera v Odesse. Križovatka ulíc Derybasivs'ka a Rishel'jevs'ka, samotné srdce mesta. Kúsok za operou je Primorskij bulvar a more.

a6fe18b4dcf2e43bd3b7d2558fec884a.jpg
 
Nahoře