Test brzdy v MSTS - srovnání s realitou

Pajavlaky

Signalista
Moc bych poprosil někoho, kdo jezdí nejlépe i mimo MSTS, zda-li by si našel čas a zkoukl toto video a sdělil připomínky; postačí klidně i jen "brzdí to málo" nebo "brzdí to moc". Souprava je 363+A+BDbmsee+5B, vozy jsou v rámci možností naladěny zhruba dle kompromisně zvolené cejchovacích čáry UIC544 B.1 pro 120 km/h, lokomotiva pak dle čáry ČSN 28 01 01 I. režim brzdění pro 80 km/h. Mašina je upravena tak, že rychloměry ukazují skutečnou rychlost, nikoliv rychlost, se kterou pracuje MSTS (vychází, že rychlost MSTS=rychlost skutečná * 0,856), proto ignorujte prosím rychlost v F5, které mám zaplé jen kvůli přesnějšímu odečtení poklesu tlaku v brzdovém potrubí. U mašiny je funkcí Blended zapnuta spolu s BSE i EDB, jenž má adekvátně sníženou hodnotu maximální brzdné síly.

Brzdná dráha v tomto případě zhruba vycházela na necelých 300 m.

http://youtu.be/BRRLk808Xk8
 

ES499

Začátečník
Brzdí to akorát, víc po tom nechtěj(se špalíkama :D) jen se mi zdá,že ti to docela rychle povoluje na to že máš 7 vozů.
 

Pajavlaky

Signalista
Jsou věci, které MSTS neumí, a jednou z nich je možnost nějaké prodlevy v reakcích u brzdění. To je všudypřítomný letitý "problém", který se- ano- pokud se časy vlastního vypouštění/napouštění brzdových válců nastaví správně, může jevit markantněji.

ES499: Ani rozdíl mezi špalíkovkou a kotoučovkou v MSTS moc udělat nelze (v MSTS má každá brzda konstantní- s rychlostí neměnný- součinitel dynamického smykového tření), a jen z hlediska brzdících procent nejsou vozy s kotoučovkou nijak dominující, vezměme příklad:

Vůz B(špalíková brzda) brzdící váha R 58 t, hmotnost m 38 t, tedy 153 brzdících %
Vůz Bdt279(kotoučová brzda) brzdící váha R 50 t, hmotnost m 34 t, tedy 147 brzdících %

Cejchovací čáry jsou, alespoň co vím já, společné pro oba typy brzd...
 
F

FrantaVopička

Host
Je vidět, že i po letech jsi stále nejlepší teoretický brzdař v MSTS. :D
 

Pajavlaky

Signalista
Michal: Co jsem napsal tak špatně? :)

lukas matura: Veřejné nastavení používám de facto i já, co se těch časů týče, neboť vycházím z modelu P,R brzdy O. Janiše, kterým disponují jeho nejnovější veřejné vozy (je vidět třeba na vozu CD Bp z roku 2011), který funguje nejreálněji a těžko někdo v možnostech MSTS přijde s něčim přesnějším... Do něho se "jen" snažím vpravit správnou MaxBrakeForce, tak, aby zábrzdná dráha vozu po odpojení z dané rychlosti odpovídala jeho brzdícím procentům. Na to již zmíněné nomogramy. A kupodivu nevychází MaxBrakeForce[kN]=Brzdící váha[t], jak léta mylně používá zsr, a jak se nyní snaží Zbyňkovi ladiči, nebo možná sám zsr, řešit tím, že přepínají z režimu R do P prý "aby to nebrzdilo jako osobní auto", přičemž samozřejmě nepřepínají nic nikam, pouze dle stejně nesmyslného principu přepisují do MaxBrakeForce v [kN] nižší hodnotu brzdící váhy v [t] pro režim P, u které mají to štěstí, že tímto způsobem generuje hodnotu MaxBrakeForce podstatně bližší, nikoliv přesnou, správné hodnotě pro režim R.

Jinak, nahradit reakční doby protažením napouštění a vypouštění brzdových válců jsem zkoušel ještě než s tím nevědomky přišel zsr... A nebylo to nic než vytloukání klínu klínem. Otázka preferencí, já osobně tu první reakci brzdy oželim a pak brzdím normálně. Někdo jiný zase bude mít první reakci brzdy věrohodnou, ale pak už na ten brzdič nesmí sahat... To nemluvím o enormně nízkém doplňování pomocného vzduchojemu u velké části veřejných vozů, tam kdo nezastaví na první dobrou má prostě smůlu a brzdu vyčerpanou. Je to otázka osobních preferencí a vkusu.

Samozřejmě, veřejných nastavení je (bohužel) spousta verzí. Ale tak jako se nedá říct, že úplně všechno je špatně, tak se nedá říct, že úplně všechno je +- OK. Prostě není, ať už se to někomu líbí nebo ne...
 

ML636

Provozní technik
Já tak nějak v MSTS počítám s tím, o kolik povolím nabržděnou brzdu (s skutečnosti dojde k odbrždění), o tolik potom musím snížit hodnotu na tlakoměru pod hodnotu, na které byla při prvotním nabrždění, abych dosáhl stejného účinku. Je to absolutně mimo realitu, zejména ty brzdy a jejich chování, ale co už...
 

ES499

Začátečník
Záleží s čím a kde jedeš a jaké jsou podmínky.S nějakýma osobákama např.Břeclav-Přerov(362+2xbdmtee+961),tak neni problém zastavit na jedno nabrždění třeba z těch 120-140,kdy si pěkně nabrzdím,snížím tlak v hlavním potrubí 0,4-0,5 baru a pak postupně snížíš až třeba o ten 1 bar do toho se ti pěkně chytá EDB takže brzdný účinek dobrý,jako v reálu..bylo trochu potřeba upravit bymáky,reakční doby atd..ale jinak si myslím že to MSTS simuluje celkem dobře. :oops:
 
Naposled editoval moderátor:

lukas matura

Průvodčí
MSTS simuluje dobře, pokud si např. nějakej Tišnovskej osobák (242+4 Bdmtee) nechceš povolit, třeba o 0,2 baru, aby jsi nezastavil mimo perón :D
 
Nahoře