Editor tratí do Open Rails

Stingray

Skladník
Pomalu se chystá nová verze, dle slov autora je hotové a odladěné umísťování všech objektů (MSTS je správně načte), ale před vydáním nové verze "je ještě potřeba dodělat nějakou práci". Pro práci s terénem je zatím k dispozici pouze jednoduchý nástroj, "štětec", který lze zacílit buďto na bod, nebo skupinu bodů. Do budoucna autor plánuje i jiné tvary nástrojů (hrana, zkosená hrana atd.), ale teď to není prioritou. Dále se na ElwasTower rozvířila diskuze nad funkcí zvýraznění polygonů terénu při editaci (jako v MSTS), ale autor ji zatím neplánuje ("to by se muselo napsat úplně od začátku").
Nu, tešme se...
 

Hynďa

Průvodčí
Já v tomto editoru dělám terén. Už teď je to 100x lepší než v MSTS. Těším se na novou verzi...
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
A je to zpětně kompatibilní, tj. ldyž něco uděláš v route editoru OR, načte to bez problémů route editor MSTS?
 

Hynďa

Průvodčí
Zatím jsem s tím problém neměl. V editoru OR udělám terén, v editoru MSTS nasázím objekty. Samozřejmě si pro jistotu dělám zálohy.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Mě hlavně zajímá, jestli editor umí označit koleje, kde se nemá zobrazit trolej. To by bylo supr. A hlavně aby to nevadilo MSTS.
 

Stingray

Skladník
ad JiříkTK: autor se doslovně vyjádřil, že konečně se všechny umístěné objekty zobrazují v MSTS správně. Na přiložených obrázcích bylo srovnání TSRE a MSTS RE. Takže primárně je editor vyvíjen s ohledem na kompatibilitu s MSTS a jakmile bude stabilní, měl by jít použít s MSTS. Aspoň dle autora.

ad Zbyněk: to už jsou hodně technicky sofistikované otázky, na to by se nám hodil někdo vládnoucí dobře anglicky nebo polsky. Já si sice English ledacos přečtu, ale tohle bych už přetlumočit nedokázal...
 

Hynďa

Průvodčí
Pokud chce mít autor kompatibilitu i s MSTS, označování zadrátovaných kolejí asi těžko klapne....
 

Stingray

Skladník
Venku je nová (přelomová) verze 0.610:

http://koniec.org/tsre5/TSRE5_v0.610.zip

Dle autorova vyjádření (cituji):

Toto je první vydání kompletního Route Editoru! Schopného vytvořit trať se všemi hlavními prvky.
Rovněž je možné vytvořit novou trať v reálných koordinátech, ale zatím bez quadtree, takže pouze pro ORTS.
Kvůli stále ještě se vyskytujícím chybám a nedokončeným funkčnostem to ještě zatím není ta verze, díky které byste mohli definitivně zapomenout na MSTS RouteEditor.
:)

Nyní se na Elwas Tower licituje o generování terénu a zdrojích dat pro výškové mapy (SRTM, GDEM atd.)
 

Rogers

Pokladník
Měl bych dotaz ohledně zápisu v souboru settings. Ve starší verzi byl jeden zápis pro cestu k train simulatoru, v nové verzi jsou dva.
gameRoot = F:/train simulator
#gameRoot = C:/ts
Nikde jsem nevyčetl, jaký to má význam. Mám přepsat cestu jen u prvního zápisu, nebo i u druhého ?
:(
 

Miran

Moderátor
Správce
Ten druhý zápis s dvojmříží na začátku se neuplatní. Je to v podstatě jen komentář aby se nezapomnělo co tam bylo původně.
 

Stingray

Skladník
Autor během týdne přidal další funkčnosti. Na základě diskuze okolo terénu a výškových map se pustil do úprav a výsledkem je další verze:

http://koniec.org/tsre5/TSRE5_v0.611.exe

Soubor pouze nakopírujte do složky TSRE5 (podle toho kde na disku ji máte).

Nové funkce:
- generování reliéfu terénu z výškových map, podporuje soubory typu .HGT (například SRTM3 a SRTM1)
- načítání map místo původní textury terénu - zdroj dat je z OSM (OpenStreetMap)

Ovládání:
karta terén
klikněte na tlačítko "Load Height" - v editoru klikněte na čtverec, který chcete upravit - v otevřeném okně tlačítko "Load", musí se načíst příslušný obrázek - okno zavřít
klikněte na tlačítko "Show/H Map" - v editoru klikněte znovu na stejný čtverec

stejný postup platí pro OSM mapy, pouze začínáte tlačítkem "Load Map"

Aby vám fungovaly OSM mapy, musíte být připojeni k internetu. Offline to nefunguje. Pokud používáte proxy server, musíte ho nastavit v "Možnostech internetu"
Pro správnou funkci generování terénu si musíte stáhnout příslušné výškové mapy a umístit je do složky [vaše umístění na disku]\TSRE5\hgst
Data SRTM3 se v průběhu let stěhovala napříč servery americké vlády. Kdo je máte, můžete je použít. Pozor! Na rozdíl od Demexu načítá TSRE přímo formát .HGT, nemusíte nic konvertovat! Data SRTM3 (Shuttle Radar Topography Mission - čili snímkování topografie zemského povrchu v únoru 2000 /údajně/ z raketoplánu Endeavour) jsou takzvaně "třívteřinová" tedy jejich rozlišení činí 3 úhlové vteřiny, v našich zeměpisných to činí cca 90m. Kromě toho jsou roku tuším 2014 k dispozici i data SRTM1 tedy "jednovteřinová" tedy "30-timetrová". Kdož je chce, stahujte zde: http://e4ftl01.cr.usgs.gov/SRTM/SRTMGL1.003/2000.02.11, jsou opravdu přesnější. Kromě toho se pro Evropu na internetu dají najít a stáhnout data ASTER GDEM, jsou sice ještě o něco přesnější, ale zdarma je (byla) k dispozici jen nevyčištěná verze, jejíž kvalita je silně degradována různými chybami, oblačností a dalšími defekty. Pro MSTS nepoužitelné.
 
Nahoře