Autor během týdne přidal další funkčnosti. Na základě diskuze okolo terénu a výškových map se pustil do úprav a výsledkem je další verze:
http://koniec.org/tsre5/TSRE5_v0.611.exe
Soubor pouze nakopírujte do složky TSRE5 (podle toho kde na disku ji máte).
Nové funkce:
- generování reliéfu terénu z výškových map, podporuje soubory typu .HGT (například SRTM3 a SRTM1)
- načítání map místo původní textury terénu - zdroj dat je z OSM (OpenStreetMap)
Ovládání:
karta terén
klikněte na tlačítko "Load Height" - v editoru klikněte na čtverec, který chcete upravit - v otevřeném okně tlačítko "Load", musí se načíst příslušný obrázek - okno zavřít
klikněte na tlačítko "Show/H Map" - v editoru klikněte znovu na stejný čtverec
stejný postup platí pro OSM mapy, pouze začínáte tlačítkem "Load Map"
Aby vám fungovaly OSM mapy, musíte být připojeni k internetu. Offline to nefunguje. Pokud používáte proxy server, musíte ho nastavit v "Možnostech internetu"
Pro správnou funkci generování terénu si musíte stáhnout příslušné výškové mapy a umístit je do složky [vaše umístění na disku]\TSRE5\hgst
Data SRTM3 se v průběhu let stěhovala napříč servery americké vlády. Kdo je máte, můžete je použít. Pozor! Na rozdíl od Demexu načítá TSRE přímo formát .HGT, nemusíte nic konvertovat! Data SRTM3 (Shuttle Radar Topography Mission - čili snímkování topografie zemského povrchu v únoru 2000 /údajně/ z raketoplánu Endeavour) jsou takzvaně "třívteřinová" tedy jejich rozlišení činí 3 úhlové vteřiny, v našich zeměpisných to činí cca 90m. Kromě toho jsou roku tuším 2014 k dispozici i data SRTM1 tedy "jednovteřinová" tedy "30-timetrová". Kdož je chce, stahujte zde:
http://e4ftl01.cr.usgs.gov/SRTM/SRTMGL1.003/2000.02.11, jsou opravdu přesnější. Kromě toho se pro Evropu na internetu dají najít a stáhnout data ASTER GDEM, jsou sice ještě o něco přesnější, ale zdarma je (byla) k dispozici jen nevyčištěná verze, jejíž kvalita je silně degradována různými chybami, oblačností a dalšími defekty. Pro MSTS nepoužitelné.