Jozef Mihalik
Cestující
Túto trať som už predstavil na vlákne Train Simulator (Railworks) - obrázky a videa. Toto vlákno je pokračovaním mojich predchádzajúcich príspevkov.
Práce na trati Bratislava Nivy - najnovší stav: Pribúda krajina. Okolie trate predstavuje kus starej Bratislavy, takže si pre lepšiu orientáciu dovolím používať miestne názvy ulíc, veď záujemcovia si ich ľahko môžu nájsť v Googli. Priestory na sever od Martanovičky - to je tá dlhá rovná ulica spod železničného mosta ku vchodu do prístavu - sú už zaplnené. Pribudla celá Košická ulica - tá, čo naväzuje na koniec Martanovičky a na nej vlečka Gumon. Dokončené je aj nové prepojenie s prístavom po Chalupkovej a vlečka Kablo. Ďalej som pokračoval na východ ulicou Mlynské Nivy, kde na mieste terajšej autobusovej stanice boli vojenské sklady a o kus ďalej vlečka Cvernovka (vlastne závod MDŽ). Za križovatkou s Košickou je dlhá vlečková trať ku Kovošrotu a ešte pred ním je vlečka Tatra. No a potom som sa vybral na Centrálne trhovisko v susedstve stanice Bratislava Filiálka, aby som ho doviedol do prijateľnej podoby.
Ostáva mi prejsť všetko, doplniť chýbajúce objekty, doplniť horizonty na koncoch ulíc, rozostaviť inventár – doplniť debny, sudy, rúry, drevo, hromady uhlia či štrku, autá... Stále chýbajú tabule s názvami staníc, plánujem aj zopár dobových plagátov či transparentov, ktoré boli takmer na každej stene, či plote. V trati je zopár mechanických návestidiel, ktoré však reagujú len na vlaky. Skúšobná prevádzka je v režime Voľná jazda – tak sa mi to zatiaľ zdá najrozumnejšie. V staniciach a na vlečkách sú rozostavené prázdne i naložené vozne a posun prebieha medzi nimi. Nepočítam s animáciou nakládky, či vykládky, veď vozne sú už v každom prípade pripravené na posun a majster – fíra nemá šancu vidieť vlastnú nakládku, či vykládku. Aj v režime Voľná jazda je možná jazda AI vlaku – skúšal som 555.0 + súprava naložených Eanos z Filiálky do Petržalky, vlak podľa cestovného poriadku prešiel a v Petržalke predpisovo zmizol. Pritom prebiehal posun v prístave, či na staniciach bez problémov. Ale toto je v štádiu experimentu, lebo občas mi ten vlak ostal stáť a zatiaľ neviem prečo. V budúcnosti by mohli prichádzať AI osobné vlaky z Trnavy, Komárna a Rusoviec a pokračovať opačným smerom. Nočnú prevádzku neplánujem, ani „Štyri ročné obdobia“, vzhľadom na charakter trate sa mi to nezdá potrebné.
Trať je zatiaľ iba na jednom počítači. Aj keď trať kolom dokola zálohujem, budem rád, keď ju už vypravím do sveta a pobeží aj na iných počítačoch.
Práce na trati Bratislava Nivy - najnovší stav: Pribúda krajina. Okolie trate predstavuje kus starej Bratislavy, takže si pre lepšiu orientáciu dovolím používať miestne názvy ulíc, veď záujemcovia si ich ľahko môžu nájsť v Googli. Priestory na sever od Martanovičky - to je tá dlhá rovná ulica spod železničného mosta ku vchodu do prístavu - sú už zaplnené. Pribudla celá Košická ulica - tá, čo naväzuje na koniec Martanovičky a na nej vlečka Gumon. Dokončené je aj nové prepojenie s prístavom po Chalupkovej a vlečka Kablo. Ďalej som pokračoval na východ ulicou Mlynské Nivy, kde na mieste terajšej autobusovej stanice boli vojenské sklady a o kus ďalej vlečka Cvernovka (vlastne závod MDŽ). Za križovatkou s Košickou je dlhá vlečková trať ku Kovošrotu a ešte pred ním je vlečka Tatra. No a potom som sa vybral na Centrálne trhovisko v susedstve stanice Bratislava Filiálka, aby som ho doviedol do prijateľnej podoby.
Ostáva mi prejsť všetko, doplniť chýbajúce objekty, doplniť horizonty na koncoch ulíc, rozostaviť inventár – doplniť debny, sudy, rúry, drevo, hromady uhlia či štrku, autá... Stále chýbajú tabule s názvami staníc, plánujem aj zopár dobových plagátov či transparentov, ktoré boli takmer na každej stene, či plote. V trati je zopár mechanických návestidiel, ktoré však reagujú len na vlaky. Skúšobná prevádzka je v režime Voľná jazda – tak sa mi to zatiaľ zdá najrozumnejšie. V staniciach a na vlečkách sú rozostavené prázdne i naložené vozne a posun prebieha medzi nimi. Nepočítam s animáciou nakládky, či vykládky, veď vozne sú už v každom prípade pripravené na posun a majster – fíra nemá šancu vidieť vlastnú nakládku, či vykládku. Aj v režime Voľná jazda je možná jazda AI vlaku – skúšal som 555.0 + súprava naložených Eanos z Filiálky do Petržalky, vlak podľa cestovného poriadku prešiel a v Petržalke predpisovo zmizol. Pritom prebiehal posun v prístave, či na staniciach bez problémov. Ale toto je v štádiu experimentu, lebo občas mi ten vlak ostal stáť a zatiaľ neviem prečo. V budúcnosti by mohli prichádzať AI osobné vlaky z Trnavy, Komárna a Rusoviec a pokračovať opačným smerom. Nočnú prevádzku neplánujem, ani „Štyri ročné obdobia“, vzhľadom na charakter trate sa mi to nezdá potrebné.
Trať je zatiaľ iba na jednom počítači. Aj keď trať kolom dokola zálohujem, budem rád, keď ju už vypravím do sveta a pobeží aj na iných počítačoch.