Aktivity k trati Bratislava-Brno-Č.Třebová-Pardubice-Praha

GreatNortherner

Začátečník
Aktivita: Celodenní ORTS Timetable (Praha - Kolín - Pardubice/Havlíčkův Brod)
Úsek: Praha hl.n. - Kolín - Havlíčkův Brod / Praha hl.n. - Kolín - Pardubice
Vozidel: po reálném řazení vlaků pokud to bylo možné (j.ř. 2019)
Délka úlohy: 24 hodin, nejdelší jediná jízda ~2h
Verze trati: 92
Verze OR: 1.3 public stable
MsTs: nefunkční
Trainset: BP + jiná vozidla
Jiná vozidla: Ano, více informací v readme
Download: http://www.golden-age-rails.com/freemsts/Praha-PB-HB_Timetable.zip
Readme: http://www.golden-age-rails.com/freemsts/Readme_Praha-PB-HB_Timetable.txt
Přečtěte si prosím readme, je tam mnoho důležitých informací o instalaci a použití. Instalace bohužel není "plug and play".
Pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky, pošlete mi prosím e-mail (adresa je v readme).
 

Acatus

Hradlař
Aktivita: Sv 1307
Trať: BP, aktualizace: 92.00 i 93.10
Úsek:
Praha-Vysočany - Choceň (vjezdové návěstidlo)
Hnací vozidlo: 150.213
Délka úlohy: 3,10 hod
Verze OR: X 1.3.1-99
Ladění pro OR: pro vozidla hráče, součástí balíčku
Download: https://tkanlokopage.webnode.cz/
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Sp 1755
Úsek:
Česká Třebová - Brno
Vozidlo: 362.175
Délka úlohy: cca 1:35
Verze trati: BP 93.20
Trainset: BP 12
MSTS: NE
Jiná vozidla: Ano
Download: na mém webu
 

Dan J.

Strojvedoucí
K aktivitě Os7165 a 20556, GVD 2019
Ahoj, poněvač jsem se dozvěděl, že někomu netáhne 810.493 do kopce za Těchonínem, dávám zde svůj eng. soubor pro OR. Jen ještě jedna věc, při přestupu z RegioNovy do 810ky mějte povolené brzdy, pokud se náhodou zapomenete, tak po přestupu do 810-ky stiskněte kl.: "Shift+Podtržítko".
 

poison

Pomocník strojvedoucího
TBP 10 je součástí DVD (flash disku), TBP 12 je podle mě úprava pro OR, která se nachází v několika archivech u Josky na webu mojevlacky. Takže se nejedná o celý TBP, ale jen úpravy pro OR plus možná doplněná některá vozidla. Takže si zakup DVD neboli dnes už flash disk s tratí kde je i TBP 10 a doplň si tam to od Josky.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
V TBP už asi nic nového nebude. Poslední změny byly, kdy jsem od Josky provedl úpravy pro OR. I když je to jen samé ctrl-C a ctrl-V, tak je to asi týden nepřetržité práce do úplného zblbnutí. :) Takže si to můžete vyzkoušet podle Josky si to opravit i u sebe. Třeba budete rychlejší.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Aktivita: Pn 53187 IDSC
Úsek: Praha Hostivař - Havlíčkův Brod - Kúty
Vozidlo: 730606
Délka úlohy: cca 6 hodin
Verze trati: 93 ne výše
MsTs: nefunkční
Trainset: BP 12
Jiná vozidla: Ano - pak ještě na webu doplním, až budu mít náladu
Download: http://www.mojevlacky.cz/
 

Petr Šimral

Posunovač
Tak jsem dnes zavzpomínal na soutěž ve spotřebě nákladních vlaků, kterou jsme na jaře roku 2010 spáchali s Alcaponem. Jestlipak sem ještě někdo ze soutěžících chodí? Původní text vyhodnocení dám níže do příspěvku.

Ladil jsem Herkulesa MTD 761 002, pořád mi nesedí dynamická brzda a protože jsem si potřeboval zlepšit náladu, vzpomněl jsem si na výkon, kdy jsem lokomotivy 761 002 a 761 003 po vykonání TBZ a panenských jízd vezl do jejich nového domova na Žitný ostrov.

A tak jsem si zavedl vlak 1. nsl. 41731 Praha - Uhřiněves - Česká Třebová - Bratislava hl.st. (dále chybí koleje :) ) , složil soupravu z 761 002 + 761 003 (002) a 23 x Sggnss CZ-MT různě ložené o celkové hmotnosti 1720 tun a vyrazil na klidnou pohodovou jízdu, jak jsem byl zvyklý v dobách, kdy jsem ještě měl čas jezdit i reálně.

Odjezd Praha - Uhřiněves: 3. k. - 12:10 - stav paliva: 2 x 4098 litrů
Kolín průjezd: 13:04 - 2 x 3981 l - 67 km
Pardubice: 13:31 - 2 x 3867 l - 110 km
Česká Třebová: 14:12 - 2 x 3629 l - 168 km
Brno dolní: 15:20 - 2 x 3543 l - 260 km
Břeclav: 15:59 - 2 x 3415 l - 316 km
Bratislava hl.st. - 16:58 - 2 x 3218 l - 399 km

Dosažena spotřeba 1760 litrů, tedy žádný zázrak - 2,6 litru na 1000 hrtkm, ale jak říkám, nebylo cílem šetřit, bylo cílem se kochat.
I cestovní rychlost byla vysoká - 83,125 km/h při maximální rychlosti 100 km/h --> no, v reálu už jsem to s "bednami" jel rychleji, rekord z Uhři do Bratislavy Nového Mesta při maximu 120 km/h se zastavil na 4:01.

A teď mě bolí prst z mačkání klávesy T na klávesnici, v depu na Hlavnej mají fakt rychlopumpu :( . Dává tak 50 litrů za minutu a já potřebuji těch 17 stovek zpátky...

Nechtěl by se někdo chytit takových aktivit, pokud možno s využitím známých trainsetů a s doplňováním minima vozidel?

A níže tehdejší vyhodnocení soutěže: Zde je odkaz na začátek diskuze o tehdejší aktivitě RT a soutěži

Takže máme po patnáctém dubnu a já tedy vyhlašuji konec soutěže.
Soutěže se zúčastnilo 6 strojvedoucích a jeden z nich absolvoval aktivitu 2 x.
Všichni, kteří dodali podklady byli připuštěni do soutěže, byť jsem u dvou soutěžících musel přimhouřit oko.
Soutěžili:
Voříšek, Bob 1. pokus, Bob 2. pokus, Tom Kanka, Hroch, Kazan a Nytranis.
Referenční bod: Petr Šimral
Pořadí soutěže:
7. Kazan --> spotřeba: 2, 943 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 434 g, ujel 383 km
6. Voříšek --> spotřeba: 2, 926 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 419 g, ujel 399 km
5. Hroch --> spotřeba: 2, 918 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 437 g, ujel 384 km
4. Nytranis --> spotřeba: 2, 649 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 469 g, ujel 391 km
3. Bob 1. --> spotřeba: 2, 567 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 468 g, ujel 405 km
2. Bob 2. --> spotřeba: 2, 39 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 496 g, ujel 405 km
1. Tom Kanka --> spotřeba: 2, 247 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 511 g, ujel 413 km

Petr Šimral --> spotřeba: 2, 252 l/1000 hrtkm, v nádrži zbylo: 522 g, ujel 399 km

Vítěz vyhrává model lokomotivy 745 501 ve firemních barvách společnosti Railtransport ve velikosti HO od firmy ROCO a odchylně od pravidel soutěže všichni soutěžící vyhrávají reklamní předměty společnosti Railtransport, tedy 2 různé tužky a zapalovač.
Žádám všechny soutěžící, aby mě poslali mailem doručovací adresy.

Zhodnocení soutěžících: na základě dodaných dat od soutěžících si dovolím trošku vyhodnotit jejich styl jízdy:

a) všichni soutěžící odolali pokušení a neupravili konfigurační soubory MSTS. Toto šlo poznat nejlépe v úseku Zámrsk - Česká Třebová, kde prostě nešlo jet jinak, než naplno. Jediný, kdo tam měl větší rozdíl byl vítěz, spálil o 6 g. méně a jel rychleji o 2 minuty.

Ostatní: Voříšek: 1 g, 1m, Bob I: 1 g, 1 m, Bob II: 2 g, 1 m, Hroch: 1 g, 3 m, Kazan: 1 g, 3 m, Nytranis: 2 g, 0 m.
Tyto rozdíly ve spotřebě považuji za chybu odečítání, každý odečítá data někde jinde, nebylo to soutěžícím určeno přesně. Já třeba odečítal zpravidla někde v prostředku, někteří dokázali dokonce odečítat 2 x (na vjezdu i odjezdu).
b) 3 soutěžící s nejhorším výsledkem byly tzv. závodníci. Bez přemýšlení naplno, pouze nepřekračovat traťovou rychlost, přemýšlení není nutné, mám brzdy.
Nytranis o řád pod nimi jel velice dobře, prodělával hlavně na zbytečném tahání, kde to traťový profil nevyžadoval (PVrček - PMa, Pod - Bř, Brhlst - BVi)
Bob ve svých dvou pokusech jel podobně, dělal stejné chyby (neuvědomění si setrvačnosti vlaku i na rovině, nevyužívání i velice mírných sklonů k jízdě setrvačností), ve druhém pokusu ale tyto chyby snížil a proto udělal tak dobrý výsledek.
c) Tom Kanka - toho musím zhodnotit samostatně. Tom plně využil pravidla soutěže a musím zkonstatovat, že pokud aktivitáři vyrobí další soutěžní aktivitu, tak se svým jízdním stylem mu nebude pravidly umožněno vyhrát. Tom totiž jel tak, aby nikde nezastavoval bez ohledu na dopravu za ním. Například do Záboří přijel proti mě o 11 minut opožděn a proto pokračoval dále, totéž v Zámrsku. Proto Poříčany projel s nadspotřebou 6 g, aby v Pečkách měl úsporu 1 g, ve Velimi šetřil 6g a v Kolíně 4g. Nezastavováním v Záboří se ale musel z Kolína rozjet více a proto v Záboří již měl nadspotřebu 2g, ale v Přelouči již úsporu 6g a v Moravanech dokonce 9g při zpoždění 7 minut. V Uhersku bylo již zpoždění 11 minut při úspoře 7g a v Zámrsku zpoždění 1 minuta (nestavěl) při úspoře pouze 2g. To má svou logiku, já vybíhal do stanice a spotřebu psal zastavením, on projížděl s výkonem. V Chocni byl 2 minuty s náskokem při úspoře 6g. Logicky, nemusel platit za rozjezd. Na odbočce Zádulka opět šetřil 9g, v Opatově již jen 6g a v Modřicích 4g. Úsporu ztratil v Břeclavi, zde jste nikdo nevěřil tomu, že to jde setrvačností hodně, hodně z dálky a tedy z Břeclavi máme spotřeby srovnatelné. Z Břeclavi již prodělává, Lanžhot - 6g, Kúty - 5g, Malacky -10g, v cíli - 11g. Vzhledem k tomu, že udal nejdelší trasu, 413 km, přestože spotřeboval o 11 g. více, dosáhl nižší průměrné spotřeby než já.
d) 3 soutěžící přišli na to, že v Vršovic do Malešic to jde i protikopcem výběhem a to Bob II, Tom Kanka a Hroch.
e) jeden soutěžící nerozkryl potřebu velmi přesného průjezdu Brnem, nevyšla mu Břeclav a do Vinohrad dojel v poslední minutě s vyplazeným jazykem a s překračováním rychlostí v úseku Kúty - Bratislava. V jednom z mezistaničních úseků vyšla dokonce úseková rychlost na 120 km/h. To se samozřejmě projevilo na spotřebě. Byl to Voříšek.
f) žádný ze soutěžících nebyl takový hrdina, aby shodil výkon ještě před žst. Bratislava Lamač a pak dojel pouze setrvačností až do cíle. Nejblíže tomuto ideálu byl Tom Kanka.
Zde je zajímavý rozptyl spotřeb v úseku Děvínská Nová Ves - Bratislava Vinohrady: PŠ: 12g, TK: 15g, Bob II: 16g, Bob I: 17g, Nytranis: 20 g, Voříšek: 23, Kazan 24.

Práce při přípravě aktivity s Alcaponem a i zpracování dat v soutěži mě velice bavila a rád si to užiji ještě.

Děkuji všem strojvedoucím za účast a doufám, že je to bavilo stejně, jako mě.
Petr Šimral
 

Petr Šimral

Posunovač
Škoda že OR nepočítá spotřebované watty u elektrických lokomotiv...
Už jsem nad tím přemýšlel. On to neuměl ani MSTS.
A co takhle udělat z elektrik diesela a přepočítávat to z nafty? Prostě tam vložit virtuální nádrž o objemu 20 000 litrů a přepočítávat á 4,15 kWh z litru?
 
Nahoře