Využívám tohoto vlákna, protože má vhodný název.
Pracuji na nastavení nehodového vlaku do OR. Tedy jeřábu EDK 300, vozu Kbkk a dílenského, nářaďového a ubytovacího vozu. Je tu někdo fundovaný, kdo by poradil jak takový nehodový vlak vyjíždí k zásahu (řazení)? Z mého pohledu bych potřeboval mít úplně vpředu jeřáb s výložníkem otočeným dozadu na pomocný vůz Kbkk. Následují dílenský a nářaďový vůz (netuším v jakém pořadí, ale hydrauliku a podobný verk potřebují mít po ruce ihned a vozí to v nářaďovém, takže ten asi jako první za Kbkk. A ubytovací jako poslední. Vycházím z předpokladu, že se musím dostat se samotným jeřábem co nejblíže k místu zásahu a cokoliv přivěšené před ním by překáželo. Vč. lokomotivy.
Ale když se na YT dívám na některá videa s nehodovým vlakem, táhne jej vždy vpředu lokomotiva. Někdy následuje jeřáb, někdy pomocné vozy.
Z toho jsem vydedukoval, že vlak by se obtížně sunul ze stanice dislokace nehodového vlaku až k místu nehody, které může být dost vzdálené. A že se tedy vlak dotáhne s lokomotivou vpředu do nejbližší stanice od nehody, tam lokomotiva vlak objede a k nehodě jej dosune jeřábem napřed. Přímo na místě si jeřáb může po svěšení popojet, kam přesně potřebuje neboť pojíždět umí.
Ale moje úvahy můžou být mimo, raději bych to slyšel od někoho, kdo se v tom skutečně vyzná. Potřebuji to vědět kvůli tomu, abych věděl které vozy vybavit koncovým návěstím a zda má význam jeřáb nastavovat jako trakční vozidlo (.eng). Kabina by byla provizorní z EDK 10, ale Lubomírův EDK 300 není nijak animovaný. Trakční varianta by pouze umožnila v aktivitách svěšení od vlaku a popojetí k místu nehody. A jsou-li mé úvahy správné, potom by popojížděl "pozpátku", tj. kabinou a výložníkem dozadu, směrem k pomocnému vozu Kbkk.