potřeboval bych poradit

ivořidič

Začátečník
Zdravím všechny rozumné příznivce msts našel by se tady někdo kdo by bez náznaku jízlivosti a výsměchu poradil jak se zapíná osvětlení přístrojů.předem dík ivo řidič
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Bez náznaků jízlivosti - klávesou L pro CabLight. Podmínkou ovšem je, aby kabina takto nasvětlenou variantu měla podsložce Night nebo ještě lépe v CabLight
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Využívám tohoto vlákna, protože má vhodný název.
Pracuji na nastavení nehodového vlaku do OR. Tedy jeřábu EDK 300, vozu Kbkk a dílenského, nářaďového a ubytovacího vozu. Je tu někdo fundovaný, kdo by poradil jak takový nehodový vlak vyjíždí k zásahu (řazení)? Z mého pohledu bych potřeboval mít úplně vpředu jeřáb s výložníkem otočeným dozadu na pomocný vůz Kbkk. Následují dílenský a nářaďový vůz (netuším v jakém pořadí, ale hydrauliku a podobný verk potřebují mít po ruce ihned a vozí to v nářaďovém, takže ten asi jako první za Kbkk. A ubytovací jako poslední. Vycházím z předpokladu, že se musím dostat se samotným jeřábem co nejblíže k místu zásahu a cokoliv přivěšené před ním by překáželo. Vč. lokomotivy.
Ale když se na YT dívám na některá videa s nehodovým vlakem, táhne jej vždy vpředu lokomotiva. Někdy následuje jeřáb, někdy pomocné vozy.
Z toho jsem vydedukoval, že vlak by se obtížně sunul ze stanice dislokace nehodového vlaku až k místu nehody, které může být dost vzdálené. A že se tedy vlak dotáhne s lokomotivou vpředu do nejbližší stanice od nehody, tam lokomotiva vlak objede a k nehodě jej dosune jeřábem napřed. Přímo na místě si jeřáb může po svěšení popojet, kam přesně potřebuje neboť pojíždět umí.

Ale moje úvahy můžou být mimo, raději bych to slyšel od někoho, kdo se v tom skutečně vyzná. Potřebuji to vědět kvůli tomu, abych věděl které vozy vybavit koncovým návěstím a zda má význam jeřáb nastavovat jako trakční vozidlo (.eng). Kabina by byla provizorní z EDK 10, ale Lubomírův EDK 300 není nijak animovaný. Trakční varianta by pouze umožnila v aktivitách svěšení od vlaku a popojetí k místu nehody. A jsou-li mé úvahy správné, potom by popojížděl "pozpátku", tj. kabinou a výložníkem dozadu, směrem k pomocnému vozu Kbkk.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
V podstatě ani poradit nepotřebuješ. Víceméně sis to už nalinkoval individuálně sám. Z depa do poslední stanice před místem zásahu na řazení ani nezáleží, ale je výhodnější, když ubytovací vůz bude až za těžkým jeřábem. Často se ale musí jet i úvratí a objíždět. Po dojezdu do poslední stanice před místem zásahu se stejně hned nejede na plac. Vedoucí odklizovacích prací si napřed místo prohlédne, zmapuje postup prací a podle toho si nadiriguje řazení techniky.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
OK. V tom případě naorientuji jeřáb "zádelí" napřed, ubytovací vůz dostane červená návěstní světla aby mohl jezdit vzadu. Velkým otazníkem bude to pojíždění. Půjde to nastavit jako dieselelektrika (motor IFA 77,2 kW, AC generátor 69kW), otázkou je zda se nějak OR popasuje pojížděcí rychlostí 3,6 km/h. Uvidím za pár hodin ...
 

JeromeHeretic

Debilní mamrd
Prosimvas ve kterem souboru je nastaveni pozice bocniho pohledu z masinky? (Tlacitko sipka nahoru) V cvf souboru prislusne kabiny jsem nasel jen nastaveni pohledu leveho (sipka vlevo), stredniho (1) a praveho (sipka vpravo). Chtel jsem k jednomu modelu pribastlit Pikkovu univerzalni kabinu, ale ten bocni pohled dopredu nesedi. Kdyz budu vedet kam sahnout, tak uz si s tim poradim...
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Na vršovickém nehoďáku je jeřáb vždy vzadu.
Při výjezdu z depa to tak může být, protože se ne vždy bere s sebou a je jednoduché jej v depu nechat nepřivěšený, než jej vyvážet a složitě odstavovat. Po obratu úvratě ve stanici už vzadu není. Nezáleží na tom.
Prosimvas ve kterem souboru je nastaveni pozice bocniho pohledu z masinky?
*.eng
Chudák češťyn! Ve které škole se vyučuje debílkovština?
 

JeromeHeretic

Debilní mamrd
Hm... nu dobra. Takze to funguje tak, ze dle toho, jak mam nadefinovanou vzdalenost frontview, tak pri stisku sipky dopredu udela hra takovy cimrmanovsky ukrok stranou, cimz se dostane mimo kabinu lokomotivy ve vzdalenosti definovane Position v tom frontview? Chapu-li spravne?
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Aha... tak koukam do engu a bude to toto?
HeadOut ( 1.54 3.37 -4.34 )

HeadOut je něco jiného. Out = vnější, zde vnější pohled. Doslova a do písmene hlava fíry vystrčená z bočního okna. Ty jsi se ale ptal na levý, čelní a pravý pohled uvnitř kabiny (klávesy ←↑→). Jinak sis odpovědě sám, čísla reprezentují vzdálenosti v osách X Y Z vůči centrálnímu bodu modelu (v metrech).
 

Přílohy

  • Pozicování.pdf
    54.6 KB · Zobrazeno: 25

xxpernik

Začátečník
Ahoj, prosím o pomoc. Četl jsem různá vlákna, ale popravdě se v tom úplně nevyznám... V OR mi nefunguje vlaková brzda ani dynamická...Nebyl by někdo ochotný se mi na to podívat pomocí TeamV.? Děkuji za ochotu..
 
Nahoře