Zdravím,
Mám přesně stejný problém, co se týká zvuků nové kabiny. Nejen že po celou dobu po zařazení stupňů ,,řve,, porucha, tak i zvuk ventilátorů se neobjeví hned při rozjezdu, ale musím ,,naházet,, pár stupňů, zkrokovat a teprve po několikátém pokusu řazení stupňů se ventilátory rozběhnou.
Zkoušel jsem právě přepisovat i směrování kabiny na sndX5X na místo původního sndX5X_OR, ale bez úspěchu.
Mohl bych prosím poprosit o radu, jak správně zvuky na kabinu nasměrovat?
Děkuji moc
Nepovažuji se za odborníka, ale nenapsal jsi, jaké ventilátory máš na mysli, zda chlazení trakčních motorů nebo chlazení odporníku. Pokud jde o chlazení odporníku, tak jestli se nepletu, motory chlazení jsou napájeny z úbytku napětí naodporech, takže pokud máš při druhém stupni proud v trakčácích 100 A, moc toho neuslyšíš. K chlazení motorů, tam si jistý nejsem, ale myslím, že se též rozbíhají až od určité buď proudové nebo teplotní hodnoty. Jistý si nejsem, ale myslím, že to takto funguje, kdyžtak mě někdo opravte
Odkláním tuto debatu ke zvukům goril z vlákna Kabíny Dodo do OR i proto, že na nastavení goril zrovna pracuju a rád bych zde pořešil zvuky k řadě 350 OR.Ano Vašku ventilátory odporníků na 350-kách jsou při jízdě napájeny z jejich úbytků a při manualním zapnutí například fírou ve stanici z troleje. Myslím že to tak je i u trakčáků.
Filip350.020: myslím, že se ti pletou obvody ventilátorů trakčních motorů a trafa s těmi pro chlazení rozjezdových (brzdových) odporů, tedy 39 kW motory M5 a M6 v odporníkové skříni, protože vypínačem na řídicím pultu vypínáš (např. po zastavení) dva shodné obvody chlazení usměrňovačů, trakčních motorů (dále jen TM) a trafa. Třetí obvod je chlazení odporníku a čtvrtý obvod slouží k chlazení pulsního měniče.
Co se týče zvuků 350_OR Andreje a Jana Vojtíška, které jsou ke stažení u Hekla, tak jelikož mám nastavenou gorilu pro střídavou soustavu, tak cílím následující poznámky ke:
...common.snd\\sndX5X\\350eng_25kV.sms"
a
...common.snd\\sndX5X_OR\\350cab_25kV.sms"
Pohledem do těchto sms souborů lze vypátrat, že zvuky v kabině (350cab_25kV.sms) neobsahují Stream **** Ventilatory chladenia odpornikov **** ("x_151.006_ventilatory_odporniky_X.wav"), jako je tomu u venkovních zvuků (350eng_25kV.sms). 350cab_25kV.sms má pouze **** Ventilatory chladenia trakcnych motorov **** ("350.008_ventilatory.wav") , jejichž 28 kW motory jsou umístěny ve strojovně a k sání vzduchu slouží žaluzie na bočnici. Někdo by mohl namítat, že na stanovišti ventilátory odporníku slyšet nejsou, ale např. u řady 371 součástí cabových zvuků jsou.
Co se týče příspěvku Hungaria171 výše, tak ohledně náběhu těch ventilátorů chlazení TM v cabu mám taky poznámku, že bych jednak očekával jejich náběh u 1. stupně a ne až u 2. a často se mi stává, že naběhne pozdě, mnohdy až na 6. stupni. Připadne mi, jakoby musel nejdříve dohrát celý "350.008_ventilatory.wav", který nedovolí spuštění triggeru nového ......lépe, když uvedu příklad: Mám souhlas k odjezdu, zařadím 1. a 2. stupeň, ventilátory se rozběhnou, ale ještě někdo dobíhá a výpravčí dává Stůj, tak to shodím, a zastavím, ventilátory TM se dotáčejí a ztišují, v tom dostanu souhlas a nakrokuju do výkonu, nicméně ventilátory nenaběhnou.
U venkovních zvuků 350eng_25kV.sms šlapou oba okruhy, resp. oba tři
Andreje a znalých, bych se pls chtěl zeptat, kde hledat chybu toho výpadku "x_151.006_ventilatory_odporniky_3.wav" v sérii někde od 21. - do 27. stupně při řazení jak nahoru, tak i dolů? Doplnění zvuku "x_151.006_ventilatory_odporniky_X.wav" do zvuků cabu ještě zkouším. Dosadil jsem si ještě Stream **** Pohyb kontroleru **** , který v cabovém zvuku chybí, abych mohl snížit volume zvuku rajčáku.