CZSK verze 1.6

Macis

Pokladník
Zdravím všechny, jen otázka, když jedu na trati 321 konkrétně z Břeclavi ( 25 kV ) do Bohumína ( 3 kV ) s vlakem EC 130, ve stykové stanici v Nedakonicích vypnu kompresory, topení, HV, stáhnu sběrač, a i když přepnu změnu systémů pomocí Alt + S tak po zvednutí sběrače a navolení HV na 3 kV mám na voltmetrech pořád 25 kV a nejde sepnout HV, takto to je až do Přerova. To samé, v Přerově si nahazuju mašinu, a i po přepnutí systému je pořád 25 kV. A proto se ptám, je chyba v mašině nebo v trati. Zkoušeno na mašinách 350 i 362/363. Možná dělám něco špatně, ale je to méně pravděpodobné. Předem díky
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Zdravím všechny, jen otázka, když jedu na trati 321 konkrétně z Břeclavi ( 25 kV ) do Bohumína ( 3 kV ) s vlakem EC 130, ve stykové stanici v Nedakonicích vypnu kompresory, topení, HV, stáhnu sběrač, a i když přepnu změnu systémů pomocí Alt + S tak po zvednutí sběrače a navolení HV na 3 kV mám na voltmetrech pořád 25 kV a nejde sepnout HV, takto to je až do Přerova. To samé, v Přerově si nahazuju mašinu, a i po přepnutí systému je pořád 25 kV. A proto se ptám, je chyba v mašině nebo v trati. Zkoušeno na mašinách 350 i 362/363. Možná dělám něco špatně, ale je to méně pravděpodobné. Předem díky
Dej sem prosím screen z diagnostiky, kde je vidět napětí úseku tratě a napětí na pantografech lokomotivy. Je to myslím hned 3. obrazovka.
 

Macis

Pokladník
Tady už po projetí návěstí 3 kV a návěstí zvedněte sběrač, přerovské zhlaví Nedakonic, v realu už 3 kV
Open Rails 2022-05-08 10-21-07.jpg
 

Macis

Pokladník
Jo, a jen ještě doplním že takto to je vždy, i když pomocí Alt + S přepnu na 3 kV nebo na 3 kV + 25 kV.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Tady dochází k omylu. Napětí tratě je určeno traťovými úseky v databázi. Ta určuje, kde jaké napětí na trati bude.
Přepínání Alt+S slouží jen k přepnutí napěťové logiky v lokomotivě. Takže se dá takto ošálit program a používat nenastavené rozuměj nedefinované systémové napětí v engu lokomotivy. Pak takové lokomotivy můžou jezdit kdekoliv.

Takže napětí tratě neovlivním přepínáním Alt + S. Přepnutí systému se bude muset doplnit do databíze.

PS: Jinak postrk na závislé i nezávislé trakci je v update a může se zkoušet. :)
 

Macis

Pokladník
Tady dochází k omylu. Napětí tratě je určeno traťovými úseky v databázi. Ta určuje, kde jaké napětí na trati bude.
Přepínání Alt+S slouží jen k přepnutí napěťové logiky v lokomotivě. Takže se dá takto ošálit program a používat nenastavené rozuměj nedefinované systémové napětí v engu lokomotivy. Pak takové lokomotivy můžou jezdit kdekoliv.

Takže napětí tratě neovlivním přepínáním Alt + S. Přepnutí systému se bude muset doplnit do databíze.

PS: Jinak postrk na závislé i nezávislé trakci je v update a může se zkoušet. :)
Aha, díky, Ok. Toto asi já jako obyčejný uživatel nějak neovlivním ,že ? Jinak, díky
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Možná ještě zkus smazat tyto soubory. Ty se mají aktualizovat automaticky, ale zkus je smazat, aby se natáhly úplně znova.
Netuším, jestli to Jindřich už neaktualizoval.
1.jpg
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Já teď na hraní aktivit nemám moc času, ale když už něco jedu, zjistím že to je daleko náročnější na ovládání a pozornost strojvůdce než kdykoliv předtím. :)
Některým to může vadit a raději preferují klasické OR nebo MG, kde mají čas popíjet kávu a bavit se s přítelkyní/manželkou.
Ale CZ/SK tímto nabídla novou úroveň hratelnosti a to mě velice těší.;)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
raději preferují klasické OR nebo MG, kde mají čas popíjet kávu a bavit se s přítelkyní/manželkou.
Ale tak to v reálu bylo. Za jízdy se vařilo kafe i čaj a zažil jsem jednoho fíru, který vlak řídil s milenkou na klíně. :)
A když jako středoškolák měl praxi na laminátkách osobního vlaku z Bratislavy do Břeclavi, tak za jízdy se fíra s mechanikem začali sportovně prát. Já byl v úžasu. Jen v krátkých intervalech oba koukli dopředu zvolali "volno" a už do sebe bušili dál. A já skrčený pod pultem strachy.... . :) Ale tenkrát mne nechali i vyzkoušet vlak ze stanice rozjíždět. (ale preventivně mi fíra zapnul omezovač proudu, abych tomu nedal moc do výkonu) :) I k brzdě mne pustili až v jiné kapitole. :)
 

Pepa z Nuslí

Průvodčí
Já se chci zeptat, mám ORCZ verzi 1.6, ale mě nejde aktualizovat. Napíše mi to "Během požadavku WebClient došlo k výjimce."
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pokud nemám WIN10 PRO, ale jen HOME, tak adresář nesmí být ve složce Program Files (x86). V tomto systému je vše zakázané a nejde to odblokovat. Asi proto, aby počítač neznalý uživatel náhodou nepoškodil. Home nikdy nekupovat. Ten blokuje úplně vše.
Já na tomto noťasu nejezdím, ale teď jsem také potřeboval vyzkoušet něco v ORCZSK a také mi to hlásilo chybu, že nejde aktualizovat. Přesunul jsem složku Train Simulator na C:\ , přepsal cestu a už to aktualizuje.
 

Macis

Pokladník
Zdravím, měl bych dotaz, u řady 350 jsou strašně divné jízdní odpory, a nebo trakční zápisy, protože v reálu fíra na sériových šuntech udržuje 160 km/h i s 6 vozy na rovince, a já v simulátoru s 6ti vozy na rovince a se stupněm 32/5 jedu max. 144 a ne více. Šlo by se na to prosím podívat ? Popřípadě zkusím sehnat nějaké podklady v podobě trakčních charakteristik. Byl bych vděčný kdyby se to zaktualizovalo, a opravilo. Předem díky za odpovědi
Máca F.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
a já v simulátoru s 6ti vozy na rovince a se stupněm 32/5 jedu max. 144 a ne více
A tak je to přece správně. Když jsem dělal video dokumentaci mezi Prahou a Břeclaví, tak jsem se svezl na Hungárce s gorilou. Byl tam takový pohodový fíra, který se moc nehonil a jezdil zásadně jen na sérii a shunty. A skutečně se to vždy rozjelo na 140 a a víc ani o píď. Až za Brnem se rozjel asi na 155, ale to už musel dát paralel.
Kdysi existovalo takové ladění pro MSTS, kdy se opravdu na sérii vlak rozjel na 160. Tehdy jeden fíra v důchodu, který na této lokomotivě jezdil turnusově, říkal, že je to naprosto špatně. On si pochvaloval to co jsem dodával v TBP. (první verze ladění od bob57_cz) MSTS nešlo naladit správně v celém rozsahu. Buď nereálný rozjezd a reálná jízda nebo obráceně. OR snad je na tom mnohem lépe.
 
Nahoře