CZSK verze 1.7

Icik

Vlakvedoucí
Kvůli přehlednosti založím vlastní vlákno verze 1.7. Tato verze je trochu zvláštní v tom, že se prolíná dost úzce s verzí 1.6, kdy přechod nebyl zrovna slavnostně ohlášen. Přitom se o ní uvažovalo už při přechodu na 64-bit verzi kódu. Dlouho tedy byl 64-bit v testovacím režimu a nyní snad po té dlouhé době můžeme říci, že 64-bit verze nedělá kritické problémy a vše základní funguje tak, jak má.

Samozřejmě se mezitím realizovala spousta novinek. Přibyla spousta nových kabinových prvků, nových zvukových triggerů a parametrů do eng/wag. Vznikly také nové, dynamické vlastnosti samotné tratě související s její vlastní kvalitou ovlivňující techniku jízdy vlaku například náhodné listí na kolejích na podzim. Technika jízdy také rozhoduje o vašem vlivu na vozy, co se týče vytvoření plošek na kolech a jejich zvukových projevů za jízdy. AI provoz dostal nové kompletní ozvučení vzduchotechniky. AI pozná režim posun a dle toho přepíná světla. Provedla se také změna týkající se interface samotné hry pro lepší přehlednost (barevné odlišení popisků vlaků a přehlednější menu pro pokročilé funkce vozidel). Chování postrkové lokomotivy a její ovládání prošlo také optimalizacemi.

V nejbližší době se můžete těšit na novinku v podobě řady 754 následovanou řadou 750.7. Dostanete návod nebo vzor jak zprovoznit ovládání nezávislých světel na libovolné lokomotivě. Další pěkná vychytávka bude zprovoznění kapek na sklech při dešti, ale to je opravdu velké WIP. :)
 

Macis

Skladník
Kvůli přehlednosti založím vlastní vlákno verze 1.7. Tato verze je trochu zvláštní v tom, že se prolíná dost úzce s verzí 1.6, kdy přechod nebyl zrovna slavnostně ohlášen. Přitom se o ní uvažovalo už při přechodu na 64-bit verzi kódu. Dlouho tedy byl 64-bit v testovacím režimu a nyní snad po té dlouhé době můžeme říci, že 64-bit verze nedělá kritické problémy a vše základní funguje tak, jak má.

Samozřejmě se mezitím realizovala spousta novinek. Přibyla spousta nových kabinových prvků, nových zvukových triggerů a parametrů do eng/wag. Vznikly také nové, dynamické vlastnosti samotné tratě související s její vlastní kvalitou ovlivňující techniku jízdy vlaku například náhodné listí na kolejích na podzim. Technika jízdy také rozhoduje o vašem vlivu na vozy, co se týče vytvoření plošek na kolech a jejich zvukových projevů za jízdy. AI provoz dostal nové kompletní ozvučení vzduchotechniky. AI pozná režim posun a dle toho přepíná světla. Provedla se také změna týkající se interface samotné hry pro lepší přehlednost (barevné odlišení popisků vlaků a přehlednější menu pro pokročilé funkce vozidel). Chování postrkové lokomotivy a její ovládání prošlo také optimalizacemi.

V nejbližší době se můžete těšit na novinku v podobě řady 754 následovanou řadou 750.7. Dostanete návod nebo vzor jak zprovoznit ovládání nezávislých světel na libovolné lokomotivě. Další pěkná vychytávka bude zprovoznění kapek na sklech při dešti, ale to je opravdu velké WIP. :)
Pánové, obdivuji vás. Moc děkuji za super simulátor který už doopravdy simuluje... Smekám
 

ML636

Hradlař
Já také obdivuji a děkuji, hlavně za přibývající lokomotivní řady.:cool: A teď už konečně i vím, co očekávat od verze 1.7 oproti 1.6. A proč to na podzim kolikrát tak špatně rozjíždí.:D Ale zatím jsem nepřišel na to, jak prokluz zlikvidovat pískováním, protože na sypání písku to moc nereaguje... Posunul jsem si tedy trochu hranice prokluzu oproti doporučenému nastavení k mírnějšímu.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Opravdu a vážně jak to testujete, od kdy je rychlost závíslá na výkonu. Snad pozice rajčáku určuje kolik já chci a buď mě to dá nebo práskne či jde do prokluzu. Takhle te nehratelné. A typu, že to tak má jet není pravda. Video ze skutečnosti od času 2:22, nikde se nevleče. pokud ta mašina má 6000kw tak je chci a né ušmudlaných 2000kw. To vás SŽDC odstaví.

 

Lukyn-CZ

Signalista
Jo jo, už jsem to psal Dodovi, že tohle je špatně... Vectronu nepraskne skluzovka, ale stáhne si výkon... Klidně i na 20%, ale jede... Má dobře udělanou regulaci, proto má normativy hmotnosti cca 1,8 násobek Esa, nebo laminy... Dále je taky hodně znát, když se pískuje nebo ne, mnohem víc než u laminy či jiných mašin.
 

ML636

Hradlař
Na Esu pro ORCZ a 350 (starší ladění tuším pro verzi 1.3) to pískování není znát vůbec. :rolleyes:

S 13 vozy z Košic přes Tatry se s reálným řazením nedá vyjet reálný jízdní řád dle GVD 2014, vyměnil jsem si ZSSK Peršing za 350 a podzim za léto, protože to klouzalo, jedu s tím jak šílenej na samé hranici adheze, nadproudu a rychlostníků a pořád vezu 2 minuty zpoždění, na Peršingu 4 minuty. Zkoušeli jste někdo vyjet?
 

Dodo

Provozní technik
Na Esu pro ORCZ
Toto už máme upravené a však musíte počkať kým dáme update ladenia. ZSSK 350 úplne zmažem z webu aby Vás to neplietlo a snáď niekedy o pár rokov ak sa k ním dostaneme ich znova zverejním :)
 

Pawlik

Průvodčí
Opravdu a vážně jak to testujete, od kdy je rychlost závíslá na výkonu. Snad pozice rajčáku určuje kolik já chci a buď mě to dá nebo práskne či jde do prokluzu. Takhle te nehratelné. A typu, že to tak má jet není pravda. Video ze skutečnosti od času 2:22, nikde se nevleče. pokud ta mašina má 6000kw tak je chci a né ušmudlaných 2000kw. To vás SŽDC odstaví.
Tady jsi, Alcapone, šlápnul vedle. I pro lokomotivu platí fyzikální zákony a představa, že dosáhne výkonu 6000 kW v rychlosti 37 km/h je zcela mylná.
P = F x v.
Kdybys tu lokomotivu tejral na mezi adheze s tažnou silou 300 kN, pak dosáhneš výkonu 6000 kW až při rychlosti
v = P / F = 6000 / 300 * 3,6 = 72 km/h.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Přesně, hoši nic nemažte, akorát budem v ři.i v aktivitách. :) Ale jiná věc, hoši schválně mám WP dost dlouho, aby mašina zmizela po odjezdu hráče, kvůli "mrtvolnému stavu" lokomotivy, ale ve verzi ORCZ 1.7.42 jsem si všimnul následné věci (mašiny mají stop/start motoru):
Příklad:
- Dolní Lipka, můj příjezd 17:24 a odjezd 17:50
- Pikkova Brdotka KŽC coby traffic, výchozí čas 17:19 a zmizet má v 18:10, schválně jsem tam nechal 20 minut, aby se v mé přítomnosti nenakopla. A když přijedu do Lipky, Bardotka má zhaslé světla, od výfuku se nekouří, ale zvuk dieselu bublá. :)

Další případ je náklad, který dojedu v Rudolticích, taksamo má schválně zmizení 20 minut po mém odjezdu, čelní i postrková loko ČDC 130, má smetáky dole, ale celkový zvuk mašiny běží, ajko by byla pod proudem a nachystaná k jízde.

Toť jen zjištění při dnešním testu aktivity.
 

Icik

Vlakvedoucí
Vše, co popisuješ, je ok. Je vidět, že stroje jsou vypnuté a čekají. To, že jede zvuk, je problém v SMS, který není upraven pro start/stop motoru.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ale má, ono to ve starší verzi fungovalo, tam bude potíž jinde, Ty 749 od Pikka fungovaly 100%tně. Mi to spíš přijde, že buď:

a) se někde stala chyba v nastavení OR
b) přijedeš jakoby z jiného čtverce tratě a OR ji nechá nahozenou zvukově

Ale na tohle nejsem odborník, ale je fakt, že u 810, když jsem chcípnul motor v Břeclavi (dělal jsem test aktivity) a letěl přes mapu do Bořího lesa, kde jsem potřeboval zjistit chování naskakujícího traffic a vrátil jsem se do Břeclavi, tak motor 810 běžl a vizuálně byla chcíplá. :)
 

Icik

Vlakvedoucí
Hmm, tohle dělají inicializační triggery, které spouštějí volnoběhy. Podívám se na to.
 

Icik

Vlakvedoucí
Dane, zkus to teď. Problém jsou ty inicializační triggery pro ne OR CZ/SK ladění.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dane, zkus to teď. Problém jsou ty inicializační triggery pro ne OR CZ/SK ladění.
Vyzkouším, ale musím se k tomu propracovat v aktivitě, takže to chvíli potvá. Jak na sviňu je to někde v polovině z 8 hod. jízdy. :) Mohu se na to kouknout na pozici, ale nevím, zda se to v aktivitě samotné nebude chovat jinak, když tam pak dojedu.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Tady jsi, Alcapone, šlápnul vedle. I pro lokomotivu platí fyzikální zákony a představa, že dosáhne výkonu 6000 kW v rychlosti 37 km/h je zcela mylná.
P = F x v.
Kdybys tu lokomotivu tejral na mezi adheze s tažnou silou 300 kN, pak dosáhneš výkonu 6000 kW až při rychlosti
v = P / F = 6000 / 300 * 3,6 = 72 km/h.
Bohužel při rychlosti 72 těch 6000 nemám, takže taky špatně. Schválně se koukněte na konec mého videa, kdy se chci rozjez z Hoštejna, né že tam narvu plnej, jdu postupně a furt nic 00000 samá 0, jen kN naběhne asi na 150, ale kW 000 až když to dám na těch 100% tak po pár sekundách se pomalinku začíná rozjíždět, ale furt te pomaleji než ve skutečnosti a pokud se tu parta snaží docílit skutečnosti tak jim to nejde. Chlapci máte tu minimálně jednoho aktivního strojvůdce co na nich jezdí, te problém ho poprosit o rady.
A to beru, že Pejan patří mezi ty strojvůdce, který jim dává co proto. Z Červenky jede skoro do Moravičan se zapnutým pískováním.
 

Pawlik

Průvodčí
Bohužel při rychlosti 72 těch 6000 nemám, takže taky špatně.
Pokud bys jel 72 km/h a měl tažnou sílu 300 kN, tak tam ten výkon 6 MW uvidíš, to je naprosto bez diskuze.
Úplně stejně korektně tam např. v čase 6:50 vidíš hodnoty P = 2258 kW, F = 235,6 kN, v = 34,5 km/h.

Schválně se koukněte na konec mého videa, kdy se chci rozjez z Hoštejna, né že tam narvu plnej, jdu postupně a furt nic 00000 samá 0, jen kN naběhne asi na 150, ale kW 000
To je naprosto v pořádku, v nulové rychlosti je mechanický výkon nula a přesně to se tam zobrazuje na monitoru.
Nechceš si přeci stěžovat, že máš-li ve vzorci P = F x v sílu různou od nuly a rychlost nulovou, takže součin vyjde nula.

až když to dám na těch 100% tak po pár sekundách se pomalinku začíná rozjíždět,
A přesně v tu chvíli se tam objeví výkon.

...pokud se tu parta snaží docílit skutečnosti tak jim to nejde. ...
Hele, já chápu, o co ti jde. Ty si asi právem stěžuješ, že to "nejede". Lokomotiva vyvíjí tažnou sílu, jak má. Tak možná jsou chybně nastavené jízdní odpory. Soudě podle toho, že bylo potřeba vyvinout vysokou tažnou sílu, aby se to vůbec z Hoštejna hnulo, to asi budou odpory nezávislé na rychlosti (odpor valení, ze sklonu, z oblouku). Do toho nevidím.
Jenomže to urputně prezentuješ tak, že lokomotiva nemá 6 MW, když se plíží rychlostí 37 km/h nebo když stojí a to je prostě základní nepochopení/neznalost věci/fyziky.
Správná stížnost by mohla znít: S ohledem na vyvíjenou tažnou sílu, zátěž a sklon nebylo dosaženo očekávaného zrychlení a rychlosti vlaku.
 

Dodo

Provozní technik
Pokud bys jel 72 km/h a měl tažnou sílu 300 kN, tak tam ten výkon 6 MW uvidíš
Nie je až tak pravda. Áno malo by to tak byť ako píšeš ale problém je v TCH, ktorá je zjednodušená. Nemáme totiž k nej detailný graf z ktorého by sa dala urobiť poriadná TCH. Preto pri tých 72km/h dáva nad 5MW. Ale ako píšem javí sa to na problém s TCH.
Druhý problém je v nenaladených vozňoch, ktoré majú prehnaný odpor. teraz som to SKúšal a pomaly som sa nevedel pohnúť. Skúsil som vozne 2000t z modely-msts naladené pre klasické OpenRails a úplne krásne som sa rozbehol.

EDIT: Tým chcem povedať že chyba tam síce je ale nie taká ako opisuje Alcapone.
 

Icik

Vlakvedoucí
Dan dost často používá událost s textovou hláškou pro napojení konkrétních vozů. Jakmile se na ně napojíte, ihned se zobrazí hláška o spojení. Tohle proběhne tak nějak blbě nepřirozeně a nejdou slyšet ani nárazníky jak do sebe narazí.
Proto jsem teď v update udělal zpoždění, které pozdrží hlášku o spojení na 3s. Teď už jdou slyšet nárazníky a teprve pak se zobrazí hláška. ;)
 
Nahoře