Kabina pro 460

Tygy

Pokladník
Ahoj všem. Zkusil jsem zatím opravdu jen zkusil vzít statickou kabinu od Dejva z roku 2003 pro řadu 460. Ta byla kdysi dostupná. Animace byla jen v rychloměru a v manometrech. Nikdy jsem kabiny nedělal, ale protože řada 460 je moje oblíbená a dnes už vzpomínka na mládí a taky zaměstnání v depu, tak se snad jednou mohu podělit o pokus animace za starých fotek. Je to zatím beta verze určená pro OpenRails CZ/SK od verze 1.7 nahoru. Některé prvky jsou původní, některé jsem "zkonfiskoval" z jiných, některé jsem sám udělal. Ještě mi něco chybí a spoustu věcí neumím, hledám a študuju a zkouším, ale jestli mi někdo pomůže dát to dohromady hlavně zápisy do cvf, tak by to mohlo dojít ke spokojenosti některých dalších nadšenců.
Co více sdělit? Díky ostatním "okradeným" animátorům, které jsem tak trochu "Ojánošíkoval", ale pokud se to podaří, dám kabinu do placu, viz screen. Popis rozsahu animovaných prvků je vpravo dole.
Přijímám i kritiku, ale lepší je spíše podpora.

Anim_cab_460.jpg
 

Tygy

Pokladník
Přidávám link na video, kde se testuje souprava upravená pro OR včetně beta verze Cabview460. Zvuky ladit neumím, můžu tu jen hodit prosbu o péči na zvukové vyladění od některého z odborníků.
Zde je link:
 

Tygy

Pokladník
Tak jsem trochu postoupil. Alcaponemu děkuji za tu "ránu k zemi" (dělám si prču, ale hodilo se to), když mi poslal odkaz na anim cab pro 460 od Duusa. I tomu děkuji, že se věnoval. Tak jsem chtěl zkusit změnu. Kabina je s modrou koženkou a už tedy má i pakeťák pro dálkové (animovaný) a dal jsem jinou BS2. Pasovat bude pro eng soubory, které teď řeším pro 460ky včetně vložených vozů.
Některé modely jsou Ondry Janiše, některé modely dělal tuším Rado. Oběma díky vůbec za tyto modely a všem, kteří ladili už kdysi i zvukařům patří dík.
Modely asi každý má, ty ani nemám v úmyslu nabízet, ale v dohledné době dám do placu kabinu v tomto provedení a k dispozici budou i .eng a .wag soubory. Předesílám, že je vše laděno pro OR, takže klasický MSTS má s těmito úpravami smůlu, ikdyž .eng soubory pro MSTS budou taktéž k dispozici pro MSTS BIN.
Foto kabiny zde:

Cab_460_blue_anim.jpg
 

Dodo

Signalista
Tu kabínu treba ešte viac nakloniť dodola. Ten brzdič si prečo vlastne vymenil? takto to vyzerá dosť nepraktický dosť to bije do očí že tam nepatrí. Najlepšie by bolo nechať tam originál.
 

Tygy

Pokladník
Tu kabínu treba ešte viac nakloniť dodola. Ten brzdič si prečo vlastne vymenil? takto to vyzerá dosť nepraktický dosť to bije do očí že tam nepatrí. Najlepšie by bolo nechať tam originál.
Pozice kabiny ještě není final. Brzdič je z původní kabiny od Dejva, vyměnil jsem jen za jinou a zkouším, co bude hezčí a lepší.
 

Tygy

Pokladník
Tak včera se mi podařilo udělat anim stěrač, jen jsem trochu podcenil barvu alfa kanálu textury, což je vidět z přiloženého videa, takže estetika za 3, ale funkce je za 1. Už je to ale opravené.
 

Tygy

Pokladník
I .eng a .wag soubory už mám připravené, použil jsem ladění od Josefa V. s nějakými drobnými úpravami. Ještě uvažuji o světlech, které osvětlují schody. Někdo to sem dával do příspěvku jako podnět, mám to stažené i pro vagony. Předělával jsem ještě paketový přepínač ke sběračům, ale těžko se hledá nějaký "rozumný" černý odstín pro kontrast podkladu.
 

Macis

Skladník
I .eng a .wag soubory už mám připravené, použil jsem ladění od Josefa V. s nějakými drobnými úpravami. Ještě uvažuji o světlech, které osvětlují schody. Někdo to sem dával do příspěvku jako podnět, mám to stažené i pro vagony. Předělával jsem ještě paketový přepínač ke sběračům, ale těžko se hledá nějaký "rozumný" černý odstín pro kontrast podkladu.
Mohl by jsi mi napsat prosím SZ ,nebo na discord zprávu na Odporowy MACIS, něco bych pro tebe měl...
 

Tygy

Pokladník
Ten nano brzdič tam zůstane? Neuvěřitelně to bije do očí.
Zdá se ti ta rukověť malá?? Dá se upravit, ale kabina je od Dejva a tenhle BS2 tam takhle byl v této velikosti. Problém je, že animované prvky pod ní i za kombi pákou díky alfa kanálu nejdou ovládat myší a ani na ně nelze "sáhnout". Při samotné animaci se ale přestaví.
 

okoun

Posunovač
Přijde mi ta rukojeť hrozně malinká oproti zbytku BS2. Je to tam jak pěst na oko. Ale pakliže to nějak omezuje funkci kabiny, je to snesitelné.
 

RicarCZ

Skladník
Nevím jestli má smysl upravovat 20let starou kabinu z počátků věků MSTS, která již byla minimálně jednou předělaná a rozhýbaná viz. screen z TGATool2 tu myslím dělal Dusso.
Screenshot_5.jpg

Mám ještě s modelem 460 rozpracovanou novou kabinu, ale ještě tam toho dost chybí, moc poslední dobou není nálada a také nejsou funkční zvuky a samotné ladění, v tom se ale vůbec neorientuji, původní též pochází z počátků doby MSTS.
Screenshot_1.jpg
Screenshot_2.jpg
Screenshot_3.jpg
Screenshot_4.jpg
 

Tygy

Pokladník
Anim dveře prima. Kabina je taky dobrá, ale vše je víc v kabině do momentálního stavu dráhy - Epocha 6 dle modelářské hantýrky. Tenkrát v MSTS hlavně nebyly možnosti, jaké dnes nabízí OR.
Chápu, že někdy ta chuť na modelaření i ladění chybí, nebo nezbývá čas. Není to jen o tom, strávit půlku života u PC. Všechno se odsud neudělá.
Eng i wag soubory mám nachystané, řeším ještě v obrácených motorech zobrazení koncových světel, to chci dodělat v nejbližší době. Nastavení je zatím jen pro řízení počítačem. Pokud přidám i boční schodová světla, bude to zase o kousek jinde. Já jsem jen majitelem modelů, které animaci dveří nemají., ale i tak to pozvedne modely.
Rukověť BS2 se dá zvětšit, je to otázky změny 2 parametrů v cvf, zkoušel jsem spíše v kabině více možností ovládacích prvků, ale nejde vše udělat dle skutečnosti. Jak jsem psal, některé prvky se právě velikostí překrývají, díky alfa kanálu to je pak i v pohybu animace vidět. Nejde samostatné ovládání prvků přes klávesnici "K" a "L", chybí příkazy k ovládání, ale pro tuto možnost jsou přepínače nachystané, každý je umístěn zvlášť. Animace stěrače by možná chtěla o 2 animace více, teď je úhel záběru stěrače cca 80 stupňů. A že nejsem kabinář, už jsem zmiňoval, ale aspoň vím, jak ty animace udělat a napasovat do pozic. Do nové animace BS2 se mi nechtělo, tak jsem jí vypáchal odjinud a zkoušel, která bude více pasovat.
Stejně pokud se nezmění systém animace, tak to nikdy nebude ono, ale je pořád lepší než "mrtvá" kabina. Před 15ti lety to byla událost mít originál stanoviště s "hýbacími" prvky a hlavně vše z fototextur. To někteří zde nemohou ani pamatovat. :cool:
 
Nahoře