Co znamenají jednotlivé signály na semaforech?

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já si pamatuji, že takových anomálii bylo v praxi dost a pokud tam svítí návěst dovolující jízdu a pravidelné místo pro nástup cestujících je i za návěstidlem, tak není problém zastavit až za tímto návěstidlem. V takových stanicích bývá červený výpravčí. Na příklad stanice si nevzpomenu, ale například zastávka Mnichovice ve směru od Benešova, tam se pravidelně zastavovalo vždy za oddílovým návěstidlem.
 

Tom Kanka

Průvodčí
mikulda napsal:
... Jak třeba budeš vypraven?
Naprosto stejně jako v jiných případech:

D2 č.509: ... Stojí-li ve stanici vlak vlak čelem za odjezdovým návěstidlem, musí couvnout tak, aby byl čelem za tímto návěstidlem. Není-li couvnutí vlaku možné, zpraví výpravčí strojvedoucího písemným rozkazem o návěsti odjezdového návěstidla nebo o jeho neobsluhování. Tento postup není třeba doržovat ve stanicích s mechanickými odjezdovými návěstidly nebo u vlaků s přepravou cestujících, které pro výstup a nástup cestujících musí zastavit až za tímto návěstidlem, pokud čelo vlaku před zastavením minulo odjezdové (cestové) návěstidlo s návěstí dovolující jízdu vlaku. ...

Fakt ale je , že zrovna v Kralupech bych nepředpokládal, že by se vlak nevešel. Ale může třeba být půlka nástupiště z důvodu nějaké opravy zavřená, a můžeš v klidu zastavit až za návěstidlem (pokud bylo postaveno!), samozřejmě nejdál u konce perónu.
 

Spacir148

Pokladník
Zdravím, toto se dělo možná ještě děje v Ústí západ, když se jelo od Prahy do Chomutova. Protahoval to tam Excelsior, když jezdil mimo Ústí hl.n. a my s motorovým rychlíkem, číslo si už nepamatuji, bylo to v noci,aby si mohla záloha vzadu odebrat pošty pro Děčín. Jezdili jsme v řazení 843+943+poštovní vozy celkem 200 tun.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
V Ústí západ bylo opatření napsané v sešiťáku v sekci Ustanovení místního významu (tam vůbec pro Ústí západ byla celá stránka :) ), že se smí zastavit mašinou za návěstidlem. A taky je tam červený výpravčí.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
po delším hledání jsem snad našel to nejvhodnější vlákno.;)
Máme tady období dlouhých podzimních večerů a u Hájků se zase začala projevovat potřeba něco vyšpekulovat a posléze tím i potěšit nejen hájkovic ratolesti.:cool: Jak již bylo nedávno zmíněno, na letošním Dni železnice v Ostravě byla snaha veřejnosti předvést dvousvětlového trpaslíka s jednoduchým ovládáním. No a protože se v garáži našel trpaslík další, nabídlo se sestavení trpaslíka čtyřsvětlového. S tím ale souvisel nárůst většího počtu možných návěstí a tam by už jednoduchý třípolohový přepínač nestačil. Problém se tedy zkusil řešit použitím mikrokontroléru řady Picaxe. Tyto mikrokontroléry se osvědčily při pokusech sestavit KBS-ku a systém pro simulování chování ovládací skříňky TRS na bertím pultu, takže proč je neprubnout i pro ovládání návěstidel.;)
Za vydatné pomoci znalců přes programování mikrokontrolérů (web www.robodoupe.cz) tedy vznikly dva programy pro mikrokontrolér Picaxe 20M2 s tím, že jeden slouží k automatickým změnám návěstních znaků a druhý program zase zajišťuje řízení změn návěstních znaků po zásahu z venčí (např. po stisknutí patřičného tlačítka apod.).
Níže tedy ke skounutí video, u kterého si můžete procvičit své "návěstní" znalosti.:) Vzhledem k pofiderním barvám filmovaných LED jen upřesním, že jde shora o horní žlutou, zelenou, červenou, bílou a dolní žlutou. Programy byly vyzkoušeny k plné spokojenosti a tak po jejich úpravě pro čtyři světla začne výroba desek plošných spojů, na jaře příjde na řadu repase zmíněného dalšího návěstidla a jeho montáž k tomu stávajícícmu.
Zapomenout se samozřejmě nemohlo ani na samočinné "shození" na Stůj po projetí vozidla kolem zamýšleného návěstidla. A jak to řešit bez kolejových obvodů či počítačů náprav ? Jednoduše s tím, že se využijí okolky kol vozidel ... http://sk.traconelectric.com/product/LSME8108/Koncovy-spinac-s-bocnou-kladkou-a-nastaviteľnou-dĺzkou-paky-2xCO--5A250V-AC--20-90mm--IP54 ;)
Pan kolega soustružník již patřičný výkres pro výrobu upravených dílů obdržel ...


David
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
když se věnujete "výzkumu a vývoji" čehokoli , moc se s tím nechlubte kolegům v práci. Já to udělal, kolega pak utrousil, že by bylo pěkné použít i nějaký displej a mě to ve finále stálo sedm stovek a přibližně dvě miliardy odumřelých mozkových buněk, které nevydržely tři dny psychicky velmi náročného programování ... o_O


David
 

Plexi

Signalista
Tak to je velice libové :) Já se klaním. Máte se čím chlubit, to jen tak někdo nemá :D
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
...
Zapomenout se samozřejmě nemohlo ani na samočinné "shození" na Stůj po projetí vozidla kolem zamýšleného návěstidla. A jak to řešit bez kolejových obvodů či počítačů náprav ? Jednoduše s tím, že se využijí okolky kol vozidel ... http://sk.traconelectric.com/product/LSME8108/Koncovy-spinac-s-bocnou-kladkou-a-nastaviteľnou-dĺzkou-paky-2xCO--5A250V-AC--20-90mm--IP54 ;)
Pan kolega soustružník již patřičný výkres pro výrobu upravených dílů obdržel ...

David

A tak nějak to dnes dopadlo ...

01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG

David
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
je toho sice tak na jedenáct minut, ale špekulovalo se nad tím a v garáži potom pracovalo téměř rok ... ;)


Ještě zbývá v práci ověřit chování v blízkosti "zdrojů rušení" řad x63 a jestli vše dopadne dobře, ovládání trpaslíka se vším všudy si bude možné vyzkoušet na Den železnice 2016 v SOKV Ostrava. Kdyžtak tedy 24.9.2016 naviděnou.

David st.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
"Kdyžtak tedy 24.9.2016 naviděnou" ...

22.JPG
23.JPG
25.JPG
31.JPG


Bude-li se dařit, tak na stejném místě i letos v září v rámci Národního dne železnice 2017. :cool:

David st.
 
Nahoře