Gmax - tipy a triky

mikulda

Průvodčí
Správce
No někdy je lepší mít to ve více objektech, zjistil jsem, že kujus se nějak úplně nesčítají, když jsem spojil dva objekty o 0,25 kujus do sebe, tak výsledný měl 0,7.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
když jsem spojil dva objekty
Kujus jsem ještě nekontroloval, ale nakonec jsem sloučil ještě dva velké bloky, protože se mi tam překrývaly vertexy, tak aby to neproblikávalo, tak jsem nahrál oba bloky do gmax a když to po přesunech bodů sedělo, tak jsem je také spojil. Jen pivot jsem dal o blok vedle, aby byl víc uprostřed. Tedy komplet zhlaví jako jeden blok. Kdepak, to nádraží Dresden dává pěkně zabrat, když je celé na zdech. A to mám jen hodně nahrubo, žádné detaily.
zhlavi.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Na bloku Dresden Neustadt jsem vyzkoušel nadstavit 2D zábradlí s 3D trubkami jen na obvodu, aby to z lokomotivy nevypadalo jako jen kulisa. Ale musel jsem si nadělat různé rozměry, aby se zábradlí viditelně nedeformovalo. Ještě asi udělám nějaké hodně krátké na ty propojky na mostě. A jestli se mi bude chtít, tak to vyměním i na HBF. Vlastně pozice osazení jsou známé, tak by to mohlo jít rychle. Jinak ta hala Neustadt oproti HBF mi filtruje pozadí. Asi tam mám něco špatně nastavené.
Ale jinak si myslím, že to zábradlí takto vylepšené už vypadá celkem dobře, ne?
2409Neustadt1.JPG
2409Neustadt2.JPG
 

Fana Staněk

Hradlař
Když za to sklo něco osadíte, stromy nebo beráky, označte to jako "Terénní objekt". To by mělo pomoct. Mě to zatím nezklamalo.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě jsem zkusil model zábradlí upravit na 2m délku bez koncových svislých trubek, jako díl ke vložení na viz příklad na obrázku. Na místě se model mírně natáhne nebo zkrátí, podle potřeby. Ještě bych mohl doplnit pod zábradlí nějaký obrubník.
zabradli.JPG
 

mikulda

Průvodčí
Správce
To je možná zbytečný, mě víc praštila do očí ta roztáhlá textura zábradlí vpravo, chtělo by to namapovat tak na 1,5 nebo 2.
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
To 3D zábradlie nemusí byť trubka, stačí aj kváder. V reále je to často z L profilu.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
mě víc praštila do očí ta roztáhlá textura zábradlí vpravo
Když se podíváš na souběžné zábradlí, tak je to správně. Spíš je smrsklá ta vlevo :) Ale ten krátký díl mám stejně špatně. Blbě jsem tam nastavil pivot. Naučil jsem se nejprve načíst vystředěný obrubník dole (nové) a k němu přilepit zábradlí, které si už výškově srovnám a vystředím v Hierarchy. A pak v Create vynuluji a mám to přesně. Jen při Attach musím mít základ ten obrubník a k němu přilepit zábradlí. Pak když zadám výšku "z" 6 metrů, tak zábradlí přesně lícuje na zdi vysoké 6m. Dělám vše moc složitě a komplikovaně, ale díky tomu jsem v Gmax čím dál víc doma i když umím jen nepatrný zlomek toho, co gmax umí.
Tady je asi už finál zábradlí i s obrubníkem. Jen ještě musím přepracovat krátké kousky od 10m níže. Ale jinak, jeden box s 3D zábradlím měl kolem 12 tisíc polygonů a s tímto zábradlím jsem na 1576 v případě levé zdi s mostem. Ostatní boxy budou snížené podobně. Ale jinak myslím, Mikulda potvrdí, že tento typ zábradlí v Dresden skutečně je. Nebo hodně podobné. Ale jinak ta kulatina se mi nahoře líbí. Hranatá trubka je viz betonové zdi se zábradlím a moc hezky to z blízka nevypadá.
2909zabradli1.JPG
2909zabradli2.JPG
2909zabradli3.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nyní jsem dokončil ten nejkomplikovanější díl. Celé zhlaví - zeď/mosty.
Model s 3D zábradlím, jak to bylo ještě včera, 19377 polygonů:
2709ZedZhlaviOld.JPG
Model s vyměněným zábradlím, 3311 polygonů. A navíc to vypadá opravdu lépe i s těmi obrubníky. Viz obrázek z trati. Jinak ještě vystředím totožný pivot, jak mám osázené zábradlí (žravé 3D) A mávnutím proutku se vymění všech několik tisíc modelů po celé BP. Pivot jen musím zvednout asi o 1m. Ještě by to chtělo barevné varianty. V Hustopečích máme například oranžové. :) Podobně by to chtělo ještě vyměnit i ty koridorové perony, jak všude používám.
2709ZedZhlavi.JPG

2709ZedZhlavi1.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě by mne zajímala tato anomálie. Přitom ve hře nebo Shapevieweru se textura na výtahu zobrazuje normálně.
Jak jsem srovnával zaoblení peronu vlevo, tak jsem nějak špatně uchopil vertex výtahu a rozbil jsem, deformoval jeho jednu část. Byla tam díra jako po granátu. Srovnat to už nešlo. Tak jsem výtah smazal a detachnul výtah, jak má poté tu křiklavou texturu a zkopíroval jsem jej na to poslední nástupiště vlevo. Ale zajímavé je, že klon toho výtahu má textury správně. Podobně mi křičí v tomto editoru i jedna stěna domku z Tišnova s tou reklamou na pivovar Černá Hora. To musí být nějaký stav, který TSRE5 nemá rád.anomálieKralupy.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Udělal jsem si ten německý podchod, vyskytující se na každé zastávce. Délky 13 a 20m. Ale trochu jsem švindloval, použil jsem už existující český model a z něj jsem odstranil polygony prosklení a nechal jen základy a střechu. A změnil jsem rozměry. Ty stěny jsem vymodeloval nové. Oddělil jsem výtah a pak doplnil příčky a skleněnou výplň. Schody dolů jsem zatím neřešil. Někdy příště. Stejně tam není moc vidět.
Ale problém. Jak to, že nemám průhledné sklo u podchodu, ale u výtahu ano.
Přitom tu texturu jsem už jen klonoval. Ale teď se dívám znovu a v nastavení Material Tools jsem měl default u 20m podchodu. Ale u 13 m to už je jak na obrázku. Asi mi tam něco skočilo zpět. Ten výtah ještě přemapuji a také doplním sloupky. Takto průhledně vypadá hrozně, jak to nenavazuje. Jinak ty podchody jsem po trati vyskládal až do Pirny.
1310DrMite1.JPG
1310DrMite2.JPG
podchod_model.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už se konečně zadařilo. U výtahu jsem musel otočit na jedné stěně texturu skla a už to lícuje. Doplnil jsem na koncích prosklení sloupky. U výtahu jsem nedělal vnitřní polygony u skla, snad to nevadí. Jen jsem přidal stěnu dveří. Jinak u podchodů, když je vidět dovnitř bych měl alespoň imitaci schodů měl natáhnout. Do 3d schodiště bych se musel naučit dělat přesnou díru například do peronů nebo podkladů pod koleje.
1410DrMite.JPG
1410DrMite1.JPG
 

Tom Kanka

Průvodčí
...Do 3d schodiště bych se musel naučit dělat přesnou díru například do peronů nebo podkladů pod koleje.
Přesnou díru uděláš tak, že si vytvoříš kvádr o stejné velikosti jako má být díra. Ten umístíš tam, kde chceš díru udělat tak, aby původní objekt protýkal. Pak označíš objekt do kterého chceš díru udělat. V záložce Create se přepneš ze "Standart primitives" do "Compoud objects", a stiskneš tlačítko "Boolean". Zmáčkneš "Pick Operand B" a označíš nový objekt. Toť vše. ;)



PS: Až se potom budeš divit, že ti zmizela možnost vytvořit objekt, přepni se v záložce Create zpět do "Standart primitives". :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já většinou modeluji v v práci, když je čas a na víkend si práci beru domů, tedy mám na One Drive zálohovanou celou složku Scenes z Gmax. A pak pokračuji na notebooku s W11. Fungovalo to tak doposud.
A včera načtu do notebooku uloženou práci a nenačtou se mi některé textury. Přitom prosklení u podchodu má stejnou texturu jako stěny výtahu, které se nenačetly. Nádraží Roudnice se texturově nenačte komplet (ale změny v modelu tam jsou) a přitom nádraží Kralupy je načtené jak má být. A když ty samé soubory (složka scenes) zkopíruji do starého notebooku, tak vše funguje jak má.
Neví někdo, s čím má W11 problém? Vždyť doposud mi to fungovalo i tam. Ale když otevřu jakýkoli předchozí model, tak je komplet i s texturami. I složitá hala v Drážďanech. Vyzkoušel jsem zálohy nahrát i z flešky. Nechápu. Ještě že starý dobrý notebook stále funguje, ale kdo má poslouchat ten hučák ventilátor, který stále zapíná. :)

podchod.jpg
roudnice.jpg
Kralupy.jpg
 
Nahoře