Trať ČD Praha Děčín

Venny

Průvodčí
Dík za aktualizaci. Mohl by být součástí balíku i onen Global, pod nímž má trať běhat?
 

Tygy

Hradlař
Zdravím po delší době tady u tratě 090.
Dávám pár screenů po drobných úpravách v Ústí nad Labem.
UL-UL_MS-staré_1.jpgUL-UL_MS-staré_2.jpg

a po úpravě
UL-UL_MS-nově_0.jpgUL-UL_MS-nově_0a.jpgUL-UL_MS-nově_1.jpg
 

Tygy

Hradlař
A nakonec Angličan na hlavním:UL-UL_MS-staré_5.jpgUL-UL_MS-staré_6.jpg

Zde v Novém provedení:
UL-UL_MS-nově_4.jpgUL-UL_MS-nově_5a.jpgUL-UL_MS-nově_6.jpg

Zde ještě pohled směr UL-Sever z pod Skály:
UL-UL_MS-nově_směr_UL-Sever.jpg

Jen si mě trochu dobírají ty odlesky kolejnic, už mi to celkem i začíná vadit.
 

Tygy

Hradlař
Tak dnes jsem udělal úpravu trakčního vedení, spíše jen jeho vzhled. Laníčka byla příliš silná, trolejový drát moc vysoký, taktéž nosné lano odpovídalo spíše Al-Fe lanu z 60.let.
trolej_nová_0.jpgtrolej_nová_1.jpgtrolej_nová_2.jpgtrolej_nová_3.jpg
Porovnat to lze s obrázky výše, kde je ještě trolej po staru. Zatím nechám trolej jako samostatné modely tak, jak to bylo doposud. Trolejový drát generovaný programem je dobrý, ale doposud jsem nepřišel na to, jak odmazat nad skutečně nezadrátovanými kolejemi.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Vždyť jsem ti psal, že zadáš namísto nuly číslo 2. TSRE otevřený nemám, ale psal jsem ti minule, kde. Je to nad, kde je zadán sklon kolejového dílu.

Jinak proč máš tak modrou oblohu jako z jiné planety? To dělá jedno zatržítko v nastavení hry. V poslední záložce. Ale jestli se ti to tak líbí, nic jsem neřekl. :)
 

Venny

Průvodčí
Naopak, ta lana a troleje jsou proti uniformnímu, monotónnímu a jednolitému nebi dobře čitelná po celé délce a nejsou zkreslována nějakou oblačností. Konečně, kde je psáno, že Tygy tenhle druh nebe používá běžně, i při jízdě?
Tygy: ten první obrázek z kabiny naznačuje, že půjde kvalitativně o lepší řešení než původní rozmáznuté modely, které vypadaly jak obalemé jinovatkou. Za mě dobrý. ;) :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Samozřejmě model vypadá pěkně, jsou tam i úchytky, ale co to udělá, když to natáhneš nad nějaké velké nákladní nádraží. Zrovna ten Děčín i s Východem, to bych se bál. Vždyť já chtěl jako součást peronů přidat i nádražní lampy s čísly kolejí a sektory s písmeny. Dlouhý peron a když jsem viděl že to má přes 10000 polygonů, tak jsem z toho vycouval. Vždyť celá hala DresdenHBF i s budovou a detaily v hale má pouhých 2300 polygonů. To je dva a půl lampy. :)
lampy.JPG
Kolik polygonů má jeden díl takové troleje?
Proto bych se bál na TV jakékoli preciznosti, jak jsem někde i viděl kompletní napínáky.
Do tohoto by nám měl mluvit někdo z vývojářů, kolik hra snese. My stavitelé jedeme hodně na divoko.
Za časů MSTS Bin nás autor varoval, ať to s objekty na čtverec nepřeháníme, protože je nutné počítat na velkých nádražích s mnoha vlaky.
Pak je otázka, kolik objektů trolejových dílů ti udělá osazení Děčína. Já jsem tam byl na 1800 na čtverec. Což už je na doraz.
 

Tygy

Hradlař
Tak umístění, počtu a velikosti trolejových drátů se vůbec nebojím, mají totiž pouhých 6 až 8 polygonů jednotlivé modely a 0,00 kujus a zrovna Děčín je skoro komplet zdrátovaný, Ústí západ je hotov ze dvou třetin, Lovosice podobně. Klikatost trolejového drátu Na rovině vůbec neřeším. Mám i modely troleje s délkou až 500 m a některé typy mám i ve čtyřech řadách, tj. pro čtyři koleje naráz. Navíc ta trolej už dávno v trati je, je tam už od 1. zveřejnění trati někdy v roce 2009. Jen jsem té troleji upravil fazonu a trochu barvu.
Nikdo v životě nevymodeluje tolik modelů trakčního vedení tak, aby se dalo stavět v simulátoru na segment přesně. Kotvení, nástavce s izolátory, výběhové vedení, zesilovací vedení a další blbosti trakce k reálné vizáži za cenu mnoha tisíc polygonů navíc a zbytečnému zatížení při generování je zcestné.
Moji dědové i táta mě učili, že v jednoduchosti je síla. Tak to pořád zkouším. Modelům trolejového drátu jsem nepřitížil a přesto vypadají daleko líp.
Teď trochu mimo mísu. K čemu mi bude například kotlový vůz, který má skoro dokonalé kruhové čelo, Když ve finále jako samotný model, nepopírám to že model bude jistojistě dokonalý, když bude mít 60 000 polygonů? Pak zkus poskládat soupravu o 25 vozech dej do nádraží jako je Libeň nebo Třebová nebo Lovosice 8 takových souprav. Zákonitě už bude program kulhat Pokud teda zrovna na nějakém slabším PC nezamrzne a nespadne.
Určitě jsem proto, aby modely vypadaly exkluzivně, byly realistické , ale také aby byly co nejvíc jednoduché. Relativně nedokonalý model můžeš dohonit dokonalostí textury. Dokonalý model dokonalou texturou jen vyzdvihneš on několik levelů nahoru.
Obyčejné domy nepotřebuji vnitřní stěny, tím se ušetří polygony a celkově se zjednoduší model. Mějme na paměti pořád to že je tento simulátor pořád jen MSTS, ale díky dokonalému programování a spousty vylepšení má navíc momentálně mnoho plusů. Simulace jsou zde lepší, máme i dokonalejší editor Tratí, kterému spousta věcí nevadí a dokáže je ignorovat. Je potřeba využít tento potenciál jednoduchosti, se kterým nám tento vlakový simulátor byl představen, tudíž není potřeba dělat zde modely a velikosti 100 000 a více polygonů generující dokonalost modelů, když nakonec samotná simulace není dokonalá a díky zatížení máneskonalé problémy z důvodu přetížení dokonalosti některých modelů.
Závěrem tohoto monologu Já osobně chci poděkovat všem iniciátorům a tvůrcům i zlepšovatelům programů OR všech možných verzí a editoru Tratí TSRE5 za zdokonalení původního MSTS do dnešní podoby simulátoru.
Díky,
Tygy.
 

Tygy

Hradlař
Vždyť jsem ti psal, že zadáš namísto nuly číslo 2. TSRE otevřený nemám, ale psal jsem ti minule, kde. Je to nad, kde je zadán sklon kolejového dílu.

Jinak proč máš tak modrou oblohu jako z jiné planety? To dělá jedno zatržítko v nastavení hry. V poslední záložce. Ale jestli se ti to tak líbí, nic jsem neřekl. :)
Tak toto info jsem asi přehlédl nebo mezitím někdo "překryl" dalším článkem. Vyzkouším a uvidím.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Obyčejné domy nepotřebuji vnitřní stěny,
Tygy, když uděláš kostku, tak máš polygony jen na vnějších stranách, tohle si hlídat nemusíš. Jenom, když druhou stranu potřebuješ, jako například prosklené stěny, tak musíš udělat klon a obrátit naruby. :) Ale jinak je to základ modelování. Vše co není vidět odebrat.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Mějme na paměti pořád to že je tento simulátor pořád jen MSTS
No, máme jiný engine (MonoGame DX11), podporu vícejádrových CPU 64-bit, nové generace CPU, více paměti, rychlejší GPU, ...
S MSTS to má společného jen Vaši nostalgii a využití stávajícího contentu. Nic víc. Asi tak Tygy.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
Teda koukám na tu lampu, kolikastěnný je ten válec?
Takováhle lampa by měla mít okolo 100 polys, ty tam máš 1000?
Jinak trolejový drát je minimum trojúhelník, tedy 6 polys na drát, 6 nosné lano, 6 každé laníčko.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
100m dvoukolejná šikmá řetězovka vychází na 928 polys.
A polys nejsou všechno, roli hraje taky velikost textury (grafika jí musí celou natáhnout do své RAM a pak s ní teprve může pracovat).sloup.jpg
 

Tygy

Hradlař
IMG-20240124-WA0000.jpgJá ještě pořád nemodeluju. Využívám potenciál z vyrobeného. Je jasné u šikmé řetězovky, že se tahle kroucenina musí vymodelat pěkně drátek po drátku. Jenže tohle není běžné trolejové vedení a najde využití maximálně Na tramvaji Most - Litvínov a na dráze Lipno - Rybník, kde už je po novu 25kV AC a odlišná barva stožáru od klasického nátěru ČD.
Kdo tady má smysl pro detail, měl by jsi vymodelovat šikmé řetězové vedení pro běžnou trať ČSD, kde ještě na neopravených úsecích a nekoridorových tratích dodnes je. Výška sestavení je 180 až 220cm, nosné lano je v ose koleje, rozteč stožárů je až 75m. Přídavné lano je v délce 16 m.
Na koridoru a opravovaných tratích to je už dle nové sestavy TV, maximální rozteč stožárů je 65 m a základní výška sestavy je 150 cm. Přídavné lano je v délce 12 m. Vyšší sestavení se nepoužívá. Nosné lano sleduje kliklatost trolejového drátu.
Barva použitá na stožárech trakčního vedení je Lankwitzer 7707 odstín šedá DB ( Deutsche Bahn ).
Potřebujete výkresy k tvorbě? Napište mi sz.
 

Tygy

Hradlař
No, máme jiný engine (MonoGame DX11), podporu vícejádrových CPU 64-bit, nové generace CPU, více paměti, rychlejší GPU, ...
S MSTS to má společného jen Vaši nostalgii a využití stávajícího contentu. Nic víc. Asi tak Tygy.
Tohle velice dobře vím, jenže bez té základny MSTS a bez uvedených by to bylo k prdu. Žádná nová hra ani simulátor nevyužívá nic starého. A už jsem poděkoval. :rolleyes: :cool:
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jestli to má 4 polygony, tak to není drát, ale model přes alfu. Placka z jedné strany a placka z druhé strany. Ostatně, tak se dělaly i sloupy TV. Nikoli, každá příčka jako model.
 
Nahoře