Trať ČD 251 Tišnov - Žďár nad Sázavou

heme

Posunovač
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Zdravím všechny příznivce naší trati. Bylo by dobré, informovat vás o stavu tratě. Jak píšeme na stránkách, v současné chvíli se zaměříme pouze na trať 251. Na rovinu můžu říci, že když kolega stavěl čistě koleje, stavěl poměrně rychle - nemusím se snad rozepisovat, při rychlé práci rychle vznikají rychle a snadno chyby a nepřesnosti. Proto jsme se rozhodli, že trať postavíme znovu. Tentokrát pomocí tabulek, GPS souřadnic a orthfotomap. Myslíme si, že kombinováním těchto způsobů by už doopravdy neměly vznikat téměř žádné chyby. :study:

V současnosti máme hotové podklady (GPS, orthfotomapy) v úseku Borač - Štěpánovice a koleje v úseku Štěpánovice - Tišnov (přejezd PREDKL). Tentokrát stavba jde opravdu hodně hodně pomalu.

Trať bude obsahovat i modely sklonovníků (fototextury), pískáčků atp...Samozřejmě i modely zastávek atp...( za což vděčíme Lubomirovy).

Na závěr se s kolegou chceme všem omluvit, ale uznejte sami, není lepší začít od znovu, když téměř nic není postavené...?
A uznejte sami, nestaví se líp s pocitem, že trať nemá nepřesnosti...?

S omluvou a pozdravem Heme a train.msts
 

AlesB

Hradlař
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

to HEME:
řekl bych, že se není za co omlouvat.Naopak, takového rozhodnutí si alespoň já cením a určitě nebudu sám.Reál tratě jsou rozhodně lepší, takže držím palce.
 

heme

Posunovač
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

AlesB Ona byla samozřejmě reálná i ta minulá verze, ale přeci jenom tam byly určité odchylky...Raději jsme začali znova a budeme se soustředit hlavně na prvotní projekt - trať 251.


Chyby nebyly tak veliké, ale nemůžeme si dovolit téměř žádné, pokud jde o reálnou trať, už jen kvůli Lubomirovi.
 
Naposled editoval moderátor:

heme

Posunovač
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Zdravím příznivce MsTS,
po delší odmlce si vás dovolím informovat o stavebních pracích v naší trati. "Nová" verze trati obsahuje úsek Tišnov (přejezd Předklášteří) - Borač. Jedná se pouze o kolejový úsek s položenými náspy, staničníky, sklonovníky atd...Stavební práce jdou pomalu (ale jistě :D ). Snažím se i modelovat většinu propustků, mostů, co jsou v tomto úseku (samozřejmě za pomoci Lubomira). Přikládám obrázek stavby pomocí orthofotomapy (a nejen jí). Tišnov, okolí mostu PREDKL.

Pro neaktuálnost smazáno

Zdraví Heme
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Dobrý den

Dají se tyto ortofomapy sehnat někde.

Děkuji
 

Ivan.ps

Hradlař
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Zdravím páni. Super práca! Na poslednom screene je vidieť, ako fotomapa kopíruje terén. Môžem vedieť ako ste to dosiahli? Ďakujem
 

train.msts

Pokladník
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Ivan.ps napsal:
Zdravím páni. Super práca! Na poslednom screene je vidieť, ako fotomapa kopíruje terén. Môžem vedieť ako ste to dosiahli? Ďakujem

Vygenerovaný terén není na některých místech moc přesný, ale jako základ to stačí. Po položení kolejí ho musíme ručně zarovnat a dotvarovat. Pro základní orientaci v terénu složí markery (souřadnice gps z mapy.cz převedené do msts, orientační body pro položení mapy), převodník souřadnic je ke stažení tady: http://mikulda.borec.cz/. Mapový podklad je použit z http://amapy.atlas.cz. Výřezy 512x512px jsou do msts pokládány jako Transfers, velikost jednoho čtverce mapy je asi 240x240m. V editoru je nutný mapu trochu pootočit. Pro orientaci při pokládání mapy slouží už dříve připravené markery (soubor *.mkr).To je asi všechno.

Ukázka použití markerů:
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://msts.tommycz.net/forum/markers.jpg
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

A mohu to použít i do rozestavěné tratě. Zatím mám komplet Týniště nad orlicí včetně všech vleček.
 

train.msts

Pokladník
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

alcapone napsal:
A mohu to použít i do rozestavěné tratě. Zatím mám komplet Týniště nad orlicí včetně všech vleček.
Vygenerovaný terén nebo tu mapu?
Mapa se dá použít kdykoliv. Vygenerovaný terén jenom v případě, že je trať stavěna na přesných souřadnicích a nadmořské výšce.
 

Dráčik

Signalista
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Každý píše o markeroch, ale nikto ešte nenapísal ako sa osádzajú. Doteraz som na to neprišiel. Jak si ich tam narval?
 

train.msts

Pokladník
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Dráčik napsal:
Každý píše o markeroch, ale nikto ešte nenapísal ako sa osádzajú. Doteraz som na to neprišiel. Jak si ich tam narval?

Stačí převýst gps souřadnice do desetinýho tvaru, který se používá v msts a uložit do souboru "nazevtrate.mkr" v adresáři tratě. Tady je ukázka takovýho souboru:

Kód:
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0I0t______

Marker ( 16.40651 49.35678 PREJEZD 2 )
Marker ( 16.40516 49.35784 PREJEZD 2 )
Marker ( 16.40546 49.35760 MOST 2 )
Marker ( 16.40178 49.36068 PREJEZD 2 )
Marker ( 16.4029 49.35961 PREJEZD 2 )
Marker ( 16.40064 49.36221 OBLOUK 2 )
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Tu mapu použít do rozestavěného úseku. Stavím dle GPS, ale trošku jinak. Skusím to dle návodu.
 

Dráčik

Signalista
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

train.msts napsal:
Stačí převýst gps souřadnice do desetinýho tvaru, který se používá v msts a uložit do souboru "nazevtrate.mkr" v adresáři tratě.....:
Toto keby som vedel pred rokom.... No čo už, dík moc.
 

heme

Posunovač
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Dovolujeme si vám představit stanici Tišnov (zatím ještě bez PJ). Obdrželi jsme od Lubomira fantastické modely tišnovských perónů, no posuďte sami :)
Musím podotknout, že pokládání kolejí je čistě práce kolegy...

Pro neaktuálnost smazáno

S pozdravem Heme
 
Naposled editoval moderátor:

radekedar

Pokladník
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

No tak sice nejsem "místní znalec", ale musím vyseknout velkou poklonu. Jestli takhle bude vypadat celá trať, tak už slintám, abych tam mohl jezdit :D :salut:
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Jelikož stavíme totéž, nemáš ta zhlaví moc krátká? Nebo jen zkresluje screen. Já jsem dřív stavěl z přesvědčení, že pro rychlost 30km/h do odbočky jsou v MSTS A1tPnt6...., pro 40 A1tPnt10...., pro rychlost 60 A1tPnt3...., atd. Jenomže pokud si položím pravítko a použiji umístění vyhýbek dle kilometrické polohy, tak klasický kříž na trati 250 pro rychlosti 40km/h do odbočky vychází jen z vyhýbek A1tPnt3. Pokud použiji A1tPnt10, tak jsem krátkej. Nevím, jaké další možnosti má kolejivo Xtrack, ale mám pocit, že v reále jsou jiné uhly odbočení, než nám nabízí MSTS. Takže je to hodně o kompromisu.
Mě to podle měření vyšlo takto:
6c7a7fbb8d7b73d802b227804cd5672a.jpg
 
Naposled editoval moderátor:

Lubomir

Cestující
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Jenom na doplnění, výhybka na bývalou vlečku Vápenka je Y.
Tišnovská zhlaví jsou problém, dokud je neprojdete. Pak už je to celé jen o kompromisu mezi skutečností a možnostmi MSTS.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Vyhýbka 5, km29.590 a začátek peronů 29,848, což je 250m. Ještě jsem to proletěl a mám vše plus minus nějaký metr správně. Ale jinak jak píše pan Lubomír, jsou zde komplikované vyhýbky a je to dost o kompromisu. Vyhýbka Y se ze základního kolejiva použít nedá, ale dá se vyrobit z A1tPnt3...a A1tEnd3... nebo dynamické koleje. Kdyby to tam člověk prošel pěšky, tak se s tím dá v MSTS ještě víc pohrát. Ale podmínkou je, mít správnou délku stanice.
Tato stanice není lehká a jsem zvědav, jak se s ní popereme.
 
Nahoře