Trať ČD 251 Tišnov - Žďár nad Sázavou

heme

Posunovač
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Lubomir Děkujeme za krásné screeny, které nám slouží jako předloha a zároveň jako pastva pro oči :D Máte můj obdiv...
 
Naposled editoval moderátor:

phptt

Skladník
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Pomalu abych začal přemýšlet, jestli je to MSTS, nebo fotka z tratě, jak to vypadá dokonale na možnosti MSTS v současnosti
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Re: Trať ČD 251 Žďár nad Sázavou - Tišnov

Já si stejně myslím, tak pěkně, jak to má za léta vytvořené Pan domácí, to mít nebudeme, maximálně se příblížíme více nebo méně. Velmi pěkné Není nad to, v případě nejasností si odběhnout na nádraží :D . Kolikrát si při stavbě říkám, "teď by to chtělo helikoptéru a odskočit si do terénu prohlédnout, jak to tam přesně vypadá". Ještě že máme alespoň ta videa.
 
Naposled editoval moderátor:

heme

Posunovač
Dobrý podvečer všem členům fóra.

Po přečtení pozdravu Vám je určitě jasné, že to nebude ledajaký příspěvek, snažící se předvést kus našeho tvůrčího umění co do podoby reálné tratě. Ano, ano. Jdeme s pravdou ven.

Hezky pěkně popořadě, jak to všechno vzniklo. Oba, já i kolega train.msts, jsme věděli, že tuto trať má v plánu dělat i pan Šemora, ale řekli jsme si, že jsme místní, máme více možností co se týče projití a nafocení úseků, máme relativně čas, velkou chuť něco vytvořit a hlavně máme cíl. Cílem bylo vytvořit něco, co MsTS scéna nezná. Smějete se, já vím. Něco, za co se nestydím říct "reálného". To znamená, všechny sklonovníky, mosty, propustky, zastávky, stanice, sloupy TV, tabule před zastávkou, réleové skříně a mnoho dalšího. Tehdy, hlavně u mě, bylo zachvácení do MsTS obrovské. Poznal jsem ten rozdíl mezi jízdními vlastnostmi, reálnými caby, zvuky oproti TRS. Tehdy jsem měl také spousty času...ale to je na dlouhé vyprávění. Vzorem nám byla Lubomirova trať. Stanice Tišnov, stačí se podívat na autorovy obrázky výše. Co dodat, nádhera. Místní by nevěřili, že to je pouze "hra". Postupem času také ubývalo času. Je ho čím dál míň a když napíšu kolegovi po ICQ:

Zdar, máš něco nového? (myslím tím v trati), odpověď zní asi takto: Ne, neměl jsem čas. On hned oplácí otázku: A co ty? A já: Samá voda...

Rozhodli jsme se narovinu říct, že končíme Projekt 251 s tím, že současný stav tratě bude zazálohovaný pro případ "absťáku".

Ovšem nekončí tím naše působení v komunitě, ba naopak. Kolega poskytne všechny své materiály panu Šemorovi a doslova ho cituju: "pravděpodobně se vrátím k tomu, co jsem dělal předtím - aktivity". Já budu stále modelovat, ovšem nijak se bohužel nezvýší rychlost modelování, času je a bude pořád málo...

A jako za poslední nesmíme zapomenout na toho nejdůležitějšího v našem Projektu. Byl to Lubomir. Všichni tři jsme měli stejný nápad, sen, který jsme společnými silami chtěli přenést do Projektu. Nebylo nic, v čem bychom si navzájem odporovali. Tímto bych se mu chtěl osobně omluvit za zrušení Projektu. On je jeden z těch, kteří z vlastních zkušeností pochopí "nedostatek času". Omlouvám se Vám.

A omlouvám se i všem dalším. Konec románu.

Za tým, Heme
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Jáá, Heme se nám vydal lovit ženský, proto nemá čas :D:D:D
Přece jenom nechceme dopadnout jako ... hmmm
 
Naposled editoval moderátor:

heme

Posunovač
Zdravím Vás všechny,

nevím, co bych dodal do tohoto vlákna dalšího. Screen už asi bohužel ne. Příspěvek, který jsem psal výše stále platí. Tehdy, když jsem ho psal, nebyla to až tak úplně pravda. Kolega train.msts stále pokračoval. Postupem času ovšem čas nedovoluje ani jednomu z nás ve stavbě pokračovat. Je to tedy definitivní konec. Už si to asi spousta lidí uvědomila dávno, ale slušnost je to napsat. Nejvíce mě na tom všem mrzí asi to, že jsme nejdřív vyletěl s projektem a že to bude nejlepší a kdesi cosi. Chtěl bych se Vám všem za to omluvit. Potrestalo mě to a věřte, že teď mi je z toho nanic.

Já se zpět vracím tam, odkud jsem přišel. Do hry, ve které si sice nezajezdím s parádnímy caby na Brejláky a Cecule, vozy špičkových fototextur, ale vrátím se tam proto, že občas něco zajedu a jdu od toho pryč. Myšleno tak, že u MsTS jsem strávil hodně času a nic to nevyneslo. Budou my chybět ale nekteré vozy, že OndroJ a Kanku :D

O nic jste ale nepřišli. Stejně bychom tu 251 nemohli udělat lepší, než má ZS. Ta hra je prostě spíš na zaježdění než na krajinky, mosty a okolí.

Tak se tu chlapi mějte a díky Vám všem za všechno!

Heme
 

pepeQ-2

Posunovač
Ad Heme

Vážený pane kolego
dovoluji si malý příspěvek k Vašemu oznámení, které považuji za čestné, statečné a férové.
Chtěl bych svojím příspěvkem se pokusit změnit Vaše dosavadní "Nevermore" za pozitivněji znějící : "Nikdy neříkej Nikdy" .... :)
Překvapila mne Vaše věta (cituji):

O nic jste ale nepřišli. Stejně bychom tu 251 nemohli udělat lepší, než má ZS.

A zde bych si dovolil oponovat. Přece stavba tratí, dopravních prostředků, objektů v MSTS není o tom, že co není nejlepší je špatné - nebo dokonce zavržení hodné. Speciálně stavbu tratí vnímám také částečně také jako určitou formu uměleckého díla mající hodně společného s dílem výtvarným. Každý autor se snaží zvolenou trať vypracovat co nejblíže realitě (realitě současné, nebo minulé nebo budoucí ). Ale i přes tento záměr se v každé trati částečně otiskne autorovo osobní vnímání krajiny a jejích nálad + vkus a styl autora a jeho pohled na svět.
Vadí snad někomu že máme ve dvou MSTS tratích společný úsek z Olomouce až do Prahy ? Domnívám se že ne - tedy podle sebe + žádnou takovou výtku jsem nezaregistroval. A přít se o to, která to má lepší a tu druhou zatracovat - to by bylo hodně ..... řekněme: nerozumné.
Mému naturelu je bližší verze páně Šemorova - protože tak si ji pamatui ze svojích častých jízd v tomto úseku - ale Přírodo-chraň jsem dalek toho tvrdit, že je proto lepší a tu druhou že bych na základě tohoto prohlášení zatratil.
Dnešní uspěchaná doba nás nutí v zájmu udržení vlastní existence k obětování volného času - tedy mám plné porozumění, že jiné povinnosti Vás ženou využívat svůj čas jiným způsobem.
Chtěl jsem tedy jen říci - kdyby se časy polepšily a byla-li by k tomu i patřičná chuť a nálada - pak věřte, že Vaše případné dokončení tratě 251 by se setkalo s úspěchem a vděčností ( a určitě nejen u mne :)
 

heme

Posunovač
Dobrý den a děkuji za Vaši reakci,

Ano, "Nikdy neříkej nikdy". V tomto s Vámi plně slouhlasím, ba dokonce to potvrzují i slova našeho kolegy Lubomira. Věřte mi, že i v tuto chvíli si pořád ještě nedokážu připustit, že je konec. Pořád je tu nějaké nutkání. Ovšem vše se točí ohledně možností této a v neposlední řadě i grafiky. Jak jsem zde již zmínil, mám rád propracované krajinky, detailní modely budov, vozidel a spoustu dalšího. Tato verze hry zkrátka nedokáže pokrýt mé potřeby a lidově řečeno hrneček přetekl. Hodně jsem spoléhal na to, že MsTS 2 bude to pravé ořechové. Představoval jsem si, že to bude výsledná verze sloučenin TRS a MsTS. o tom bych tu mohl vyprávět celé hodiny. Když to shrnu, pokud někdy v budoucnu vyjde MsTS 2 a tato hra se u hráčů uchytí, JE MOŽNÉ, že Tišnovka někdy bude.

Co se týče toho srovnání co je a co není lepší, je pravda, že se nad tím musím zastavit i já. Vaše slova to ovšem vystihly bravůrně, tudíž já asi nemám pomalu co doplnit. Můj smysl pro detail to vidí tak, že krajina pana Šemory je poněkud "chudá". Ovšem znám jeho důvody proč to tak dělá. Je to kompromis. Já, když přešel do této komunity jsem vůbec neměl potuchy o tom, co to je 2000 objektů na čtverec. Viděl jsem jen to, že jsou reálná stanoviště, zvuky a tak už chybí jen reálná trať. Postupem času, jak jsem si to vědomil že to tak není, jsem u MsTS začal hledat chyby a to mě donutilo i k názoru, že my bychom tu trať neudělali lepší, než pan Šemora. Neudělali bychom ji lepší podle mého oka. Asi takto bych to zakončil. Každý to samozřejmě vidí jinak. jak jste napsal, je to o vkusu a stylu každého autora.

Závěrem by se snad slušelo říct, držme place MsTS 2.

P.S.: Některé části příspěvku se opakují s mým minulým příspěvkem. Za to se omlouvám.

Heme
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já jen doplním, že pokud chcete kdokoli stavět reálnou trať do posledního puntíku. Mám pocit, že někomu jde spíš o plastickou mapu, tak počítejte s tím, čím dokonalejší simulátor, tím stavění bude pracnější, protože bude možné vyrábět každý krajinový detail. V takových případech se smiřte s tím, že například taková trať 251 bude něco jako celoživotní dílo. Například v 18 letech se necháte zavřít do kláštera a vyjdete v 70 letech s precizním plastickým modelem svých oblíbených tratí. Vím o čem mluvím, já už svých prvních 6 let mám za sebou a stále to není pro detailisty to pravé ořechové. Hold mi chybí ten klášter, abych se ničím jiným světským nerozptyloval.:D:D:D

Zkrátka naznačuji tolik, že stavění tratí je už pro věkem pokročilejší lidi. Pro náctileté jsou krásnější způsoby, jak prožít mládí než být celé dny zavření u MSTS editoru. Mladším bych doporučoval například modelování, kde jsou finální výsledky v řádu týdnů až měsíců.
 

heme

Posunovač
ZS - Díky za uznání. Vážím si toho. Jsem rád, že máte pochopení, i když jsme oba jiného věku. Všechny ty snahy o co nejdetailnější verzi jsou dány vztahem k této trati. Když říkáte modely, vzpomněl jsem si na časy modelů TT. Ale to už je jiný soudek...:)

Heme
 

Lubomir

Cestující
heme napsal:
... Všechny ty snahy o co nejdetailnější verzi jsou dány vztahem k této trati...)
Heme
Tato trať rozhodně za detailnější zpracování stojí. Projekt samostatné tratě ČD 251 není v žádném případě pohřben, jen to chce opravdu moře času, trpělivost a především podrobnou znalost této nádherné lokálky.
Na stránkách http://lubomir.webnode.cz najdete nové screeny ze žst. Tišnov.
 

heme

Posunovač
Projekt samostatné tratě ČD 251 není v žádném případě pohřben, jen to chce opravdu moře času, trpělivost a především podrobnou znalost této nádherné lokálky.

Není pohřben a to jen díky Vaší trpělivosti a obětování času tomuto projektu. Já, jak jsem zde něco psal o TRS nebyla úplně až tak pravda. Pravda, nainstaloval jsem jej, ale toť vše. S kolegou Tomášem už si zase dáváme otázky, zda-li neobnovíme práce na trati. Já sice opravdu nemám čas, protože se snažím dokumentovat provoz řady 750/4 na této krásné trati (do budoucna to s ní u nás vypadá hodně špatně) a tak na modelování není stále čas.

Věřím, že právě díky Vám se toto rozhodnutí brzy změní a přispěji s nějakým materiálem. Ať už s 3D nebo fotomateriálem.

K těm screenům. Jsou úžasné! Teď by to jen chtělo zjistit, jak skinař "NED" dostal do hry tak krásné zadrátování. Vždyť koukněte na stránky Duusa a Dema v sekci Osobní vozy si stáhněte ZSSK WLABee a přečtěte si readme.rtf. K realitě MsTS by to určitě pomohlo!
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nebýt pěkných domečků od Lubomíra, asi bych do stavění 251 nešel. Relativně nejhorší už mám za sebou (pokládka kolejí), ale když jsem z lokomotivy viděl ten terén, kudy trať vede, tak dodělat okolní krajinu žádná sranda nebude. Bez speciálních modelů náspů a opěrných zdí to ani není možné detailně dokončit. V mnoha místech končí pražce a následuje rovnou svah do rokle. Kdyby zde cokoli vypadlo, tak náseleduje rovnou kutálení do údolí.
Ale díky iniciativě Honzy Švece, aby se stavělo dál na Starou Paku, už nějaký základní set na jednokolejky mám.
Doufám, že i jiní modeláři pomohou a o to tato trať bude krásnější i v BP. Jen ten čas je největší brzda.
 

Lubomir

Cestující
Na http://lubomir.webnode.cz v sekci Screeny najdete 5 nových screenů z projektu tratě ČD 251.
Všechny nové objekty budou samozřejmě součástí Zbyňkovy tratě BP.
(tedy pokud je tam Zbyněk bude chtít).

Všechny kolegy zdraví Lubomir
 

Machy

Začátečník
Ahoj, ozivim tento stary topic, chci se zeptat, da se tato trat nekde sehnat/koupit? Chtel bych ji pro otce, ktery na teto trati jezdil. Dekuji
 
Nahoře