ŠKODA 380 na ŽZO Velim

F

FrantaVopička

Host
Nemá náhodou jeden smeták upravený kvůli Němcům? Z výroby měly ovládání sběračů jako jiné škodovácké lokomotivy (tak jak to mám v kabině). Pak došlo ke změně SW a ovladač sběračů už dával jen pokyn nahoru nebo dolu a který smeták to bude, to si ovládal právě SW podle navolené země a systému.
 

lukas matura

Průvodčí
Melo by to byt kvuli rakusakum upravene - pro stridavinu cisty uhlik, na stejnosmer syceny, ale da se vypozorovat, ze nekteri stejne jezdi vzdy na zadni :D
 

Luky

Posunovač
Ahoj,

už jsou vytvořené zátěžové tabulky pro řadu 380? Díky za odpověď a pěkný prodloužený víkend.
 

Luky

Posunovač
Konečně vhodná zátěž pro 380:

Tipuji, že souprava bez 380ky se všemi vagony a neschopnou 362 vážila cca 950 tun.
 

eMeSTéSák

Cestující
Malý dotaz: nevíte (nebo jste schopni zjistit) jaké přesně vagóny (a jak za sebou)jely na tom videu za tou 380. Chtěl bych si tuto situaci nasimulovat v MSTS, co mi na to řekne.
PS: berte to jen jako dotaz.
 

Luky

Posunovač
Pěkné nedělení dopoledne všem příznivcům lokomotivy řady 380:),

po pár letech jsem opět testoval lokomotivu řady 380 a jaké utáhne zátěže, když není nikde k sehnání doplněk předpisu D2 pro tuto lokomotivu. V trati BP jsem našel vhodný úsek s velmi dlouhým stoupáním 21 promile:D.

a) Nejdříve jsem zkoušel vlak v řazení 1 x 380 + 14 x nákladní vagony, každý o hmotnosti 50 tun = váha vlaku bez lokomotivy 700 tun:). Zastavil jsem s celou soupravou na stoupání 21 promile a zkusil, zda se vlak rozjede na trvalou rychlost 102 km/h, za deště a při tažné síle 247 KN. Lokomotiva na velmi táhlém stoupání vlak opravdu rozjela na 102 km/h a ještě dokázala zrychlovat:p. Pak jsem připojil na výše uvedeném stoupání ještě 2 vozy a váha vagonů byla 800 tun. I při takové zátěži se mašinka dokázala rozjet ve stoupání 21 promile z 0 km/h, ale zrychlení už bylo znatelně pomalejší a byla schopná dosáhnout rychlosti cca 50-60 km /h, ale zátěž kvůli adhezním možnostem lokomotivy byla opravdu troufám si říci přes hraniční možnosti této lokomotivy.

b) Poté jsem zkoušel testovat soupravu ve složení 2 x 380 + 24 x nákladní vagony, každý o hmotnosti 50 tun = váha vlaku bez lokomotiv 1200 tun;). Vlak jsem opět rozjížděl z 0 km/h na stoupání 21 promile za deště a tažná síla na háku nesměla přesáhnout 360 KN tzn. každá lokomotiva mohla táhnout maximální tažnou silou 180 KN. Lokomotivy se soupravou docela pěkně zrychlily na 60 km/h a rychlost ještě pomalinku stoupala, ale vzhledem k tomu, že jsem nemohl přidat výkon (protože by tažná síla byla větší, než 360 KN, i při zvětšení tažné síly by adheze byla u každé lokomotivy stále ještě vynikající), tak se rychlosti 102 km/h nedosáhlo na tak prudkém stoupání, ale bylo jasně poznat, že soupravu bez problémů utáhnou. Kdyby šroubovky byly u skutečných lokomotiv dělané na větší tah, než 360 KN, tak by se vlak rozjel i s těžší soupravou, aniž by došlo k přetržení šroubovek.

Z toho vyplývá, že 1 x 380 utáhne vlak na stoupání 20 promile o váze 700 tun a 2 x 380 utáhne vlak na stoupání 20 promile o váze 1200 tun při maximálním tahu na háku 360KN.
 

Luky

Posunovač
Ahojky,

nevíte prosím, kde je zakopaný pes ve schválení řady 380 v Německu? Četl jsem v květnu, že už jsou schválené bez omezení v celém Německu, tak pokud tomu tak je, tak proč nemůžou do Německa? Děkuji za odpovědi a pěknou nadílku od Mikuláše přeji.
 

Šnek

Vlakvedoucí
Tam to jen závisí na povolení řady 380 do Německa, což stále není. Jak povolení bude, začnou jezdit do Německa turnusově. Gratulace pro výrobce Škodu.
 
Nahoře