Pěkné nedělení dopoledne všem příznivcům lokomotivy řady 380
,
po pár letech jsem opět testoval lokomotivu řady 380 a jaké utáhne zátěže, když není nikde k sehnání doplněk předpisu D2 pro tuto lokomotivu. V trati BP jsem našel vhodný úsek s velmi dlouhým stoupáním 21 promile
.
a) Nejdříve jsem zkoušel vlak v řazení 1 x 380 + 14 x nákladní vagony, každý o hmotnosti 50 tun = váha vlaku bez lokomotivy 700 tun
. Zastavil jsem s celou soupravou na stoupání 21 promile a zkusil, zda se vlak rozjede na trvalou rychlost 102 km/h, za deště a při tažné síle 247 KN. Lokomotiva na velmi táhlém stoupání vlak opravdu rozjela na 102 km/h a ještě dokázala zrychlovat
. Pak jsem připojil na výše uvedeném stoupání ještě 2 vozy a váha vagonů byla 800 tun. I při takové zátěži se mašinka dokázala rozjet ve stoupání 21 promile z 0 km/h, ale zrychlení už bylo znatelně pomalejší a byla schopná dosáhnout rychlosti cca 50-60 km /h, ale zátěž kvůli adhezním možnostem lokomotivy byla opravdu troufám si říci přes hraniční možnosti této lokomotivy.
b) Poté jsem zkoušel testovat soupravu ve složení 2 x 380 + 24 x nákladní vagony, každý o hmotnosti 50 tun = váha vlaku bez lokomotiv 1200 tun
. Vlak jsem opět rozjížděl z 0 km/h na stoupání 21 promile za deště a tažná síla na háku nesměla přesáhnout 360 KN tzn. každá lokomotiva mohla táhnout maximální tažnou silou 180 KN. Lokomotivy se soupravou docela pěkně zrychlily na 60 km/h a rychlost ještě pomalinku stoupala, ale vzhledem k tomu, že jsem
nemohl přidat výkon (protože by tažná síla byla
větší, než 360 KN, i při zvětšení tažné síly by adheze byla u každé lokomotivy stále ještě vynikající), tak se rychlosti 102 km/h nedosáhlo na tak prudkém stoupání, ale bylo jasně poznat, že soupravu bez problémů utáhnou. Kdyby šroubovky byly u skutečných lokomotiv dělané na větší tah, než 360 KN, tak by se vlak rozjel i s těžší soupravou, aniž by došlo k přetržení šroubovek.
Z toho vyplývá, že 1 x 380 utáhne vlak na stoupání 20 promile o váze 700 tun a 2 x 380 utáhne vlak na stoupání 20 promile o váze 1200 tun při maximálním tahu na háku 360KN.