Projekt Open Rails

Krm

Začátečník
A jen poznámku k těm starým vozům k z trainsetu BP. Já bych je nemazal. Zas tolik místa v dnešní době které PC mají nemůžou zabírat. Já je používal. Chápu, že třeba souprava hráče by měla být vymazlená, ale znám to když jsem pak si stáhnul aktivitu a pak jsem půl dne sháněl vozy po internetu abych si jí mohl zajet. Přitom jsem ty vozy pak potkal jen někde letmo na dvojkolejce. Má je každý a občas se dají využít jako ten provoz okolo. Já to tak tedy dělal. Nemusí se toho pak stahovat tolik, pokud je ten dotyčný třeba začátečník.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Vozidlo (jakékoliv) v trainsetu je složené z jeho modelu, originálních textur nebo textur s repaintem, souborem chování (.eng nebo .wag) a v MSTS ještě souborem modelové definice .sd. Posledně jmenovaný je pro OR nadbytečný, nepoužívá jej. Model a textury jsou bez změn, vše je jen o modelové náročnosti. OR však umí větší počet freightanimů vč. manipulace. Takže jediné co je pro oba simulátory rozdílné jsou jejich soubory s chováním - .eng nebo .wag. Obecně platí, že vůz s chováním MSTS půjde v ORTS rozjet, ale není záruka, že se bude chovat správně. Vůz ORTS v MSTS je zcela bez záruk. MSTS si s novými parametry OR neporadí.
 

Krm

Začátečník
Děkuji. A ta druhá čast. Jste tu zběhlí a v komunitě se znáte. Kolik lidí tak ještě funguje v MSTS, nobo už většina přešla na OR?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Kolik lidí tak ještě funguje v MSTS, nobo už většina přešla na OR?
Já jsem stále kompatibilní i s MSTS včetně vlaků. Někdy je nutné i porovnání ladění, a stavění tratí včetně aktivit, MSTS je základ. Bez něj se tratě stavět nedají. Jinak neznám důvod, proč ve hraní nepřejít k Openrails. MSTS už nic lepšího nenabízí.
 

Venny

Signalista
Přeji hezký den.
Je to prosím ještě někdo v kontaktu s tvůrci "obyčejného" MG-OR? Novější verze testovacích týdenních aktualizací mají problém s vyhlazováním obrazu (antialiasing), zejména u pražců kolejí (Zkoušeny verze T1.4 258, 277 a 400). Jízda je příšerná a může způsobit převoz do ústavu v Dobřanech. Nástroje GK jsou neúčinné (použitelné jen do verze DirectX 9, pak už ztrácí efekt), nové testovací verze MG-OR žádné laborování s AA neumožňují, i když v některých verzích prý bylo k dispozici v Nastavení. Nestabilní verze U1352 z 13.3. nastavením sice disponuje, avšak neprojevuje se žádný vliv na AA a navíc si OR nedělá nic z nastavení limitního FPS. Pro mě nepoužitelné.
Poslední verze, která mi jde podle představ jak v zobrazování, tak v FPS je fousatá T1.166.
Měl bych tedy dva dotazy:
1/ Je možné postřehy předat autorům, kteří ladí MG-OR? Věřím, že je zde někdo, kdo je s nimi v kontaktu.
2/ Je možné se dostat a stáhnout si pro zkoušení jiné testovací verze MG-OR, zejména mezi č. 166 a 258? Pokud ano, jak se k nim dostanu? Server openrails.org nabízí pouze poslední vydanou.
Děkuji za odpověď.

Ještě bych měl dodat, že mám GK RX560 a starší sestavu na FX6300. Do tohoto vraku již nebudu vrážet žádné prostředky.
 

BR601

Pokladník
Zdravím Vás,
Po dlhšej pauze som sa vrátil aj k Open Rails, a po takej pauze bolo treba prebehnúť, čo vlastne mám a čo nemám v transete, čo som rozrobené odložil do šuflíka..
Nemilo ma však prekvapilo ORTS, kde som asi preskočil pár verzií.. Základný mód bez aktivity ( - Prozkoumat trasu - ), a pevne stanovená trasa, keď si ju chcem meniť tak stále ctrl+m do manuálneho režimu.. ORTS niekedy reaguje, že "Nelze přepnout do manualneho režimu v režime prohlížení trate", niekedy reaguje "Režim zabezpečovacího systému - ruční".. Všetko v poriadku, ovládam si trasu ja. Z mne neznámeho dôvodu, si to potom zase prepne na svoju logiku (bez indikácie, a nepostehol som kedy to robí). Takže ako výhodnejšie sa mi začalo ukazovať riešenie to celé spustiť ako " + Explore in Activity mode +" kde si hneď na začiatku prepnem na manuálny režim, a mi to nevracia späť na automatiku (síce každé jedno návestidlo musím stláčať TAB aby som mohol ďalej, ale budiž. Ale keď som si nemohol prestaviť výmenu pred idúcim vlakom v tomto režime (keďže ORTS nie je RW, kde sa dá celá jazdná cesta postaviť naraz, a nie že pred vlakom podhadzovať výmeny) lebo pred tým som zase mal stlačiť ctrl+ m, tak ma to trochu naštvalo..


Moja otázka znie, dá sa niekde zapnúť manuálny režim ma furt, a nech mám s tým pokoj? Pri testovaní istého projektu zo šuflíka ma to unavuje neustále stláčať CTRL + M, a pri aktualnej verzií projektu zo šuflíka je zbytočné tvoriť nové trasy..

Ďakujem,
 

Meky88

Začátečník
Čau mám takový problém, když si dám view distance na 10000m a dívám se jen z kabiny, tak vidím furt na 10000m, ale poté co si dám pohled z venku tak se vzdálenost pomalu přibližuje na 500m.
 

Venny

Signalista
Myslím, že je to zbytečně velká hodnota. Mám bezproblémově: Zobrazovací vzdálenost - 3000-3500m; Zobrazovaná vzdálenost - 20km; zatrženo Zobrazovat vzdálené hory (na kartě Grafika) a Zvětšit vzdálenost hranice vykreslování až k horizontu (na kartě Experimentální).
Samozřejmě záleží na kvalitě hardware.
 

Meky88

Začátečník
No děje se mi to jen na trati 321 a pc specifikace mám takové:

CPU: i3-10105
GPU: GTX 1660Ti
Ram:16gb
 

Meky88

Začátečník
Myslím, že je to zbytečně velká hodnota. Mám bezproblémově: Zobrazovací vzdálenost - 3000-3500m; Zobrazovaná vzdálenost - 20km; zatrženo Zobrazovat vzdálené hory (na kartě Grafika) a Zvětšit vzdálenost hranice vykreslování až k horizontu (na kartě Experimentální).
Samozřejmě záleží na kvalitě hardware.
Ani tvoje nastavení mi nefunguje :/
 

ŽSR 160

Cestující
Čo za novotiny sú zase v OR CZ/SK? chcem vyskúšať svoju trať a na nej návestidlá z Hanisky pri Košiciach, navolím si loko 131, dvihne zberač a hneď zhodí HV, s hláškou,, zdvihnutím zberača došlo k poruche", akoo buď som debilný ja alebo neviem, doteraz to fungovalo normálne, trolej tam je, a pokiaľ treba miliontristotisic ukonov aby mi šla elektrika tak na to kašlem.
 

Howky

Průvodčí
Čo za novotiny sú zase v OR CZ/SK? chcem vyskúšať svoju trať a na nej návestidlá z Hanisky pri Košiciach, navolím si loko 131, dvihne zberač a hneď zhodí HV, s hláškou,, zdvihnutím zberača došlo k poruche", akoo buď som debilný ja alebo neviem, doteraz to fungovalo normálne, trolej tam je, a pokiaľ treba miliontristotisic ukonov aby mi šla elektrika tak na to kašlem.
a máš správně nastaveno napětí v troleji v trati ?
 

ŽSR 160

Cestující
Problém bol chýbajúci zápis v Trk súbore.Netuším ako sa to zmazalo ale všetko funguje.Akurát ako je to potom riešené ak mám dve napäťové sústavy v trati? Keďže Košice sú 3kV a Zvolen 25kV,dá sa niejako určiť odkiaľ pokiaľ je toľko a toľko? To len čisto pre estetickú stránku veci. Ďakujem za odpovede. :)
 

Dodo

Signalista
áno dá sa ale môže ti to potom nakliknúť iba Jindřich. K tomu potrebuje potom tvoju trať.
 

Ondra.H

Provozní technik
Byl jsem donucen k přechodu z MSTS na OR a jsem vlastně docela rád. :D Projel jsem aktivitu, kterou jsem si před časem vytvořil pro MSTS a až na drobnosti fungovala v pohodě. (Nechápu, jak se mezi Červenkou a Moravičanama objevilo několik vozů Uagps, já je tam rozhodně nedával a proč jsem v Kolíně do osobního nádraží přijížděj na přivolávací návěst.) Taky jsem byl dost příjemně překvapený jak je ta hra stabilní i na mojem 10 let starém PC.
Nicméně bych měl několik dotazů:
Jel jsem s banánem a při rychlosti nad 120 km/h jsem nemusel mačkat živák. Co jsem udělal špatně?
Oproti MSTS se mi příliš nedařilo krátit zpoždění. V aktivitě je zápletka, že z Olomouce se odjíždí s asi 7 min zpožděním. V MSTS jsem z Kolína odjížděl včas a do Libně přijel už s náskokem. V OR jsem cestou z Olomouc do Třebové, asi 2 minuty zpoždění ještě nabral, z Třebové odjížděl s 10 minutama, v Pardubicích měl 8 a do Libně jsem přijel s asi 6. Pamatuju si správně, že v MSTS 160 není 160, ale o něco víc, nebo jsem úplně mimo?
Dá se nějak nastavit, aby na traťovém monitoru byla max.rychlost upravená hned potom, co rychlostník mine mašina a ne až konec soupravy?
 
Nahoře