Zajímavosti z tisku a webu

Martens

Strojvedoucí
Hehe, Mirane, uhlí jak uhlí, ale to by mne panímáma hnala ruční návěstí STŮJ, kdybych si tak po nedělním úklidu dovolil otevřít a vysypat popelník nebo nedejbože začít sprchou plnit vodou vanu v tendru :D:D ....
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Miran napsal:
... Dovedete si představit takový simulátor parní lokomotivy někde na učebmě? Kam by se asi házelo uhlí? Pod stůl? ;);););)
Jenom doufám, že se ho nikdo nepokouší postavit někde doma v obýváku. ...
Tak i tohle existuje někde v Anglii, jestli dotyčný nadšenec ještě žije. Koupil si z vyřazené parní lokomotivy celou kabinu a zabudoval doma do obýváku a funguje mu to jako krb.
Tohle psali kdysi dávno myslím v Železničáři. Bylo to v dobách, kdy páry končily.
Jinak je sranda jak jsme od původního tématu odbočili úplně jinam, ostatně jak se stává v každém vlákně.
:D
 

Martens

Strojvedoucí
Proč sranda? Diskusi na téma ovoce jsem za sebe už uzavřel, takže pro si neuvolnit, že? :D
 

orlov

Hradlař
Martens napsal:
Jinak u leteckých simulátorů - nedávno byla reportáž o simulátoru na Boeing 737 ( modernizovanou verzi) - kluci to postavili v panelákovém obýváku, stavěli to více než rok - a stálo je to hoodně přes milion .... a přitom základem je obyčejný MSFS a mraky periferií ( některé originál od Boeingu) ......

Je to zřejmě jen o tom, co se vývojářům zdálo jako přínosnější a atraktivnější .... a dle výsledku propracování to MSTS určitě nebyl.

Z vlastnej skúsenosti si dovolím tvrdiť, flight simulátor od Microsoftu od verzie FS9 je omnoho prepracovanejší ako MSTS, hlavne, čo sa týka priblíženia k reálu. U FS9 stačí jeden poriadny joystick + pedále a už chýba len nejaké zariadenie, čo by hýbalo a triaslo so stoličkou :D
 

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
Hezký den,
tohle zamrzí, beztak jediný nákladní provoz na trati 324 a končí. To už nepotkáme 742ku se dvěma Resy, no. Chtělo by to nafotit někým místním, dokud je ještě možnost. http://ostrava.idnes.cz/vysroubovane-ceny-dreva-polozily-stoletou-pilu-v-ostravici-p52-/ostrava-zpravy.asp?c=A110204_1527103_ostrava-zpravy_sot
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,
zmínka již na foru sice padla,ale zkusím ji ještě víceméně zopakovat i v odpovidajícím vláknu.;)
V reklamním magazínu "ČD pro Vás" č.5/2011 vyšel na stranách č.21-24 článek o MSTS a skutečných simulátorech řízení hnacích vozidel. Podle mě je článek pana Rubeše velmi solidní,nic se v něm "nepřehání" a neznalému člověku podá pravdivé a věcné informace.
Více takových a to nejen o MSTS.

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/magaziny-a-periodika/cd-pro-vas/-1823/

David
 
Naposled editoval moderátor:

lukas matura

Průvodčí
Není to přímo z tisku, ale hodím to sem abych nemusel zakládat nové téma.

http://www.novinky.cz/ekonomika/232855-cd-koupily-30-let-stare-vagony-z-rakouska-maji-zvysit-komfort-jizdy.html
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
lukas matura napsal:
Není to přímo z tisku, ale hodím to sem abych nemusel zakládat nové téma.

http://www.novinky.cz/ekonomika/232855-cd-koupily-30-let-stare-vagony-z-rakouska-maji-zvysit-komfort-jizdy.html

... Pro výklopné vlaky typu pendolino ... :D:D:D
 
Naposled editoval moderátor:

dem

Strojvedoucí
Čo sa FS týka tak na home simulátore B737-700 som lietal zopárkrát. Mám niekde aj fotky. A vyskúšal som aj 777 simulátor. Ten bol dokonca na vyššej úrovni aj keď nie je ešte celkom dostavaný. Toto má len jednu chybu, prečo sa do takej stavby nepustím. Strašne veľa financií to žiada a času.
 

bobor

Skladník
Niečo ohľadne koridorov v Čechách.
http://www.transport.sk/spravy/zeleznicna-doprava/3756-zeleznica-ani-po-obnove-nebude-rychlejsia-ako-cesty.html
 

Luky

Posunovač
bobor: Já si stejně myslím, že i když bude cesta vlakem trvat o něco déle, tak většina lidí pojede raději vlakem, alespoň u dlouhých vzdáleností. Je to prostě pohodlnější.
 

bobor

Skladník
Samozrejme, ja takisto preferujem vlak, pokiaľ sa nikam neponáhľam. Aj ak idem na výlet tak len vlakom, inak sa to ani neráta.
 

Edie

Průvodčí
Já jsem zastánce gumokola. O víkendu jedu do Antýglu - kousek od Horské Kvildy - a nedovedu si představit, že bych tam měl jet vlakem něco kolem 5 hodin. Prostě auto je auto, to nemá zpoždění, neujede ti, není v něm přetopeno a ani v něm neječí dítě od naproti.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Luky napsal:
bobor: Já si stejně myslím, že i když bude cesta vlakem trvat o něco déle, tak většina lidí pojede raději vlakem, alespoň u dlouhých vzdáleností. Je to prostě pohodlnější.
Jednou jsem cestoval z Brna do Prahy první třídou (potřeboval jsem projet kilometrickou banku, aby nepropadly nějaké kilometry) a spolucestující, nějaký nažehlený pán v obleku jen tak hodil řeč, že do Ústí nad Labem mohl jet i autem. Ale vlak první třídy vyjde levněji a je to pohodlnější. Nemusí se stresovat za volantem, vyspí se nebo si po cestě udělá nějakou práci, což za volantem nelze. Navíc by byl na místě téměř o nic rychleji. Nějaká půlhodina není zase tolik rozhodující, ve stojící koloně na D1 naopak náskok ztratí.
Samozřejmě, pokud jede víc lidí, je auto levnější.
 

Martens

Strojvedoucí
Zbyňku, ono je to ale i tom, že v případě dopravy veřejnou dopravou ( vlak, bus) jsi bezpodmínečně vázaný na spoje.... příklad .... školil jsem v Prostějově .... cesta z Prahy do Prostějova by jednoznačně vítězila nad autem ( SC + přípoj) .... cesta zpět? Autem v poho, vlakem bych musel v PV přespat a nebo stíhat nereálný vlak a jet cca 5,5 hodiny do Prahy s tím, že bych v Olmiku musel skoro hodinu čekat .... takže je to i o tom, kolik času cestování chceš věnovat a jak moc Tě tlačí čas..... cesta Praha-Berlín je jednoznačně pro mne výhodnější vlakem ( ikdyž jede o cca 2 hodiny déle než auto volným tempem),ale tady je to o tom odpočinku a i o tom, že rychlíky z Berlína jezdí s cca 2 hodinovým taktem celý den... takže aspektů pro volbu toho či toho je daleko více a je to silně individuální.
 

Tax

Moderátor
Správce
Martens napsal:
... aspektů pro volbu toho či toho je daleko více a je to silně individuální.

Presne jak píšeš - u mňa poväčšine platí gumokolo, ale v prípade ciest z BA do KE alebo ZA, LM či spodom do ZV/BB víťazí vlak, najmä ak so sebou beriem len noťas - hlavnú úlohu tu znamená dostupnosť miesta práce od stanice a dostupnosť vhodných spojov. Bus to u mňa prehral už velice dávno aj napriek nižšej cene.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A když gumokolo nemáš, tak zbývá jen vlak či autobus :D . Patřím mezi tyto nenormální lidi. :D . A mám pocit, že takových lidí jsou už jen hrstky. Asi patříme do muzea, aby se normální lidi mohli chodit dívat na exempláře, kteří v životě nepotřebovali vlastní auto :D
 
F

FrantaVopička

Host
Když ty si to umíš zařídit, že se vždycky najde nějaký "blbec", který tě sveze. :D:D:D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak na takové "zařizování" nejsem. Než se někoho doprošovat, raději pojedu vlakem. Když mne někdo svezl, vždy to byla nabídka z druhé strany. Sám musí posoudit, jestli je tímto "blbec" :D Ale co jezdíme na sleziny, vždy byla jasná nabídka, bude to stát tolik a tolik a myslím, tak je to správné. Kdyby takto neuvažovalo víc lidí, asi by bylo na silnicích už současně přeplněném provozu podstatně víc aut.

Jinak jednoduché vysvětlení. Měl jsem režijku a tam kam jsem potřeboval jezdit jezdil vlak a auto jsem vůbec nepotřeboval. A dělat řidičák na stáří, tak byl bych na silnicích jen další, teď už doopravdy blbec, který překáží ostatním řidičům.
To už říkali fírové na dráze. Všichni, kteří se stali strojvedoucími v pozdním věku už nikdy nebudou dobří fírové jako takoví, kteří jezdí od mládí. A hned jmenovali příklady a musel jsem uznat, že tito moc cit v řízení vlaku nemají nebo jezdí hodně opatrně. Podobné to bude určitě i u řidičů aut.
 
Nahoře