Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Takže v úterý v 7:02 se převedl zkušebně první čtverec a když jsem chtěl pokračovat dál, tak jsem musel čekat do čtvrtka 17:30 než se SW po nepřetržitém načítání dostal do stavu, kdy se dalo pokračovat v práci. :) Tomu říkám rychlost. Označil jsem vše Ctrl-A. Je to 14739 dynamických kolejí. :) Convert a myslel jsem, že se mi to třeba do rána vše překonvertuje.
Jenomže po pár minutách došlo k neošetřené výjimce a já už opravdu netuším. Ano. Dá se označit například 20 z těch 14 tisíců, pak zase tři dny nechat počítač načítat, aby se uvedl k možnému pokračování práce a možná někdy v roce 2048 by mohly být všechny DK překonvertorovány.
Tak tudy opravdu cesta nevede. Tohle vzdávám. Nemá někdo nápady? To je stejně SW na 32 bitové počítače. Neumí někdo napsat něco lepšího?
neosetrenaVyjimka.JPG
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Hm, to je vážně bída. Ale to trolejové vedení by mělo snad jít. Pokud ho OR umí i nad dynamikou, musí ho umět na příkaz i nezobrazovat.

Zbyňku, zkoušel si najít dynamiku a dopsat tam ten řádek s vlastností zobrazení detailu?
 

mmouka

Hradlař
Já to zkoušel u pár kolejí u svého projektu a opravdu se tam ta linka nezobrazí. A opravdu se to nezobrazi. Je ale škoda že se nedá nikde nastavit třeba u výhybek, křižovatek a angličáků určitý směr kde bude trolej a kde ne.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Teď už lituji, že jsem všude dělal vlečky. :) To asi bude nekonečná práce na elektrifikovaných tratích označit každou kolej, kde není trolej.
Tady je názorně vidět, proč jsem potřeboval dynamické koleje převést. Kdyby byla kolej dynamická, tak není aktivní Detail Level a nemohu vybrat, kde nemá být trolej. (do kolonky Custom zapsat 2. )
BohuminVlecky.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane. To bylo jen povzdechnutí, co vše budu muset rozlišit. Proto bych se přimlouval, jestli je tady nějaký šikovný programátor, aby šlo dávkově přepsat všechny čtverce, kde jsou neelektrifikované tratě. Tím se ruční editace omezí jen na nádraží s elektrifikací. A také já sám nemám tušení, které to jsou čtverce. Asi by to chtělo nějakou mapu, kde vidím po kolejemi názvy čtverců. Nebo to projíždět ručně v editoru a opisovat. A pak je jen postupně označovat podobně jako v totalCMD a spustit.

Tedy první fáze - dávkově přepsat neelektrifikované tratě.
Druhá fáze, ručně označit koleje kde odbočuje neelektrifikovaná trať (nutnost převést dynamické koleje)
Třetí fáze na nádražích s trolejemi odlišit nezadrátované koleje i s vlečkami. (nutnost převést dynamické koleje )
Šílená práce. Bez cizí pomoci se SV pomůckami to ale dohromady nedám.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Chtěl jsem zkusit zkušebně trolejově upravit Znojmo, protože tady to nejvíce bije, když jsou na celém nádraží pod dráty jenom dvě koleje. Ale to přepisování Detail Level, tudy cesta nevede. Je mnoho krátkých kolejí a bez nějaké vizuální kontroly se v tom hned ztratíte, co je přepsané a co není. Když přepíši kolej na jiné pražce, okamžitě to vidím, ale když "odeberu" zobrazení troleje, tak není žádná zpětná vazba. Trpělivost mám velikou, ale tohle je hodně pokus a omyl, kdy až po spuštění hry vidím, že někde trolej zůstala a to "někde" v editoru bez proklikání všeho kolem jen tak nenajdu. Škoda času. Zatím doposud nikdo nevymyslel, jak takto dávkově přepsat všechny čtverce, kde trolej být nemá. Zrovna to Znojmo je lepší odtrolejovat komplet a pak ručně přepsat jen ty dvě koleje, kde trolej být má. Tohle už je reálné. Tak do té doby, než někdo vymyslí prográmek na tento úkon, nemá smysl tohle řešit.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak se pomalu probouzím z prázdninového odpočinku a pomalu oprašuji editory s tratí BP. :)
Poděkování Icikovi, že mi na všech neelektrifikovaných tratích odebral zobrazení TV. Respektive jsem mu musel čtverce vybrat a dodat. Bylo jich jenom 184. :) A já nyní musím ručně odebírat troleje, kde se sbíhají tratě různých trakcí. A k tomu i vlečky a je to pěkný vopruz, ale jde to.
Zatím mám hotovo Podivín - Brno HH, měl jsem i Tišnov a nějak se mi asi nahrála stará záloha, tak znovu. :)
Ale již brzy ve vašich počítačích. Jen co tohle dokončím, vydám aktualizaci. Jen ještě bude nutné mít monitorovací mapu, kde uvidím, kde je zobrazená trolej a kde ne. Už při zkušební jízdě viselo několik zapomenutých drátů nad kolejemi, kde nemají být.
Ale hned to lépe vypadá, ne?
Sakvice.jpg

vranovice.jpg

pribice.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak to není až taková legrace, jak to vypadalo. Stavět tratě je jedna věc, ale editovat koleje je už o průšvih. Musel jsem někde vyměňovat vícekolejné pásy za jednokolejné tam, kde je bez troleje jedna kolej. A včera jsem zjistil, že když se chci přesunout v MSTS editoru do Hustopečí, tak hra nemilosrdně spadne. A konečná. Neměl jsem dobré spaní na dnešek. Ale pak jsem si vzpomněl, že něco podobného jsem měl v Praze Holešovicích. V TSRE5 se tam dalo dostat a když jsem vytrhal nějaké koleje, byla nad nimi rozbitá databáze. Tak jsem to takto vyčistil v Hustopečích, 4x mi u toho spadl TSRE, ale podařilo se a vadné vektory jsem smazal. A pak jsem už otevřel MSTS editor a vytrhané koleje postižené rakovinou jsem položil znovu. Ještě to musím projít, protože v Zaječí jsem našel jeden kolejový díl bez databáze, ale to jen stačilo na to kliknout.
Velká výluka v Hustopečích:
VylukaHustopece.JPG
 

ŽSR 160

Cestující
Tak to není až taková legrace, jak to vypadalo. Stavět tratě je jedna věc, ale editovat koleje je už o průšvih. Musel jsem někde vyměňovat vícekolejné pásy za jednokolejné tam, kde je bez troleje jedna kolej. A včera jsem zjistil, že když se chci přesunout v MSTS editoru do Hustopečí, tak hra nemilosrdně spadne. A konečná. Neměl jsem dobré spaní na dnešek. Ale pak jsem si vzpomněl, že něco podobného jsem měl v Praze Holešovicích. V TSRE5 se tam dalo dostat a když jsem vytrhal nějaké koleje, byla nad nimi rozbitá databáze. Tak jsem to takto vyčistil v Hustopečích, 4x mi u toho spadl TSRE, ale podařilo se a vadné vektory jsem smazal. A pak jsem už otevřel MSTS editor a vytrhané koleje postižené rakovinou jsem položil znovu. Ještě to musím projít, protože v Zaječí jsem našel jeden kolejový díl bez databáze, ale to jen stačilo na to kliknout.
Velká výluka v Hustopečích:
Zobrazit přílohu 29958
Ja som takto musel vytrhať celý Zvolen ako osobnú tak i nákladnú stanicu,čisto len pre vadné vektory a pády...čiže prajem trpezlivosť a veľa šťastia. :)
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Zbyňku, koukám že trolej se zobrazuje v MSTS editoru jen nad kolejí se StaticDetailLevel 0 nebo 1.
Nebo to vidím z tvého screenu špatně? Já jsem do teď nedostal odpověď od tvůrce TSRE5. Jestli je vůbec ještě aktivní.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
To co vidíš jsou linky databáze. Ne trolej. :) Trolej se nezobrazuje v žádném editoru, pracuji naprosto poslepu. Proto bych si přál nějaký nástroj, který zobrazí pavučinu tratí a kde uvidím koleje s parametrem 2, tedy kde není trolej. Takto mohu vyhledat zapomenutá nebo přehlédnutá místa, kde trolej je a být nemá a mohu je přesně vyhledat a opravit. Tedy na mapě aby byly i souřadnice čtverců.
Jinak je škoda, že tvůrce TSRE5 nereaguje. Je zajímavé, že v editoru MSTS lze měnit parametr i u dynamických kolejí, ale v TSRE5 nikoli. a je to škoda. Mohlo by se to napravit. V MSTS zase nemohu označovat nalinkované výhybky, jinak by se narušila vazba. Tak musím přebíhat z editoru MSTS na TSRE5 a naopak. Ale v MSTS editoru, když je DK ve sklonu, tak po změně parametru se srovná do roviny, tedy je nutné DK zase naklopit. Je to komplikované a zdlouhavé i díky načítání různých editorů. Včera jsem trolejově ladil Hodonín a to je šťastná stanice, kde se před zamrznutím Dynatrack převedly všechny dynamické koleje na klasiku a tedy vše šlo odklikat a přepsat v TSRE5. Těch DK se stačilo převést asi 1500 a je škoda, že ne všechny.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak mám s trolejemi téměř hotovo. Už chybí jen nějaké vlečky a manipulační koleje na elektrifikovaných tratích.
Ale nejprve byly nutné výluky ve stanicích jako Lichkov, Chlumec nebo Tábor, kdy na dvoukolejném pásu má být jedna kolej s TV a druhá bez.
Lichkov.JPG
Podobné to bylo i v některých stanicích. Práce na mnoho hodin a nic v editorech viditelného. Výsledek bude vidět až ve hře.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak to mám radost, že to i někoho zajímá :) :) :)
V editorech přepisujete celý víkend jen čísla a není vidět žádný výsledek. Teď jsem se projel a fakt je to nyní úplně jinde. Ale Dane, nejvíc nenávidím ty tvé vlečky na elektrifikovaných tratích. V hodně stanicích jsem je odtrolejoval, ale v ještě víc ještě čekají, až bude nálada. Ale dá se s tím ještě podrobněji pracovat. Strefil jsem se například v Tišnově, kdy se TV směr Bystřice přesně lomí do bočního napínacího stožáru a dál už je čisto. Zkoušel jsem to i v klasickém Openrails a tam to také funguje. Asi bych to měl dát trochu dohromady a vydat aktualizaci s tím, že budete jezdit a pokud někde bude nějaká zatoulaná trolej, kde nemá být, tak to napíšete i s obrázkem do hlášení. Protože tohle byla opravdu slepecká práce bez vizuální kontroly. Ještě přemýšlím, na co jsem zapomněl. Tedy na nějakou uzlovou stanici, ale asi je to vše. Možná nějaké lokálky, kam se nejezdí. Ale to příště.tisnov.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
No, vůbec se mi do toho nechtělo, protože je to šílenost, ale nakonec jsem výluku za Třebovicemi realizoval. Nebylo by pěkné, aby na lokálce ve dvou kilometrech byly dráty, když je trať poskládaná z dvoukolejných dílů. Tak jsem koleje přeskládal. Samozřejmě, že rádius pak v obloucích nevychází, když ty kolejové díly nejsou vzájemně délkově kompatibilní a navíc je to ve sklonu 10 promile, tím hůř. Ale hlavní trať už mám, ještě položit lokálku, ale to už dám.
VylukaTrebovice1.JPG
VylukaTrebovice.JPG
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Pořád mi vrtá hlavou, proč někdo už dříve před x lety nezjistil, že se dá schovat trolej pod StaticDetailLevel. Funguje to i v MSTS a návod je normálně dostupný na netu už léta.
Ale nic, hlavně že to jde dodělat i za cenu piplačky. Jenže ten výsledek stojí za to! :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
V MSTS byla jen tramvajová trolej a ta se raději vypínala. Tak se to neřešilo. Ale o tom parametru jsem stejně nevěděl. A pak je zajímavé, že s příchodem Openrails na tohle nikdo neupozornil a všichni klidně jezdili s trolejí i na neelektrifikovaných tratích.

Dnes už normálně z toho přepisování parametru na 2 mi ztuhlo zápěstí. Ale výsledek bude stát za to. Skáču jak blecha z nádraží do nádraží. Choceň, Borohrádek, Žďár nad Sázavou, kde bylo také nutné vyměnit kolejové bloky aby první dvě koleje u výpravní budovy byly bez troleje. Ale už nevím, kam skočit, tak pokračování zítra. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak nějak přemýšlím, když nevidím zpětnou kontrolu, co mám označené a co ne, tak asi vydám veřejnou pracovní aktualizaci a jak to budete projíždět, tak budete hlásit, kde je ještě zapomenutá trolej. Hlavně na nějaké neelektrifikované trati, kdyby vypadl nějaký čtverec. Jinak je paráda, že jak jsem na začátku léta experimentoval s Dynatrack, který mi trať načítal 4 dny a 4 noci, tak než při chroustání zamrzl, tak mi přeměnil 3470 dynamických kolejí. Vše někde od Ostravy po Vyškov a Hodonín. Možná ještě dál. Ale pak se parádně v TSRE5 přepisuje parametr z 0 na 2. Tam kde jsou DK, tak jsem musel v Totalcmd přepisovat ve world ručně podle UiD. Zbytečně složité.
Kromě odbočujících neelektrifikovaných tratí jsem odebral troleje i nad vlečkami i nějakými manipulačními kolejemi, aby to moc neřvalo. Ale už ztrácím přehled, co kde mám a co nemám. Proto to raději vydám k testování. Oficiální aktualizace to tedy nebude, odkaz dám jenom sem na fórum.
 
Nahoře