Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

mikulda

Průvodčí
Správce
Mě se velmi líbí, jak máte vymakanou změnu napěťového systému na Vectronech.
Je to trošku zjednodušené, v reálu se musí dát ještě přechodový systém 3kV s PZB a pak po zastavení změnit na český 3kV s LS, protože změna zabezpečovače jde jen při stání. ;)
V levé koleji před hranicí ti chybí Připravte se ke stažení sběrače.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
V levé koleji před hranicí ti chybí Připravte se ke stažení sběrače.
Tam mi i připadá, že ta příprava je na moc krátkou vzdálenost. Ale já to osazoval podle videí. A každé to mělo trochu jinak, podle doby natáčení. Ty co jsi mi posílal extra to už jsem to zde měl dávno postavené. Tedy ještě prověřím. Protože podle jednoho videa v tomto úseku nebyly modré, ale bílé cedule zastávek. Krippen jsem tam zapomněl odebrat, když jsem modeloval originál.

Jinak díky RicaroviCZ, který opravil textury nově přidaného křoví, jsem zkusil v krátkém úseku od 2:36 na pravé straně nasázet, jestli to zakryje v tomto úseku tu škaredou fialovou fotofexturu. A myslím, že to hodně zamaskovalo a tedy mohu tímto křovím pokračovat i jinde. Toto křoví má pivot vedle kolejí, tedy lze nasázet automaticky po 50m od výhybky po následnou výhybku nebo po místo, kde na trati dočasně deaktivuji kolej, aby se automatická pokládka zastavila. Jak se dívám zpětně na toto video i zde je těch míst ještě většina, kam křoví nasázet.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
A myslím, že to hodně zamaskovalo a tedy mohu tímto křovím pokračovat i jinde. Toto křoví má pivot vedle kolejí, tedy lze nasázet automaticky po 50m od výhybky po následnou výhybku nebo po místo, kde na trati dočasně deaktivuji kolej, aby se automatická pokládka zastavila. Jak se dívám zpětně na toto video i zde je těch míst ještě většina, kam křoví nasázet.
Myslím, že u Zbyňka začala doba křovinová. A to je pro nás jedině dobře. ;)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ty textury trávy a nízkých keřů skupin jsou na světě víc než 10 let a já je objevil až teď? Vždyť jsem mohl křovinovat už od začátku. Kolikrát mezi pole a trať nebylo co dát, protože žádné úzké pásy jsem neměl. Tak uvidíme, jak dlouho mne to bude bavit. :) Dlouhé roviny odsejpají s 200m pásy travin. Ale jak je oblouk a terénní nerovnosti...
Takto krásně zamaskuji rušivé prvky fototextur těsně u kolejí. Uvidíme, jak to bude vypadat ve hře.
2801krajina1.JPG
2801krajina2.JPG
2801krajina3.JPG
2801krajina4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jen vyděržaj, pianěr.
Však jsem dnes celý den u TSRE5 trpěl. Ale mám to takto vyumělkované z Děčína až do Berlína. Všude se našla nějaká plocha k zatravění. Ty křoviny, uvidím ve hře. Ale u nás mám mnohem větší prostor a tam, kde nejsou fototextury, je to úplně holé. I když někde byla snaha změnit textury. Třeba Brno - Břeclav. Jak jsem dnes laboroval s návěstidly v Podivíně, ano, tady by to chtělo zahradníka.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Legrační je, že všichni o těchto porostech ví, ale že by už hodně dávno poradil nebo navedl správným směrem? A teď najednou, jako bych objevil Ameriku. :) :)
Tam, kde jsou fototextury se mi širé rodné lány líbí. Ale tam, kde je nemám, nakopíroval jsem si sazenice kukuřice, řepky a obilí. A tohle nasázím na roviny, kde fototextury nejsou, aby to nebylo jen takové ploché. Samozřejmě, že v kopcích a svazích je tohle nepoužitelné.

Takových plodin pole je hafo, ale ne každé se mi líbí. Hodně věcí jsou začátky MSTS. Ale kdyby někdo měl tip, co je opravdu pěkné.... Abych to zase nemusel pracně doplňovat nebo vyměňovat jak to celou dobu dělám. A pak co já stavím 22 let by normálně trvalo tak plus minus, kdy se budu hodně loudat 10 let.
Ale uvidíme se na slezině, třeba se nějaké rozumy dozvíme. Zkusím do sleziny trochu vylepšit úsek Břeclav - Brno, když na tento úsek plánujete soutěž nejlepších strojvedoucích.
 

Venny

Průvodčí
Já děkuji Ricarovi a jeho "042" za to, že inspiroval Zbyňka, a tak konečně dochází na "BP" k oslyšení řady uživatelských připomínek a tudíž k dořešení všech detailů, které z výborné práce dělají špičkovou práci.
A nikdo mi nevyvrátí, že to je jinak.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já děkuji Ricarovi
To poděkuj Icikovi. Nejprve nadšeně komentoval nějakou polskou trať, jak je pěkně zarostlá. A když vyšla právě ta 042, tak se Icik také začal rozplývat nad vegetací. Tedy jsem tam nakouknul, co tam vlastně má. A to co mne zaujalo jsem si vytáhl. Předtím jsem doplňoval něco od Martina 321, ale on tam tyto nízké křoviny nemá. Jinak bych je měl už dávno.
Ale tady je názorně vidět, že ta nejhorší, nejtěžší a nejtrpělivější práce, po které už dojdou síly, to málo kdo ocení a ještě nelíbí. A když mám vhodnou vegetaci, tak osázení trvá jenom zlomek času, práce je to tak nenáročná, že by to zvládla i slepice ťukající zobákem do klávesnice, ale takový počin sklidí konečně uznání, jak je to pěkné. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ono by stačilo v TSRE5 se teleportovat do Podivína a u všech vjezdů nalinkovat na 7. kolej rychlost 40. Před slezinou, až to trochu dokončím tak pošlu nějakou pracovní verzi.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem Brno - Břeclav projel a nejpřirozeněji vypadá ta kukuřice. Řepka a obilí nesmí být moc blízko kolejí. Ale jinak mi trať připadá přirozená.
Jinak jsem to mydlil 200 abych stihnul ve 12 v Břeclavi oběd. :) Přijel a zastavil jsem z 2 minuty 12.
Ale na tomto úseku bude modelování. Podivín, jediná stanice, kde není originál nádraží. Mosty v Brně. Ty jsou ještě z defaultní trati MSTS, atd. Ale nechápu, proč Deterio nedokončil nádraží v Šakvicích. Už je to tolik let. Vždyť to měl ve fázi, kdy už stačily maličkosti. Ty hloupé dlouhé podchody, ty nepotřebuji nijak nafocovat, ale poskládám je z modulů. Ale tehdy tam v reálu ještě asi nebylo hotovo a pak na to už zapomněl. Asi už vím, kterým směrem budou první jarní výlety na kole. Tedy pokud bude chuť modelovat a nebude nějaká pauza.
3001Brno-Breclav1.JPG
3001Brno-Breclav2.JPG
3001Brno-Breclav3.JPG
3001Brno-Breclav4.JPG
3001Brno-Breclav5.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Aby se neřeklo, něco jsem také nasázel na trati Přerov - Břeclav, ale zatím jsem skončil ve Starém Městě. Tam v těch rovinkách to není tolik záživné. :)
Raději jsem se přesunul tam, kde jsem skončil od Berlína, tedy v Děčíně a trochu okřovinoval a zatravinoval pravobřežku zatím do Střekova. Bylo toho až až, protože jsem tam úplně zapomněl na souběžnou silnici. Tedy nezapomněl, ale vůbec se mi do ní nechtělo a ani se nedivím. Tady políčka s řepkou a podobně moc nejdou, ale tam kde je to trochu rovné jsem také něco zasadil. Ale když se dívám na obrázky, tak to tam přece nevypadá tak špatně, jak tady stále někdo povídal. :) Ale asi to "spáleniště" bylo dál za Střekovem. Tam to nasázím zítra.
0102Pravobr1.jpg
0102Pravobr2.jpg
0102Pravobr3.jpg
0102Pravobr4.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Konečně ta krajina začíná nabírat potřebnou kvalitu.
Ale zadarmo to opravdu není. :) Ten kdo staví tratě, ví. :) Tedy jinými slovy, vše nejde najednou v takových kilometrech. Ale za poslední. kdyby někdo poradil ty křoviny a traviny, byly by už tenkrát. Ale já opravdu o nich nevěděl. A tolik jsem je potřeboval. Ale do té souběžné silnice se mi už opravdu tenkrát nechtělo.
 
Nahoře