Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

ML636

Signalista
Krásné, konečně bude jízda přirozenější. :) Fakt konečně můžu říct, že se mi to líbí! Moc děkuji! Zvlášť ta 090, Polabí, zelené kopce, hodně vody, a ono to tam bylo jako spáleniště suché.
Do té kompletní parády ale docela chybí poměrně holé Brno. Tam by se šikly do těch kopců dál od trati nějaké náznaky zástavby Králova Pole a vpravo pak Židenic. Mě to tak štve že jsem na tohle levý... jestli půjdu na slezinu, tak budu muset pochytat nějaké triky, kdybych mohl alespoň pak pomoct těmi modely. Mám dokumentačně nafocené areály kolem Koliště, ještě starou Mosilanu, (co látek z ní šlo i do Anglie, na ty naprosté klasiky košile Ben Sherman apod.), pak tu cihelnu, baráky bez přestaveb, vše okolo 2008-2009. Tam by tomu slušela originální zástavba jako vzpomínka, zanedlouho bude tato oblast úplně jiná, už se do ní zakusují bagry teď.
Ale co mi fakt chybí na Brně hl.n. - ty modré průhledné šachty výtahů u peronů.:D Historicky naprd, ale musím říct, že se jim to tam povedlo. Vždycky mi tam chybí, když přistávám s 350 a rozezní se "Sedmikrásky" a hlášení Václava Knopa.:D A i tu knajpu Tenis na Kolišti, s kterou jsem tady otravoval jako s úplně první věcí, mi po covidu zavřeli. Tu kdybych uměl vyrobit z paměti a dvou mizerných fotek...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale co mi fakt chybí na Brně hl.n. - ty modré průhledné šachty výtahů u peronů.
Tohle si vyřiď s Deteriem. To on se před mnoha lety pustil do peronů v Brně. Dobře začal, ale pak mu asi došly síly nebo vyhořel. To se stává, tak je to tam víc než 10 let zamrznuté. A to jsem jej ještě musel přemlouvat, aby alespoň odstranil z peronů tu londýnskou telefonní budku.
Vyhoří každý, kdo si dělá větší plány a dá si větší sousta, než sám časově zvládne. Pak to dopadne vždy stejně. Protože život není jen tato hra.
Zvlášť ta 090
Tu jsem začal až dnes, Podbabou počínaje. Asi jsi myslel 072. :) Tohle je trať 090:
0702Libcice.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Poprvé jsem to projel ve hře a myslím, že to s těmi kytičkami kolem kolejí vypadá lépe a hlavně to překrylo blízké rušivé fototextury. Ty v pozadí už jsou OK. Také průjezd Podbabou OK, perony konečně neproblikávají, jako to dělají ty stařičké původní MSTS. Jinak dnes je dobré datum 07.2. Tedy tři obrázky z 072.
0702_072A.JPG
0702_072B.JPG
0702_072C.JPG
 

Ali

Skladník
To je nějaká obsese, nebo krajová specialita s tím neustálým oslovováním "pane" v kombinaci s tykáním? V životě jsem nikoho takhle mluvit neslyšel.
Ne, to je jen reakce podle stavu diskuze. Jako v reálu. Jestli se Ti to nelíbí, tak se Ti, pane, moc omlouvám.
 

ML636

Signalista
Kolega také říká "ahoj pane", to je tak nějak hovorové, když to tedy není myšleno jako zesměšnění. :D
Ten směr sever fakt začíná vypadat skvěle. To už nebudu přepínat tratě.:D

A k těm peronům v Brně ještě otázku: byl by problém tam ty výtahové kostky dolepit? Problém by byl v technice/natočení/dorovnání, nebo autorských právech? Že bych si třeba něco zkusil, na té malé bedničce, jestli jsem schopen něco vytvořit. Protože by mě fakt lákalo vytvořit originální scenérii na odjezdu z Brna směr Židenice, ty zapomenuté ulice a baráky z dávné slávy mají prostě neskutečný náboj. Chtěl bych si to vytvořit, ať jen nežebrám a kdyby se líbilo a bylo uznáno jako vhodné k osazení, tak by to bylo jen plus. Čas bych si na to teď na home office s klouzavou pracovní dobou našel, jen ta trpělivost.:D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A k těm peronům v Brně ještě otázku: byl by problém tam ty výtahové kostky dolepit?
Byl. Já téměř vykrvácel na stovkách kilometrů od Berlína až do Prahy s těmi kytičkami a travičkami (už mi zbývá jen Ústí - Děčín a mám hotovo). A také cestou vidím toho hodně z dob, kdy jsem ještě nemodeloval. To by chtělo, to by chtělo, ale jaksi není chuť ani energie. Vydám aktualizaci 101 a snad si dám na chvíli pokoj. Tak to prostě je. když člověk věnuje něčemu víc hodin, než je zdrávo, vyhoří a potřebuje nějak doplnit energii. Ale tady by jste někteří člověka uštvali. "Dobrý, tak ještě Brno, ještě Vysočinu,...." :) Těm peronům v Brně nechybí výtahy, ale doslova celé podchody z výpravní budovy. Deterio tenkrát také asi vyhořel a proto to nedodělal. Do modelu peronů se musí nejprve udělat díra pro podchody a to může jenom Deterio, jako autor modelu. Ale je pravda, že máme hodně modelů nádražích, kde také nejsou díry pro podchody, ale schody tam jsou jenom namalované.
 

ML636

Signalista
To by případně právě mohla být moje práce, ani si nedovolím to chtít po tobě, po tom všem, co se teď dělalo, opravovalo a vylepšovalo. Mě napadlo si zkusit první modelářský počin - výrobu té výtahové krabičky. A potom kdyby se líbilo, mohla by se použít. ;)
Kacířsky si troufám tvrdit, že zrovna v Brně ty náznaky schodišť nejsou nijak rušivé, tedy mně alespoň nevadí. Zábradlí jsou v bývalé barvě, je to takové ...fajn. Ale kdyby se měla dělat takováhle předělávka a peronizace, tak na to já si samozřejmě netroufám a jak koukám na smajlík pod mou reakcí, tak by s tím byl z hlediska autorských práv asi opravdu problém.:confused:
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Také jsem to ještě zvládl z Bratislavy. Tedy to bude vytravičkované až do Brna a Přerova. Zbývá jen Břeclav - Staré Město.
Například zastávka Brodské pěkně prokoukla. Nebulus bude mít z okolí jeho modelu určitě radost.
Ale jinak, tady je to veliká nostalgie z roku 2003. Nyní je tam asi vše jinak.
1002Brodske.JPG
1002Brodske1.JPG
 

ML636

Signalista
Nádhera, tady to vidím na nové traťové poznání, jak to bude teď jiné. :D

Náhodou je to docela fajn, že tyhle úseky zůstaly dobové, já to za Břeclav neznám ani tehdy, ani teď, ale bude tam asi velký rozdíl, protože mezi Kúty a Břeclaví vyrobí i v prsa se bijící Gorila dle jízdních dob z roku 2015 asi dvě minuty zpoždění. Ale nevím, zda je to simulátorovými vzdálenostmi, nebo rychlostníky. Hodně udělá i stará Břeclav, nabere při průjezdu další 2 minuty, naštěstí do Brna je vata a dá se přijet -1 až -2.
 

slanour

Pokladník
Také jsem to ještě zvládl z Bratislavy. Tedy to bude vytravičkované až do Brna a Přerova. Zbývá jen Břeclav - Staré Město.
Například zastávka Brodské pěkně prokoukla. Nebulus bude mít z okolí jeho modelu určitě radost.
Ale jinak, tady je to veliká nostalgie z roku 2003. Nyní je tam asi vše jinak.
Zobrazit přílohu 41666
Zobrazit přílohu 41667
Zas až tak velký rozdíl není. No teda, vlastně po 3 letech rekonstrukce už jo. Slováci konečně položili nové mosty, položené jsou koleje, a místy už je i zadrátovano. Tak už zbývá jen to stejné na druhé traťové a dokončit zastávku Brodské. No aspoň na rok práce eště slovenským tempem..
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jak teď křovinkuji Hodonínsko, napadlo mne v Moravském Písku načíst google mapy. A světe div se, nádraží mám jenom kousek vedle, asi 500m. Tak jsem se teleportoval do Slavkova a také načetl mapy. Slavkov má být asi o 100 severněji. Také žádný velký problém.
Tak jsem postupně načítal fotomapy a musel bych hned za Brno Slatina vše postavit znovu, abych se ve Šlapanicích plynule dostal do fotomapy. Ta červená čára.
1102BrnoSlatina.JPG
A odtud by se to muselo postavit podle GPS až do Vyškova. Tohle nádraží je ve stejné úrovni a snadno by se do původní stopy dalo najet. Opět obrázek, jak by se najelo do původního traťového tělesa.
1102Vyskov.JPG
Na druhou stranu na Křenovice tam by se také jelo podle fotomap až kam by to šlo. A pak by se mohla dál dostavět Vlára. Jak si mohu vygenerovat terén a šablony kolejí v podobě fotomap, pak bych do toho šel. Kdo se hlásí s modelováním nádražích ? :)
Ještě info, jak to vypadá v Křenovicích. Je to jen kousek vedle, zatím neřeším, asi bych to postavil také znovu jak to půjde k Brnu a někde se zase napojím.
1102Krenovice.JPG
Ale až bude nálada, zatím je to jen studie, protože ta rekonstrukce stávající trati bude dost náročná. Ale stejně se mi to tam moc nelíbí, žádná škoda, když se to zde postaví znovu. Přece jen technika trochu už pokročila. Ale také je možné, že to tam brzy modernizací zbourají a máme po ftákách.
 

Martin S.

Hradlař
Právě, pozor na to. Kojetín - Přerov už už budou předělávat.
A mám dojem, že minimálně budovy Kojetín a Chropyně (znalejší mě kdyžtak opravte, jistý si nejsem) by měly jít k zemi. Na focení stačí mobil a někdo ze zdejší komunity určitě poblíž bydlí (nebo se zde vyskytuje delší dobu)... ;)
 

Tomas Sedlak

Začátečník
Klidně bych si udělal výlet některý víkend na moravu a nafotil vše minimálně od Slavkova po Kyjov. Ve Slavkově sem 25 let žil tak to tam znám v okolí až po Kyjov velmi dobře. Když by byly instrukce jak co nafotit a jaké objekty klidně pomůžu a rád
 

Martin S.

Hradlař
Napíšu ti příklad od sebe... Co 2 týdny jsem jezdil na víkend do Prahy z okolí Lysé nad Labem a bylo to v době, kdy se Zbyněk Šemora dostal na "fotomapách" do Všetat a pokračoval dále. Poté, co jsem viděl, jak to tam v simu vypadá - bez origo budovy, jsem si řekl, že ji zkusím nafotit. Jako někdo, kdo rád využívá stahovací okna jsem občas během teplejšího počasí využil cesty do Prahy právě přes Všetaty, ve kterých bylo třeba asi 40 minut čekat na příjezd Os vlaku z Mladé Boleslavi. A tak jsem, bez znalostí toho, co je pro budovu třeba, zkusil něco nafotit a poslal jsem to po dohodě Zbyňkovi k okouknutí. Dokomunikovali jsme, co by chtěl lépe, případně co mám dofotit a já se na to při druhé návštěvě Všetat zaměřil. Výsledek můžeš vidět ve hře... ;) Pokud bys chtěl fotky pro inspiraci vidět, můžu je zkusit dohledat a pokud je najdu, i poslat.

Ale je když to shrnu, je to stejné, jako fotit vozy, lokomotivy, apod. - čím více do detailu, tím lépe, ideálně co nejvíce kolmo, ať se z toho ty textury dají snáze vytvořit. :)

A fotit se dá vše, co dané stanici v simu chybí - ve Všetatech jsem jen tak "z dlouhé chvíle" vyfotil i reklamu na lokobar (?) u přejezdu, aniž bych si myslel, že se využije. A ejhle, máme ji tam. :D
 

Tomas Sedlak

Začátečník
Napíšu ti příklad od sebe... Co 2 týdny jsem jezdil na víkend do Prahy z okolí Lysé nad Labem a bylo to v době, kdy se Zbyněk Šemora dostal na "fotomapách" do Všetat a pokračoval dále. Poté, co jsem viděl, jak to tam v simu vypadá - bez origo budovy, jsem si řekl, že ji zkusím nafotit. Jako někdo, kdo rád využívá stahovací okna jsem občas během teplejšího počasí využil cesty do Prahy právě přes Všetaty, ve kterých bylo třeba asi 40 minut čekat na příjezd Os vlaku z Mladé Boleslavi. A tak jsem, bez znalostí toho, co je pro budovu třeba, zkusil něco nafotit a poslal jsem to po dohodě Zbyňkovi k okouknutí. Dokomunikovali jsme, co by chtěl lépe, případně co mám dofotit a já se na to při druhé návštěvě Všetat zaměřil. Výsledek můžeš vidět ve hře... ;) Pokud bys chtěl fotky pro inspiraci vidět, můžu je zkusit dohledat a pokud je najdu, i poslat.

Ale je když to shrnu, je to stejné, jako fotit vozy, lokomotivy, apod. - čím více do detailu, tím lépe, ideálně co nejvíce kolmo, ať se z toho ty textury dají snáze vytvořit. :)

A fotit se dá vše, co dané stanici v simu chybí - ve Všetatech jsem jen tak "z dlouhé chvíle" vyfotil i reklamu na lokobar (?) u přejezdu, aniž bych si myslel, že se využije. A ejhle, máme ji tam. :D
Klidně můžeš poslat a mrknu ať vím jaká je představa a udělám si víkendový výlet po jižní moravě
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Hlavně musí být bez sluníčka. S ostrými stíny se nic dělat nedá. Pak je problém, že něco zavazí v pohledu. Lidi zaženeš, ale křoví ne. :) Kolikrát jsem použil jenom část budovy s okny a tu pak naklonoval. Je s tím hodně práce.
Ale když jsem stavěl 072, právě, že tenkrát Mates vymodeloval hodně nádražích pro jiného stavitele a tím by modely přišly v niveč, protože projekt se nedokončil. Tedy až do Bad Schandau jsem měl modely nádražích a nějakých dominant.
Právě, pozor na to. Kojetín - Přerov už už budou předělávat.
Tam nic měnit nebudu. Celá trať Holubice - Přerov je hodně natažená (někde je kilometr i 1500m, někde i víc) Nevycházelo to.
Proto to klidně do Vyškova překopu a srovná se to alespoň do Vyškova.
Kojetín a Chropyně
Kojetín přece vymodeloval Mates. Ale i tak tam nic měnit nebudu. Bavíme se o úseku Brno Slatina -Vyškov/Kyjov. A když se to zvládne podklady mám až do Veselí nad Moravou. Nejhorší na tom je, že to tam mohou kdykoli rozkopat a modernizovat.
 

Tomas Sedlak

Začátečník
Hlavně musí být bez sluníčka. S ostrými stíny se nic dělat nedá. Pak je problém, že něco zavazí v pohledu. Lidi zaženeš, ale křoví ne. :) Kolikrát jsem použil jenom část budovy s okny a tu pak naklonoval. Je s tím hodně práce.
Ale když jsem stavěl 072, právě, že tenkrát Mates vymodeloval hodně nádražích pro jiného stavitele a tím by modely přišly v niveč, protože projekt se nedokončil. Tedy až do Bad Schandau jsem měl modely nádražích a nějakých dominant.

Tam nic měnit nebudu. Celá trať Holubice - Přerov je hodně natažená (někde je kilometr i 1500m, někde i víc) Nevycházelo to.
Proto to klidně do Vyškova překopu a srovná se to alespoň do Vyškova.

Kojetín přece vymodeloval Mates. Ale i tak tam nic měnit nebudu. Bavíme se o úseku Brno Slatina -Vyškov/Kyjov. A když se to zvládne podklady mám až do Veselí nad Moravou. Nejhorší na tom je, že to tam mohou kdykoli rozkopat a modernizovat.
Pokusím se to naplánovat v co nejkratším čase, horizont do jednoho měsíce. Blbé na tom je že to musím plánovat trochu s předstihem skrz prcka. Doufat že bude trochu počasí a bez sluníčka. Jelikož to mám 100 km směr od Svitav můžu to vzít klidně od slatiny směr Kyjov. :)
 
Nahoře