Hlášení chyb pro trať Bratislava - Praha v Open Rails

Icik

Průvodčí
Fotka by nebyla? Protože já to v editoru nevidím, jestli tam trolej je nebo není. Dají se proklikat koleje, ale kolikrát ty krátké kousíčky v editoru vidět moc nejsou. Jestli náhodou tam něco není. Takové Brno Horní Heršpice jsem opravoval snad desetkrát a při následné jízdě tam stále něco viselo. Proto tolik volám, aby ta trolej byla zobrazena i v editoru TSRE5. Vždyť to musí nějak jít. Rozlišit by to šlo i podle těch parametrů u koleje. 0= osazená trolej, 2= kolej bez troleje. A ještě tam vidět to zalamování troleje v oblouku, abych podle toho srovnal sloupy TV a budu spokojený,
Zbyňku, já myslím, že tě Goku autor TSRE5 editoru považuje za raritu. Normální je asi podle něj osazovat troleje hned jako modely. On pro tvůj způsob nemá pochopení. Tam s ním nehneme.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tam s ním nehneme.
Určitě má pravdu, protože stavět tak velké projekty tratí není normální. :) Ale to opravdu žádný jiný projekt trolej ve hře nepoužívá a TV si staví ručně z modelů?
Mě napadlo alespoň v obloucích troleje povypínat a osázet ručně. To by už bylo realizovatelné. Ale nemám modely a netuším systém připnutí troleje. Ono by šlo trolej dát jako součást modelu koleje, ale v případě dynamik, což je většina, to by se musel udělat profil do dynatrax. Zkrátka to chce nějakou spolupráci. Opravdu nemám přehled, jaké jsou možnosti, jen každý drát dávat jako model ručně, to by bylo šílenství, do kterého bych určitě nešel. :)
 

mikulda

Průvodčí
Já jsem do toho šel u tramvajové rychlodráhy, protože ta má šikmou řetězovku a bez ní to prostě není ono.
Je to neskutečná pakárna. Mám sice modely, které mají pivot stejně jako koleje, takže stačí v TSRE zkopírovat pozici a otočení, ale je potřeba mít spoustu modelů - v podstatě ke každému modelu koleje model troleje.
Dá se něco ušetřit vhodnou kombinací kolejí, ale znamená myslet na to už při pokládání kolejí.
 

mmouka

Posunovač
Já jsem do toho šel u tramvajové rychlodráhy, protože ta má šikmou řetězovku a bez ní to prostě není ono.
Je to neskutečná pakárna. Mám sice modely, které mají pivot stejně jako koleje, takže stačí v TSRE zkopírovat pozici a otočení, ale je potřeba mít spoustu modelů - v podstatě ke každému modelu koleje model troleje.
Dá se něco ušetřit vhodnou kombinací kolejí, ale znamená myslet na to už při pokládání kolejí.
Přesně tak, já takto stavím na Ztracence, taky tam není všechno kolejivo a u některých rozbočení je to docela piplačka, ale dá se s tím pohrát, hlavně při zarovnáni se sloupama, které napasuju přímo na ohyb. Ano přiznávám, že to vedení není tak jak v teálu (cik cak) ale vyvadá to líp.
Mě osobně se totiž ty databazové dráty nelíbí, nepříjdou mě takové přirozené. Někdy i pantograf se dostane mino drat.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Projetí ve hře je velká neznámá. Troleje už OK, ale problém jsou návěstidla. Odjezd ze Zábřehu natrvrdo na stůj a po projetí se sice následný odjezd postaví, ale z monitoru návěstidla zmizí. A za Postřelmovem od trianglu návěstidla zobrazují jen červenou a monitor čistý. A když se přepnu do MSTS, tak návěstidla fungují jak mají včetně zobrazení na monitoru. Tohle už nechápu. Protože když zvolím volnou jízdu například z Jihlavy, tak se návěstidla v OR zobrazují normálně.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak nikdo nic? Žádné postřehy z tohoto úseku trati?
Mě to nedalo spát a zjistil jsem po mnoha testech jedno. Anomálii v OR šlo objet po koleji vlevo a poté následná návěstidla byla aktivní i v monitoru. Pokud jsem to samé načetl v ORCZSK, tak po projetí červené na cesťáku šlo pokračovat a návěstidla fungují i v TM. Vše jsem zkusil tedy zlobivým směrem smazat/osadit znovu (nic se nezměnilo) a zjistil jedno. OR a ani ORCZSK oproti MSTS nemá rád, když jsou za sebou dvě návěstidla označená jako odjezdová. Pak se děje tohle. Po změně na cestové už vše funguje jak má. Horní žlutá mrká (to obrázek neumí)
2404Zabreh po oprave.jpg
Ale pokud někdo pojede vlevo směr Hoštejn, tak nedojde ke zrušení padesátky až k prvnímu oddílu. To je daň za vyřešení. Tedy bude nutné prověřit i podobné stanice, kdy jedním směrem následuje odjezdové návěstidlo a jiným směrem je už toto odjezdové. Ale nic mne nenapadá, tak hlaste. Většina tratí se stavěla v dobách, kdy žádné OR neexistovalo.
 

Icik

Průvodčí
Návěstidla se chovají trochu jinak, pokud dáš jen volnou jízdu a pokud dáš volnou jízdu v režimu aktivity. Jsou tam 2 možnosti režimu volné jízdy. Proč to tak je, netuším.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tohle vysvětluje, proč mi nešlo odjet z Brna směr Břeclav ve volné jízdě, ale v aktivitě problém nebyl. Také jsem tam měl za sebou dvakrát "odjezdové návěstidlo". A přitom v MSTS to fungovalo, jak má.
 

Icik

Průvodčí
V každém případě je vhodné testovat volnou jízdu v režimu aktivity. Ta je pak shodná s režimem jízdy přímo v aktivitě.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Hlásím zapomenuté kousky trolejí mezi Pardubicemi a Hradcem - vlečka u Stéblové, zhruba mezi 8-9 km.
Teď se tam dívám a ona je zapomenutá celá trať Pardubice - HK. Tedy všechny vlečky. Navíc v Rosicích mám ujetou kolej s pražci asi o 50m, tak tohle nehlásit. Už se na tom pracuje. Asi se mi do toho tenkrát už nechtělo. Protože bylo nutné upravit kolejové díly ve stanicích, aby šly koleje bez troleje odlišit.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak to nebylo jenom Pa-HK, ale i Velký osek - HK a ještě zítra prověřím dál do Chocně. Nejhorší byl úsek z Chlumce do Převýšova. Tam byly dva dvoukolejné díly ve sklonu, které bylo nutné rozdělit, protože s trolejí je jenom jeden. A díky hustým lesům mi to v MSTS editoru asi 10 krát po sobě spadlo při neopatrném pohybu v prostředí. V intervalech asi dvou minut. :) To by asi nikdo nervově nevydržel. :) To už člověk má nutkání počítač prohodit zavřeným oknem. :) Pak jsem dynamiky převedl na klasiky a už je to OK. Tedy se vůbec nedivím, že se mi do toho nechtělo. A to ještě všechny staničky na trati, kde jsou jen tři dopravní kole plus jedna manipulační. Také bylo nutné rozdělit původní čtyřkolejný díl. Rovné díly jsou sranda, ale obloukové díly už nevychází. Tedy opět dynamiky. Dokud je venku zima, tak tvořím. Protože ani v práci cyklisti moc nechodí.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě jsem proklepnul úsek Choceň - Kolín. Tam toho ještě bylo. :) Pak ještě koleje do Jaroměře. Také jsem se při odtrolejování vleček a manipulačních kolejí nenudil. Dokonce jsem i osazoval návěsti EP kterým směrem už není trolej. Ale určitě hodně jich chybí jinde. Jsem trochu šlendrián. :) Ale co, hlavně, že se stále tvoří dál. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ohledně kolejí, co mají být bez TV v úseku Beroun - Praha Krč - Uhříněves - Tábor nic nehlásit. Tady to bylo hodně zjednodušené, protože pro realizaci ve většině stanic bylo nutné vyměnit vícekolejné díly tak, aby šla kolej bez TV oddělit. Hotovo.
 

Venny

Provozní technik
Tak to se omlouvám, pokud jsi ji dělal minulý týden, a je v aktualizaci 95.5, mohlo mi to utéct. Lepší být upozorněn znovu, než opominout... :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale bez fotky to opravdu nezkontroluji. Pak taková upozornění jako by nebyla. Ale může být něco zapomenutého. Vím jenom tolik, že jsem všude vyměňoval vícekolejné pásy, abych oddělil koleje bez TV. Ale to už je opravdu dávno. :)
Stejně si asi zase dám pauzu. O víkendu bylo hezky, tak jsem ujel na kole něco přes 100 km. To je lepší činnost, než sedět u počítače.
 

Pepa z Nuslí

Průvodčí
Ale bez fotky to opravdu nezkontroluji. Pak taková upozornění jako by nebyla. Ale může být něco zapomenutého. Vím jenom tolik, že jsem všude vyměňoval vícekolejné pásy, abych oddělil koleje bez TV. Ale to už je opravdu dávno. :)
Stejně si asi zase dám pauzu. O víkendu bylo hezky, tak jsem ujel na kole něco přes 100 km. To je lepší činnost, než sedět u počítače.
Zbyňku, koukám, že to kolo máš jako celoživotní vášeň. Však aby ne, když je krásně, co bys seděl doma, že jo? Já jezdím taky na kole a za dva dny jsem dokázal ujet 120 kilometrů.
 
Nahoře