Tramvajové tratě v ČR

Jenda

Skladník
#2
JiříkTK: Na tuto trať jsem docela zvědavý...
PS: Pěkný označník :D Do jaké doby je (bude) trať posazena?
 
Naposled editoval moderátor:

JiříkTK

Vlakvedoucí
#3
Chtel bych poprosit všechny fandy tramvají, jestli nemají fotografii místa, kde se nakládají tramvaje na plošiňáky nebo přímo fotografii této operace. Já jsem takové místo v životě neviděl, ale chtěl bych je zakomponovat do trati.
Není pro mne problém třeba udělat nájezd tak, aby mohla tramvaj vjet na vagon s kolejnicemi (tak jako vlak na trajekt), ale netuším, do jaké míry je (respektive bylo pred cca 40 lety) toto reálné.
 

JiříkTK

Vlakvedoucí
#7
Chtel bych poprosit všechny fandy tramvají, jestli náhodou nemají na svém HD původní německou texturu hcl_strassenbahnmast.ace tramvajových sloupů. Není to ta, která je k nalezení v Olomoucké tramvajové síti, poznávací znak je to, že izolátory nemají barvu sloupu.
 
#10
Těch pár architektonicky jednoduchých domečků se za odpoledne zvládnout dá, pokud není velká práce s retušováním textur. Ale postavit kus finální tratě je běh na hodně dlouho, proto si myslím, že v tomto případě o legraci jde, jinak by tady už dávno byly obrázky, například z hlavního nádraží na Českou ulici. :D
Ale abych nezlehčoval modeláře budov, takový model komplexu Prahy hlavního nádraží, či Masaryčka nebo HK a Pardubice, to už je práce na delší dobu pro profíka. Také nádraží Praha Smíchov je koncert zkušeného modeláře. Nebo v poslední řadě Kostelec nad Orlicí, Žamberk a Čerčany jsou také chuťovky nevhodné pro začátečníky a piplačka na delší dobu.
Sečteno a podtrženo, každý modelář začíná na jednoduchých stavbách a když ho to chytne, nároky se zvyšují, pak už nestačí jednoduchý domeček hradla, ale přidá k tomu nádraží na které vytvaruje i perony. Například Motorák, když už poslal jako mazák několik hradel na 171, tak už se nespokojil jen s domečkem, ale má zde i záhonky, květinky a stromečky, respektive komplet okolí. A to je ten zásadní rozdíl mezi začátečníkem a pokročilým modelářem
 

CANDY

Posunovač
#11
Jenda: zdravím chcem sa spýtať už sa dá objednať vaša Olomoucka tramvajová síť?? chcel som si ju objednať pred 3/4 rokom a stále nič ... ako je na tom váš projekt??
 
#12
Ahoj, tento nebo příští měsíc hodlám vydat novou verzi tratě s mnoha novinkami a vylepšeními... více info u mě na webu nebo zde na fóru.
Zde jen tak pro atmosféru obrázek nového přírůstku do flotily virtuálního DPMO :D
astra202-Nova_Ulice-5.2.2011-4.jpg
 
Naposled editoval moderátor:
#17
To je pravda, jednokolejka byla zajímavá. Teď existuje už jen jednokolejka do vozovny. Když byla na jednokolejce u vozovny při výluce zavedena linka X6, tak byl provoz zajímavý - žádná návěstidla, ale chlápek z vozovny, co se vozil sem - tam :D. Když na Sokolské nebyl, musel řidič počkat, až přijede v protisměru tramvají, bez něj nemohl řidič na trať vjet :D. Ten chlápek měl ještě funkci, že přehazoval výhybky při otáčení na trianglu ve vozovně.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
#18
Jenda napsal:
... - žádná návěstidla, ale chlápek z vozovny, co se vozil sem - tam :D. ...
I to je velmi primitivní prostředek zabezpečení. Kdysi dávno u nás, dnes v Asii využívá/využívala železnice tzv. žezla. Věc připomínající tenisovou raketu, kde bylo napsáno pro jaký úsek trati platí. Před projetím toto žezlo chytal strojvedoucí za jízdy od výpravčího a po projetí jej odhazoval v následující stanici.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
#19
Pravda,
i v práci jsme se všichni shodli na tom,že systém "žezla" byl sice nejprimitivnější,ale zároveň i nejgeniálnějším zabezpečením.:)
Pravda,samotné "žezlo" nepomohlo v případě např.mdloby strojvedoucího,ale i přesto byl a vlastně někde i ještě je systém "bez klacku na štreku nesmíš" velmi sofistikovaný.:D

David
 

Honza

Průvodčí
#20
A žezlo dodnes 100% funguje nedaleko našich hranic na jednokolejné výletní tramvaji podél říčky Křinice (Kirnitzschtalbahn).
 
Nahoře