Ladění 354.1

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Umíš vůbec ještě něco jiného, než tu dva dny po sobě vřískat kolem nějaký křivky? Přijde mě ta tvoje hysterie jako bych ti šlápnul do tvého hájemství - báboviček na pískovišti.
Najdi si v lékárničce nějaké sedativum a běž spát. A aby jsi lépe usnul, pomalu si přeříkávej hodnoty X a Y své milované křivky. To fakt pomáhá.
 

dem

Strojvedoucí
Chlapi hlavne sa už prestaňte doťahovať. Ja budem vďačný každému kto niečím prispeje k tomu aby tie moje modely čo robím do OR neboli len default msts hračky.

Jozef bol by si ochotný spraviť aj Bc?
 

Šnek

Vlakvedoucí
Souhlas s Demem. Taky jsem pro najít společnou řeč, vy umíte tohle a my s Demem a ostatními můžeme třeba pomoci názorem z chování v praxi atd.:)
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Bc je už udělaný. Jen mu budu muset upravit rozměr a spřáhla. A odstraním opět tu křivku. Ta se tam může kdykoliv vrátit, protože ten .wag bude dobře fungovat i bez ní.
Křivka je jen další z kroků k větší realitě chování vozidla, stejně tak jako trakční nebo edb charakteristiky. Bez nich to fuguje taky, s nimi ještě lépe.

Pro Páju mám vzkaz: Jsem ochoten zakopat válečnou klávesnici, vzájemné okopávání přes fórum nikomu a ničemu neprospěje. Nicméně parametr ORTSBrakeShoeFriction alias. křivku zatím veřejně nedoporučuji používat, dokud se nepotvrdí že je OK. Jedno zda to je tvoje nová nebo ta co používám já (čímž dávám na vědomí, že jsem ji opravdu nepočítal já). A jestli tě to potěší, tvoje má první plus za plynulost potvrzenou někým dalším (Icík). Dokud ale nedojde k obecné shodě, že skutečně zvedá komfort simulované jízdu, nemá cenu to řešit.
To v praxi znamená složit soupravu z více vozidel o nichž si myslím, že by mohly mít dobře naladěné brzdy a zkoušet chování na trati. Předepsané zábrzdné vzdálenosti, zábrzdné dráhy, ale i časování plnění/vyprazňování hlavního potrubí a brzdových válců na předepsané tlaky dle brzdícího režimu P. Ono totiž vše souvisí se vším.
 

Pajavlaky

Signalista
Dobře, Josefe, tak jako tak spolupracovat budeme muset a určitě je lepší, když se u toho nebudeme hádat. Nicméně k tomu, co píšeš dál, si ještě něco řeknu, protože mě to opět solidně podrejplo...

Nicméně parametr ORTSBrakeShoeFriction alias. křivku zatím veřejně nedoporučuji používat, dokud se nepotvrdí že je OK

Prohlašuji, neboť tak mám několikanásobně ověřeno, že křivka ORTSBrakeShoeFriction je ZCELA OK a lze ji bez potíží používat. Pro špalíková vozidla je k dostání zde http://www.pajavlaky-ladeni.webz.cz/SpalikyOR.txt . Faktor korekce adheze je třeba mít nastaven na 100 %. (Samozřejmě, je třeba mít k ní správně spočtenou hodnotu MaxBrakeForce a mít brzdy vyladěné i po ostatních stránkách - sama o sobě nestačí).

Jedno zda to je tvoje nová nebo ta co používám já

Není to jedno, neboť ta, co používáš ty, obsahuje chybu - velký počet hodnot nezávisle proměnné (rychlosti), jimž přísluší tatáž hodnota závisle proměnné (součinitele), právě vyvolává onu nezádoucí neplynulost, schodovitost. V opravené křivce (viz výše) je tato chyba odstraněna a její průběh se v OR krásně shoduje s křivkou z SR15_V.

A jestli tě to potěší, tvoje má první plus za plynulost potvrzenou někým dalším

Nedůvěřuješ mi? To už jsem si všiml. Možná bys ale trochu měl. Nebo jsi zapomněl, že jsem s první křivkou ORTSBrakeShoeFriction pro česká vozidla přišel já a že nebejt mě, tak ji možná dodneška nepoužíváš ani ty, anebo používáš tu vzorovou od tvůrců OR, která je však pro naše podmínky zcela nepoužitelná?

. Dokud ale nedojde k obecné shodě, že skutečně zvedá komfort simulované jízdu, nemá cenu to řešit.

Nevím, zda zvedá komfort, nicméně je to velkej krok k realitě. Mnozí si možná pamatují, jaký jsem byl kdysi odpůrce OR. A právě když jsem si ve hře svoji křivku poprvý vyzkoušel, věděl jsem, že už se k MSTS vrátit nemůžu... Na obecnou shodu opravdu čekat nehodlám. Neměl bych ještě čekat, až dojde k nějaké obecné shodně, že výpočty, který provádim, jsou matematicky správně? Já vim svý a ty ber nebo nech bejt...

To v praxi znamená složit soupravu z více vozidel o nichž si myslím, že by mohly mít dobře naladěné brzdy a zkoušet chování na trati.Předepsané zábrzdné vzdálenosti, zábrzdné dráhy, ale i časování plnění/vyprazňování hlavního potrubí a brzdových válců na předepsané tlaky dle brzdícího režimu P.

Zábrzdná vzdálenost je parametr tratě, ta je ti úplně k ničemu. Zábrzdnou dráhu máš předepsanou a to právě brzdící váhou, jenže pouze pro jediné vozidlo, nikoliv pro celou soupravu! No a MaxBrakeForce je mnou právě počítána tak, aby v OR při správné době plnění brzdového válce jediné vozidlo z dané počáteční rychlosti zastavilo na stejné zábrzdné dráze, jako tomu bylo i v reálu při brzdových zkouškách... Máš-li pak správně odladěné i ostatní parametry brzdění, musí ti zákonitě i souprava sestavená z takto odladěných "jediných" vozidel, brzdit v rámci možností OR reálně a správně.

Ono totiž vše souvisí se vším.

Máš poslední možnost začít mě respektovat a odpustit si podobný hlášky...
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Pokud jde o tu nedůvěru, chci mít jen jistotu že je to skutečně OK. Netřeba u toho izraelského pravidla desátého muže, mě stačí když to potvrdí dva.
K poslední poznámce jen tolik, že samotná křivka pro funkční model OR brzdy nestačí. K tomu je potřeba aby dobře fungoval i zbytek: tedy všechny části brzdd na hnacích i tažených vozech. S nákladem i bez. Bez toho postrádají vešteré zkoušky na trati důvěryhodnosti. A shodu s reálem tu především jde.
 

Pajavlaky

Signalista
Pakliže problematice křivky rozumíš, jistotu bys už mít dávno měl...

K poslední poznámce jen tolik, že samotná křivka pro funkční model OR brzdy nestačí.
viz výše: "(Samozřejmě, je třeba mít k ní správně spočtenou hodnotu MaxBrakeForce a mít brzdy vyladěné i po ostatních stránkách - sama o sobě nestačí)."

K tomu je potřeba aby dobře fungoval i zbytek: tedy všechny části brzdd na hnacích i tažených vozech. S nákladem i bez. Bez toho postrádají vešteré zkoušky na trati důvěryhodnosti.
Pleteš se. K tomu, aby jsi ověřil, že máš správně (a odpovídajícně správně nastavené křivce) spočtenou MaxBrakeForce, ti stačí mít jen reálně nastavenou dobu plnění brzdového válce (zprostředkovaně přes parametr MaxApplicationRate tj. maximální rychlost vypouštění pomocného vzduchojemu) při dostatečně krátké době vyprazdňování brzdového potrubí při rychločinném brzdění (nikoliv nutně reálné) a správně nastavený parametr BrakeCylinderPressureForMaxBrakeForce. Ostatní parametry do toho nezasahují.
 

Slowhand97

Začátečník
Zdravím pánové asi mě nenapadlo lepší místo kam tenhle dotaz v ladění fouknout, tak ho hodím sem. Kterým řádkem se tedy dá naučit stroje s Kylchapem kouřit dvojitě a ne jen z jedné části? Ohledně brzd na Štokrovi bez nějakých dostupných dat asi není moc o čem se bavit, ale tohle by bylo zajímavé, tak jako hustší a delší pára z odvodňovacích ventilů, byť ten efekt že zakreje i vozy za sebou taky nenastane vždy :)
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
A o které konkrétní lokomotivě je řeč (tj. která má dvojitý Kylchap v dýmnici)? Pro ORTS vím zatím jen o dvou veřejně vydaných lokomotivách, ale to jsou staré stroje s litinovými komíny Prüssman. Vše ostatní jsou předčasné úvahy. Po technické stránce to je jednoduché, stejně jako dva výfuky u dieselové lokomotivy. Prostě je definice efektu kouře dvojmo se zaměřením na každé vyústění zvlášť.

dýmení2.jpg
dýmení1.jpg

A abych byl úplně konkrétní, jedná se o blok parametrů Effects (efekty). V případě papoucha např. takto:
Kód:
Effects (
SteamSpecialEffects (
WhistleFX
(
0 4.59 -1.47
0 1 0
0.09
)

SafetyValvesFX
(
0.35 4.52 0.51
0 1 0
0.1
)

SafetyValvesFX
(
-0.35 4.52 0.51
0 1 0
0.1
)

StackFX
(
0 4.47 6.07
0 1 0
0.25
)

StackFX
(
0 4.47 5.54
0 1 0
0.25
)

CylindersFX
(
1.11 0.35 6.16
-1 -1 0
0.1
)

CylindersFX
(
-1.11 0.35 6.16
1 -1 0
0.1
)

Cylinders2FX
(
1.11 0.35 5.52
-1 -1 0
0.1
)

Cylinders2FX
(
-1.11 0.35 5.52
1 -1 0
0.1
)

CompressorFX
(
-1.1 2.38 5.44
0 1 0
0.2
)

GeneratorFX
(
0.78 2.44 6.08
0 1 0
0.05
)

HeatingHoseFX
(
0.54 0.48 8.26
0 -1 0
0.5
)

HeatingHoseFX
(
-0.54 0.48 -8.26
0 -1 0
0.5
)

Injectors1FX
(
-1.08 0.8 -3.48
0 -1 0
0.15
)

Injectors2FX
(
1.03 0.96 -3.63
0 1 0
0.15
)
)
)
 

Slowhand97

Začátečník
A o které konkrétní lokomotivě je řeč (tj. která má dvojitý Kylchap v dýmnici)? Pro ORTS vím zatím jen o dvou veřejně vydaných lokomotivách, ale to jsou staré stroje s litinovými komíny Prüssman. Vše ostatní jsou předčasné úvahy. Po technické stránce to je jednoduché, stejně jako dva výfuky u dieselové lokomotivy. Prostě je definice efektu kouře dvojmo se zaměřením na každé vyústění zvlášť.

Zobrazit přílohu 25947
Zobrazit přílohu 25948

A abych byl úplně konkrétní, jedná se o blok parametrů Effects (efekty). V případě papoucha např. takto:
Kód:
Effects (
SteamSpecialEffects (
WhistleFX
(
0 4.59 -1.47
0 1 0
0.09
)

SafetyValvesFX
(
0.35 4.52 0.51
0 1 0
0.1
)

SafetyValvesFX
(
-0.35 4.52 0.51
0 1 0
0.1
)

StackFX
(
0 4.47 6.07
0 1 0
0.25
)

StackFX
(
0 4.47 5.54
0 1 0
0.25
)

CylindersFX
(
1.11 0.35 6.16
-1 -1 0
0.1
)

CylindersFX
(
-1.11 0.35 6.16
1 -1 0
0.1
)

Cylinders2FX
(
1.11 0.35 5.52
-1 -1 0
0.1
)

Cylinders2FX
(
-1.11 0.35 5.52
1 -1 0
0.1
)

CompressorFX
(
-1.1 2.38 5.44
0 1 0
0.2
)

GeneratorFX
(
0.78 2.44 6.08
0 1 0
0.05
)

HeatingHoseFX
(
0.54 0.48 8.26
0 -1 0
0.5
)

HeatingHoseFX
(
-0.54 0.48 -8.26
0 -1 0
0.5
)

Injectors1FX
(
-1.08 0.8 -3.48
0 -1 0
0.15
)

Injectors2FX
(
1.03 0.96 -3.63
0 1 0
0.15
)
)
)
Konkrétně se jedná právě o stroje jako je Papoušek, Pětasedma, Štokr nebo třeba Albatros :), ale děkuji mnohokráte z tohohle si dokážu odvodit co musím zdvojit :)
 
Nahoře