3D Kabiny - Nick a TheDanny

nick200202

Cestující
Zdravím vás.
V tomhle vlákně budeme s @TheDanny prezentovat naši tvorbu 3D kabin do ORTS, vzhledem k tomu, že některé kabiny vytváříme na míru k některým vozidlům (Především pro velmistra @Pikku) a některé zase "jen jako kabiny v common.cab" zakládám tohle vlákno, kde bude naše práce na jednom místě. Kabiny vytváříme tak, že já si beru na starosti .cvf soubor, a @TheDanny se stará o část kolem modelu kabiny, kde je potřeba vše správně naanimovat a pojmenovat.
Už za sebou máme nějaké zveřejněné kabiny pro @Pikku, a to úspěšné ČD 749 a ČD 181, které nám Pikku poskytl pro animace a "rozhýbání".

A zde vám chci konečně představit další kabinu, kterou chystáme. Jedná se o ČD 750. Model pro OR nám poskytl Dominik Chaloupka z RW komunity, za což mu patří poděkování. Kabina je zatím ve stádiu vývoje. Tak snad se vám naše tvorba bude líbit. :)

 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ahoj, pokud máte chlapi pořád potíže se zatmavením kabiny v tunelu, tady je jeden způsob jak to udělat. Samozřejmě pomocí shaderů by to bylo daleko lepší. To ale dnešní OR tunel zatím neumí.
  • like the 2D cabs, also 3D cabs can have a night version. Night textures, named like the corresponding day textures, must be located within a NIGHT subfolder of the CABVIEW3D folder. To enable night cabs an .sd file with the same name as the shape file of the 3D cab must be present in the CABVIEW3D folder.
  • This .sd file has a standard format and must contain following line:
    ESD_Alternative_Texture ( 256 )
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ona je nějaká alfa když chčije? To je pro mne novinkou, já mám v 3D kabině okýnka jako ze škatulky, jedou mne jen stěeače. Používám Icikův odkaz na poslední OR MG, klasický OR nezvládal traffic v Brně.
 

nick200202

Cestující
Ona je nějaká alfa když chčije? To je pro mne novinkou, já mám v 3D kabině okýnka jako ze škatulky, jedou mne jen stěeače. Používám Icikův odkaz na poslední OR MG, klasický OR nezvládal traffic v Brně.
Ne. Alfa se používá pro "průhlednost" textury. Textura oken se dělá tak, že se nastaví alfa aby byla poloprůhledná. Tj, na okně je špína apod. Což ale OR od určité verze nepodporuje.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Aha, takže právě naopak, zase zrušena jedna funkce co MSTS uměl a OR už ne. :( Já se právě do souborů u 3D kabiny nekoukal. Konkrétně pro 749, jen vím, že to sklo zevnitř kabiny je úplně čisté a z venku modelu ne a měl jsem za to, že to není v kabině udělané. Jinak jasně, o alfě vím vše, ze skinovaní vozů.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Používám poslední testovací verzi a nemám s tím problém. Když na alfu použiju "zaprasené" sklo, je potom zaprasené i po načtení do OR. Samozřejmě musí jít o 8bit alfu:

obrázek_2021-03-06_172418.jpeg
 

nick200202

Cestující
Ve 2D kabině to funguje. Avšak u 3Dkabiny se prostě alfa rovná průhlednosti. Ještě můžeme zkusit laborovat se shadery, ale nejsem si jist výsledkem.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Bylo by to super, kdyby se tak dalo vymyslet i sklo s vodou jako v RW, ale to je jen zbožné přání. :)
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Problém bude asi v přechodu na MonoGame a zvolení techniky Pixel/Vertex shaderu. Pod XNA mi to funguje. To je na dotaz na Elvas.
 

Vojta365

Cestující
Víte, co je zvláštní? 3D kabina sergeje zasviněná okna má i v poslední MG NewYear, dokonce i v předchozích to fungovalo, ale naše kabiny stále nic. Možná by se z ní dalo zjistit, jak to dělají. Odkaz na balík tří PKPC sergejů s touto 3D kabinou je zde.

sergej.jpg
 
Nahoře