CZSK verze 1.7

Pajavlaky

Signalista
bob57_cz říká:
To taky už není dlouho pravda. Výpravčí jsou na ústupu a za ně to přebírají dispečeři. Takže někde ten, jinde onen.
To je pravda pořád, protože ve smyslu předpisových ustanovení plní traťový dispečer povinnosti výpravčího a stanice s DOZ se považují za stanice výpravčím obsazené.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, dnes jsem narazil na pár podstatných potíží u ORCZ, ty zatím hážu za hlavu, ale tenhle je fakt podstatný a týká se studeného startu v depu.

Zatím tedy rozpracovaná aktivita Os6460 v roce 2018, vlak by měl vézt vůz 914+814 (avšak z uvedených důvodů výš, změna):
Lehla RegioNova a fíra dostal příkaz vzít záložní motor 810 a poněvač je to šichták, tak sólo 810 je málo, naštěstí jsou v depu dva vozy a tak se použijí oba. Takže:
Consist hráče s koncovkou AirE a tady sedí vše, druhý motor 810 jako Loose Consist (tady možná dělám chybu, nevím, zda mu nemusím dát taky koncovku AirE, ale to je vcelku jedno, byl by jen zdechlý a to je. Ale:

Začne aktivita, já změním stanoviště, pult nic neodmykám (vozidlo hráče AirE. Přejdu na stanovišti a celé oživení funguje, tady je to bez problémů. Ten nastane v okamžiku najetí na Loose Consist umístěné 810 v aktivitě.
1. Ač nejsou vozy spojeny, z jímky hráčova vozidla začne ubývat vzduch a "dělí" se o něj s LC na který jsem najel.
2. Vůz LC má oba kohouty otevřené, ale to je detail, nějaké hovado to nechalo tak, ale hadice jsou rozpojeny, takže by neměl vzduch ani kde předávat. :)
3. Koukni v jaké poloze je brzda a teď po změnách u ni dokonce je 3x jízda.

Celé se to týka 810 pro ORCZ z webu od Ricar-cz.

Tdy je video:
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
1. Ač nejsou vozy spojeny, z jímky hráčova vozidla začne ubývat vzduch a "dělí" se o něj s LC na který jsem najel.
2. Vůz LC má oba kohouty otevřené, ale to je detail, nějaké hovado to nechalo tak, ale hadice jsou rozpojeny, takže by neměl vzduch ani kde předávat.
Jsi si jistý? Vždyť je máš propojené napájecími hadicemi. Tam kouhouty nefungují.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jo takhle. Takže ona se rozdělí i tak jo? Vždyť je tadruhá chcíplá a má shozenou i baterii, tak tohle jsem nevěděl. Nicméně jsem do Loose Con dopsal AirE, ale to je si zbytečné.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
3. Koukni v jaké poloze je brzda a teď po změnách u ni dokonce je 3x jízda.
Dane, už jsem to sem dával. V engu má být závěr a ne ten blábol ala MSTS. Tohle se bude týkat více lokomotiv s BS2. V ovladači chybí 2x závěr.
1.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jsi si jistý? Vždyť je máš propojené napájecími hadicemi. Tam kouhouty nefungují.
Takže v 810 AirE má pokud dobře vidím napájecí hadice odpojené, je tam zadáno jen MU Pohon:
mu pohon.jpg

A teď otázka, MU pohon nahrazuje postrk a já jej nemusím zapínat, nebo jak to je? Začínám se v tom ztrácet, co je tedy MU pohon a MU kabel?

A když jsem odpojil i ten MU pohon, tak se dělily o vzduch stejně. :)

A další věc, po najetí jsem spojil, oživil, přešel zpět do svoji 810, obě běžely na volnoběh, uložil jsem, nahrál a volnoběh běžel pouze u té, co byla jako LC, moje 810 volnoběh hluchý, když přidám výkon, najede zvuk motoru a když ho shodím, vypne zvuk a je ticho. Pomůže jen chcípnout a znovu nahodit.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
akže v 810 AirE má pokud dobře vidím napájecí hadice odpojené, je tam zadáno jen MU Pohon:
Máš tam jasně aktivované "Hadice napájecího potrubí".

A teď otázka, MU pohon nahrazuje postrk a já jej nemusím zapínat, nebo jak to je? Začínám se v tom ztrácet, co je tedy MU pohon a MU kabel?
MU kabel propojuje lokomotivy pro vícečlené řízení. Typicky řídící vůz s hnacím vozem. MU pohon na takovém řízení deaktivuje pohon na daném členu.
 

Matěj B.

Cestující
Mám dotaz ohledně chování Open Rails, které se u mně nedávno projevilo. Někdy, když chci nahodit Peršana a zapnout pult, tak mi Open Rails napíše "Zpráva - Nemáš u sebe spínač pultu!" Jediný způsob jak to napravit je restartovat simulaci tak dlouho, dokud mi jde pult nahodit. Je to nová fičura nebo bug?
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
A koukal si se do kapsy? Peršani mají 3-snímkovou animaci klíče - 0 klíč v kapse, 1 klíč zasunut, 2 zasunutý klíč otočen a tím pult aktivován.
Každá pozice musí mít svůj stisk Ctrl + K.
Ale že sis všiml až teď. :)
 

Matěj B.

Cestující
A koukal si se do kapsy? Peršani mají 3-snímkovou animaci klíče - 0 klíč v kapse, 1 klíč zasunut, 2 zasunutý klíč otočen a tím pult aktivován.
Každá pozice musí mít svůj stisk Ctrl + K.
Ale že sis všiml až teď. :)
1. Moc dobře vím, že Peršan má trojsnímkovou animaci klíče. Peršana jsem nahazoval už X krát.
2. Co jsem odpozoroval, fenomén, který jsem popsal výše (Open Rails mi napíše "Zpráva - Nemáš u sebe klíč pultu!") se asi děje náhodně, protože po několika restartech simulace mi najednou klíč pultu zasunout šel.
Ale teď vážně, když mi Open Rails při nahazování Peršana napíše "Zpráva - Nemáš u sebe klíč pultu!" dá se to vyřešit jinak než restartem simulace?
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Co jsem odpozoroval, fenomén, který jsem popsal výše (Open Rails mi napíše "Zpráva - Nemáš u sebe klíč pultu!") se asi děje náhodně, protože po několika restartech Open Rails mi najednou klíč pultu zasunout šel.
Prostě si ten klíč z jednoho pultu nevzal do kapsy. Nahazuješ jen jednu loko nebo jich máš v consistu více?
 

Matěj B.

Cestující
Většinou jenom jednoho Peršana. I když v jednom případě jsem měl vzadu na vlaku Katr Bejlovce, šlo o vlak s dvojsilovým pohonem. Zjistil jsem totiž, že chyba, při které Katr Brejlovec "svazoval ruce" elektrice ohledně brzdiče (brzdič elektriky sám skákal do závěru nebo do nízkotlakého přebití, když jsem ho dal do odbržďovací polohy a když k ní byl Katr Brejlovec připojen), byla opravena, tak jsem si to chtěl pořádně ověřit. Ale stejný problém, s nemožností vložit klíč do pultu se mi objevil i u consistů, kde je Peršan úplně sám.
A .con soubory sem vložit nemůžu, do zítřejšího (nedělního) večera se nedostanu k PC, kde mám Open Rails nainstalovaný (je to stolák, a do neděle večer nejsem doma, kde ten stolák mám)
 

Matěj B.

Cestující
Přišla mě právě aktualizace na CZSK verz 1.7 a píše to, že jde o trojan: Win32/Sabsik.FL.B!ml. Co to zase je?

Zobrazit přílohu 34297
To bude asi falešný poplach. Občas (i když nepravidelně) adresář s Open Rails skenuju pomocí Malwarebytes a ten mi zatím nic nenašel. Jestli chceš mít 100% jistotu, že to není malware, stáhni si free verzi Avastu nebo Malwarebytes (či free verzi jiného antiviru, který preferuješ), a oskenuj adresář s Open Rails.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Jinak v nejnovějším update je práce od Jindřicha, který dostal chuť na dotažení paxů tak, aby dávali smysl. Díky mu za ně. :)

Pod Shift + F10 máte kompletní seznam cestujících v jednotlivých vozech včetně nástupní a výstupní stanice. Také už funguje uložení paxů a tudíž je krásně vidět, jak nastupují a vystupují i po nahrání uložené hry.
 

Matěj B.

Cestující
To by mě zajímalo, kam tyhle hlídací SW na tyhle hrozby chodí. Ukazují akorát nesmysly a otravují lidi.
To mě taky. Podle okna ve screenshotu to bude Windows defender, ten někdy dost hapruje. Jak jsem jinak řekl, když nechám adresář s Open Rails preventivně oskenovat pomocí Malwarebytes, tak ten nic nenajde.
 

Mustang

Začátečník
Jinak v nejnovějším update je práce od Jindřicha, který dostal chuť na dotažení paxů tak, aby dávali smysl. Díky mu za ně. :)

Pod Shift + F10 máte kompletní seznam cestujících v jednotlivých vozech včetně nástupní a výstupní stanice. Také už funguje uložení paxů a tudíž je krásně vidět, jak nastupují a vystupují i po nahrání uložené hry.
cestujuci.jpgĎakujem,funguje to skvele.
 

Matěj B.

Cestující
Většinou jenom jednoho Peršana. I když v jednom případě jsem měl vzadu na vlaku Katr Bejlovce, šlo o vlak s dvojsilovým pohonem. Zjistil jsem totiž, že chyba, při které Katr Brejlovec "svazoval ruce" elektrice ohledně brzdiče (brzdič elektriky sám skákal do závěru nebo do nízkotlakého přebití, když jsem ho dal do odbržďovací polohy a když k ní byl Katr Brejlovec připojen), byla opravena, tak jsem si to chtěl pořádně ověřit. Ale stejný problém, s nemožností vložit klíč do pultu se mi objevil i u consistů, kde je Peršan úplně sám.
A .con soubory sem vložit nemůžu, do zítřejšího (nedělního) večera se nedostanu k PC, kde mám Open Rails nainstalovaný (je to stolák, a do neděle večer nejsem doma, kde ten stolák mám)
Tak abych navázal na tohle téma které se tu řešilo včera (tj. v sobotu 13. 5. 2023), teď jsem dostal k PC, kde mám Open Rails a důkladným testováním jsem zjistil, že klíč pultu se nedá po startu vložit do pultu (tj. Open Rails mi napíše: "Zpráva - nemáš u sebe klíč pultu") pokaždé, když mám k Peršanovi připojený jakýkoliv diesel hned po nastartování simulace. Když diesel odvěsím od Peršana, klíč pultu pak do Peršana vložit jde a i po opětovném přivěšení dieselu k Peršanovi se klíč pultu chová normálně. Suma sumárum = další glitch
 
Nahoře