Trať 321 - stav projektu?

ML636

Hradlař
Chtěl bych se zeptat, zda něco bližšího nevíte o stavu projektu trati 321?:rolleyes: Nechci se ptát přímo a otravovat autora, jen si všímám, že už to budou pomalu 3 roky, co byla poslední pořádná aktualizace a co vím, dost se tehdy mezi lidma sháněly kopie ke stažení zdarma, k tomu varování autora, že v případě černého šíření bude projekt pro veřejnost zastaven. Tak mám obavy, jestli zrovna tohle nenastalo a jestli o tom něco nevíte. :rolleyes:

A nebudu zastírat, že jsem se netěšil na další nové a opravované úseky. Doba pokročila, spousta nových rekonstrukcí, a tady stojíme.:) Samozřejmě bych si novou aktualizaci rád zaplatil a podpořil, jako jsem to udělal už několikrát dříve.
 

dvacka

Průvodčí
Ahoj,
co jsem měl informace, tak autor tratě začal pracovat na dráze jako strojvedoucí, takže virtuální železnice šla, na dobu neurčitou, mimo. Jestli toto platí i dnes, těžko říct. Budu rád, když mě někdo doplní.
Jinak každá aktualizace tratě 321 byla pro mě svátek a strašně moc jsem se na ni těšil. Doufám, že se třeba někdy v budoucnu nějaká aktualizace objeví. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Martin mi kdysi říkal, že ten svůj projekt zakonzervuje. Protože jakmile začal jezdit jako strojvedoucí a pak se na ten samý úsek podíval v MSTS u sebe, tak jej i přešla chuť ve stavění pokračovat. :) Ale je relativně mladý, je možné, že jej to ještě někdy chytne.
 

ML636

Hradlař
Jojo, o tom strojvůdcování vím, bývali jsme před lety kolegové na silnici, on později přešel na koleje, a když to dobře půjde a rozhodnu se, budu následovat na koleje i já, možná. Člověk k tomu časem dospěje. :D No chápat se to dá, když to člověka začne živit, vidí to už jinak. Projekt BP vlastně vznikl naopak.:)
Je to škoda, například ta Plzeň dokončená by byla hodně super.

Anebo ukecat zde přítomného autora tratě BP a přimluvit se za starý úsek Beroun (mimo)-Plzeň, nebo Tábor (mimo)-České Budějovice. ;):p Vím, že už jsem žadonil X krát a dávno, ale je to takové...tento...projet se po z mého pohledu úžasně udělaných úsecích Praha-Beroun a Tábor a nemoct pokračovat s rychlíkem po staru dál. :cool: Ta vlaková cesta kolem vrakoviště mezi kolejema v prostoru přednádraží ČB, nebo správně patinová zastávka Dýšina ještě s nákladem haraburdí, jo, to by bylo super.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
ukecat zde přítomného
Haha. Upřímně. Kdo by se nechal ukecat na další 2 roky domácího vězení u počítače. :) :) :)
Jedině snad vilu u moře s nádhernou přírodou kolem i se služebnictvem a vlastním tryskáčem. :) :) :) Alespoň přes zimu, kdy je u nás škaredě.
A tam bych v klidu tvořil dál ty české tratě pro těch několik jednotlivců, co ještě o BP mají zájem. Ale například Elon Musk by na to měl, kdyby si přál ještě tratě na Plzeň a Budějovice. :) :) :) A zaplatil by i modeláře, kteří by dodali potřebné modely.
Vždyť už u toho sedím právě dvacet let. Mnozí, když jste se narodili, tak první pohled do monitoru počítače u tatínka mohl být jak paří MSTS a jezdí si po tratích BP. Samozřejmě i jinde. To je strašné. Která počítačová hra žije tak dlouho? A navíc kluci šikovní kolem Icika z této hry dělají úplně nový level a je až nemožné, co z této hry dokáží ještě vyždímat.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Pravdou je, že autorů, kteří svoji trať dotáhli do zdárného konce moc není. A myslím tím trať se vším všudy, tedy s objekty, vegetací, okolní dopravou a funkčním signalizačním systémem. Tedy nejen holé "pastviny" kolem položených kolejí.
A autorů, kteří rozsahem tratí zasáhli víc jak dva kraje? Na ty stačí jedna ruka truhlářova ...
 

Lukyn-CZ

Signalista
A nezastavil ten projekt taky proto, protože narazil na nějaký limit co se týče kolejí a výhybek??
 

orlov

Hradlař
Áno, pokiaľ si dobre pamätám, ten problém vznikol, ale chcel ho vyriešiť vyhodením lokálok a niektorých vedľajších tratí.
 

ML636

Hradlař
Haha. Upřímně. Kdo by se nechal ukecat na další 2 roky domácího vězení u počítače. :) :) :)
Jedině snad vilu u moře s nádhernou přírodou kolem i se služebnictvem a vlastním tryskáčem. :) :) :) Alespoň přes zimu, kdy je u nás škaredě.
A tam bych v klidu tvořil dál ty české tratě pro těch několik jednotlivců, co ještě o BP mají zájem. Ale například Elon Musk by na to měl, kdyby si přál ještě tratě na Plzeň a Budějovice. :) :) :) A zaplatil by i modeláře, kteří by dodali potřebné modely.
Vždyť už u toho sedím právě dvacet let. Mnozí, když jste se narodili, tak první pohled do monitoru počítače u tatínka mohl být jak paří MSTS a jezdí si po tratích BP. Samozřejmě i jinde. To je strašné. Která počítačová hra žije tak dlouho? A navíc kluci šikovní kolem Icika z této hry dělají úplně nový level a je až nemožné, co z této hry dokáží ještě vyždímat.
Kolik? :cool: Elon Musk ať si mlaská nad Starlinkem, ale já a věřím že by se našlo ještě pár dalších srdcařů, kdo by chtěl v projektu BP předkoridorové tratě Tábor - ČB a Beroun - Plz, že bychom se na kompenzační častku za strávený čas a promařenou energii na napájení pc apod., mohli poskládat. Tak aby se autorům vyplatilo, jako kdyby si trať objednala i víc než "ta hrstka srdcařů".
Filmaři říkají - víc jak milionová sledovanost a natočím další. Youtubeři říkají, víc jak XX zvonečků, bude další díl.
Takže, kolik platících klientů by si mělo objednat trať, aby se vyplatilo postavit už jen z historicky velmi cenného hlediska druhé části těch dvou tratí, které už si nezajezdí ani skuteční fírové? :) Pokud to bude v možnostech těch nás pár srdcařů, tak bychom ten platící dav mohli vytvořit. Byly to fakt krásné tratě. Kdyby to šlo zaplatit v jednom člověku, tak to zaplatím a neváhám. Z OR se stává velmi realistický podnik a už to fakt stojí za hřích, mít tam i Budějky a Plzeň. Pokud vím, obě tratě byly ještě před překopáním natočeny a zdokumentovány. Třeba by se daly sehnat i kvalitnější kopie, než jsou na youtube.
 

Lukyn-CZ

Signalista
Filmaři říkají - víc jak milionová sledovanost a natočím další....
Takže, kolik platících klientů by si mělo objednat trať, aby se vyplatilo postavit už jen z historicky velmi cenného hlediska druhé části těch dvou tratí, které už si nezajezdí ani skuteční fírové?
Jaksi ti uniká jedna důležitá věc... Celá tahle naše hračka MSTS/OR/ORSKCZ je postavená na tom, že je to pro všechny tvůrce (stavitele tratí, modeláře, skinaře, atd atd) především zábava a hobby. A vytvořit tu jakýsi "platící dav" je docela utopie. ;) Zaplatíš za trať a zaplatíš i modelářům za model? Skinařům za skin? Zvukařům za zvuky?? A kolik by si byl ochoten zaplatit třeba za aktivitu? Nebo kolik by si dal za naladěný eng? Kdysi mě někdo poprosil, abych mu udělal fiktivní skin, tak jsem mu spočítal že si za hodinu práce řeknu 250,-kč a když skinuji nějakou mašinu, zabere to cca 10h - 15h což dá něco přes 3000,-kč. No, už se neozval.. :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jen se obávám, že ten kus života, který to člověku ukrojí, žádné peníze nezaplatí.
To je přesně ono. Proto obdivuji Martina, že s touto drogou dokázal zavčas praštit, dokud je mladý a doufám, že už žije svůj normální život. Ten totiž uteče jak voda a já jsem už rok ve starobním důchodu a zjišťuji, že jsem za celý život nebyl na žádné klasické dovolené. A od té doby co je člověk OSVČ, tak na dovolenou není ani nárok. Proto mne teď napadla ta vila u moře :) Ale to by muselo být i s tlumočnicí/hospodyňkou. :) :) A na terase pořádat hudební koncerty. :) :) Ale zpátky na zem. To je jenom příklad. Kdyby mi šlo jen o peníze, tak jako uklízečka po večerech by to hodilo mnohem víc. :)

Teď jako důchodce bych si mohl říct, že mám víc času na stavění tratí, ale kdepak. Člověk vyhoří a kolikrát není vůle. A když je konečně něco hotové a ohlédnu se, tak si říkám, že jsem musel být velký blázen, že jsem do takových prací šel. A to nemám představu, jaké nervy a vytrvalost stál nějaký složitější model lokomotivy, který berete jako samozřejmost ke stažení. Však Lukyn-CZ to tady naznačil. Jednoduchý domeček je určitě za chvilku, ale složité velké stavby? A to se najdou lidé, kteří napíší, že v reálu je tohle už zbourané, tak to mám z trati odstranit také. :) Tedy co se modelovalo například víc než měsíc, tak jedno delete jako ruská raketa.
Víte proč máte postaru trať z Prahy do Tábora? Protože to byla srdcovka, jezdil jsem tam na pantografech asi deset let, tedy jen do Benešova a měl jsem k dispozici veškeré podklady. Ale to hlavní, nádražní budovy byly nafocené a byli zde ochotní modeláři jako Brzda, Aleš Sláma, Deterio a další. Proto ty tratě šly zrealizovat.
Tedy buďte rádi za to co máte.
 

ML636

Hradlař
Je mi to jasné, nejde stavět na přání, to je jako namalovat slavný obraz, ale... zkusil jsem to. :) Byla to hezká trať, vlastně obě co jsem zmínil, ale ta budějcká to byl i provozní skanzen a prostě romantika. Tak třeba jednou... Já stavět a modelovat neumím, kdybych uměl, tak by mě nic neudrželo, na ten IV. koridor si nějak nemůžu zvyknout...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já když jsem začínal, tak jsem měl vizi, že bude spolupracovat několik lidí. Protože na jednoho člověka je to skutečně moc. Povedlo se to až v dobách, kdy modeloval Honza Švec. Takto vznikl úsek z Velkého Oseka do Hradce a Chocně. Já připravil koleje, terén textury, silnice jako šablony pro vesnice a on pak osazoval objekty a co nebylo, tak vymodeloval. Honza si vše objížděl autem, sám nafotil na textury, protože jen modelář ví, jak to musí vypadat. Podobně to měl osadit až do Jaroměře, ale v té době už asi kvůli rodině skončil. A to na poslední slezině, kde byl nám ukazoval, jak to má krásně osazené do Předměřic. Jenomže pak už se neozval a čtverce nedodal. Nyní se tam modernizuje a netuším, jestli by ještě šlo v těch místech pokračovat. Uvidíme.
Tedy pokud někdo chce nějaký další úsek (tedy kde mám traťové podklady), tak tudy vede cesta. Tedy pečlivý a vytrvalý modelář bydlící poblíž a vlastnící auto.
Ale je tady ještě jeden problém. Stavět nějakou předchozí verzi je nereálné, pokud stavby někdo před zbouráním nenafotil. Navíc já spíš fandím zvyšování traťových rychlostí a jsem i rád, že se to trochu zrychlilo na tu Jihlavu. Ještě mi vadí ta šedesátka z Třebíče do Okříšek, protože poloměry oblouků jsou tam klidně až na 100 km/h. Tak snad to tam brzy dokončí a já osadím rychlostníky nové. Úseky co mám postaru jsou po staru, protože tenkrát při stavění ještě existovaly. A za některé jsem opravdu rád.
 

pikla

Začátečník
Jo, bývaly doby... Když ještě rychlík do Brna jezdil z Plzně v motorech (M286 - 3 vleky - M286), tak to byl zřejmě nejpomalejší rychlík ve střední Evropě :) Z Jihlavy vyrazil statečně, ale před stoupáním do Třebíče se začaly dít věci - kouře jako kdyby jely mazutky dvojmo a rychlost tak 50...
Ale bylo to hezké svezení... :)
 

ML636

Hradlař
Já když jsem začínal, tak jsem měl vizi, že bude spolupracovat několik lidí. Protože na jednoho člověka je to skutečně moc. Povedlo se to až v dobách, kdy modeloval Honza Švec. Takto vznikl úsek z Velkého Oseka do Hradce a Chocně. Já připravil koleje, terén textury, silnice jako šablony pro vesnice a on pak osazoval objekty a co nebylo, tak vymodeloval. Honza si vše objížděl autem, sám nafotil na textury, protože jen modelář ví, jak to musí vypadat. Podobně to měl osadit až do Jaroměře, ale v té době už asi kvůli rodině skončil. A to na poslední slezině, kde byl nám ukazoval, jak to má krásně osazené do Předměřic. Jenomže pak už se neozval a čtverce nedodal. Nyní se tam modernizuje a netuším, jestli by ještě šlo v těch místech pokračovat. Uvidíme.
Tedy pokud někdo chce nějaký další úsek (tedy kde mám traťové podklady), tak tudy vede cesta. Tedy pečlivý a vytrvalý modelář bydlící poblíž a vlastnící auto.
Ale je tady ještě jeden problém. Stavět nějakou předchozí verzi je nereálné, pokud stavby někdo před zbouráním nenafotil. Navíc já spíš fandím zvyšování traťových rychlostí a jsem i rád, že se to trochu zrychlilo na tu Jihlavu. Ještě mi vadí ta šedesátka z Třebíče do Okříšek, protože poloměry oblouků jsou tam klidně až na 100 km/h. Tak snad to tam brzy dokončí a já osadím rychlostníky nové. Úseky co mám postaru jsou po staru, protože tenkrát při stavění ještě existovaly. A za některé jsem opravdu rád.
A když budu hodně moc otravný a opět předhodím návrh na úsek Tábor (mimo) - Soběslav - ČB, případně Beroun (mimo) - Chrást u/P - Plzeň, oba stav do roku dejme tomu 2009-2010, nebo i částečně zkoridorované ještě s Dýšinou bez Ejpovického tunelu, se starou zarostlou Doubravkou,
co by bylo k tomu potřeba?
1.) Traťové podklady - existují?
2.) Video z tratě ze stanoviště?
a) Beroun - Plzeň existuje. Rok cca 2008-2010. Na Youtube kvalita nevalná, šla by použít? Ale možná by šlo získat lepší. Nebo má někdo jiné záběry.
b) Tábor - ČB jsem někde viděl. Ale potvrdit nemůžu. Snad by se dalo dotázat na K-reportu, nebo přes známé fíry, někdo ochotný by mohl poskytnout
3.) Fotky objektů - asi budou existovat, např. na stránkách IV. koridoru i jinde. Stoprocentně. Ale nejsem si jist, zda by to stačilo ke kvalitní práci na modelech. Hodně ze staničních budov, vechtroven a technologických objektů tam ale byly mustry podle jednotných normálií, které jsou pro simulátor už hotové. Šlo by je použít?
Bohužel ty úseky aktuálně prakticky neexistují, objekty se bouraly, koleje vytrhané, přeložky často narušily původní těleso tratě.
4.) Šikovný modelář - já jsem bez šance, nemám na to trpělivost, neumím fotit na modely. Zkoušel jsem si vymodelovat pár blbostí, hospodu, s kterýma jsem kdysi otravoval kolem Brna hl. n. ale sekl jsem s tím a nevím, zda to mám ještě pokoušet.
5.) Co nabízím - neúnavnou psychickou podporu a jištění zezadu. :D Ne, mohu se pokusit o získání kvalitních nahrávek ze stanovišť, rozhodit sítě kde se dá, zda někdo má a byl by ochoten poskytnout. Potom mám několik různých fotek okolí tratě Tábor - ČB, kdyby byly potřeba detaily. Fotky jsou z vlaku. Dál bych si mohl sednout k vyhledávání existujících fotek objektů a aktivně hledat. Například Dýšinu mám zdokumentovanou i s tím rozpadlým přístřeškem napchaným černou skládkou, který pak zbourali ještě za provozu tratě. Jen prohledat soubory...:D

Tak jsem to teď trochu zpřehlednil, možná by se mohl někdo přidat a jedna z tratí (nebo snad obě?:eek:) by mohla vstát z mrtvých a dělat radost alespoň tady.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Co nabízím - neúnavnou psychickou podporu a jištění zezadu
To už tady bylo ve filmu "Na samotě u lesa" Pan Lorenz na tom invalidním vozíku, jak ..... :)

Jinak jste mě po ránu pobavil, že si myslíte, že tohle stačí a hurá do stavění tratí. :) :) :)

Ale hlavu vzhůru. Neříkám, že to nejde. V projektu BP je to hloupost, protože je to už mimo GPS souřadnice, ale když všechny vlaky od Plzně a Budějovic končí v Praze, tak to udělat jako samostatný projekt.
Můžete se do toho hned pustit. V TSRE5 si vygenerujete komplet terén i s foto krajinou za jedno odpoledne a to vás určitě povzbudí. Hodně modelů kolem trati existuje a bude vás to stát jenom asi dva až tři roky života v intenzivní práci. Tohle doporučuji každému, kdo by si přál postavit trať tam či onde. Buď jej to chytne a máme dalšího stavitele tratí anebo to brzy vzdá a uvědomí si, jaký vznesl nesmyslný požadavek na druhé. :)

Já tam nestavím, protože je to pro mě už hodně daleko, ale i tak by mne spíš lákala modernizovaná, rychlejší verze. A bylo by mi to úplně jedno, že do Tábora či Berouna se přijede postaru. Já vím, tady na fóru je to spíš samý příznivec historie. Zamračenky, brejlovci, hektory, čmeláci nebo max už staré X6X či plecháče. Ale že by někdo vymodeloval Inter Panter nebo ty naše nové vlaky Moravia, či konečně originální Pendolíno. Nebo co jezdí na lokálkách nových motorových vlaků. Jenom Lukyn-CZ potěšil s Vectrony. Děkujeme. A svézt se s nimi 200 na rychlíku do Budějic, to musí být zážitek.
 

ML636

Hradlař
Také by se dalo. Ale je to o dost náročnější, začínat od začátku celou Prahu a existující úseky, které by se jen takhle mohly napojit.
Ale zase se nabízí možnost propojit v tomto separovaném projektu i České Budějovice s Plzní... Ale jak říkám, nejsem ten správný typ na tuhle trpělivou práci, nabouchal bych tam všechno páté přes deváté, jen aby se mohlo jezdit a výsledek by byl nekoukatelný.:D:D

Koridorová podoba tratě na Plzeň už je v projektu 321, pořád rovinka, betonové zástěny, nuda v simulátoru, nuda na vlaku... Obávám se, že to samé je s Vectronem, moc rád ho nejezdím. Není divu, že jsou tady příznivci historie, když ten duch železnice jak jsme ho znali z dřívějška, je vystřídán sterilitou mrtvých stanic, bílými stěnami kupé, suchým vzduchem z klimatizace a betonem PHS. :rolleyes:
Taky vždycky skřípu, když mám vychytávat a pamatovat si bez traťového monitoru 80 let staré traťové rychlosti 85-90-80-60-75, příjezd do Prahy je jednoznačně lepší ten rekonstruovaný, ale... je to cenný kus historie mít to jezditelné i na "ruku" v simulátoru, nejen z fotek. A až zmizí poslední souvislý "báboblok" mezi (ex. Smíchovem) - Radotínem - Berounem, bude fajn být v Plzni rychle skoro jako autem, ale bude mě to hodně mrzet.
 
Nahoře