Tom Kanka
Průvodčí
PAja26 napsal:...Nechce se mi ale v úseku Ústí nad Orlicí až D.Lipka šnečit 50 protože jedna loko je otočená. Proto se ptám. A asi blbě.
Ahoj,
nevím sice z jakého období má aktivita být, ale v době parního provozu platilo, že omezení se týkalo pro parní lokomotivu zařazenou v čele vlaku. Tzn., že pokud vlaková lokomotiva jede kotlem vpřed a postrková tendrem, platí maximální povolená rychlost. Vyjímkou byly lokomotivy 498.1 a 556.0, kdy platilo omezení 50km/h tendrem vpřed při jakémkoli zařazení ve vlaku.
V případě, že se jedná o nějakou historickou jízdu ze současnosti, 50 km/h pro parní vlak není žádnou vyjímkou - např. "Křivoklátský Expres" v úseku Beroun - Praha s 498.022 právě tendrem vpřed.
Jinak všechna Tebou uváděná řazení jsou možná, za parního provozu běžně používaná a historicky doložená, např. na Liberecku, mezi Táborem a Českými Budějovicemi, atd. Samozřejmě myslím především u nákladních vlaků.
Naposled editoval moderátor: