bob57_cz reaguje:
Napište tam do fora někdo těm šotoušům, ať nevymýšlí zbytečně blbé komplikace a nesmysly.
Téměř na všech elektrických mašinách je stykač pomocných pohonů, který se sám postará o vypnutí pomocných spotřebičů dříve, než se sběrač odlepí od troleje, jakmile fíra obslouží spínač sběračů.
Na Bobinách a jim odvozených je to relé 400, na x5y je to B20, na x6y je to K116 a tak dále. U střídavek je to fuk, tam stejně vrčí do odtrhu primár trafa.
Není tedy potřeba vypínat jednotlivé spotřebiče.
Dokonce u pantografu se ani topení nedalo samostatně z kabiny vypnout a salony si topily po svém jen v závislosti na napětí TV. Při stahovačce jsem nemusel vypínat ani ten Zbyňkův MG s kompresorem, který se vypnul také přes spínač sběrače. Po zvednutí pak stačilo jen tlačítko start a bylo hotovo - zaplo se topení, kompresor, zářivky, dobíječ,... Po rekonstrukci 471/2 už nebylo potřeba ani to rozběhové tlačítko.
b57
........................................................................................................................................................................................................................................................................................
Jenom doplním, na žabotlamách to tak šlo, ale nepamatuji se, že by někdo tak natvrdo stahoval a zdvihal sběrače s prstem na MG. Jezdil jsem snad se všemi fíry. Mašinky byly dost poruchové a každý chtěl směnu dojezdit a nikoli být odtažen. Tak se obsluhovalo s citem.