Otázka pro fíru

ML636

Posunovač
Zbyňku, to máte pravdu. Ale mně připadá, že u těch Brejlí a Bardot je to nějak rodové. Tam se mi nestalo, že by mi jakýkoliv vlak brzdil dobře. Když tu samou soupravu zavěsím na Dvojku nebo Eso, tak to brzdí dobře. Hlavním problémem bych viděl velkou prodlevu mezi odbrzděním a naplněním HP, kdy se v mezidobí brzda chová jako vyčerpaná.
Čili v mezidobí musím snížit tlak v HP o tolik víc, kolik se ho zatím nestačilo doplnit do hodnoty 73.00 psi v diagnostickém okně. (či jak se tomu hubuje) Toto mezidobí je ale zvláště u 749 a 754 značně dlouhé, takže lokálkové lochnesky, případně přesné dobrzdění do zastávek pro mně osobně na těchto řadách je utrpení, často končící projetím zastávek a překročením rychlosti.
Nevím, třeba dělám něco blbě já. Kdyžtak mě někdo kopněte. Ale nejraději bych se dostal k dobře naladěnému chování, alespoň nějak trochu v mezích průměrného chování brzd na reálných vozidlech.;)
 

prolam

Provozní technik
Ahoj! Koukám se na zelpage na řazení podle nového GVD a co nevidím: http://www.zelpage.cz/razeni/15/vlaky/cd-573 . Nejdřív na to "zírám jak vejr" protože TurboESo bych na tomto výkonu tak nějak nečekal. Ještě více mne ale mate poznámka "362.166". Chápu, že to znamená, že je na tento výkon přednostně nasazována právě již avizovaná 166. Má otázka tedy je, zda někdo neví, čím se tato mašina liší od ostatních. Díky moc a hezký zbytek týdne!
Prolam
 

Luky

Posunovač
Rád bych se prosím zeptal, jaký je výkon brejlovce na trakčních motorech u řady 754 a 750.7 při zapnutém vytápění soupravy? Když není zapnuté vlakové topení, tak výkon TM je 1188 KW. Děkuji za odpovědi.
 

prolam

Provozní technik
Ahoj! Není tu nějaký "plzeňák", který by mi dokázal vysvětlit jak vypadá přepřah mezi německou ER20 a TurboEsem na Jižním Předměstí? Děkuji pěkně.
 

manazer502503

Cestující
Ahoj. Tož doufám že nebudu kecat kraviny. Kdyžtak mě znalejší opravte :) Sice sem to neviděl na vlastní oči, ale co sem slyšel ve vysílačce, tak asi takto: Fíra na Esu čeká na "sudejch" kolejích v Plzni na Hlavním. Když se blíží "furthák"(Ex), pošle ho výpravčí jako posun, na Jižní předměstí. Tam ho nechá stát na vedlejší koleji. Přijede Ex, posunovač(kterej přijel s Esem) vyvěsí Herkulese. Herkules dále pokračuje bud na Hlavní na odstavení, nebo do depa. Eso najede na soupravu, udělá se brzda a odjiždí na Hlavní, kde nastopijo cestující a valí ku Praze. Tak nějak to probíhá, ale jak říkám popisuju co slyším ve vysílačce :) S pozdravem Honza
 

754 067

Hradlař
Mám dva dotazy ohledně lokomotiv a pantografů. :)

1. Stane se něco, když lokomotiva jede pantografem po namrzlé troleji (neopotřebovává se pantograf či neničí se trolej)? A dá se tak jet?
2. Proč se lokomotiva se soupravou rozjíždí někdy na oba dva pantografy a ihned po rozjetí jeden z nich stáhne?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Od dráhy jsem už 21 let, ale tohle se nezměnilo.
1. Ne. Tak se normálně jezdí.
2. Při rozjezdu tečou obvodem velké proudy a už za mě vyšlo nařízení, aby se ve stanicích se silnějším znečištěním ovzduší a tedy i zhoršeného kontaktu mezi lyžinou a trolejí, aby se například v Kolíně a Pardubicích rozjíždělo na oba sběrače. Na dva sběrače se tenkrát mohlo jezdit max 50km/h (kvůli rozkmitání troleje), proto se musí druhý sběrač po rozjezdu stáhnout.
Ale na dva sběrače to vydrží i víc. Kolikrát jsme potkali vlak, kde fíra zapomněl po rozjezdu přední sběrač stáhnout a mydlil si to 120. :)
 

mikulda

Průvodčí
1. Ano, při odběru proudu obloukem se dlouhodobě více opotřebovává obložení ližiny sběrače.
2. Dva sběrače by měly být při stání, proud do topení soupravy se rozdělí mezi oba a kontakt trolej-sběrač se méně ohřívá. Ohřívání troleje zhoršuje její mechanické vlastnosti.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, chtěl bych se pozeptat, je taková situace:
Rok 1988, ve vagónce Studénka je sešibovaná motorová jednotka AČ2, která má nejprve po vlastní ose dojet na výstavu do Olomouce a následně na brněnské výstaviště. Musela by jednotka AČ2 nejprve z vagónky někam do nádraží a pak dostat povlení k odjezdu, nebo by mohla být vapravena rovnou z vagónky směr Olomouc?
Předem díky Dan.
 

mikulda

Průvodčí
Rovnou určitě ne. Už jenom kvůli nafasování "V" rozkazu.
A že by jela po vlastní ose, to se mi taky nezdá.
 

Dan J.

Strojvedoucí
V Archívu televizních novin je (byla, už to nemohu zaboha vygůglit a bohužel jsem si neuložil odkaz) reportáž, že jela po vlastní ose do Čierné nad Tisou, tak v MSTS může jet na výstavu do Brna a Olomouce. :) Je mi líto neudělat s ní aktivitu, když už ji mám v trainsetu, kvůli Studénce. Jinak díky moc za info.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
@Dan J.: Rozhodně nemohla jet přímo z vlečky. Napřed musela mít v pořádku papíry od ministerského technika - přeměření a udělení přechodnosti na síť ČSD, potom instradovat - zavést do grafikonu podle objednávky přepravy a teprve potom podle instradace vyjet s patřičnými náležitostmi. Minout dopravní kancelář bylo nemyslitelné, když by nebyly písemné rozkazy pro mimořádnosti, tak minimálně vydání vlakopisu nebo vlakopisu pro LV výpravčím. Bez papíru se jet nemohlo.
 

Plexi

Signalista
Mohl by mi prosím nějáký fíra říct - bude se to hodit do aktivity, na které dělám - když jede na osobáku sólo vůz, např. 810, tak do zastávek brzdí průběžnou nebo přímočinnou brzdou? Banální otázka, ale fakt netuším.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Samozřejmě přímočinnou, protože má okamžitý účinek a působí přímo. Průběžnou nemá co brzdit.
 
Nahoře