Něco pro zasmátí

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale pasivním sledováním čehokoli MSTS nerozchodíš. Tam je nutné se soustředit, aby jsi dodržel správné postupy. Jen jsem nepochopil, co na tom bylo k zasmání. Asi už opravdu stárnu. :)
 

Pawlik

Průvodčí
109E je, tuším, od Pelikána. Ale není bez zajímavosti, že designer z Aufeer Design, který dělal základní návrh designu čela řídicího vozu NIM Express, má rád sci-fi a do návrhu to přenesl, podobně i do 26T Miskolc.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Tady je to způsobeno především návěstními světly Helopal, které mají jinak uspořádány reflektorové a návěstní LEDky než starší 380ka. Tam je reflektor solo a návěstní světla mají prostředek zabraný žárovkou (rakouský předpis). Proto má Němka ve stejném prostoru světlo jen jedno oproti dvojici u 380. A když k tomu připočteme zmenšený terč o reflektorové LEDky plus červenou barvu, je z toho kukuč Terminátora.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Na Novinkách vyšel tento článek. Vyznívá optimisticky (mladí a dynamičtí, kde jen jsem to slyšel? Aha, D-Fens - Zmrdi a Vohnouti).
Podle mě by však měli personalisté být ve střehu. Co s mlaďasem, který dal maturitu s odřenými zády nebo vůbec. Učební obor jsou sprostá slova.
A na pracovišti tahle "generace Z" nepoužitelná, neboť v jednom kuse visí na soc. sítích svého mobilu. Jako technolog, který musí každou chvíli do montáže něco o tom vím. A nejde jen o manuální činnost. Vzali jsme technologa hned po gymplu (s tím, že si jej zaškolíme). Chyba lávky, na jednom monitoru neustále frčela videa z YT a místo ťukání do klávesnice pracovní stanice ťukal do displeje svého mobilu.
 

Pawlik

Průvodčí
Na Novinkách vyšel tento článek. Vyznívá optimisticky (mladí a dynamičtí, kde jen jsem to slyšel? Aha, D-Fens - Zmrdi a Vohnouti).
Podle mě by však měli personalisté být ve střehu. Co s mlaďasem, který dal maturitu s odřenými zády nebo vůbec. Učební obor jsou sprostá slova.
A na pracovišti tahle "generace Z" nepoužitelná, neboť v jednom kuse visí na soc. sítích svého mobilu. Jako technolog, který musí každou chvíli do montáže něco o tom vím. A nejde jen o manuální činnost. Vzali jsme technologa hned po gymplu (s tím, že si jej zaškolíme). Chyba lávky, na jednom monitoru neustále frčela videa z YT a místo ťukání do klávesnice pracovní stanice ťukal do displeje svého mobilu.
A proč si tam takové "borce" držíte??? :)
Další věc je, zdali firma nabízí takové podmínky, aby přilákala a udržela kvalitní lidi, nebo na lidi se*e a zůstávají jen věrní a přicházejí nemehla.
Šikovný perspektivní zámečník po vyučení určitě nepůjde dělat za pár šušňů do "Kolbenky" jako dřív, když se může v nějaké pěkné dílně pár let rozkoukávat, zlepšovat a pak si založit svůj byznys.
Nevidím v nastupující generaci, kterou beztak definoval nějaký sociolog, zásadní problém. Nechce se ti makat? Budeš nezaměstnaný.
Učební obor je sprosté slovo, samozřejmě, protože české učňovské školství mladého člověka tak akorát zkurví, místo aby ho něco naučilo, čest výjimkám. Osobně bych se svoje dítě bál dát na učňák, respektive bych velmi pečlivě vybíral.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Ne, fakt nedržíme. Na to je roční zkušební doba, resp. úvazek na dobu určitou. Když to funguje, je prodlouženo. Když nefunguje, úvazek není obnoven. Tečka.
 

Plexi

Signalista
...Učební obor jsou sprostá slova...
To je těžké. Bez maturity dneska téměř nikdo nechce přijmout nové zaměstnance. Maturita se všude vyžaduje. Pokud člověk nemá maturitu, tak je jedno, že je šikovný a zvládá svůj obor, prostě nemá maturitní vysvědčení a to je problém.
Tím pádem všichni se hrnou na maturitní obory, maturitu dostane skoro každý blbec a některé (údajně "neperspektivní", přitom bez některých profesí se neobejdeme) učňovské obory mají málo lidí. Tím, že je málo vyučených, tak už zase vzniká problém u těch zaměstnavatelů, kteří místo maturity naopak vyžadují vyučené lidi, např. řezníky a pekaře (např. naše vesnická pekárna kvůli tomu musela zavřít).
A taky je to problém toho, že každý rodič chce mít titulované potomky. Pořád tady funguje ten (podle mě zastaralý) způsob myšlení, že "pan doktor a inženýr a paní magistra je Někdo".
Ale to je jen obraz doby, který zde právě rodiče této dnešní "generace Z", neboli ve většině případů Husákovy děti, vytvořili a vytvářejí.
 
Nahoře