Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

MERIDIAN

Pokladník
Tenhle směr, co jsi začal stavět ve mě vzbuzuje nadšení. Když jsem si projížděl Znojemsko, zavítal jsem i do Rakouska a pak jsem si posmutněle řekl, že je škoda, že jsi ty kilometry nesměřoval na Jihlavu. ( I když podívat se k jižním sousedům bez roušek a testování se teď hned tak někomu nepovede. ) Ale pak se objevila tahle radostná zpráva. Ty poslední aktualizace jsou nádherné. Moc držím palce, aby se práce dařila a neohrozilo jí nějaké nenadálé "nadělení". Jinak možná to víš, ale v trati 240 jsou originální objekty z Jihlavy až do Jaroměřic nad Rokytnou. Moc děkuji za Tvou práci.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nejde nějak udělat, aby MSTS fungoval i na 2K rozlišení ? Už mne nebaví stále přepínat rozlišení obrazovky, když chci stavět v MSTS editoru. Ale to asi nikdo vědět nebude, protože většina už má jenom Openrails.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem ty koleje dotáhl alespoň do Šlapanova, když Deterio dodal model. Sice má verzi postaru, já stavím s autoblokem, tam je stanice trochu jinak, ale nevadí. Zatím neřeším.
Ale průšvih je, že ty předmalůvky kolejí na terénu mapy jsou naprosto mimo. Poloměry tam jsou mnohem menší, než mají být a horko těžko tam kličkuji. Už jsem rezignoval a z poloměru 285 jsem udělal 275, ale i to je moc. Na těch mapách je namalovaná snad nějaká čtyřicítková lokálka s poloměry 180. Tedy se ani netěším, co bude dál. Proti klasickému stavění je výhoda, že mám okolní vzdálené kopce a jistotu, že se do Znojma strefím. :) Ale třeba, kdybych u toho vypil víc vína, tak by oči ty čáry viděly splynuté dohromady s kolejemi. :) :) :)
slapanov1.JPG
slapanov2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Na tratích se pracuje, ale trochu jsem musel odbočit k trainsetu kvůli zprovoznění aktivity Pannonia pro OR. Narazil jsem pak na ty odpory vozů i lokomotiv, kdy se nerozjedou samotíží z 2,5promile. Z Bratislavy na laminátce s vymazlenou od Acatuse, se sice 15 kočáry Pannonie, ale do Lamače jsem se víc než na 75 nerozjel. Chyba byla právě v odporech těch vozů ne v ladění lokomotivy. Včera jsem přepsal Friction u všech 4osých osobních vozů podle vozů z Railjetu a lokomotivy podle lokomotivy Railjetu. A když se pak celá Pannonia v Letohradě po odbrzdění hla z místa samotíží, tak jsem šel na test do Bratislavy. Ten odpor byl znát. Na proud, kdy ručičky ampérmetru byly v pozoru nebo mírně za, jsem těsně před Lamačí docílil rychlosti 90. Dál do Malacek jsem 120 udržoval na 32. stupni, sem tam do 5 promile dva shunty. Jestli to je tak správně, ať posoudí fírové. Jinak s vozy, které mají Friction tabulkově správně jsem musel 120 udržovat trvalou jízdou na plný výkon se všemi shunty. Tedy to tření je asi základ ladění všech vozidel.
A jaká je to pak paráda, když se v Letohradě rozjedete a do Ústí dojedete výběhem, bez výkonu. (sklon střídavě 2,6 - 5 promile) Toho se správně s tabulkově naladěnou soupravou nedocílíte.

Jinak jsem doplňoval skloníky z ČT do Pardubic a z Pardubic do Hradce. Pro takto vyladěná vozidla se to bude hodit, aby se mohl využít výběh vlaku jako v reálu. Doufám, že už skloníky mám všude.
A mohu pokračovat se Šlapanovem. Vlečka už je skoro hotová. O víkendu snad trochu popojedu, když bude venku stále zima.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jak je čas, pomalu postupuji do hodně vzdálené Jihlavy. Ale už se blížím k Dobronínu. :) Ty malůvky kolejí jsou na mapách naprosto špatně. Ale musím se jich držet, abych měl ten správný směr a nezabloudil. :) Poloměry neodpovídají a ani rovné úseky. Plus minus 100m. Ale korekce jsem dělal celou stavbu BP, když jsem se potřeboval strefit s kolejemi mezi dva pevné neměnné body. Tak nic nového.
A výškově to také nesedí. Krajinka sice vypadá vyhlazená, ale to díky zarovnání kolejí v zářezu 10 stupňů (v MSTS, TSRE to neumí :) ) Až budu v Jihlavě, tak podle kolejiště nádraží výšku terénu ještě srovnám.
Dobro.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už by alespoň na první kolej mohl přijet první vlak do Jihlavy. :) To je zase pěkně zakroucené nádraží. Ale moc dobře se do toho vygenerovaného terénu nestaví. I výškově musím dělat korekce. A to mám sklony dle tabulek. U Dobronína jsem byl v hlubokých zářezech, ale Jihlava vyšla, tak jak jsem ji vygeneroval. O poloměrech oblouků raději pomlčím. Ale většinou jsem musel poloměry zvětšovat, tedy nikdo nevykolejí. :)
2404jihlava.JPG
 

Pepa z Nuslí

Průvodčí
Zbyňo, fakt před tebou smekám. Tohle kdyby mi tak před deseti lety někdo řekl, že to jednou dotáhneš až do Jihlavy, tak bych si myslel, že se zbláznil.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pepo, ty jsi mě po ránu hodně rozesmál. Trať do Jihlavy z HB je krátká "lokálka", kterou by zvládl snad každý zručnější člen tohoto fóra. :) Já si myslím, že za deset let se postavily mnohem významnější a neporovnatelně delší úseky tratí. Jako například z Olomouce/Brna/Břeclavi do Bohumína. Tohle jsem pokládal za šílenství. Trať do Jihlavy byla i plánovaná, ale nějak jsem to odkládal. Bohumín před deseti lety kategoricky ne. Jediný důvod a motivace byla, že od roku 2012 jsem tam pravidelně jezdil fidlat do orchestru. Jinak by tyto úseky v BP nikdy nebyly.
 

okoun

Provozní technik
Na Jihlavskou "lokálku" se těším snad nejvíc, protože konečně bude možnost napojení na Trať 240.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Kdyby se tak ještě někdy povedlo propojit Hvlbrod s Pardubicema, to by byly spoje. :) Ale vážně, jsem moc a moc rád za nové úseky, ale i ty staré, kteréjsou postavené už mnoho let, nic už nenahradí vzhled starých Vysočan, tunelů pod Vítkovem, starou jednokolejku z Pardubic do Hradce, těch úseků by se zde dalo vyjmenovat mraky, aspoň tak nám zůstane zachována "nenarovnaná" železnice s rozdílnými nádraží, kdy člověk při vjezdu věděl přesně, tohle je ono místo, ne jen betom a sklo stejného typu.
 

okoun

Provozní technik
Tak tak, Zbyněk nepostavil jen trať, tohle bude jednou památka na to, jak naše železnice vypadala, než z toho SŽ udělali jednotvárnou betonovou ohyzdnost, obehnanou modrým zábradlím.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak trochu odvolávám, jak jsem napsal, že HB-Jihlava je trať pro začátečníky. Tedy je, ale bez cílových stanic. :) Ta Jihlava. Kdo to vymyslel tak zakroucená zhlaví? Asi proto, aby jste se kochali, jak se vám všelijak kroutí soupravy při vjíždění do nádraží.
Zatím to mám dost pracně načrtnuté, ale korekce ještě budou. Ten ranžír na prvním obrázku vlevo tam moc nevychází. Ale ten obrázek je stejně zkreslený, takový uhel odbočení může být maximálně v pikovláčku a ne v reálu.
Na posledním obrázku je Dobronín i s vlečkou. Současně se dá do Jihlavy už přijet k peronu. Ale i ty perony nejsou rovné. Chtělo by to model na míru. Zatím to nějak vyskládám.
Nemáte někdo aktuální TTP HB-Jihlava? Tedy klidně až do Brna, protože cíl je do vánoc Znojmo. Okříšky - Brno se pak bude také nabízet.
244Jihlava1.JPG



244Jihlava2.JPG
244Jihlava3.JPG
2504Dobronin.JPG
 

Rulda

Cestující
Zde máš TTP Jihlava-HB
 

Přílohy

  • 701A_09(54338EFA39C34C57980BAB8BDB0D6B3D).pdf
    673.2 KB · Zobrazeno: 17
  • 701A_06b(5F333413DA1D4E2FB9977ED2EE69F37F).pdf
    144 KB · Zobrazeno: 4
  • 701A_01(F96B4101103948BA84FB0399018E1264).pdf
    160.4 KB · Zobrazeno: 4
  • 701A_08a-20200801.pdf
    73.7 KB · Zobrazeno: 3
  • 701A_07-20200801.pdf
    96.5 KB · Zobrazeno: 4

Rulda

Cestující
A že máš taky Zbyňku Jihlava-Brno a Okříšky-Znojmo
 

Přílohy

  • 322C_09(56DAE45B17FC4125A536BF6EB3DB7EB1).pdf
    545.7 KB · Zobrazeno: 9
  • 322A_09(38C0E4C5660A4883B29D11122231D6FB).pdf
    367.9 KB · Zobrazeno: 7

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Neví někdo jak najít nenalinkované návěstidlo? Včera jsem se v TSRE zapomněl po umístění návěstidla přepnout na Select a když jsem chtěl označit, tak jsem pokládal další návěstidla, ale všechny jsem asi nesmazal. Bohužel, v TSRE5 i když se nestrefíte na kolej, tak se osadí někde i kilometry daleko a já jej marně hledám druhý den v širokém okolí. Pokud jej nenajdu, tak nelze spustit ani MSTS editor aktivit ani nelze vytvořit novou trasu a MSTS hru, což by asi většině nevadilo, také nespustíte. A bohužel zrovna NvstR65s5+IA.s nemá defaultně po osazení nic zatrženého a to je vždy tento průšvih.
Kdo ví? Kdo napoví?
 

bobeksoft

Pokladník
Zdravím, já používám tento postup:
1) v TotalCommanderu otevřít adresář World a v něm nechat vyhledat text NvstR65s5+IA (formát Unicode) - vypíše se asi 15 souborů
(nebo nic nehledat a seřadit si soubory podle data)
2) v každém jednotlivém souboru najít NvstR65s5+IA a u kterého bude řádek "SignalUnits ( 1", ten to je
3) poloha tohoto návěstidla se určí takto: v editoru TSRE5 napsat souřadnice čtverce (modrá barva) + kliknout Jump (Skok)
4) napsat hodnoty Position (červená barva, jen celá čísla) + kliknout Jump

navestidlo_world.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zdravím, já používám tento postup
Takto mne to také napadlo a podobně jsem to zkoušel. To vyhledávání znám. Změněny byly jenom tři čtverce, kde se tohle návěstidlo vyskytuje. World jsem prolistoval, ale s jedničkou nebylo návěstidlo žádné. Také mne napadlo, že to Signal Units je asi počet zatržítek. Zkoušel jsem i namátkově nějaké návěstidlo podle Position najít, ale pokaždé mne to vystřelilo někam do polí. A také jsem psal jen celá čísla.
Jinak je možné, že jsem zakopl o nějaké jiné návěstidlo a to se usadilo neznámo kam úplně bez mého vědomí. Minule mi takto uskočila lichoběžníková tabulka z vjezdu do Hevlína až na konec trati za most do Rakouska a další až do Hrušovan. A schovala se pod střechu depa. A pak hledej Šmudlo. :) Také to bylo pěkné psycho, ale našel jsem.
No nic, ale pomoc mi nabídl m61, třeba najde i chybu, proč v Maloměřicích nepouští vlaky ta návěstidla. Ale už dříve mne naučil, jak najít vzdálené zatoulané statické objekty. Hlavně tady osazuji skloníky a když zapomenu přepnout na Select, tak mi pak ustřelí i 5 km daleko. Ty pak musím mazat ručně ve world, protože když tam skočím v editoru, tak ty malé cedulky nenajdu. Možná i proto, že z jedné strany jsou průsvitné.
 
Nahoře