Jak skinovat? Potřebuji pomoct.

Václav Polák

Cestující
A mám ještě otázku ohledně nastavení fotoaparátu. Na jaký režim je nejlepší fotit textury? Je dobré si třeba v režimu M nastavit nějaké hodnoty a celý model nafotit na toto nastavení? Předem děkuji za pomoc!
 

Lukyn-CZ

Provozní technik
A mám ještě otázku ohledně nastavení fotoaparátu. Na jaký režim je nejlepší fotit textury? Je dobré si třeba v režimu M nastavit nějaké hodnoty a celý model nafotit na toto nastavení? Předem děkuji za pomoc!
Ne! Nafoť to na různá nastavení expozice i vyvážení bílé, ať je každá fotka uplně jiná!! Ono se to pak mnohem lépe spojuje v PS a člověk se nenudí.
Jinak o tom, jak správně fotit, zde již bylo napsáno mnoho. Zkus pohledat a projít nějaké vlákna a také zapojit šedou kůru mozkovou... ;)
Občas se zdá, že tu spíš schválně trollíš, než že hledáš radu...
 

Václav Polák

Cestující
Zdravím,
tak jsem se rozhodl zkusit si něco nafotit a pokusit se tyto textury "nalepit" na model. Mám zde však jeden problém, ač jsem fotil na ohnisko 55 mm (aby to netSnímek obrazovky (10).jpgvořilo efekt "rybí oko"), textura na model ani po roztažení nepasuje. Mám na mysli to, že když mi napříkald dobře sedí okénko do strojovny, tak ostatní věci jsou úplně mimo. Pro lepší znázornění přikládám screen.
Předem děkuji za odpověď!
 

Dan J.

Strojvedoucí
Není to tak jednoduché, nestačí jen přeplácnout další fotkou, já, když jsem dělal Dsd dle originálu, tak jsem dával fotku po kouscích, aby to sedlo. Je to zdlouhavá a titěrná práce.
 

Lukyn-CZ

Provozní technik
Než fotku dávat po kouscích, je lepší využít tzv "transformaci". V PS vyber část, kterou chceš upravit a zmáčkni "ctrl+T" a pak můžeš tu část různě roztahovat, zmenšovat, natoči a podobně...
 

Václav Polák

Cestující
Než fotku dávat po kouscích, je lepší využít tzv "transformaci". V PS vyber část, kterou chceš upravit a zmáčkni "ctrl+T" a pak můžeš tu část různě roztahovat, zmenšovat, natoči a podobně...
Ahoj, díky za typ. Bohužel Adobe PS nemám, používám Zoner PS 2016, který neumí téměř vůbec pracovat s vrstvami. Uvažuji, že bych si koupil nějaký modernější software, ale když jsem viděl cenu Adbobe PS na měsíc, tak se mi do toho úplně nechce.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
... Adobe PS nemám, používám Zoner PS 2016...
V roce 1997 jsem si koupil scaner a dostal k němu Ulead Photo Studio 2.0. Používám ho dodnes (na rozdíl od scaneru, který je již dávno v křemíkovém nebi). Není to taková hitparáda jako různé fotošopy, ale dá se. Pro export do formátu .dds používám Gimp, ten je taky užitečný a je zadarmo.
 

Acatus

Posunovač
Můžete mi pls poradit s Alfou u modelu/skinu 350.009_hk? Lehkou úpravou přetvářím 350.009-hk na 350.003-0 v podobě 1993/94, na což mám vlastní poptávku v připravované aktivitě.

350.003.jpg

Při prvotním převodu komprese DXT1 na RGB se Alfa ztratí, proto ji bude potřeba u všech .ace souborů vrátit asi zpět, že? Podle návodu jsem se dostal do fáze exportu reskinovaného souboru Bmp do DXT1, kde se Alfa zatím nezobrazuje.

Z původního DXT1 350009d.ace Alfu dvojklikem zkopírovanou mám, ale netuším, kam ji vložit, když se mi po vyexportování přeskinovaného ace do RGB v pravém horním okně s Alfa kanálem zobrazuje jen šedá plocha a ne bílé okno. Tak jsem zkoušel export přímo do DXT1, čímž se v okně Alfy již obrysy textury s prázdným oknem na stanovišti (bez Alfy) zobrazuje. ..viz otisk

Alfa350.jpg

Jak a kam nakopírovat ten zkopírovaný původní rámeček s Alfou, dvojkliklý do formátu Bmp, už netuším.

Překvapilo mě, že se mi Alfa ztratila už při převodu z komrese DXT1 do RGB. Jedná se tedy o textury csd_350009a, b, d, e_hk.ace. Na texturu csd_350009c_hk.ace (tedy samotná okna) jsem nesahal.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Repaintům už moc nedám, spíš drobné úpravy. Čili jsem v tomto vysloveně amatér. Ale postup jsem měl následující:

1. krok - konverze DXT1 textury do RGB+alfa(8bit) pomocí AceIt (pozor, je potřeba změnit název textury , ať se nepřepíše!)
Výstřižek1.JPG

2. krok - uložení RGB+alfa textury do editačního formátu. Tím je v mém případě targa (.tga). Umí vrstvy, alfu atp. To udělám pomocí TGATool2:
Výstřižek3.jpg

3. V grafickém editoru, kterým je v mém případě letitý Corel Paint X3 (pro moji potřebu stačí) uložím masku z načtené textury .tga na disk:
Výstřižek5.jpg

Krok 3 je však možné realizovat dopředu už z TGATool2 funkcí "Otevři alfu v tvém grafickém programu" a kde ji potom uložím na disk. V TGATools pokračuji uložením textury do .tga. Buďto podle kroku 2 a nebo funkcí "Otevři texturu v tvém grafickém editoru" Následuje editace v grafickém programu. Pokud to udělám podle kroku 2., alfu smažu protože při editaci vyloženě překáží.
Výstřižek4.jpg

Po editaci postupuji v obráceném gardu: V grafickém editoru načtu uloženou masku s alfou do editované textury a celé to uložím jako .tga.
Výsledný soubor otevřu v AceIt a dám uložit jako DXT1 s patřičným názvem. Připomínám, že i uložená maska s alfou je editovatelná, takže alfu lze ubírat, rozšiřovat, transparentnost zesilovat, zeslabovat nebo dokonce nahrazovat texturou. Tzn. že alfa nemusí být černá nebo tmavě šedá plocha, ale vysloveně textura v odstínech šedé. Takto třeba dělám zaprasená skla oken u kabin. Toť amatérův přístup k repaintu textur.
 

Acatus

Posunovač
Corel nástroje nemám a v PS se mi to s kanály moc nedařilo. Ani moc nevím, jak se mi nakonec povedlo, mít okno alfy aktivní (trochu jsem to zkoušel ve verstvách), tak nakonec jsem nakopíroval masku z okna alfy přes malování přímo do nové textury. Každopádně rozbalit kompresi DXT1 do RGB+alfa je základ.
Rád bych si ještě přepsal .s soubor, ale nedaří se mi nainstalovat shapeshifter. Píše, že appka není správně formátována. Nemáte někdo pls funkční instalačku pro sedmičky?
 
Nahoře