Josef Vogeltanz
Pomocník strojvedoucího
Vždyť jsem psal, že ovlivní max. měření brzdového proudu v kabině.ad Mikulda a Josef: jakákoliv změna proudu v odporníku nemá na skutečnost výkonu žádný vliv.
ad Josef: Například spotřeba v parametru DieselUsedPerHourAtMaxPower ( 482l ) mě přijde poněkud dost.
Použit velmi jednoduchý přepočet, že z jednoho litru nafty u kvalitně využitého dieselu vyrobíme cca 4,15 kWh elektrické energie. Tedy při plném výkonu 2000 kW spotřebujeme 481,9 litru nafty za hodinu. A už to je docela odvážné, protože kvalitně využitý diesel v traťových výkonech aby člověk pohledal. Zde zrovna není důvod hledat nějaké přesnější nastavení, pro účely simulací to stačí.
U takové Bangle, která pořád někde postává a občas popojede bych šel až někam na 3 kWh z litru.
A pokud jde o spotřebu, patrně netušíte, že v ORTS se dá motor nastavit celkem podrobněji, než tomu bylo v MSTS. A spotřeba tam hraje svoji roli. Má dokonce vyhrazen tabulkový parametr DieselConsumptionTab, který udává spotřebu motoru v závislosti na otáčkách (a od těch je zase odvozen výkon dalším tabulkovým parametrem DieselPowerTab. A přitom není vůbec potřeba střílet od boku. Pokud uvádíte, že jste lokomotivy 761 nechával kupovat, budete mít přístup k jejich dokumentaci a tam bude údaj o spotřebě motoru zcela jistě uveden (v g/kWh).
Naštěstí se dají tyto parametry dohledat i z veřejných zdrojů. U motoru MTU 16 V 4000 R41, který je i v cargo variantě sedmi lokomotiv 761 pro METRANS to je 207 g/kWh. Přepočteno na l/h u max. výkonu motoru 2000 kW nai 1800 ot/min ten údaj v parametru DieselUsedPerHourAtMaxPower ( 482l ) nakonec sedí (spotřeba v l/h = výkon(kW) * spotřeba(g/kWh) / obj.hustota nafty(kg/m3)