Icik`s MG OpenRails - upravená verze pro realističtější zážitek

dvacka

Průvodčí
Chápu to, že nově vydané ENGy pro elektriky budou mít více funkcí a chování bude více podobné realitě. Potom si klidně a rád oživím celou mašinku, jak je tomu doposud u peršinga v ARR verzi popř., jak tomu je při oživení esa v TS2020.
Na druhou stranu, není v mých silách přepsat ENG (byť jen doplnit řádek pro hlavní vypínač) pro třeba 2000 ENGů u všech elektrik, jen abych si mohl dát do aktivity jinou mašinku. To potom raději zůstanu věrný MG verzi, ve které mi fungují i modely z počátků MSTS.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Akurát, v engu treba mať funciu hlavného vypínača...
Tak něco doplňuji špatně, ale i mašiny 242 od Pikka, které jej mají, tak u nich klávesou P smeták nezvednu, stisku P a napíše mi to pantograf nahoru, když ji zmáčknu znova nic se neděje, když zmáčknu O, tak mi tam vyskočí nějaké 4 řádky s nějakými nadpisy o pnatografech, ale klávesa P nefunguje. Tohle je úplně nanic, proč nemůže fungovat to co běhalo normálně. A zase, autoži OR CZ odřízli zahraniční vozidla, historické elektriky DB MÁV a tak podobně, Je to jakési stavění virtuální železné opony. Prostě by měly fungovat i staré neg bez přidaných fičurin. A hlavně jsem zvědavý, když pak sjfnu aktivitu a nahraju, že si bude všechny tyhle zadání OR pamatovat.
 

Jindřich

Pokladník
Tak něco doplňuji špatně, ale i mašiny 242 od Pikka, které jej mají, tak u nich klávesou P smeták nezvednu, stisku P a napíše mi to pantograf nahoru, když ji zmáčknu znova nic se neděje, když zmáčknu O, tak mi tam vyskočí nějaké 4 řádky s nějakými nadpisy o pnatografech, ale klávesa P nefunguje. Tohle je úplně nanic, proč nemůže fungovat to co běhalo normálně. A zase, autoži OR CZ odřízli zahraniční vozidla, historické elektriky DB MÁV a tak podobně, Je to jakési stavění virtuální železné opony. Prostě by měly fungovat i staré neg bez přidaných fičurin. A hlavně jsem zvědavý, když pak sjfnu aktivitu a nahraju, že si bude všechny tyhle zadání OR pamatovat.
Staré kundy jsme odřízli a prostě se jimi do budoucna nemíníme zabývat. Je vůbec zázrak, že se staráme o X6X. Ale na druhou stranu, nikdy neříkej nikdy.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tohle ale není řešení, jen s X6X se nejezdí, ale ona bude chyba kurník někde u mně, Joskovi to jede. Musím zjistit, kde dělají soudruzi z NDR chybu. Njeprv ale půjde ven jedna slibovaná aktivita.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak pokus u plecháče od Pikka:
Vypnul jsem ochranu kl.: "O"
Počkal 10s a zvedl smeták kl.: "P"
Zadařio se a mašina naběhla, zařadil jsem vpřed a chtěl se rozjet a mašina zdechla. Při venkovním pohledu byl sběrač dole a už nepomáhá ani opětovné stisknutí "O".
Kde je tedy chyba? Nový OR zatím nestahuji, jde o předposlední vydanou verzi.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak chyba byla u mne, nevšimnul jsem si, že mám zatáhlou loko. brzdu, ale to by přeci nemělo mít vliv, že mašina slítne? Další věc, u 242jek přeci mohu shodit smeták, aniž bych krokoval zpět na 0, ale pokud tak udělám na stahovačce a shodím smeták. pak klávesou P zvednu, slítne mi mašina taky, musím zkrokovat zpět do 0, stisknout O, pak až opět zvednout smeták... Tak fakt nevím, jaký mám mít z tohodle požitek z jízdy.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Staré kundy jsme odřízli a prostě se jimi do budoucna nemíníme zabývat.
Tohle doufám bylo myšleno jako vtip. OR není jen o zase pro mne nových krabicích a myslím ani originál MSTS nebyl, už jen to, že součístí tratí byla i Anglie s párou. Takže třeba mne ARR vůbec neoslovuje, dělám aktivity povětšinou z let 1988/87, a starší. Chápu, že má mít nový OR i nové funkce, za což dík a je to super, ale měly by fungovat i ty "staré ku..y", jinak si vytvoříte simulátor jen pro těch pár příznivců RegioJetů a RailJetů, IC, EC atd...
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Tak chyba byla u mne, nevšimnul jsem si, že mám zatáhlou loko. brzdu, ale to by přeci nemělo mít vliv, že mašina slítne? Další věc, u 242jek přeci mohu shodit smeták, aniž bych krokoval zpět na 0, ale pokud tak udělám na stahovačce a shodím smeták. pak klávesou P zvednu, slítne mi mašina taky, musím zkrokovat zpět do 0, stisknout O, pak až opět zvednout smeták... Tak fakt nevím, jaký mám mít z tohodle požitek z jízdy.
Dane, a koukal si na proudy? Pokud nejsou správně hodnoty MaxCurrent tak se může stát, že kritickou hodnotu lehce překročíš a HV ti slítne. U jednosystémovek samozřejmě s HV letí dolů i smeták jako v reálu. Jenže tohle se člověk musí naučit a vědět.
Nové REALISTICKÉ funkce, po kterých volal i pan Šemora, zkrátka potřebují reálné vstupní hodnoty vyčíst z engu/wagu. Tohle je už ale práce vhodná pro ladiče například Igora, Josefa Vogeltanze, Acatuse...

PS: Existují programy, které ti během pár vteřin zapíšou inkriminované řádky do vhodných souborů. Jednoduchá věc a já pevně věřím, že ladiči to zcela využívají.
 

Klokan 35

Provozní technik
To je sice všechno moc fajn a hezké, ale jen pro někoho kdo má ježdení jako zaměstnání. A ne pro lidi kteří o tom nemají ani šajn. Potom jediná možnost je všechny tyhle vychytávky jako výpadky proudů, kompresory a další věci aby šli v menu vypnout. Stejně jako jde vypnout v ORMG watchdog, ale je mi jasné že to nikdo neudělá. Takže než abych se zlobil díky slabšímu PC s tím že mi z Běchovic do Malešic, ale i z Kolína do Kutné Hory mašina třikrát spadne ( a říkám, že mi jinak celá verze OR CZ/SK běhá na mém starém krumplu pohodě ať se to týká grafiky nebo FPS ) tak raději zůstanu u osvědčeného ORMG i když budu muset oželet hlavně grafické vychytávky.
 

Šnek

Vlakvedoucí
Já to beru tak, že jestli chci přiblížit i ostatním uživatelům alespoň trochu reálnou práci strojvedoucího, patří k tomu a právě proto i tyhle věci v ovládání mašin, fyziky atd. Pak by mohl vzniknout dojem, že strojvedoucí na mašině nedělá nic jinýho, než kouká na trať, přidává a ubírá plyn a brzdí to jako v autě. ( což v reálu si asi plno lidí myslí). I proto je tahle práce mnoha lidmi podhodnocená a neoceněná.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Potom jediná možnost je všechny tyhle vychytávky jako výpadky proudů, kompresory a další věci
Já bych spíš byl pro sepsání jakéhosi ReadMe u OR CZ, jak práveě jezdit, Pokud mám mít simulátor, jsem plně pro obsluhovat mašinu, tak jak se má. To by bylo super, začínajícímu fírovi taky vysvětli instruktor co a jak. :) Jen by bylo fajn, když na začátku nachytám mašinu k jázdě a jedu a uložím hru a pak ji nahraju, aby si OR pamatoval stav se vším všudy, ve kterém jsem hru uložil. Tohle je docela podstatná věc.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tohle je už ale práce vhodná pro ladiče například Igora, Josefa Vogeltanze, Acatuse...
Ono by stačilo, kdyby sem dal někdo vzorový eng pro 120, 122, 130, ast... Naklobovat to není problém, já se v těchhle věcech nevyznám a nechci se fakt hrabat v něčem, čemu nerozumím.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Právě, hlídat proudy, to je ten požitek z jízdy. V MSTS a později v OR nadproud aktivovat nešlo, tak se to kompromisně řešilo, že proklouznou kola. Tedy bude správné, že při nesprávné obsluze lokomotivy vypadne nadproudová ochrana.
Dane, ty stahuješ sběrače na výkonu? To by jsi tu mašinu brzy rozbil a dílna by ti poděkovala, že jim přidáváš práci. Nejprve musíš zkrokovat a pak teprve můžeš stáhnout sběrače. Bohužel to ve hře doposud šlo i bez zkrokování, tak bude jenom dobře, když tento nešvar někdo konečně zatrhne. Umíš si představit tu pecku a ohňostroj, kdybys na plném odběru vypl HV?
Ale jen prosím nesimulovat poruchy. To bychom si opravdu nezajezdili. K tomu by patřilo i občasné bouchnutí VZ, když bylo venku moc horko a pak váš oblíbený zásah rychlobrzdy. :)
 

Šnek

Vlakvedoucí
Ona by to byla bomba nasimulovat nějaké poruchy, ale mělo by to význam, kdyby k tomu byla přímo určená i aktivita. V nějaké volné jízdě, nebo v klasické aktivitě by to pak ve výsledku mohlo narušit chod celé aktivity.
 

okoun

Provozní technik
Jako poruchy by byly perfektní, ale nastavené na jen velice malou pravděpodobnost. Aby se to dálo jen velmi vzácně.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dane, ty stahuješ sběrače na výkonu?
U všech mašin jsem původně zkrokoval kontrolér do nuly, stáhnul smeták a pak za stahovačkou hodil nahoru. Počkal až mašina naběhne (v MSTS dle zvuku, poněvač na měřácích to bylo hned) a až pak jsem opět nakrokoval do požadovaného "tahu".

Pak mně ale někdo tady na fóru napsal, že na trakci v okolí Brna a Plzně, se krokovat zpátky nemusí (loko 240, 242 a vše pro tuto trakci), že se pouze stahne a nahodí smeták, takže nevím, jak je tomu skutečně, nejsem fíra. Všude jinde jsem dodržoval bod popsaný výš.
 

Acatus

Provozní technik
Jestli tady nejsou motány do jednoho pytle poruchy a intervence ochran či trakce.
Pod pojmem poruchy bych viděl naprogramovaný soubor kódů, jako např. známé OR WPointy (3XXXX) pro aktivitáře, kdy by byly tyto užity pouze! při stavbě aktivit, jakožto další atraktivní vyblbovačka. Jako např. dílčí poruchy: od výpadku EDB, automatiky (jedeš pak na ruku), nejde klávesnice ARR (volíš rajčákem), až po ty větší, s nutností vypnout jednu motorovou skupinu apod. K tomu samo že ty zcela zneschopňující mašinu, se kterou je případně potřeba dojet samotíží nejlépe do nejbližší stanice a tam počkat na přípřež.
Když dám dnes do aktivity jen hlášku, jakože ti zdechlo to či ono, tak nuda, ale jakmile ti ta mašina zdechne opravdu a jede jen setrvačností, tak to by bylo jiné kafe.
Zásahy (intervence) ochran, VZ a dalších blbůstek by neměly mít vliv na další jízdu. Jen tě omezí, ty splníš/počkáš, co po tobě ochrana, VZ či provozní stav chce a fičíš dále. Samozřejmě pakliže někdo neshodí sběrač na 900 A výkonu a nepřepálí trolej (extrém). Jinak HV je na vypínání nominálních proudů stavěný, zatímco kontakt trolej - sběrač už ne..
Jiné kafe by byla např. (nad)proudová ochrana hnacího vozidla, což lze řadit do intervenčního balíku. Dnes jsou trakčáky izolačně asi v mnohem lepší kondici, jako za ČSD, takže spíše to s mašinou ze současnosti překrokuješ (např 350) přes mez adheze, než aby ti práskla na proudy. Kor moderní trakce. S tou vycucáš tak max měnírnu, než abys zažil zásah nadproudů (a to už i z podstaty jejich řídicího systému). Kdyby se tedy programátorům podařila ona proudová ochrana naprogramovat, docela by se s ní dalo i vyhrát ve směru k dílčímu doladění u jednotlivých mašin jedné řady. Sladit třeba nějakou "gorilí lemru" pro aktivitu ČSD, která by práskala už při 900 A.
 

Acatus

Provozní technik
Jedině tehy, pokud by šly zadat fyzicky do aktivity, jako je tomu třeba při WP blok 3 XX XX, by mohl nějaký kód simulovat tu či onu poruchu.
Přesně tak Dane. Vidím, že myslíme na stejnou věc.
Avšak jak potom odstranit závadu, toť otázka...
A to je ta super blbůstka, se kterou by aktivity dostaly šmrnc. Buď bys tam nakódoval dílčí poruchu a mise by dostala nový rozměr, kdy hráč musí řešit jednak diagnostiku, ale i odstranění či překlenutí závady, anebo by to hráčům zdechlo úplně a ty, jako aktivitář, bys tomu v misi hned nastavil trasu nějaké pomocné loko poblíž (uhelka, hrbna, za ČSd šestikolo apod).:)
 

slanour

Pokladník
Tak chyba byla u mne, nevšimnul jsem si, že mám zatáhlou loko. brzdu, ale to by přeci nemělo mít vliv, že mašina slítne? Další věc, u 242jek přeci mohu shodit smeták, aniž bych krokoval zpět na 0, ale pokud tak udělám na stahovačce a shodím smeták. pak klávesou P zvednu, slítne mi mašina taky, musím zkrokovat zpět do 0, stisknout O, pak až opět zvednout smeták... Tak fakt nevím, jaký mám mít z tohodle požitek z jízdy.
Dane, tohle je naprosto normální chování dané lokomotivní řady, klasická 242 ti nevypne řekněme do 6.st, esli si pamatuju správně(pokud to není WTB) tam ti vypne vždy, pokud není 0.
Právě, hlídat proudy, to je ten požitek z jízdy. V MSTS a později v OR nadproud aktivovat nešlo, tak se to kompromisně řešilo, že proklouznou kola. Tedy bude správné, že při nesprávné obsluze lokomotivy vypadne nadproudová ochrana.
Dane, ty stahuješ sběrače na výkonu? To by jsi tu mašinu brzy rozbil a dílna by ti poděkovala, že jim přidáváš práci. Nejprve musíš zkrokovat a pak teprve můžeš stáhnout sběrače. Bohužel to ve hře doposud šlo i bez zkrokování, tak bude jenom dobře, když tento nešvar někdo konečně zatrhne. Umíš si představit tu pecku a ohňostroj, kdybys na plném odběru vypl HV?
Ale jen prosím nesimulovat poruchy. To bychom si opravdu nezajezdili. K tomu by patřilo i občasné bouchnutí VZ, když bylo venku moc horko a pak váš oblíbený zásah rychlobrzdy. :)
Zbyňo, slyšel sem o "pilotech" co se takto rozjížděli na čebínskou "vypínačku" na 32.st a pak prásk po hříbku, tož asi tak..
 
Nahoře